Ухвала
від 26.09.2019 по справі 824/724/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

26 вересня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/724/19-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши адміністративний позов Державної служби геології та надр України до колективного підприємства «Валя Кузьмінське» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,

В С Т А Н О В И В:

Державна служба геології та надр України звернулась до суду з позовом до колективного підприємства «Валя Кузьмінське» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Позивач просить суд припинити право користування надрами колективного підприємства «Валя Кузьмінське» (код ЄДРПОУ 05398415) шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №2876 від 17 грудня 2002 року.

Позов обґрунтований тим, що колективним підприємством «Валя Кузьмінське» порушено законодавство у сфері надрокористування та не усунуто такі порушення, що є підставами для анулювання спеціального дозволу на користування надрами згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року №615.

Ухвалою суду від 26 липня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд проводити за правилами спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше; встановлено строки для подання заяв по суті справи.

Заперечуючи проти позовних вимог, відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, у якому відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю, посилаючись на виконання вимог припису від 29 серпня 2018 року №540-18/02.

Згідно статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Дослідивши наявні матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що колективне підприємство «Валя Кузьмінське» є юридичною особою, ідентифікаційний код якої 05398415, місце знаходження: вул. Джерельна, будинок 1, с. Валя Кузьмина, Глибоцький район, Чернівецька область.

17 грудня 2002 року Державною службою геології та надр України надано колективному підприємству «Валя Кузьмінське» спеціальний дозвіл на користування надрами №2876 з метою видобування мінеральних лікувально-столових вод для промислового розливу, ділянка надр, де розташована свердловина №2-Д Валякузьмінське родовище.

Як додаток до спеціального дозволу укладено угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин від 30 січня 2013 року.

Відповідно до пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року №615, пункту 25 Положення про порядок проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 1994 року №865 та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування (протокол від 29 грудня 2016 року №7/2016), наказом №5 від 11 січня 2017 року зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами з 01 березня 2017 року. Надрокористувачу надано термін для усунення порушень.

Про прийняття вказаного наказу відповідача повідомлено листом №1522/13/14-17 від 25 січня 2017 року.

Наказом Державної служби геології та надр України №523 від 28 листопада 2017 року затверджено річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2018 рік.

Відповідно до витягу з річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2018 р., заплановано здійснення заходу державного нагляду (контролю) відносно відповідача, дата початку проведення заходу встановлено 27 серпня 2018 року, строки проведення 10 днів.

Наказом Державної служби геології та надр України №243 від 12 липня 2018 року департаменту державного геологічного контролю наказано провести планові перевірки надрокористувачів, зазначених у Переліках надрокористувачів, щодо яких буде здійснюватися державний геологічний контроль у серпні 2018 року.

Згідно даного переліку державний геологічний контроль проводитиметься щодо колективного підприємства «Валя Кузьмінське» .

На підставі наказу від 12 липня 2018 року №213 та направлення на перевірку від 31 липня 2018 року №453-18/02, Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України проведено планову перевірку колективного підприємства «Валя Кузьмінське» , за результатами якої складено акт перевірки №2-03/10/2018-16/п-127, в якому зафіксовано порушення відповідачем пункту п`ятого частини першої статті 26 Кодексу України про надра.

Про проведення перевірки відповідача повідомлено листом від 18 липня 2018 року.

З метою усунення порушень законодавства, виявлених під час державного геологічного контролю, 29 серпня 2018 року Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України видано припис №540-18/02, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час державного геологічного контролю у строк до 01 жовтня 2018 року.

19 жовтня 2018 року Західний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України звернувся до директора Департаменту державного геологічного контролю із поданням на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №2876 від 17 грудня 2002 року.

Наказом Державної служби геології та надр України №443 від 26 листопада 2018 року внесено зміни до пункту 35 додатка 3 до наказу Держгеонадр від 11 січня 2017 року №5 в частині доповнення підстав для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №2876 від 17 грудня 2002 та надрокористувачу надано 30 календарних днів на усунення порушень.

Листом №24336/03/14-18 від 04 грудня 2018 року Державна служба геології та надр України повідомила колективне підприємство «Валя Кузьмінське» та Західний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України про прийняття наказу від 26 листопада 2018 року №443. Разом із цим, повідомлено, що інформацію щодо усунення порушень необхідно надати до Західного міжрегіонального відділу Держгеонадр. У разі ненадання інформації у визначений термін буде розглянуто питання щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами у встановленому законодавством порядку.

19 березня 2019 року №5121/03/14-19 Державна служба геології та надр України звернулась до відповідача із листом №5121/03/14-19, яким повідомила, що у зв`язку із не усуненням причин зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №2876 від 17 грудня 2002 року, наданого з метою видобування мінеральної лікувально-столової води родовища Валякузьмінське, розглянуто питання щодо подальшої дії зазначеного спеціального дозволу. Крім того, просила надати до Держгеонадр у 15 денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №2876 від 17 грудня 2002 року.

Станом на день звернення до суду з позовом відповідь від відповідача не надано.

Згідно статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до статті 75 Кодексу адміністративного судочинства України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Згідно частини третьої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до частини першої, третьої, шостої статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Частинами першою, другою, четвертою, п`ятою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Згідно матеріалів справи та предмету даного позову, з`ясуванню підлягає питання наявності підстав для анулювання наданого відповідачу спеціального дозволу на користування надрами.

Підстави припинення права користування надрами передбачені статтею 26 Кодексу України про надра.

Відповідно до указаної статті право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Як вбачається із змісту позовної заяви, позивач стверджував про направлення на адресу відповідача листа №5121/03/14-19 від 19 березня 2019 року, відповідно до якого останнього повідомлено, що у зв`язку із не усуненням причин зупинення дії дозволу №2876, Держгеонадра розглянуто питання щодо подальшої дії спеціального дозволу та відповідно до частини другої статті 26 Кодексу України про надра запропоновано відповідачу надати до Держгеонадр у 15-денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з дозволом 2876.

Однак, станом на день подання позову відповідь - згода/незгода на вказаний лист від відповідача на адресу Держгеонадр не надходила.

При цьому, у відзиві на позов відсутня інформація про направлення відповідачем позивачу указаної згоди/незгоди.

У зв`язку із наведеним, суд вважає за необхідне витребувати у відповідача інформацію про направлення/не направлення позивачу відповіді на лист від 19 березня 2019 року №5121/03/14-19.

Крім того, зі змісту позову вбачається, що підставою для припинення права користування надрами зазначено пункт 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра: використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр. А саме, як зазначає позивач, відсутній проект розробки (технічна схема) родовища корисних копалин, затверджений та погоджений в установленому порядку Держгеонадра України та Держпраці України, а також видобувна свердловина №2-Д, з якої здійснюється видобуток вод, не забезпечена контрольно-вимірювальними приладами (засобами вимірювання).

Зазначене також вбачається із подання №716-18/02 від 19 жовтня 2018 року та подання №16-19/02 від 03 січня 2019 року Західного міжрегіонального відділу Департаменту Державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №2876 від 17 грудня 2002, адресованого директору Департаменту державного геологічного контролю.

Разом із цим, у відзиві на позов відповідач зазначав про усунення порушень, зазначених у приписі від 29 серпня 2018 року №540-18/02. При цьому, відповідачем надано лист Державної служби геології та надр України від 24 січня 2019 року №1689/03/10-19, в якому зазначено про те, що відповідно до статті 51 Кодексу України про надра Держгеонадра в межах компетенції погоджують «проект розробки (Технологічна схема) Валякузьмінського родовища підземних мінеральних лікувально-столових вод в с. Валя Кузьмін Глибоцького району Чернівецької області» .

Крім цього, як вбачається із листа від 08 лютого 2019 року №3, адресованого колективним підприємством «Валя Кузьмінське» голові Держгеонадр України та начальнику Західного міжрегіонального відділу, відповідачем виконано повністю припис за результатами перевірки згідно акту №2-203/10/2018-16п-17. До вказаного листа відповідачем додавались наступні документи: копія погодження «Проекту розробки (технологічна схема) Валякузьмінського родовища підземних мінеральних лікувально-столових вод» ; копія погодження Управління Держпраці в Чернівецькій області; копія паспорта на лічильник; фотографію місцязнаходження лічильника.

Враховуючи зазначене, з метою встановлення дійсних обставин справи, суд приходить до висновку про необхідність витребування у колективного підприємства «Валя Кузьмінське» для огляду в судовому засіданні оригіналів наступних документів: проект розробки (технологічна схема) родовища корисних копалин, затверджений та погоджений в установленому порядку Держгеонадра України та Держпраці України; докази забезпечення контрольно-вимірювальними приладами (засобами вимірювання) видобувної свердловини №2-Д, з якої здійснюється видобуток вод.

Крім цього, суд вважає за необхідне витребувати у Державної служби геології та надр України та Західного міжрегіонального відділу Департаменту Державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України інформацію (докази) щодо розгляду листа від 08 лютого 2019 року №3 адресованого колективним підприємством «Валя Кузьмінське» голові Держгеонадр України та начальнику Західного міжрегіонального відділу.

Згідно частини першої статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право суду з власної ініціативи розглядати справу в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на викладене, суд вважає за доцільне розглянути дану справу у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Керуючись статтями 72, 73, 75, 77, 80, 248, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

1. Витребувати у колективного підприємства «Валя Кузьмінське» для огляду в судовому засіданні оригінали наступних документів:

1) Проект розробки (Технологічна схема) Валякузьмінського родовища підземних мінеральних лікувально-столових вод в с. Валя Кузьмін Глибоцького району Чернівецької області разом із погодженням Держгеонадра України та Держпраці України;

2) докази забезпечення контрольно-вимірювальними приладами (засобами вимірювання) видобувної свердловини №2-Д, з якої здійснюється видобуток вод;

3) інформацію про направлення/ не направлення позивачу відповіді на лист від 19 березня 2019 року №5121/03/14-19 щодо надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами, згідно з дозволом 2876.

2. Витребувати у Державної служби геології та надр України та Західного міжрегіонального відділу Департаменту Державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України інформацію (докази) щодо розгляду листа від 08 лютого 2019 року №3, адресованого колективним підприємством «Валя Кузьмінське» голові Держгеонадр України та начальнику Західного міжрегіонального відділу.

3. Для подання до суду витребуваних доказів встановити колективному підприємству «Валя ОСОБА_1 » , Державній службі геології та надр України та Західному міжрегіональному відділу Департаменту Державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України строк до 11 жовтня 2019 року.

4. Роз`яснити, що у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені Кодексом адміністративного судочинства України.

5. Роз`яснити, що у разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

6. Призначити розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін на 21 жовтня 2019 року об 11 год. 30 хв. Справа розглядатиметься суддею Лелюком О.П. одноособово. Засідання відбудеться у приміщенні Чернівецького окружного адміністративного суду за адресою: м. Чернівці, вул. Садова, 1-І.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Лелюк О.П.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2019
Оприлюднено27.09.2019
Номер документу84520935
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/724/19-а

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні