ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2019 року Справа № 160/3056/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства Дніпроважмаш до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ :
Акціонерне товариство Дніпроважмаш (далі - АТ Дніпроважмаш , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 12.07.2018 № 0017901401, 0017921401, 0017941410.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 у справі № 160/3056/19 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк, протягом п`яти днів з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду в підготовчому засіданні.
В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню, оскільки встановлені в акті перевірки порушення не відповідають фактичним обставинам. Позивач зазначає, що податкові накладні №197 від 21.12.2017 року та №198 від 22.12.2017 року були зареєстровані відповідно до норм п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. Витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки №433/0/197-17 щодо земельної ділянки площею 0,1709 га (кадастровий номер 1210100000:08:589:0019) та Витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки №434/0/197-17 щодо земельної ділянки площею 0,2415 га (кадастровий номер 1210100000:08:589:0018) отримано ПАТ Дніпроважмаш 25.10.2017 року, у зв`язку з цим перерахунок орендної плати були здійснено саме за 4 квартал 2017 року, тобто з дати набуття підстави визначення розміру орендної плати. Під час проведення перевірки податковим органом не враховано те, що з коштів, які відшкодовувались підзвітним особам при відсутності фіскальних чеків, були утримані та перераховані податок з доходів фізичних осіб та військовий збір, як це передбачено Податковим кодексом України при визначенні додаткового блага. Вказані кошти не відносяться до фонду заробітної плати, на яку нараховують єдиний соціальний внесок.
Представником відповідача 20.05.2019 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, обґрунтовуючи тим, що перевіркою встановлено порушення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з кількістю днів затримки 6,102,102,105 днів, у зв`язку з чим до позивача застосовані штрафні санкції. Враховуючи, що ПАТ Дніпроважмаш задекларовано по земельній ділянці 0,2415 га 114244,99 грн. орендної плати, по земельній ділянці 0,1709 га - 81563,30 грн., орендна плата є меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території. Перевіркою, також, встановлено надання авансових звітів без подання одержувачем коштів платіжного документа, відсутні підтверджуючі документи до авансових звітів від 31.03.2017 року №03-04, від 04.05.2017 року №03-01, від 21.06.2017 року №03-11, від 12.06.2017 року №03-06, від 06.06.2017 року №03-02, від 03.08.2017 року №03-01, від 05.09.2017 року №03-03, від 17.10.2017 року №03-01, від 13.11.2017 року №03-06, від 29.12.2017 року №03-11. Отже, до позивача застосовані штрафні санкції за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів.
19.08.2018 року представником відповідача надані суду письмові пояснення, в обгрунтування яких зазначено, що до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 20686,80 грн. за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів. Також, представником позивача в позовній заяві зазначені інші податкові накладні ніж ті, що зазначені в акті перевірки.
У підготовчому засіданні, призначеному на 13.08.2019 року, закрито підготовче провадження у справі, справу призначено до судового розгляду на 20.08.2019 року.
В судове засідання, призначене на 20.08.2019 року, представники сторін не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на приписи ч. 1, ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за можливе здійснити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що на підставі направлень від 23.04.2018 року №2577, №2578, №2579, №2580, від 27.04.2018 року №2681 та від 21.05.2018 року №3040, відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, пункту 77.1, пункту 77.4 статті 77, пункту 82.1 статті 82 Податкового кодексу України, наказу від 10.04.2018 року №2097-п, було проведено документальну планову виїзну перевірку ПАТ Дніпроважмаш з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2017 року.
За результатами перевірки складено акт від 19.06.2018 року №31681/04-36-14-01/168076.
Перевіркою встановлено порушення, зокрема:
- п. 4: у відповідності до п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних до ПАТ Дніпроважмаш будуть застосовані штрафні санкції у розмірі 1008980,64 грн.;
- п.5: п.п.288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, в результаті чого ПАТ Дніпроважмаш занижено орендну плату у 2017 році всього у сумі 48549,34 грн.;
- п.15: п.1.2, 2.11 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України №637 від 15.12.2004р., проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів у сумі 20686,80 грн.
На підставі акту перевірки від 19.06.2018 року №31681/04-36-14-01/168076 відповідачем сформовано та направлено позивачу податкові повідомлення-рішення від 12.07.2018 року:
- №0017921401, яким застосовано до позивача штрафну санкцію за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних на загальну суму 1008980,64 грн., в тому числі за затримку реєстрації на 15 календарних днів і менше на суму ПДВ 104000 грн. в розмірі 10% у сумі 10400 грн. та за затримку реєстрації від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 2496451,60 грн. в розмірі 40% у сумі 998580,64 грн.;
- №0017941410, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за платежем - штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій в сумі 20686,80 грн.;
- №0017901401, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 60686,25 грн., в тому числі за податковими зобов`язаннями в сумі 48549 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 12137,25 грн.
Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Судом встановлено, що АТ Дніпроважмаш (код ЄДРПОУ 00168076) зареєстровано юридичної особою 17.09.2003 року, перебуває на обліку в ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
На стор. 37 в пункті 3.1.2.3 акту перевірки від 19.06.2018 року №31681/04-36-14-01/168076 зазначено, що перевіркою встановлено порушення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПАТ ДНІПРОВАЖМАШ , а саме:
- за листопад 2017 року №90 від 15.11.2017 року, дата реєстрації 06.12.2017 року, кількість днів затримки - 6, сума ПДВ 104000 грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 10400 грн.;
- за грудень 2017 року №199 від 21.12.2017 року, дата реєстрації 27.04.2018 року, кількість днів затримки - 102, сума ПДВ 1013839 грн., розмір штрафу 40%, сума штрафних санкцій 405535,60 грн.;
- за грудень 2017 року №200 від 22.12.2017 року, дата реєстрації 27.04.2018 року, кількість днів затримки - 102, сума ПДВ 1119084 грн., розмір штрафу 40%, сума штрафних санкцій 447633,84 грн.;
- за грудень 2017 року №201 від 21.12.2017 року, дата реєстрації 30.04.2018 року, кількість днів затримки - 105, сума ПДВ 363528 грн., розмір штрафу 40%, сума штрафних санкцій 145411,20 грн.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПКУ, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Відповідно до п. 120-1.1 ст.120-1 ПКУ, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Враховуючи, зазначене, у відповідності до п. 120-1. 1 ст.120-1 ПК України, до
ПАТ ДНІПРОВАЖМАШ застосовані штрафні санкції у розмірі 1 008 980,64 грн. податковим повідомленням-рішенням №0017921401 від 12.07.2018 року.
На стор. 70 пункту 3.1.4.3 акту перевірки від 19.06.2018 року №31681/04-36-14-01/168076 зазначено, що за період з 01.01.2015 по 31.12.2018 ПАТ ДНІПРОВАЖМАШ задекларовано орендну плату усього у сумі 508 642,45 грн., у тому числі у 2015 році у сумі 128 474,8 грн., у 2016 - 172 293,02 грн., у 2017 - 207 874,63 грн.
Позивачем було подано уточнюючі декларації:
1. від 20.01.2016 року №9273959496 з визначенням:
- нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул. Сухий острів, 3 (кадастровий номер 1210100000:08:589:0018) 9223645,96 грн., розмір орендної плати 3%, річна задекларована сума 66847,05 грн.;
- нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул. Сухий острів, 3 (кадастровий номер 1210100000:08:589:0019) 9341979,52 грн., розмір орендної плати 3%, річна задекларована сума 47896,33 грн.;
2. від 28.02.2017 року №9270576782 з визначенням:
- нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул. Сухий острів, 3 (кадастровий номер 1210100000:08:589:0018) 13299817,81 грн., розмір орендної плати 3%, річна задекларована сума 96357,18 грн.;
- нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул. Сухий острів, 3 (кадастровий номер 1210100000:08:589:0019) 13466065,92 грн., розмір орендної плати 3%, річна задекларована сума 69040,52 грн.;
3. від 19.03.2018 року №9299752332 з визначенням:
- нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул. Сухий острів, 3 (кадастровий номер 1210100000:08:589:0018) 15768680,47 грн., розмір орендної плати 3%, річна задекларована сума 114244,19 грн.;
- нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою: вул. Сухий острів, 3 (кадастровий номер 1210100000:08:589:0019) 15908582,02 грн., розмір орендної плати 3%, річна задекларована сума 81563,30 грн.
Відповідно до п.288.1 ст.288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Відповідно до п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (у редакції з 01.01.2017: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території).
Відповідно до п.289.1 ст.289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Перевіркою встановлено, що у АТ ДНІПРОВАЖМАШ наявні витяги про нормативно грошову оцінку по земельним ділянкам 0,2415 га та 0,1709 га лише за 2017 рік:
- витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 25.10.2017 №433/0/197-17;
кадастровий номер земельної ділянки: 1210100000:08:589:0019;
місце розташування: м. Дніпропетровськ, вул. Сухий острів, 3;
категорія земель: Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення;
цільове призначення: 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості;
площа земельної ділянки, га: 0,1709;
середня (базова) вартість земель населеного пункту, грн/м.кв.: 581,21;
номер економ економіко-планувальної зони: 63;
коефіцієнт К м.кв: 2,79;
локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: 1; 1; 1; 1; 1,05; 1,1;
сукупний коефіцієнт: К м.куб.: 1,16;
коефіцієнт Кф: 1,2;
коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки: 1; 1,249; 1,433; 1,06;
нормативно грошова оцінка земельної ділянки, грн.: 3 857 612,31.
- витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 25.10.2017 №434/0/197-17
кадастровий номер земельної ділянки: 1210100000:08:589:0018;
місце розташування: м. Дніпропетровськ, вул. Сухий острів, 3;
категорія земель: Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення;
цільове призначення: 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості;
площа земельної ділянки, га: 0,2415;
середня (базова) вартість земель населеного пункту, грн/м.кв.: 581,21;
номер економіко-планувальної зони: 63;
коефіцієнт К м.кв: 2,79;
локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: 1; 1; 1; 1; 1,05; 1,1;
сукупний коефіцієнт: Км.куб.: 1,16;
коефіцієнт Кф: 1,2;
коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки: 1; 1,249; 1,433; 1,06;
нормативно грошова оцінка земельної ділянки, грн.: 5 451 219,27.
Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради VII скликання від 15.02.2017 №12/18, ставка податку за земельні ділянки, нормативно грошову оцінку яких проведено, що перебувають у користуванні юридичних і фізичних осіб на умовах оренди, становить у відсотках від їх нормативно грошової оцінки за земельні ділянки сільськогосподарського призначення, житлової та громадської забудови, природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, історико-культурного призначення, лісогосподарського призначення; водного фонду, промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення - 3,0.
Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 13.07.2016 №7/11, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, становить у відсотках від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, на яких розташовано об`єкти енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, об`єкти промисловості (які розташовано на землях промисловості) та будівельної сфери діяльності (за земельні ділянки, які надано згідно з рішеннями про відведення земельних ділянок для будівництва об`єктів), - 0,75.
Враховуючи наведене, при розрахунку орендної плати у 2017 році, з метою дотримання п.п.288.5. п.288.5 ст.288 ПКУ, необхідно у періоді: січень, лютий застосовувати ставку 0,75%, у періоді: березень - грудень - 3%:
Таким чином, орендна плата у 2017 році повинна бути не меншою: за земельну ділянку 0,2415 га - 143094,51 грн., за земельну ділянку 0,1709 га - 101262,32 грн.
Враховуючи, що ПАТ ДНІПРОВАЖМАШ задекларовано по земельній ділянці 0,2415 га 114 244,99 грн. орендної плати, по земельній ділянці 0,1709 - 81 563,3 грн., підприємством порушено норми п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України, адже задекларована орендна плата є меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.
Таким чином, в порушення п.п.288.5.1 п. 288.5 ст.288 ПК України АТ ДНІПРОВАЖМАШ занижено орендну плату у 2017 році усього в сумі 48549,34 грн. Вказана сума була донарахована позивачу податковим повідомленням-рішенням №0017901401 від 12.07.2018 року разом із сумою штрафної санкції у розмірі 25%.
На стор. 97 в пункті 3.3.5 акту перевірки від 19.06.2018 року №31681/04-36-14-01/168076 зазначено, що перевірка дотримання порядку ведення касових операцій на підприємстві проводилась відповідно до Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України №637 від 15.12.2004р. (далі - Положення №637).
Облік касових операцій ведеться в "Касових книгах", аркуші яких пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою, засвідчені підписом керівника підприємства.
Перевіркою встановлено порушення пункту 1.2, 2.11 Положення №637, а саме проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів на загальну суму 20686,80 грн.
Згідно пункту 1.2 Положення №637, розрахунковий документ - документ встановлених форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених Законом України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
Згідно пункту 3.1 Положення №637, касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням платіжних карток, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.
Пунктом 3.12 Положення №637 передбачено, що під час одержання касових ордерів або видаткових відомостей касир зобов`язаний перевірити: наявність і справжність на документах відповідних підписів, а на видатковій відомості - дозвільного напису керівника підприємства або осіб, які ним уповноважені; правильність оформлення документів, наявність усіх реквізитів; наявність перелічених у документах додатків. У разі невиконання хоча б однієї із зазначених вимог касир повертає документи для відповідного оформлення.
Відповідно до пункту 2.11 Положення №637, видача готівкових коштів під звіт на виробничі (господарські) потреби дозволяється на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт. Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.
Порядок звітування за видані під звіт кошти здійснюється відповідно до вимог наказу Державної податкової адміністрації України від 19.09.03р. №440 "Про затвердження форми Звіту про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт, та Порядку складання вказаного звіту (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.10.2003 року за №915/8236).
Згідно з пунктом 7.39 Положення №637, під час перевірки звітів про використання коштів для вирішення господарських питань особлива увага приділяється дотриманню підзвітними особами встановлених термінів складання та подання до бухгалтерії відповідних звітів, своєчасність повернення до каси підприємств залишку невикористаних коштів (одночасно з відповідним звітом), наявність оригіналів підтвердних документів, їх погашення тощо.
Згідно з пунктом 7.41 Положення №637, під час перевірки правильності оформлення видач готівки під звіт як на відрядження, так і на інші потреби встановлюється достовірність підтвердних документів, що додаються до звітів про використання коштів.
Пунктом 7.47 розділу 7 Положення №637 передбачено, що для перевірки використовуються потрібні касові та розрахункові документи підприємства (підприємця) (касова книга, касові ордери, журнал реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, звіти працівників щодо витрачання підзвітних сум), а також документи, що підтверджують здійснені покупцем (замовником) витрати готівки під час придбання товарів, оплати наданих послуг та виконаних робіт (касові та товарні чеки, розрахункові квитанції, квитанції до прибуткових касових ордерів, інші розрахункові документи, а також рахунки- фактури, податкові накладні, договори на поставку продукції, надання послуг, виконання робіт, товарно-транспортні накладні тощо).
Перевіркою встановлено, що до авансових звітів:
- від 31.03.2017 року №03-04 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 1 450,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 04.05.2017 року № 03-01 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 920,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 21.06.2017 року № 03-11 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 3 280,00 грн. Фактично, де авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 12.06.2017 року № 03-06 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 3 350,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 06.06.2017 року № 03-02 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 660,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 03.08.2017 року № 03-01 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 1 116,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 05.09.2017 року № 03-03 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 1 116,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 17.10.2017 року № 03-01 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 7 220,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 13.11.2017 року № 03-06 (підзвітна особа ОСОБА_1 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 394,00 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати;
- від 29.12.2017 року № 03-11 (підзвітна особа ОСОБА_2 ) не надано платіжні документи (товарний або касовий чек, квитанції до прибуткового ордера, інші письмові документи), які би підтверджували сплату покупцем готівкових коштів у розмірі 1 180,80 грн. Фактично, до авансового звіту не надано жодного підтверджуючого документу на представницькі витрати.
Відповідно до статті 1 Указу №436, штрафні фінансові санкції застосовується у разі проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів - у розмірі сплачених коштів.
За вказане порушення позивачу нараховані штрафні санкції у розмірі 20686,80 грн. податковим повідомленням-рішенням №0017941401 від 12.07.2018 року.
Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з частиною 2 статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
На підставі частини 3 статті 73 КАС України сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Представником позивача на підтвердження своєї правової позиції, викладеної в позовній заяві, не надано суду жодного доказу на підтвердження помилковості висновків акту перевірки щодо встановлених порушень та протиправності винесених податкових повідомлень-рішень.
В ході розгляду справи було встановлено, що позивачем як до перевірки так і до суду не надано жодних підтверджуючих документів на представницькі витрати, чим порушено п. 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637.
Твердження позивача в позовній заяві, що вказані кошти не відносяться до фонду заробітної плати та з них було утримано податок з доходів фізичних осіб та військовий збір, не звільняє позивача від обов`язку подання підтверджуючих документів на представницькі витрати.
Також, в позовній заяві зазначено про відмінні від акту перевірки податкові накладні, щодо яких було встановлено порушення.
Так, в акті перевірки встановлено порушення щодо податкових накладних №90 від 15.11.2017 року, дата реєстрації 06.12.2017 року, №199 від 21.12.2017 року, дата реєстрації 27.04.2018 року, №200 від 22.12.2017 року, дата реєстрації 27.04.2018 року, №201 від 21.12.2017 року, дата реєстрації 30.04.2018 року.
В позовній заяві позивачем в обгрунтування протиправності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення №0017921401 від 12.07.2018 року зазначено про своєчасність реєстрації податкових накладних №197 від 21.12.2017 року та №198 від 22.12.2017 року, які не були предметом встановлених порушень в акті перевірки від 19.06.2018 року №31681/04-36-14-01/168076.
Зазначене в позовній заяві здійснення перерахунку орендної плати за земельні саме за 4 квартал 2017 року не спростовує факту проведення невірного розрахунку орендної плати та не звільняє позивача від відповідальності за задеклароване заниження сум орендної плати за земельні ділянки.
Відтак, в ході розгляду справи підтверджені висновки про порушення законодавства позивачем, викладені в акті перевірки від 19.06.2018 року №31681/04-36-14-01/168076, а тому прийняті на підставі вказаного акту перевірки податкові повідомлення-рішення від 12.07.2018 № 0017901401, 0017921401, 0017941410 скасуванню не підлягають.
Європейський суд з прав людини зазначає, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення у справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).
Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, підтверджено під час розгляду справи правомірність винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
З огляду на викладене, позовні вимог задоволенню не підлягають.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, судові витрати позивачу не відшкодовуються.
Керуючись, ст.ст. 139, 205, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову акціонерного товариства Дніпроважмаш (49600, м. Дніпро, вул. Сухий Острів, буд. 3, код ЄДРПОУ 00168076) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України судове рішення складено у повному обсязі 22.08.2019р.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2019 |
Оприлюднено | 29.09.2019 |
Номер документу | 84561590 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні