Справа № 420/4640/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 вересня 2019 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Орленко А.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 23.05.2019р. №0023611407, №0023601407.
Ухвалою суду від 06.0508.2019р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що не погоджується з податковими повідомленнями-рішеннями від 23.05.2019р. №0023611407, №0023601407 і вважає їх протиправним та такими, що підлягають скасуванню. Позивач вказав, що в основу висновків акту перевірки про заниження ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ- КОНТРОЛЬ податкових зобов`язань по податку на додану вартість, завищення від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту, лягло безпідставне, на думку товариство, твердження ДФС в Одеській області, що господарські операції ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ- КОНТРОЛЬ за період липень 2018 р., жовтень 2018р. з контрагентом-постачальником ТОВ "АЛЬМА-ТРЕЙД" код ЄДРПОУ 41154782 - реально не здійснювались. Позивач, посилаючись на положення статтей 71,74 Податкового кодексу та постанову Верховного Суду України від 09.12.2014р. у справі №21-511а14 зазначив, що податковий орган не мав визначених законом підстав для формування висновків про нереальність господарських операцій з контрагентом ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД на підставі податкової інформації та аналізу бази даних АІС щодо контрагента позивача. Разом з тим, на думку позивача, відповідач, згідно п.2 Порядку №1232 повинен був при проведенні перевірки ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ надіслати до податкових органів за місцем розташування запити на проведення зустрічних звірок щодо підтвердження взаємовідносин ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД код ЄДРПОУ 41154782 з ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ , а не використовувати для висновків податкову інформацію щодо взаємовідносин з іншими контрагентами. Разом з тим, позивач наголосив, що первинна документація, документи бухгалтерського обліку (регістри), податкова звітність ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ у повній мірі відповідає вимогам, установленим ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Посилання перевіряючих на лист Міністерства фінансів України від 26.08.2011р. №31-08420-07-25/21247 щодо обов`язкових реквізитів первинних документів є безпідставним адже згідно внесених змін у 2016 році до ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні було змінено перелік обов`язкових реквізитів первинних документів і зазначений лист Мінфіну втратив свою актуальність. Щодо висновку перевіряючих про відсутність поставки тільки з тих підстав, що договором передбачено, що поставка здійснюється силами постачальника, та фактично не була виконана оскільки в договорі була вказана податкова адреса ТОВ АЛЬМА-ТРЕЙД , як місце доставки, то позивач зазначив, що має місце описка умов договору, адже перевіряючим було надано на підтвердження виконання ТОВ АЛЬМА- ТРЕЙД договірних зобов`язань видаткові накладні та подорожні листи, з яких вбачається, що ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ своїми силами проводило перевезення товарів придбаних у ТОВ АЛЬМА-ТРЕЙД з адреси м. Одеса, вул. Троїцька, 43-а до свого складу.
22.08.2019р. до суду від Головного управління ДФС в Одеській області надійшов відзив на адміністративний позов у якому відповідач вказав, що перевіркою встановлено порушення ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ п. 44.1 ст. 44, п.198.1, п.198.3 ст.198. п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України та розділу 5 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну України від 28.01.2016р. № 21. Відповідач вказав, що під час перевірки було встановлено, що між ТОВ АЛЬМА-ТРЕЙД та ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ укладено договір поставки від 12.07.2018р. б/н та що відповідно до умов вказаного договору кінцевим пунктом поставки товару є вул. Троїцька 43-А, м.Одеса, що є податковою адресою ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД та не має відношення до ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ . Контролюючим органом встановлено, що з урахуванням укладеного договору від 12.07.2018р. №б/н та додаткової угоди до нього від 12.07.2018р. №1, неможливо підтвердити транспортування товару від місця навантаження ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД до місця розвантаження ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ . Надані до перевірки сертифікати неможливо підтвердити щодо причетності до отриманого товару від ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД , оскільки ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не отримували товар від виробників ПрАТ Вентиляційні системи , ПАТ Одеський кабельний завод Одескабель , АрАТ Діелекстричні кабельні системи України , ТОВ Луганський завод трубопровідної арматури МАРШАЛ та імпортера ТОВ ТД УКРЕЛЕКТРОКОМПЛЕКТ , ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не є імпортером реалізованого товару; -сертифікати відповідності UA1.001699-17 з кодом УКТ ЗЕД 8414, UA1.001.010760-16 з кодом УКТ ЗЕД 8516 та UА1.016.0001699-17 з кодом УКТ ЗЕД 3917323500 не відповідають даним кодів УКТ ЗЕД товару, яких зазначено у податкових накладних, а саме: 7322, 8455, 3917231000, 8481101900. Також, товар з номенклатурою труба гладка жорстка ПВХ d63 ІЕК сіра(15м) (код УКТ ЗЕД 3917231000) та Кран кульовий DN-400 11с67(код УКТ ЗЕД) є імпортний та всупереч п.16 Порядку №1307 у графі 3.2. податкових накладних від 12.07.2018р. №1276, від 05.10.2018р. №1501, від 05.10.2018р. №5102 поставлено позначку Х . За весь час реєстрації податкових накладних у період з 01.12.2017р. по 31.12.2018р., в відповідно до даних єдиного реєстру податкових накладних, на придбання товару ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не зареєстровано жодної податкової накладної та коригування до них з даними кодів УКТ ЗЕД товару, яких зазначено у податкових накладних, а саме:7322, 8455, 3917231000, 8481101900. Також, за весь час реєстрації податкових накладних (з 01.12.2017р. по 31.12.2018р.), відповідно до даних єдиного реєстру податкових накладних, ІС Податковий блок , система автоматизованого співставлення податкових зобов`язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено, що підприємство ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" не зареєстровано податкові накладні щодо оренди офісних та складських приміщень або даних відповідального зберігання товару у будь якому місці України, а також, податкові накладні щодо отримання транспортних послуг, оренди основних засобів. ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" до ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області надано Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва за 2018 рік від 28.02.2019р., згідно якого середня кількість працівників складає в товаристві складає 1 особа. Оскільки можливість вчинення даних господарських операцій у постачальника ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД" відсутня, а наслідком для податкового обліку є лише фактичний рух активів, а не задекларований на папері, на думку відповідача, у ТОВ "СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ" не було підстав для податкового обліку вказаних операцій. Значний обсяг фактично оформлених ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" операцій з придбання та реалізації товарів, робіт (послуг) передбачає значно більшого обсягу трудовитрат, особистої участі персоналу із відповідними фаховими знаннями (агентів, менеджерів, вантажників, водіїв, бухгалтерів, прибиральників та інших фахівців), у зв`язку з чим задекларована кількість працюючих ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" не могла фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності ведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного. Також перевіряючими встановлено, що ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не отримував від постачальників на території України реалізований товар ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ . Також, відповідач вказав, що під час аналізу ймовірного ланцюгу постачання товарів (робіт, луг) встановлено, ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" реалізувало товари відмінні від тих, які були придбані по ланцюгу постачання. Товар з номенклатурою, що реалізовано на ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ" не придбавався, наявна підміна (фіктивне введення в обіг) товару, що свідчить про нереальність господарської операції по придбанню у ТОВ "АЛЬМА ЕЙД" (Вентс МПА 2500 В LCD агрегат обробки повітря. Кабель КПВ-ВП (350) 4x2x0,50 UTP-cat.5), Труба гладка жорстка ПВХ d63 ІЕК сіра (15м), Кран кульовий DN-400 11с67п). У зв`язку з викладеним, на думку відповідача, ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД , яке було постачальником ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ -КОНТРОЛЬ у період липень 2018 року, жовтень 2018 року, здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов`язаних з наданням податкової вигоди третім особам.
02.09.2019р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив у якій ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ зазначив, що не погоджується із відзивом відповідача та звертає увагу суду на те, що придбані у ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД були реалізовані іншим контрагентам позивача та що укладені договори між позивачем та ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД щодо поставки товарів мали на меті настання реальних наслідків та фактично виконувались.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
До видів діяльності ТОВ СПЕЦ -КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ відносяться: Код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи; Код КВЕД 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (основний);Код КВЕД 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту;Код КВЕД 52.24 Транспортне оброблення вантажів; Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; Код КВЕД 69.10 Діяльність у сфері права;Код КВЕД 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування; Код КВЕД 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання; Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання.
У період з 18.04.2019р. по 24.04.2019р. Головним управлінням ДФС в Одеській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з платником податків ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД за період липень 2018 року, жовтень 2018 року, за результатом якої складено акт №857/15-32-14-07/38017969 від 06.05.2019р.(а.с.13-33).
За результатами проведеної перевірки встановлено порушення ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ вимог п. 44.1 ст. 44, п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України та розділу 5 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну України від 28.01.2016р. № 21, що призвело до:- заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у загальній сумі 15351,00грн., в тому числі жовтень 2018 року -15351,00грн.;- завищення від`ємного значення що включається до складу податкового кредиту поточного звітного періоду ряд.20 у загальній сумі 239547,00грн., в тому числі липень 2018 -117165,00грн., жовтень 2018 року -122382,00грн.
У ході проведення перевірки перевіряючими встановлено, що між ТОВ АЛЬМА-ТРЕЙД та ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ укладено договір поставки від 12.07.2018р. б/н та що відповідно до умов вказаного договору кінцевим пунктом поставки товару є вул. Троїцька 43-А, м.Одеса, що є податковою адресою ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД та не має відношення до ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ . Контролюючим органом встановлено, що з урахуванням укладеного договору від 12.07.2018р. №б/н та додаткової угоди до нього від 12.07.2018р. №1, неможливо підтвердити транспортування товару від місця навантаження ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД до місця розвантаження ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ . Надані до перевірки сертифікати неможливо підтвердити щодо причетності до отриманого товару від ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД , у зв`язку з тим, що ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не отримували товар від виробників ПрАТ Вентиляційні системи , ПАТ Одеський кабельний завод Одескабель , АрАТ Діелектричні кабельні системи України , ТОВ Луганський завод трубопровідної арматури МАРШАЛ та імпортера ТОВ ТД УКРЕЛЕКТРОКОМПЛЕКТ ; ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не є імпортером реалізованого товару; -сертифікати відповідності UA1.003660-17 з кодом УКТ ЗЕД 8414, UA1.001.010760-16 з кодом УКТ ЗЕД 8516 та UА1.016.0001699-17 з кодом УКТ ЗЕД 3917323500 не відповідають даним кодів УКТ ЗЕД товару, яких зазначено у податкових накладних, а саме: 7322, 8455, 3917231000, 8481101900. Також, товар з номенклатурою труба гладка жорстка ПВХ d63 ІЕК сіра(15м) (код УКТ ЗЕД 3917231000) та Кран кульовий DN-400 11с67(код УКТ ЗЕД) є імпортний та всупереч п.16 Порядку №1307 у графі 3.2. податкових накладних від 12.07.2018р. №1276, від 05.10.2018р. №1501, від 05.10.2018р. №5102 поставлено позначку Х . За весь час реєстрації податкових накладних у період з 01.12.2017р. по 31.12.2018р., відповідно до даних єдиного реєстру податкових накладних, на придбання товару ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не зареєстровано жодної податкової накладної та коригування до них з даними кодів УКТ ЗЕД товару, яких зазначено у податкових накладних, а саме:7322, 8455, 3917231000, 8481101900. Також, за весь час реєстрації податкових накладних (з 01.12.2017р. по 31.12.2018р.), відповідно до даних єдиного реєстру податкових накладних, ІС Податковий блок , системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено, що підприємство ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" не зареєстровано податкові накладні щодо оренди офісних та складських приміщень або даних відповідального зберігання товару у будь якому місці України, а також, податкові накладні щодо отримання транспортних послуг, оренди основних засобів. ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" до ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області надано Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва за 2018 рік від 28.02.2019р. 311188753, згідно якого середня кількість працівників складає в товаристві складає 1 особа. Оскільки можливість вчинення даних господарських операцій у постачальника ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД" відсутня, а наслідком для податкового обліку є лише фактичний рух активів, а не задекларований на папері, у ТОВ "СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ" не було підстав для податкового обліку вказаних операцій. Значний обсяг фактично оформлених ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" операцій з придбання та реалізації товарів, робіт (послуг) передбачає значно більшого обсягу трудовитрат, особистої участі персоналу із відповідними фаховими знаннями (агентів, менеджерів, вантажників, водіїв, бухгалтерів, прибиральників та інших фахівців), у зв`язку з чим задекларована кількість працюючих ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" не могла фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності ведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного. Також перевіряючими встановлено, що ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД не отримував від постачальників на території України реалізований товар ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ . Також, контролюючий орган в акті перевірки зазначив, що під час аналізу ймовірного ланцюгу постачання товарів (робіт, луг) встановлено, ТОВ "АЛЬМА ТРЕЙД" реалізувало товари відмінні від тих, які були придбані по ланцюгу постачання. Товар з номенклатурою, що реалізовано на ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ" не придбавався, наявна підміна (фіктивне введення в обіг) товару, що свідчить про нереальність господарської операції по придбанню у ТОВ "АЛЬМА ЕЙД" (Вентс МПА 2500 В LCD агрегат обробки повітря. Кабель КПВ-ВП (350) 4x2x0,50 UTP-cat.5), Труба гладка жорстка ПВХ d63 ІЕК сіра (15м), Кран кульовий DN-40011с67п). Виходячи з наведеного, перевіркою встановлено, що ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД , яке було постачальником ТОВ СПЕЦ-КЛІМАТ -КОНТРОЛЬ у період липень 2018 року, жовтень 2018 року, здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов`язаних з наданням податкової вигоди третім особам.
На підставі акту перевірки №857/15-32-14-07/38017969 від 06.05.2019р., Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 23.05.2019р.:
-№0023601407, яким визначено суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 239547,00грн.(а.с.102).;
-№0023611407, яким збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість у розмірі 15351,00грн. та застосовано штрафні(фінансові) санкції у розмірі 3838,00грн.(а.с.101).
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частинами 1, 2 ст.44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно із положеннями 198.1., 198.3 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України . Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до положень п. 200.1., 200.2 ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, зокрема порядок заповнення податкової декларації, затверджений наказом Мінфіну України №21 від 28.01.2016р. у розділі №5.
Як встановлено судом під час з`ясування офіційних обставин справи 12.07.2018р. між ТОВ СПЕЦ -КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ та ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД укладено договір поставки б/н, відповідно до п.п.1 п.1 якого постачальник зобов`язується у зумовлені строки передати (поставити), а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, вказаний у видаткових накладних(а.с.48-52).
Пунктом 4 вказаного договору від 12.07.2018р. визначено умови поставки. Так, п.п.4.1 -4.7 п.4 визначено сторонами, що покупець направляє постачальнику замовлення з зазначенням асортименту та кількості партії товару, яке може передаватися за допомогою телефонного зв`язку в усній або укладене за допомогою засобів електронної пошти. Умови поставки, які визначені в цьому договорі можуть бути змінені та додатково узгоджені сторонами. За один робочий день до дня поставки постачальник повинен повідомити покупця про готовність відвантаження товару. Кінцевий пункт поставки -м.Одеса. Поставка товару здійснюється силами і засобами постачальника. Розвантаження товару здійснюється силами та засобами покупця. Під час приймання товару покупець повинен оглянути товар і прийняти його за кількістю та асортиментом. Підписання представником покупця видаткової буде свідчити про отримання покупцем товару. Постачальник має право на дострокову поставку товару за цим Договором, у разі узгодження цього з покупцем.
Також, між ТОВ СПЕЦ -КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ та ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД було укладено додаткові угоди до договору поставки від 12.07.2018р., а саме:
-додаткова угода №1 від 12.07.2018р., якою викладено у новій редакції п. 4.1, 4.5, 7.3 договору. Зокрема, п.4.1 викладено у наступній редакції: 4.1 кінцевий пункт поставки-м.Одеса, вул. Троїцька 43-А (а.с.53);
-додаткова угода №2 від 20.09.2018р., якою у зв`язку зі зміною банківських реквізітів постачальника змінено та викладено у новій редакції п.11 договору(а.с.54);
-додаткова угода №3 від 04.10.2018р., якою у зв`язку зі зміною банківських реквізітів постачальника змінено та викладено у новій редакції п.11 договору(а.с.55).
На підтвердження реальності укладення вказаного договору від 12.07.2019р. позивачем надано до суду: видаткові накладні № 31 від 12.07.2018р., №32 від 12.07.2018р. №64 від 05.10.2018р., №66 від 05.10.2018р.(а.с.56-59),товарно-транспортні накладні №ЛП 000000002 від 12.07.2018р., №Лп000000002 від 12.07.2018р., №00000000003 від 05.10.2018р., №Ок000000004 від 06.04.2018р.(а.с.60-67),сертифікат відповідності від 03.07.2018р. на продукцію кабель симетричний для структурованих мереж зв`язку типу КПВ(виробник продукції ПАТ Одеський кабельний завод Одескабель ) з додатком (а.с.68-69), сертифікат відповідності від 15.08.2017р. на продукцію труби гнучкі, гофровані електроізоляційні з ПВХ (виробник продукції ДІЕЛЕКТРИЧНІ КАБЕЛЬНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ )(а.с.70), сертифікат відповідності від 13.02.2017р. на продукцію система кабельних трубопроводів (труби гладкі жорсткі з ПВХ, зовнішнім діаметром від 16мм до 63 мм) торгової марки ІЕК (виробник продукції ТОВ ІЄК МЕТАЛ-ПЛАСТ )(а.с.72), сертифікат відповідності від 19.06.2013р. на продукцію установи витяжні, припливні та припливно-витяжні(виробник продукції ПрАТ Вентиляційні системи ) з додатком №1(а.с.73-74), сертифікат відповідності від 30.03.2016р. на продукцію установки припливні та припливно-витяжні(виробник продукції ПрАТ Вентиляційні системи ) з додатком №1(а.с.75-76), сертифікат відповідності від 31.10.2012р. на продукцію крани кульові 10нж для трубопроводів (виробник продукції ТОВ Луганський завод Трубопровідної арматури МАРШАЛ )(а.с.77), штатний розпис ТОВ СПЕЦ -КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ , введений з 01.07.2019р.(а.с.78)
Разом з тим, в підтвердження використання придбаного у ТОВ Альма трейд товару у своїй господарській діяльності ТОВ СПЕЦ -КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ надано до суду договір поставки від 01.10.2018р. укладений між позивачем та ТОВ БК БАСТІОН (а.с.115-116) з податковою та видатковою накладними і товарно-транспортною накладною(а.с.117-119), договір поставки №20-06/18 від 20.06.2018р., укладений між позивачем та ТОВ Альянс (а.с.120-123) з видатковими та податковими накладними і товарно-транспортною накладною(а.с.124-134).
За нормами Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-ХІУ від 16.07.1999р. бухгалтерський та податковий облік базується на даних первинних документів, які підтверджують здійснення господарських операцій. Згідно визначення, яке наведено у статті 1 Закону України №996-ХІУ, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
У статті 9 даного Закону зазначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Дотримання наведених вимог дає можливість підтвердити виконання договору.
Як вбачається з наданих до суду товарно-транспортних накладних №ЛП 000000002 від 12.07.2018р., №Лп000000002 від 12.07.2018р., №00000000003 від 05.10.2018р., №Ок000000004 від 06.04.2018р.(а.с.60-67) вказаний товар отримав водій ОСОБА_1 , без зазначення в ній повноважень (підстав) для його отримання. Разом з тим, з наданих позивачем видаткових накладних № 31 від 12.07.2018р., №32 від 12.07.2018р. №64 від 05.10.2018р., №66 від 05.10.2018р.(а.с.56-59), які містять лише підписи товариств, неможливо ідентифікувати осіб, відповідальних за відвантаження та отримання товару.
Як вже зазначалось судом п.4 договору поставки від 12.07.2018р. визначено, що кінцевий пункт поставки -м.Одеса. Разом з тим, між ТОВ СПЕЦ -КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ та ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД було укладено додаткову угоду №1 до договору поставки від 12.07.2018р., якою викладено у новій редакції п.4, зокрема визначено, що кінцевий пункт поставки-м.Одеса, вул. Троїцька 43-А (а.с.53).
Водночас, під з`ясування офіційних обставин справи судом встановлено, що контрагент позивача, ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД з 15.02.2017р. перебував на податковому обліку у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС у Одеській області за юридичної адресою м.Одеса, вул. Троїцька 43-А та перейшов до Головного управління ДФС у м.Києві, ДПІ у Деснянському районі.
Таким чином, пунктом поставки товару за договором від 12.07.2018р. була юридична адреса постачальника.
З наданих до суду сертифікатів відповідності щодо товару виробниками яких є ПАТ Одеський кабельний завод Одескабель , ДІЕЛЕКТРИЧНІ КАБЕЛЬНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ , ТОВ ІЄК МЕТАЛ-ПЛАСТ , ПрАТ Вентиляційні системи , ПрАТ Вентиляційні системи , ТОВ Луганський завод Трубопровідної арматури МАРШАЛ не вбачається їх зв`язок з ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД , який не є виробником вказаних товарів.
Суд зазначає, що недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця - права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів, та незважаючи на наявність у платника податку доказів сплати продавцеві вартості товарів/послуг, якщо рух коштів не забезпечений зв`язком з господарською діяльністю учасників цих операцій.
Наявність у платника податкової накладної є обов`язковою, але не вичерпною підставою для визначення правильності формування податкового кредиту, адже правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на податковий кредит можуть мати лише реально вчинені господарські операції з придбання товарів (послуг) із метою використання таких товарів (послуг) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності підприємства, а не саме лише оформлення відповідних документів.
Лише формальна наявність договорів, акта прийому-здачі робіт (послуг), видаткових накладних і податкових накладних, не є достатнім та беззаперечним документальним підтвердженням фактичного виконання робіт та послуг, і не дає можливості суду дійти обґрунтованого й переконливого висновку про фактичне проведення господарських операцій. Первинні документи, зокрема, податкові накладні не можуть бути свідченням фактичного виконання операцій з поставки за наявності у справі обставин, які виключають можливість такої поставки між суб`єктами, вказаними в цих документах, як постачальник та покупець.
Водночас, досліджені в процесі розгляду справи первинні документи не підтверджують фактичне виконання такого роду операцій, а також не підтверджують обумовлені спірним правочином реалізовані позивачу надані послуги саме ТОВ АЛЬМА ТРЕЙД .
Суд зазначає, що обов`язок контролюючого органу здійснювати перевірку на підставі первинних документів кореспондується з обов`язком платника податків зберігати такі первинні документи та надавати їх при перевірці органами державної податкової служби. Не надання таких документів за приписами п. 44.6 ст.44 Податкового кодексу України прирівнюється до їх відсутності.
Відповідно до ч.2 ст.2 Податкового кодексу України справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно;розсудливо;з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи викладене та те, що матеріали справи не містять відповідних доказів на підтвердження реальності та фактичності господарських операцій позивача із контрагентом ТОВ Альма трейд , суд вважає, що податкові повідомлення-рішення від 23.05.2019р. №0023611407, №0023601407 прийняті Головним управлінням ДФС в Одеській області на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законодавством України, а тому скасуванню не підлягають.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ» задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ» - відмовити.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено 23.09.2019р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2019 |
Оприлюднено | 25.09.2019 |
Номер документу | 84457696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні