Ухвала
від 23.09.2019 по справі 591/5916/19
ЗАРІЧНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа № 591/5916/19

Провадження № 1-кс/591/4277/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2019 року м. Суми

Зарічний районний суд м. Суми в складі слідчого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання ст. слідчого в ОВС СУ ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 про проведення обшуку, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся з погодженим прокурором клопотанням про проведення обшуку приміщень будівлі, за адресою: м. Полтава, вул. Козака Володимира, буд. 10, яке використовує ПП «Трансінтербуд» код ЄДРПОУ 32174830.

Слідчий у судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлений належним чином.

Суд вважає за можливе розглянути справу без його участі, а також на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, не здійснювати фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів.

Дослідивши надані матеріали справи, суд вважає, що клопотання не підлягає задоволенню з наступних підстав.

У провадженні слідчого управління ГУНП в Сумській області перебувають матеріали кримінального провадження за № 22018200000000143 від 21.12.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 14, ч. 3 ст. 191 КК України, за фактам того, службові особи органу державної влади (розпорядник бюджетних коштів), юридичних осіб приватного права (в тому числі одержувачі бюджетних коштів), а також інші невстановлені особи, за попередньою змовою між собою здійснюють готування до заволодіння частиною коштів державного бюджету та бюджету Сумської області , шляхом зловживання службовим становищем.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до наказу Мінрегіонбуду № 187 від 26.07.2018 та рішення сесії Сумської обласної ради від 07.09.2018 на будівництво 13 амбулаторій первинної медичної допомоги з державного та місцевого бюджетів виділено близько 145 млн. грн. Розпорядником зазначених коштів визначено Управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації, тендерним комітетом якого було організовано 12 відкритих торгів, з яких по п`яти підписано договори з переможцями на загальну суму 40,4 млн. грн.

При цьому, з метою заволодіння вказаними коштами керівник Управління ОСОБА_4 , зловживаючи службовим становищем, вступив у попередню змову з мешканцем м. Київ ОСОБА_5 та мешканцем м. Полтава ОСОБА_6 , яким підконтрольні ряд проектних та будівельних організацій.

Як наслідок, під час організації відповідних процедур публічних закупівель тендерним комітетом Управління використовувалась проектно-технічна документація, розроблена підконтрольною ОСОБА_5 проектною організацією (ТОВ "Арх24", код ЄДРПОУ 41890603, м. Київ), в яку було умисно закладено завищені обсяги та вартість робіт (детальна проектна документація приховується працівниками управління капітального будівництва від сторонніх осіб). В той же час, з ініціативи ОСОБА_4 , із потенційними регіональними учасниками торгів були проведені відповідні зустрічі, які призвели до їх відмови подавати пропозиції та участі в тендерах лише заздалегідь визначених будівельних компаній, а саме: ПП «Приватбудсервіс», ПП «Трасінтербуд», ТОВ «Спецтехстрой», ТОВ «ПРОФТ БУД СІСТЕМ», ТОВ «Універсалбуд-В» (в разі участі в торгах непідконтрольних їм суб`єктів господарювання, тендерний комітет під формальними приводами дискваліфікував таких учасників).

У результаті, протягом листопада грудня місяців 2018 року, за результатами проведених УКБ Сумської ОДА торгів, начальником управління - ОСОБА_4 укладено 5 договорів на суму 40,4 млн. грн. з підконтрольними комерційними структурами: два договори на суму 13,5 млн. грн. - з ПП "Приватбудсервіс" (код ЄДРПОУ 32462002, м. Суми) та три договори на суму 26,9 млн. грн. - з ПП "Трансінтербуд" (код ЄДРПОУ 32174830, м. Полтава), яким, станом на 20 грудня 2018 року, перераховано аванс на придбання матеріалів на загальну суму близько 6,7 млн. грн.

З метою виведення грошових коштів на адресу будівельних компаній, які контролюються ОСОБА_5 (зокрема, ТОВ "Санрайз білдінг груп" (код ЄДРПОУ 38590660, м. Київ) та ТОВ "Єврохауз" (код ЄДРПОУ 41818820, м. Київ), ПП "Приватбудсервіс" уклало з ними відповідні договори субпідряду на суму близько 13,4 млн. грн. (100 відсотків від вартості договорів підряду) та перерахувало близько 2,5 млн. грн., отриманих в якості авансу від УКБ Сумської ОДА, для подальшого заволодіння частиною вказаних коштів.

При цьому, інформація про зазначених субпідрядників була прихована службовими особами ПП "Приватбудсервіс" під час підготовки тендерної пропозиції (відповідно до п. 7 розділу III Тендерної документації, учасник повинен надати інформацію про всіх субпідрядників, яких планується залучити до виконання робіт в обсязі не менше 20% від вартості договору), оскільки їх невідповідність ряду кваліфікаційних критеріїв могла б стати підставою для дискваліфікації учасників.

На даний час вказані амбулаторії будуються за типовими проектами за технологією, що передбачає використання матеріалів деревини, пінополістиролу тощо, які відносяться до горючих. При цьому, застосування якісних сумішей для протипожежної обробки вказаних конструкцій не враховано в проектно-кошторисній документації, що в цілому може свідчити про штучне заниження вартості проведення будівництва без урахування необхідних норм протипожежної безпеки.

Разом з цим, в ході проведення робіт, відділом технічного нагляду УКБ Сумської ОДА з метою здешевлення робіт, неофіційно погоджується застосування інших сумішей, які забезпечують захист лише на кілька років.

З урахуванням викладених обставин слід дійти висновку, що службові особи УКБ Сумської ОДА за попередньою змовою із службовими особами інших суб`єктів господарювання (підрядників, субпідрядників) вживаються необхідні заходи з підготовки до привласненню частини бюджетних коштів, виділених на будівництво амбулаторій первинної медичної допомоги в Сумській області.

Для належного виконання вимог ст.ст. 2, 9, 25, 91 КПК України в частині повного, всебічного та неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, що підлягають доказуванню, необхідним є отримання стороною обвинувачення документів, а саме оригіналів документів ПП «Трансінтербуд» розташованого в приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 , що належить на праві часткової власності ОСОБА_7 , ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРАНСІНТЕРБУД" та ОСОБА_8 , зазначених в клопотанні.

Таким чином, на даний час є достатні підстави вважати, що службові особи ПП «Трансінтербуд», зловживаючи своїм службовим становищем, вчиняють спільні умисні дії пов`язані з готуванням до заволодіння бюджетними коштами за попередньою змовою групою осіб.

Крім того, для визначення фактичного обсягу робіт/послуг пов`язаних з новим будівництвом Амбулаторій первинної медичної допомоги за адресами: АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_4 виникла необхідність для запобігання пошкодження, спотворення та/або знищення документації провести обшук.

У вказаних документах міститься інформація, яка самостійно чи в сукупності з іншими доказами матиме суттєве значення для з`ясування обставин вчинення злочину.

Також, за вказаною адресою перебуває комп`ютерна техніка, за допомогою якої могло здійснюватися складання і зберігання вищевказаної документації та інформації в електронному вигляді, яка може мати значення для справи з метою встановлення, у тому числі шляхом призначення і проведення відповідних судових експертиз, часу складання і роздрукування вказаної документації, осіб, які мали стосунок до цього процесу, що має важливе значення для встановлення істини у кримінальному провадженні.

Встановлено, що ПП «Трансінтербуд» зареєстроване та фактично розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , що належить на праві часткової власності ОСОБА_7 , ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРАНСІНТЕРБУД" та ОСОБА_8 .

Відповідно до п. 8 ч. 3 ст.234 КПК України, клопотання про обшук повинно містити обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.

Проведення обшуку без відповідних правових підстав може порушити конституційні права громадян.

Слідчим не надано обґрунтування того, що доступ до документів, зазначених у клопотанні, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку.

Отже, з контексту ч.3 ст.234 КПК України клопотання є передчасним та не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 30 Конституції України, ст. 234 КПК України, слідчий суддя -

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання ст. слідчого в ОВС СУ ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку приміщень будівлі, за адресою: м. Полтава, вул. Козака Володимира, буд. 10, яке використовує ПП «Трансінтербуд» код ЄДРПОУ 32174830, з метою відшукання та вилучення оригіналів: установчих документів, наказів на призначення на посади керівника, підлеглих, які закріплені за об`єктами будівництва амбулаторій первинної медичної допомоги на території Сумської області та їх посадові обов`язки з наказами про закріплення за об`єктами будівництва (належним чином завірені копії); проектно-кошторисна документація по Амбулаторіям первинної медичної допомоги за об`єктами: АДРЕСА_2 ; с. Хмелів Роменського району, вул. Роменська, 47А; с. Береза Глухівського району, вул. Довженко, 1Г; договори підряду за №№: 44 від 06.12.2018; 45 від 06.12.2018; 43 від 06.12.2018; з додатковими угодами, додатками (договірна ціна на будівництво, договірна ціна що здійснюється в 2018 та 2019 роках, календарний графік робіт, календарний план фінансування та інше); локальні кошториси та підсумкові відомості ресурсів до договірної ціни договорів підряду за вище вказаними об`єктами, акти приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в з розрахунком одиничної вартості по об`єкту дослідження, або в електронному форматі ІБД (інформаційний блок даних), довідки про вартість виконання будівельних робіт та витрати (примірної форми КБ-3); загальний журнал робіт по вказаним об`єктам вище; акти на закриття прихованих робіт; виконавчі схеми; повідомлення (декларації, дозволи) про початок виконання будівельних робіт по об`єктам вище описаним та інша документація пов`язана з вище зазначеними договорами підряду та договорами на розроблення проектно-кошторисної документації; підсумкових відомостей ресурсів до актів виконаних робіт по об`єктам; розрахунків загальновиробничих витрат до актів виконаних робіт; податкових, видаткових, товарно-транспортних та інших накладених, рахунків, рахунків-фактур, актів приймання-передачі, актів взаємозвірок, паспортів, сертифікатів якості та інших аналогічних документів на використані в ході будівництва об`єкта матеріали, обладнання, прилади, конструкції, деталі тощо; звітів про витрати матеріалів в будівництві (форма М-29) по об`єктам; чорнових записів, блокнотів та інших документів, які стосуються предмета досудового розслідування, а також інформації, яка може зберігатися по вказаним документам у електронному вигляді, шляхом копіювання її з електронних носіїв інформації та/або вилученні матеріальних носіїв інформації на яких міститься вказані відомості у електронному вигляді - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення23.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84436848
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення обшуку

Судовий реєстр по справі —591/5916/19

Ухвала від 10.09.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 31.07.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 09.07.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 06.07.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 01.07.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 19.06.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 19.06.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 18.06.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Зарічний районний суд м.Сум

Капкін О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні