ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про забезпечення позову
25 вересня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2866/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Костюкевича С.Ф., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Волинської обласної державної адміністрації до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях про визнання протиправною та скасування вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Волинська обласна державна адміністрація звернулася з позовом до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях про визнання протиправною та скасування вимоги від 19.09.2019 №427 Про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України Про державну службу , якою зобов`язано скасувати наказ керівника апарату Волинської ОДА від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 .
Одночасно з пред`явленням позову позивач подав заяву про забезпечення позову від 20.09.2019 вих. №5499/54/219 шляхом зупинення виконання оскаржуваної вимоги щодо скасування наказу керівника апарату Волинської ОДА від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 до вирішення спору по суті.
Заява обґрунтована очевидністю протиправності оскаржуваної вимоги, яка вимагає скасувати наказ керівника апарату Волинської ОДА від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 . Заявник вказує на те, що вимога про скасування цього наказу безпосередньо впливає на права та обов`язки Волинської ОДА, як державного органу, та посадових осіб цього органу.
Також вказують, що вимога про усунення прав державного службовця, передбачених Законом України Про державну службу , є рішенням суб`єкта владних повноважень (Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненській областях), яке має обов`язкову юридичну силу для виконання і спричиняє виникнення наслідків для особи інших, ніж обов`язок щодо його розгляду, а саме: зобов`язує прийняти керівником апарату обласної державної адміністрації рішення про скасування наказу від 18.07.2019 №72-ос, тобто породжує для позивача настання відповідних правових наслідків.
Позивач зазначає, що скасування вищевказаного наказу тягне за собою притягнення до дисциплінарної відповідальності членів дисциплінарної комісії апарату обласної державної адміністрації, так як зроблений ними висновок про порушення працівником законодавства про держслужбу, що покладений в основу спірного наказу про притягнення того до дисциплінарної відповідальності, буде скасований самим органом всупереч його волі як роботодавця.
Враховуючи викладене, заявник просить до вирішення спору по суті зупинити виконання Вимоги Комісії Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненській областях щодо скасування наказу керівника апарату облдержадміністрації від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 . Відповідно до частин першої-третьої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову.
У виняткових випадках, коли наданих заявником пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову, суд може призначити її розгляд у судовому засіданні з повідомленням заінтересованих сторін у встановлений судом строк.
У зв`язку із відсутністю необхідності заслуховування пояснень заявника або отримання від нього додаткових доказів на підтвердження необхідності забезпечення позову, із врахуванням достатності доказів для розгляду заяви про забезпечення позову, вказана заява розглянута судом без повідомлення учасників справи.
Клопотання про забезпечення позову підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Відповідно до частини другої статті 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно із частиною четвертою статті 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Як передбачено частиною першою статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (частина друга статті 151 КАС України).
За приписами частин четвертої - шостої статті 154 КАС України залежно від обставин справи суд може забезпечити позов повністю або частково. Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.
З матеріалів позовної заяви слідує, що позивач не погоджується із оскаржуваною вимогою щодо скасування наказу керівника апарату Волинської ОДА від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 . Підставою для прийняття спірної вимоги став висновок відповідача про недотримання позивачем процедури притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 внаслідок неповного з`ясування обставин, неналежного оформлення матеріалів дисциплінарної справи, що стало наслідком притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності. Так, в оскаржуваній вимозі зазначено, що дисциплінарне провадження відносно ОСОБА_1 проведено з порушенням вимог:
- пункту 9 частини 2 статті 73 Закону України Про державну службу , згідно якої дисциплінарна справа повинна містити належним чином завірені копії документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку;
- частини 9 статті 69 Закону України Про державну службу , згідно якої дисциплінарна комісія розглядає дисциплінарну справу державного службовця, сформовану в установленому цим Законом порядку;
- частини 1 статті 74 Закону України Про державну службу , якою встановлено, що під час визначення виду стягнення необхідно враховувати у тому числі обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень, однак, зазначені вище обставини не враховані;
- частини 7 статті 74 Закону України Про державну службу , оскільки ОСОБА_1 без правових на те підстав відмовлено у реалізації його прав, передбаченою вище нормою Закону;
- пункту 6 Порядку обліку та роботи з дисциплінарними справами, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03.03.2016 №49;
- пункту 3 частини 1 статті 4 Закону України Про державну службу , згідно якого державна служба здійснюється з дотриманням принципу професіоналізму - компетентне, об`єктивне і неупереджене виконання посадових обов`язків;
- пункту 2 частини 1 статті 4 Закону України Про державну службу , згідно якого державна служба здійснюється з дотриманням принципу законності - обов`язок державного службовця діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
- пункту 2 частини 1 статті 8 Закону України Про державну службу , згідно якого державний службовець зобов`язаний дотримуватися принципів державної служби;
- пункту 1 частини 1 статті 8 Закону України Про державну службу , згідно якого державний службовець зобов`язаний дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
- пункту 7 частини 1 статті 8 Закону України Про державну службу , згідно якого державний службовець зобов`язаний сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов`язки.
З матеріалів позовної заяви слідує, що наказом керівника апарату обласної державної адміністрації від 04.02.2019 № 9-ос Про дисциплінарне провадження щодо ОСОБА_1 ініційовано проведення дисциплінарного провадження щодо ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації. На виконання даного наказу, дисциплінарною комісією з розгляду дисциплінарних справ апарату обласної державної адміністрації було здійснено дисциплінарне провадження відносно ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації, за результатами якого складено висновок про наявність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності.
Так, за результатами цільової перевірки представником управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації у Волинській області, яка проведена на виконання розпорядження Адміністрації Держспецзв`язку від 03.01.2019 № З5001дск-Е та припису від 10.01.2019 №1, виявлено ряд недоліків щодо вимог постанови ЦВК від 20.12.2007 № 572 Про вимоги до приміщень відділів ведення Державного реєстру виборців та про норми забезпечення засобами зв`язку, обладнанням, інвентарем, оргтехнікою , вимог функціонування комплексної системи захисту інформації в автоматизованій інформаційно-телекомунікаційній системі Державний реєстр виборців , вимог налаштування та супроводження програмного і технічного забезпечення Реєстру.
Зазначені недоліки викладені у листі управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації у Волинській області від 10.01.2019 №29/04-77.
Комісією встановлено, що зазначені порушення вимог постанови ЦВК від 20.12.2007 № 572 Про вимоги до приміщень відділів ведення Державного реєстру виборців та про норми забезпечення засобами зв`язку, обладнанням, інвентарем, оргтехнікою , вимог функціонування комплексної системи захисту інформації в автоматизованій інформаційно-телекомунікаційній системі Державний реєстр виборців , вимог налаштування та супроводження програмного і технічного забезпечення Реєстру вчинені ОСОБА_1 протягом тривалого часу - з 2009 по 2018 роки.
Пунктом 4 Положення про відділ адміністрування ДРВ апарату облдержадміністрації, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 27.07.2007 № 284 (зі змінами та доповненнями від 27.07.2010 №242, від 16.03.2016 №124, від 25.07.2018 №463), визначено, що відділ відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, уживає заходів, спрямованих на забезпечення захисту Реєстру, в тому числі, дотримання вимог функціонування комплексної системи захисту інформації в автоматизованій інформаційно-телекомунікаційній системі Державний реєстр виборців .
При цьому, начальник відділу, як зазначено у пункті 9 Положення, здійснює керівництво діяльністю відділу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань.
Проте, службових записок від начальника відділу адміністрування ДРВ до керівника апарату облдержадміністрації щодо організаційної допомоги по облаштуванню приміщення (забезпечення журналами, ремонт техніки, розеток тощо) протягом 2018 року не надходило.
Тобто, начальником відділу адміністрування Державного реєстру виборців ОСОБА_1 не організоване та не забезпечене своєчасне виконання завдань, покладених на відділ.
Комісія дійшла висновку, що в діях ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату обласної державної адміністрації, має місце дисциплінарний проступок, передбачений пунктом 5 частини 2 статті 65 Закону України Про державну службу , а саме - неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади та є підстави до притягнення його до дисциплінарної відповідальності.
На підставі висновку Комісії на ім`я керівника апарату обласної державної адміністрації Гончарука ОСОБА_2 було внесено подання, яким запропоновано за вчинення дисциплінарного проступку ОСОБА_1 - начальнику відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації, оголосити догану.
За результатами розгляду подання, керівником апарату Волинської ОДА відповідно до пункту 2 частини першої, частини третьої статті 66, статті 77 Закону України Про державну службу прийнято наказ від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 , оголошено догану ОСОБА_1 .
Разом з тим, відповідач в оскаржуваній вимозі вимагає від позивача скасування наказу керівника апарату Волинської ОДА від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 з тих підстав, що дисциплінарна справа не містить належним чином завірених копій документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку, не враховані обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень. Відтак, відповідачем надана правова оцінка зазначеного наказу щодо дотримання позивачем Закону України Про державну службу .
Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 25.05.2016 за № 110 затверджено Порядок оформлення та направлення (вручення) вимоги про скасування рішень державних органів та їх посадових осіб з питань державної служби, які суперечать законодавству в частині реалізації громадянами права на державну службу, про усунення порушень прав державного службовця або про скасування результатів конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби (далі - Порядок), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016 року за № 841/28971.
Згідно пункту 5 Порядку вимога може містити зобов`язання державному органу та його посадовим особам щодо скасування рішення державного органу або конкурсної комісії, яке суперечить законодавству про державну службу, в частині реалізації громадянами права на державну службу, повністю або частково.
Водночас пунктом 6 Порядку передбачено, що вимога підлягає обов`язковому виконанню державними органами, їх посадовими особами в термін, установлений у вимозі.
В оскаржуваній вимозі зазначено, що вона підлягає виконанню не пізніше наступного робочого дня з моменту її отримання.
Відтак, виконання оскаржуваної вимоги та скасування зазначеного наказу безпосередньо впливає на права та обов`язки позивача та його посадових осіб, в тому числі шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності членів дисциплінарної комісії апарату обласної державної адміністрації у випадку скасування наказу керівника апарату ініційованого за їх поданням про притягнення працівника до відповідальності.
Суд звертає увагу на те, що невжиття заходів забезпечення даного позову шляхом зупинення дії оскаржуваної вимоги може унеможливити виконання рішення суду в даній справі у випадку задоволення позову через передбачену законодавством обов`язкову до виконання вимогу відповідача, як суб`єкта владних повноважень, про зобов`язання її виконати шляхом скасування спірного наказу №72-ос від 18.07.2019 року у строк не пізніше наступного робочого дня з моменту її отримання, а відтак і здійснення ефективного способу захисту порушених прав та інтересів позивача в разі задоволення позовних вимог. Невжиття заходів забезпечення даного позову позбавить позивача на ефективний спосіб захисту його прав та інтересів від порушень з боку суб`єкта владних повноважень на час розгляду даної справи та прийняття судом рішення на користь позивача в разі задоволення позовних вимог.
У зв`язку з цим заява про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення виконання до вирішення спору по суті оскаржуваної вимоги від 19.09.2019 №427 про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України Про державну службу , якою зобов`язано скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 18.07.2019 №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 154, 156, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Волинської обласної державної адміністрації про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Волинської обласної державної адміністрації (43027, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 13366926) до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях (43027, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 39848704) про визнання протиправною та скасування вимоги задовольнити.
Вжити заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії вимоги Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях (43027, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 39848704) від 19 вересня 2019 року №427 про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України Про державну службу , щодо зобов`язання скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 18 липня 2019 року №72-ос Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 .
Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 Кодексом адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2019 |
Оприлюднено | 26.09.2019 |
Номер документу | 84488588 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні