Рішення
від 11.09.2019 по справі 520/4552/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11 вересня 2019 р. № 520/4552/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Кухар М.Д.

при секретарі судового засідання - Єрьомкіній К.І.,

за участі:

представника позивача - не прибув,

представника відповідача - Міхайлової О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Обласний інформаційно-технічний центр" до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Комунальне підприємство "Обласний інформаційно-технічний центр", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:

- скасувати в повному обсязі рішення № ЄВ 03295406 від 10.12.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

- стягнути з відповідача 1921,00 грн., сплаченого судового збору.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за лютий 2018 р., Філією Позивача самостійно розраховано суму єдиного соціального внеску , що підлягає сплаті за звітний період у розмірі 286 173.23 грн., та в повному обсязі перераховано на розрахунковий рахунок 37199201012026 суму єдиного соціального внеску за лютий 2018 р.. у сумі 286 201,00 грн.

Відповідач надав до суду відзив на адміністративний позов, в якому проти задоволення позову заперечував, посилаючись на те, що платіжне доручення № 11 від 19.02.2018 року, в сумі 23500 грн., на яке посилається позивач як на доказ своєчасної сплати ЄСВ Шевченківською Філією КП "Обласний Інформаційно-технічний центр" (код ЄДРПОУ: 41887957) в призначенні платежу містить код ЄДРПОУ - 34013866, який належить іншій філії Харківського обласного комунального підприємства "Дирекція розвитку інфраструктури території" "Купянське підприємство теплових мереж", а відтак не є доказом своєчасності сплати ЄСВ Шевченківською Філією КП "Обласний Інформаційно-технічний центр" (код ЄДРПОУ: 41887957).

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.

13.12.2018 року Купянсько - Шевченківською Філією КП Обласний інформаційно - технічний центр (надалі - Філія) було одержано рішення № ЄВ 03295406 від 10.12.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску, винесене Головним Управлінням ДФС у Харківській області.

Відповідно до рішення № СВ 03295406 від 10.12.2018 року та розрахунку штрафних санкцій до нього Філія повинна сплатити штраф у розмірі - 18 150.76 грн.. та пеню - 933. 33 грн. Всього 19 084,09 грн.

Не погодившись із прийнятим рішенням. Філія звернулася до Державної фіскальної служби України зі скаргою № 16 від 22.12.2018 щодо скасування вищезазначеного рішення.

Згідно рішення ДФС України від 29.01.2019 року про результати розгляду скарги рішення № ЄВ 03295406 від 10.12.2018 року залишено без змін, а скарга Філії без задоволення, про що стало відомо 04.02.2019 року з моменту отримання зазначеного рішення по пошті, штамп вхідної кореспонденції № 31.

Комунальне підприємство Обласний інформаційно - технічний центр (код ЄДРПОУ 32335218). як головне підприємство (додаток 7, надалі - Позивач) не погоджується з винесеним рішенням № СВ 03295406 від 10.12.2018 року, у зв`язку з чим звернулося до суду.

Спірні правовідносини регулюються Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в редакції, чинній на момент їх виникнення.

Цей Закон визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, шо здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до ст. 1 вказаного вище Закону єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Пунктом 1 частини 1 статті 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеск\ на загальнообов`язкове державно соціальне страхування встановлено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Пунктом І частини 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлено, що платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно з ч. 5. 8 статті 9 даного Закону сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4. 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплач) вати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Відповідно до ч. 10 та ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0.1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу, а за несплат) (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до ч. 10 ст. 9 Закону днем сплати єдиного внеску у разі перерахування сум з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Рішення №ЄВ03295406 від 10.12.2018 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені винесено відносно Шевченківської Філії позивача (код в ЄДРПОУ 41887957).

Стосовно вказаної Філії 15.03.2018 було подано звіт №9045487003 з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок, ЄСВ), в якому нараховано до сплати за лютий 2018 - 286 173,23 грн. Строк сплати - 20.03.2018. Вказана сума станом на 20.03.2018 сплачена не в повному обсязі. Погашено лише 275 933 грн. на підставі платіжних доручень:

- №20 від 23.02.2018 в сумі 17000 грн.;

- №23 від 26.02.2018 в сумі 1531 грн.;

- №29 від 28.02.2018 в сумі 17500 грн.;

- №35 від 28.02.2018 в сумі 4 000 грн.;

- №38 від 02.03.2018 в сумі 1000 грн.;

- №49 від 05.03.2018 в сумі 12 000 грн.;

- №48 від 05.03.2018 в сумі 152 500 грн.;

- №55 від 06.03.2018 в сумі 2 740 грн.;

- №60 від 12.03.2018 в сумі 4 500 грн.;

- №63 від 13.03.2018 в сумі 44 300 грн.;

- №64 від 13.03.2018 в сумі 6 630 грн.;

- №80 від 15.03.2018 в сумі 12 144 грн.;

- №87 від 15.03.2018 в сумі 70,84 грн.;

- №89 від 15.03.2018 в сумі 17,16 грн.

Платіжне доручення №11 від 19.02.2018 в сумі 23 500 грн., на яке позивач посилається як на доказ своєчасної оплати ЄСВ Шевченківською Філією КП ОБЛАСНИЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР (код в ЄДРПОУ 41887957) в призначенні платежу містить код ЄДРПОУ - 34013866. Вказаний код за ЄДРПОУ належить іншій філії - Філії Харківського обласного комунального підприємства ДИРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ ТЕРИТОРІЇ КУП`ЯНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ .

Станом на 20.03.2018 по звіту з єдиного внеску №9045487003 від 15.03.2018 у Шевченківської Філії КП ОБЛАСНИЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР рахувалась недоїмка в сумі 10 240,23 грн., яку було сплачено на підставі платіжного доручення 22.03.2018 №103 із затримкою 2 календарні дні.

ЄСВ за березень та квітень 2018 Шевченківською Філією КП ОБЛАСНИЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР було сплачено своєчасно та в повному обсязі.

2. 15.05.2018 Філією було подано звіт з ЄСВ №9093371209 та нараховано до сплати - 236 728,81 грн. Термін сплати-21.05.2018.

Сплачено 214 129,59 грн. на підставі платіжних доручень:

- №186 від 18.04.2018 на суму 43 300 грн.;

- №197 від 20.04.2018 на суму 21 670 грн.;

- №213 від 24.04.2018 на суму 51 000 грн.;

- №229 від 27.04.2018 на суму 500 грн.;

- №232 від 02.05.2018 на суму 8 892,84 грн.;

- №239 від 03.05.2018 на суму 1 170 грн.;

- №244 від 04.05.2018 на суму 21 130 грн.;

- №241 від 04.05.2018 на суму 5 752,17 грн.;

- №253 від 08.05.2018 на суму 12 700 грн.;

- №266 від 11.05.2018 на суму 10 500 грн.;

- №271 від 14.05.2018 на суму 58 000 грн.;

- №280 від 17.05.2018 на суму 900 грн.

Станом на 21.05.2018 недоїмка по вказаному звіту з ЄСВ становила 22 599,22 грн. і була погашена 22.05.2018 на підставі платіжного доручення №289 від 22.05.2018 із затримкою 1 календарний день.

Так само, по звітам з ЄСВ від 11.07.2018 №9141745024, від 14.08.2018 №9170304323, від 11.09.2018 №9192664819, від 12.10.2018 №9223783704, від 20.11.2018 №9256632483 Шевченківською Філією не своєчасно погашались нараховані суми із затримкою до 28 днів.

Вказане вбачається з інтегрованої картки обліку єдиного внеску Шевченківської Філії за 2018 рік, яку додано до матеріалів справи.

У зв`язку з несвоєчасною сплатою ЄСВ за період 21.03.2018 - 28.11.2018 контролюючим органом в порядку, визначеному Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування нарахована штрафна санкція у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум, а також пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу на підставі рішення від 10.12.2018 №ЄВ03295406 на суму 19 084,09 грн. (штраф - 18 150,76 грн., пеня - 933,33 грн.).

Позивач посилається на той факт,що в платіжному дорученні №11 від 19.02.2018 сталась помилка/описка в призначенні платежу.

Проте, з вказаного платіжного доручення вбачається, що фактично ЄСВ було сплачено за іншого платника податків - Філія Харківського обласного КП ДИРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ ТЕРИТОРІЇ КУП`ЯНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ (код в ЄДРПОУ 34013866).

Платіжне доручення було одне. Тому, якщо позивач вважав, що грошові кошти мали спрямовуватись на зарахування його зобов`язань, проте помилково були направленні на погашення зобов`язань КП ДИРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ ТЕРИТОРІЇ КУП`ЯНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ , він мав звернутись до контролюючого органу з метою перерахування таких коштів на погашення його зобов`язань.

Постанови Верховного Суду, на які посилається позивач, не можуть братися судом до уваги з огляду на те, що скасовуючи податкові повідомлення-рішення, якими за несвоєчасну сплату єдиного внеску контролюючим органом застосовувались штрафні санкції, суд виходив з того, що від платників податків до контролюючого органу подавались заяви про перерахування ЄСВ на правильний рахунок, замість помилкового.

Зокрема, по справі №816/1254/17 в постанові Верховного Суду зазначено, що позивачем помилково сплачено суми єдиного внеску на аналітичний рахунок 37193202021601, символ звітності 202, у той час як слід сплачувати на аналітичний рахунок 37194201021601, символ звітності 201. Після встановлення помилки у частині зазначення рахунку, листом від 27.03.2017 вих. № 161 , позивач звернувся до ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області з проханням перерахувати кошти за платіжним дорученням від 23.01.2017 №72 на рахунок 37194201021601 .

По справі№805/3665/16-а в постанові Верховного Суду зазначено що сума єдиного внеску за вересень 2013 року з терміном сплати не пізніше 20 жовтня 2013 року, перерахована до бюджету у повному обсязі 04 та 16 жовтня 2013 року на розрахунковий рахунок Костянтинівської ОДПІ відкритий для підприємств м. Костянтинівки, а не Костянтинівського району. Листом від 06 листопада 2016 року Товариство звернулось до Костянтинівської ОДПІ ТУ ДФС України в Донецькій області про перерахування помилково сплачених сум єдиного соціального внеску на вірний розрахунковий рахунок податкового органу. Суми сплаченого єдиного соціального внеску зараховано на правильний розрахунковий рахунок 06 листопада 2016 року .

В справі, що розглядається, з відповідною заявою до відповідача позивач не звертався. Грошові кошти від позивача надійшли 19.02.2018 в рахунок оплати ЄСВ Харківського обласного КП ДИРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ ТЕРИТОРІЇ КУП`ЯНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ .

Стосовно Постанови Верховного Суду справі №816/591/16 суд зазначає, що Верховним Судом було встановлено, що сплата відбулась за колишнім місцем обліку.

Позивач нараховані в своїх звітах ЄСВ за себе на підставі платіжного доручення №11 не сплачував взагалі, вони надійшли в рахунок сплати іншого підприємства.

По справі №826/1/16 в постанові Верховного Суду аналізувалось застосування штрафних санкцій у зв`язку за несвоєчасну сплату ЄСВ, що відбулась у зв`язку з помилковим зазначенням коду бюджетної класифікації.

Помилка підчас сплати ЄСВ за підприємство з помилковим зазначенням іншого кодубюдлжетної класифікації в будь-якому випадку визначає платника як такого, що сплачував кошти на погашення власних зобов`язань з ЄСВ, проте припустився помилки підчас оформлення платіжних документів, в той час як відповідно до документів позивачем в рахунок погашення зобов`язань за ЄСВ Шевченківською Філією КП ОБЛАСНИЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР платежів здійснено не було.

Як вказує позивач у відповіді на відзив грошові кошти, сплачені на підставі платіжного доручення №11 не були йому повернуті. За таких обставин, вони залишились на рахунках Філії Харківського обласного комунального підприємства ДИРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ ТЕРИТОРІЇ . Грошові кошти в сумі 23500 грн. надійшли до органу доходів і зборів один раз. Будь-які підстави відображати їх як надходження двічі (стосовно Філії Харківського обласного комунального підприємства ДИРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ ТЕРИТОРІЇ та стосовно КП ОБЛАСНИЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ) у контролюючого органу відсутні.

За таких обставин, судом встановлено факт прострочення позивачем платежу в рахунок погашення зобов`язань за ЄСВ Шевченківською Філією КП ОБЛАСНИЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР , з огляду на що спірне рішення відповідача прийнято правомірно, а відтак позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відтак, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Комунального підприємства "Обласний інформаційно-технічний центр" до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про скасування рішення - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлено 23.09.2019 року.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2019
Оприлюднено26.09.2019
Номер документу84460452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/4552/19

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 10.09.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Борщов І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні