Рішення
від 16.09.2019 по справі 500/1594/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/1594/19

16 вересня 2019 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Ногас С.В.

представників позивача Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області адвоката Вароди П.Б.,

Глинського П.Я., довіреність від 23.08.2019,

Полотнянка І.М., довіреність від 23.08.2019

представника відповідача Тернопільської обласної державної адміністрації Юркевич О.В., довіреність від 17.01.2019 №01-370/16-20

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області до Тернопільської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача громадська організація "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" про визнання протиправним та скасування розпорядження,

ВСТАНОВИВ:

Білецька сільська рада (далі - позивач) звернулась до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Тернопільської обласної державної адміністрації (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача громадська організація "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій", в якому просить суд визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 26 квітня 2019 року №243-од "Про надання громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району".

В обґрунтування поданого позову позивач зазначає, що розпорядженням голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 26 квітня 2019 року №243-од "Про надання громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району" надано громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозвіл на розроблення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення орієнтовною площею 4,9000 га в постійне користування для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту за рахунок земель запасу (відпрацьовані розробки та кар`єри, закриті шахти, відвали, терикони, що не експлуатуються), за межами населеного пункту на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району. Зазначена земельна ділянка, щодо якої прийнято вказане розпорядження, знаходиться за межами населеного пункту на території Великоглибочецьої сільської ради Тернопільського району Тернопільської області, яка увійшла в склад Білецької сільської об`єднаної територіальної громади (Білецької сільської ради).

Позивач вважає дане розпорядження відповідача протиправним, оскільки при його прийнятті відповідачем не дотримано та грубо порушено законодавство України. Також, не враховано, що "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" звертаючись із заявою до Тернопільської обласної державної адміністрації про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування надала документи, в яких свій статус громадської організації осіб з інвалідністю нічим не підтвердила.

Враховуючи зазначене, позивач вважає, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача Білецької сільської ради, та без дотримання принципу верховенства права, що призвело до порушення прав позивача.

Також позивач звернув увагу, що Тернопільська обласна державна адміністрація уже приймала подібне розпорядження №523-ОД від 29.10.2013 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення іншої земельної ділянки на території Чистилівської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області із допущенням аналогічних порушень, яке скасоване постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.01.2014 у справі №819/2762/13-а, яка набрала законної сили.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання на 14.08.2019

На адресу суду 05.08.2019 надійшов відзив на позовну заяву (аркуш справи 52-56), в якому зазначено, що 12.02.2019 в Тернопільську обласну державну адміністрацію надійшло клопотання громадської організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування орієнтованою площею 4,9000 га за рахунок земель промисловості, яка знаходиться за межами села Великий Глибочок Тернопільського району. Розглянувши дане клопотання та додані матеріали, відповідно до норм Земельного кодексу України, прийнято розпорядження голови обласної державної адміністрації від 26 квітня 2019 року №243-од, яким громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" надано дозвіл на розроблення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, проекту землеустрою на зазначену земельну ділянку із зміною її цільового призначення.

Зазначено, що обласна державна адміністрація не вправі вимагати підтвердження у громадської організації осіб з інвалідністю свого статусу. Надання дозволу на розроблення проекту землеустрою є лише стадією процесу отримання права користування на земельну ділянку. Однак, отримання дозволу не гарантує особі набуття такого права, оскільки, сам по собі дозвіл на розроблення проекту землеустрою не є правовстановлюючим актом. Відповідач вважає спірне рішення законним та прийнятим відповідно до вимог чинного законодавства України та не порушують прав та законних інтересів позивача, а тому просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, з мотивів наведених у позовній заяві та просили задовольнити.

Представник відповідача позовні вимоги не визнала, з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, просила суд у задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача повторно в судове засідання не прибув, жодних документів від громадської організації "Об`єднання інвалідів АТО,ООС, ветеранів бойових дій" на адресу суду не надходило.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Як випливає із матеріалів справи, 11.02.2019 громадська організація "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" подала заяву до Тернопільської обласної державної адміністрації про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування, орієнтовною площею 4,9000 гектарів. До заяви додано: викопіювання з орієнтовним місцем розташування земельної ділянки; копія виписки з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; копія виписки з реєстру неприбуткових установ та організацій; копія Статуту громадської організації; копія Довідки 6-ЗЕМ (аркуш справи 13).

Розглянувши клопотання громадської організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" голова обласної державної адміністрації прийняв розпорядження №243-од від 26.04.2019 "Про надання громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району", яким надано громадській організації дозвіл на розроблення, з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою, проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення орієнтовною площею 4,9000 га в постійне користування для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту за рахунок земель запасу (відпрацьовані розробки та кар`єри, закриті шахти, відвали, терикони, що не експлуатуються), за межами населеного пункту на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району.

Пунктом 2 розпорядження зазначено, що при поданні громадською організацією "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" розробленої документації із землеустрою на затвердження необхідно врахувати, що відповідно до вимог частини 3 статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" надання земельної ділянки у користування із земель державної власності для зазначених потреб буде здійснено за наявності розробленого плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог Закону (аркуш справи 12).

Білецька сільська рада 12.03.2019 прийняла рішення №75 на сесії VII скликання "Про припинення повноважень Великоглибочецької сільської ради у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Білецької сільської ради.

Враховуючи, що земельна ділянка, яка надана у користування розпорядженням відповідача знаходиться за межами населеного пункту на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району, яка увійшла в склад Білецької сільської об`єднаної територіальної громади, 08.09.2019 відбулися громадські слухання в селі Великий Глибочок Тернопільського району Тернопільської області на предмет врахування інтересів жителів Білецької територіальної громади при підготовці та виданні розпорядження голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 26.04.2019 №242-од "Про надання громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району" й відповідність його норм чинного законодавства, які оформлені протоколом №1.

На даних громадських слуханнях вирішили:

- при підготовці та виданні розпорядження голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 26.04.2019 №242-од зачіплені та не враховані інтереси жителів Білецької територіальної громади, а саме: не повідомлено сільського голову та сільську раду; не проведено з цього питання громадських слухань; існує небезпека для мешканців села під час проведення стрільб у тирі; частина вказаної земельної ділянки є археологічною пам`яткою "палеолітична пам`ятка Великий Глибочок" - однієї із найдавніших і найвідоміших археологічних пам`яток України та Європи, що підтверджено документально, і є загроза її руйнування та зникнення; існує небезпека для учнів та вчителів при проведенні навчань водінню на автодромі, який знаходиться поблизу місця, на якому планують розмістити стрільбище; Великоглибочецької сільської ради станом на 26.04.2019 не існувало.

- не надавати згоди жителів села Великий Глибочок Білецької територіальної громади на зміну цільового призначення землі за межами населеного пункту села Великий Глибочок на території Білецької сільської ради для відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,9 га в постійне користування громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту за рахунок земель запасу (відпрацьовані розробки та кар`єри, закриті шахти, відвали, терикони, що не експлуатуються), за межами населеного пункту на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району.

Білецька сільська рада не погоджуючись із прийнятим розпорядженням голови Тернопільської обласної державної адміністрації, звернулась із даним позовом до суду.

Надаючи оцінку правомірності дій відповідача та обґрунтованості позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 4 статті 13 Конституції України, держава забезпечує захист прав усіх суб`єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб`єкти права власності рівні перед законом.

Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Обласні та районні державні адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законом України "Про місцеві державні адміністрації".

Також, відповідно до пункту "а" частини 1 статті 17 Земельного кодексу України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Частиною п`ятою статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Відповідно до підпунктів 2, 3 статті 2 Земельного кодексу України, суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Відповідно до частини першої статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Частиною другою статті 92 Земельного кодексу України, права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:

а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;

б) громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об`єднання), установи та організації;

в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності;

г) публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування";

ґ) заклади освіти незалежно від форми власності;

д) співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Згідно із статтею 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Аналіз зазначених правових норм дає підстави для висновку, що для відведення земельної ділянки у користування, зацікавлена особа звертається до відповідного органу із заявою для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування, за результатами розгляду якої, відповідні органи приймають одне з відповідних рішень.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань: використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", місцева державна адміністрація: розпоряджається землями державної власності відповідно до закону.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Як встановив суд, 11.02.2019 громадська організація "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" подала заяву до Тернопільської обласної державної адміністрації про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування, орієнтовною площею 4,9000 гектарів.

Голова обласної державної адміністрації прийняв розпорядження №243-од від 26.04.2019 "Про надання громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району".

Аналізуючи положення наведених актів законодавства, суд дійшов до висновку, що вирішення заяви громадської організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" повинно було відбуватись в порядку визначеному Законом України "Про місцеві державні адміністрації", тобто голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видав розпорядження, оскільки саме такий спосіб прийняття рішення передбачений законодавством.

Суд зазначає, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Зазначена правова позиція викладена у постановах Верховного суду України від 27.02.2018 по справі №545/808/17, від 24.04.2018 у справі №814/1961/17 та від 19.06.2018 у справі №806/2982/17.

Оскільки, як випливає із досліджених в судовому засіданні письмових доказів, громадська організація до клопотання долучила всі необхідні документи передбачені вимогами статті 123 Земельного кодексу України, відповідно відповідач прийняв розпорядження "Про надання громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району".

Аналізуючи оспорюване розпорядження голови Тернопільської районної державної адміністрації ради суд вважає, що воно прийняте без порушення вимог Конституції України, Земельного законодавства, Закону України "Про місцеві державні адміністрації", а тому не вбачає підстав для його скасування, а також не порушують права та інтереси позивача.

Суд критично оцінює посилання позивача на те, що відповідачем не дотримано норми частини другої статті 58 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та пункту 58 "Типового регламенту місцевої державної адміністрації", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 1999 року №2263 виходячи з наступного.

Відповідно до частини другої статті 35 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" у разі розгляду місцевою державною адміністрацією питань, які зачіпають інтереси місцевого самоврядування, про це повідомляється заздалегідь відповідним органам місцевого самоврядування. Представники цих органів та посадові особи територіальних громад мають право брати участь у розгляді таких питань місцевою державною адміністрацією, висловлювати зауваження і пропозиції.

Пунктом 58 "Типового регламенту місцевої державної адміністрації", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 1999 року №2263 проекти розпоряджень підлягають обов`язковому погодженню із заінтересованими структурними підрозділами місцевої держадміністрації, а у разі потреби з іншими органами. У разі коли проект розпорядження стосується розвитку конкретної адміністративно-територіальної одиниці або інтересів окремої територіальної громади, такий проект надсилається відповідному органу місцевого самоврядування для розгляду і внесення пропозицій.

В даному випадку положення наведених норм законодавства не застосовуються, оскільки оскаржуваним розпорядженням надається дозвіл на розроблення проекту по зміні цільового призначення земельної ділянки із земель державної власності, розпорядження яким не належить до повноважень органу місцевого самоврядування та не зачіпає інтереси сільської ради.

Також, суд не погоджується із позицією позивача щодо необхідності підтвердження громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" статусу громадської організації осіб з інвалідністю, оскільки чинним законодавством не передбачено обов`язку підтвердження такого статусу та відповідач не вправі вимагати у заявника додаткові матеріали та документи, зазначені у статті 123 Земельного кодексу України.

Крім того, суд не приймає до уваги посилання позивача на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.01.2014 у справі №819/2762/13-а, яке набрало законної сили та яким скасоване розпорядження №5230од від 29.10.2013, оскільки зазначене рішення не стосується предмету спору у даній справі.

Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що аналізуючи зміст викладених норм чинного законодавства, які встановлюють механізм та процедуру звернення осіб до органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади з приводу надання їм у користування земельних ділянок, суд звертає увагу, що надання відповідного дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування є одним з етапів погодження і оформлення документів, які відповідно до вимог чинного законодавства є необхідними для прийняття компетентним органом рішення про отримання права користування.

У свою чергу, зі змісту статей 122, 123 Земельного кодексу України свідчить про те, що отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування не означає прийняття позитивного рішення про надання її у користування, оскільки процес передачі земельної ділянки громадянам у користування є стадійним, зокрема, першою стадією якого є надання уповноваженим органом дозволу на розробку проекту землеустрою, що свідчить про відсутність у відповідача законних підстав для встановлення будь-яких обмежень у надані дозволу на розробку проекту землеустрою іншій особі при дотриманні нею вимог вказаних статей Земельного кодексу України.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про правомірність його рішень, дій чи бездіяльності.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина перша статті 90 КАС України).

З урахуванням вищевикладених норм чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та встановлених обставин даної справи, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених позивачем вимог, а тому в їх задоволенні необхідно відмовити.

Розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Білецької сільської ради Тернопільського району Тернопільської області до Тернопільської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача громадська організація "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" про визнання протиправним та скасування розпорядження голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 26 квітня 2019 року №243-од "Про надання громадській організації "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення на території Великоглибочецької сільської ради Тернопільського району" відмовити повністю.

Реквізити учасників справи:

позивач Білецька сільська рада Тернопільського району Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Мазепи, 27, с. Біла, Тернопільський район, Тернопільська область, 47707, код ЄДРПОУ: 14029160)

відповідач Тернопільська обласна державна адміністрація (місце знаходження: вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, 46021, код ЄДРПОУ: 00022622),

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача громадська організація "Об`єднання інвалідів АТО, ООС, ветеранів бойових дій" (місцезнаходження: вул. Білогірська, буд 18-В, оф.157, м. Тернопіль, 46000, код ЄДРПОУ 42578707)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 23 вересня 2019 року.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2019
Оприлюднено24.09.2019
Номер документу84425345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1594/19

Постанова від 13.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 16.09.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні