Рішення
від 26.09.2019 по справі 420/3911/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3911/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Токмілової Л.М.,

за участю:

секретаря судового засіданні - Сердюк І.С.,

представника позивача - Михайлова О.А.,

представника позивача - Дабіжа О.А.,

представника відповідача - Шестакова Ю.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Арцизької міської ради (68400, Одеська область, Арцизький район, м. Акциз, вул. 28 червня, 95а, код ЄДРПОУ 04057037) до Арцизької районної ради (68400, Одеська область, м. Арциз, вул. Соборна, 46, код ЄДРПОУ 20970077) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду звернулась Арцизька міська рада з позовом до Арцизької районної ради про визнання протиправною бездіяльність Арцизької районної ради щодо не передбачення коштів на фінансування дошкільної освіти у місті Арциз в повному обсязі у розмірі 15939281 гривень при розробці та затвердженні місцевого бюджету Арцизького району на 2019 рік, та зобов`язання Арцизьку районну раду винести на найближче пленарне засідання сесії питання щодо внесення змін до рішення Арцизької районної ради Про районний бюджет Арцизького району на 2019 рік від 21.12.2018 року шляхом передбачення виділення додаткових коштів на фінансування дошкільної освіти м. Арциз у вигляді міжбюджетного трансферту Арцизькій міській раді у розмірі 4183030 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Арцизька районна рада при вирішенні питання про передачу коштів на фінансування дошкільної освіти у м. Арциз не дотрималась принципів збалансованості, самостійності, обґрунтованості, субсидіарності, на яких ґрунтується Бюджетна система України. Позивач зазначає, що не дивлячись на обґрунтований розрахунок потреб, Арцизькою районною радою було проігноровано звернення Арцизької міської ради та передбачено у бюджеті на 2019 рік міжбюджетний трансфер Арцизькій міській раді у розмірі 11756251,00 гривень, що навіть не покриває необхідні витрати на оплату праці та проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, водовідведення, послуги зв`язку.

05 липня 2019 року ухвалою судді відкрито провадження по справі та встановлено, що справа розглядатиметься в порядку загального позовного провадження.

12.08.2019 року, відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву (вх. № 28907/19), відповідно до якого відповідач не визнає позовні вимоги, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, посилаючись на те, що районною радою у повному обсязі було виконано вимоги бюджетного законодавства України, враховано першочергову потребу в коштах, що визначена у ч. 4 ст. 77 Бюджетного кодексу України, у тому числі стосовно необхідності оплати праці в бюджетних установах. Однак, зважаючи на обмеженість коштів, які необхідно було пропорційно розподілити на міську та 17 сільських рад, залежно від потреби та можливостей відповідних бюджетів, Арцизькій міській раді було виділено лише 11 756 251,00 грн., що разом з тим, становить більше 38% зазначених коштів.

12.08.2019 року (вх. № 28906/19) представником відповідача Арцизької районної ради Одеської області до канцелярії суду подано клопотання про залишення позову без розгляду у зв`язку із пропуском позивачем строку звернення до суду.

14.08.2019 року від позивач до суду надійшла відповідь на відзив (вх. № 29137/19), згідно якої, позивач зазначає, що бездіяльність, яка полягає в непередбачені фінансування потреб дошкільних закладів в повному обсязі пояснюється відповідачем з тієї точки зору, що ніби то міська рада повинна виділити кошти для дофінансування таких потреб. В той же час, районна рада не може передбачити обсяг трансферту менший за потреби на утримання цих закладів та вимагати від міської ради дофінансувати їх з власних бюджетів, оскільки це буде порушенням ч. 2 ст. 85 Бюджетного кодексу України. Таким чином, районна рада ухиляється від виконання вимог бюджетного законодавства та не заперечує свою бездіяльність.

Ухвало судді від 04.09.2019 року відмовлено в задоволенні клопотання представника Арцизької районної ради Одеської області про залишення позовної заяви без розгляду.

18.09.2019 року (вх. № 33514/19) на адресу суду від представника відповідача надійшли додаткові пояснення по справі, зі змісту яких вбачається, що під час розгляду справи постало питання щодо порядку визначення обсягів міжбюджетних трансфертів. Відповідач зазначає, що під час формування районного бюджету райрада використовувала формульну методику з урахуванням забезпечення обсягу міжбюджетних трансфертів у розмірі, не меншому, ніж у минулому році, а також з урахуванням можливостей доходної частини. Рай рада дослідила на засіданнях постійних депутатських комісій можливості районного бюджету та забезпечила відповідність обсягів міжбюджетних трансфертів вимогам п. 20 Прикінцевих та перехідних положень БК України.

Представники позивача в судовому засіданні 18.09.2019 року підтримали вимоги позовної заяви та просили її задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні 18.09.2019 року заперечував проти задоволення позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи та з`ясувавши всі обставини справи, вислухавши думку учасників справи, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позов підлягає відмові в задоволенні з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Так, судом встановлено, що 8 листопада 2018 року Арцизька міська рада прийняла рішення, яким схвалено звернення Арцизької міської ради до Арцизької районної ради щодо передачі бюджетних коштів на здійснення видатків із бюджету міста на утримання закладів дошкільної освіти у 2019 році.

Керуючись даним рішенням, Арцизькій районній раді було направлено звернення, в якому містився розрахунок видатків на утримання закладів дошкільної освіти. Згідно розрахунку, що був викладений у зверненні, потреба у фінансуванні дошкільної освіти складає 15939281 гривень.

Арцизькою районною радою 13 грудня 2018 року проведене спільне засідання президії та постійної комісії районної ради з питань бюджету, регуляторної та інвестиційної політики, соціально-економічного розвитку та управління майном комунальної власності, підприємницької діяльності, на якому розглядалося звернення міської ради щодо передачі бюджетних коштів на здійснення видатків із бюджету міста на утримання закладів дошкільної освіти. Депутатами було детально досліджено потреби міської та сільських рад у фінансуванні та прийнято рішення рекомендувати раді визначити обсяг міжбюджетних трансфертів за формульною методикою з урахуванням забезпечення обсягу міжбюджетних трансфертів у розмірі, не меншому, ніж у минулому році, а також з урахуванням можливостей доходної частини.

18 грудня 2018 року відбулося спільне засідання постійних комісій Арцизької районної ради з питань аграрної політики, земельних відносин, адміністративно-територіального устрою та охорони природи, з питань промисловості, будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, гласності, конституційних прав громадян, з питань освіти, охорони здоров`я, культури, спорту та соціального захисту населення, на якому також розглядалося звернення міської ради щодо передачі бюджетних коштів на здійснення видатків із бюджету міста на утримання закладів дошкільної освіти. Постійні комісії погодилися з висновками президії та профільної комісії та рекомендували сесії підтримати проект рішення про районний бюджет на 2019 рік.

На пленарному засіданні 21 грудня 2018 року районною радою було прийнято рішення № 795-VII Про районний бюджет Арцизького району на 2019 рік , яким було затверджено формулу розрахунку обсягу видатків на освіту та визначено розмір міжбюджетного трансферту міському бюджету у розмірі 11 756 251, 00 грн., що складає більше 73% від річної потреби. При цьому обсяг міжбюджетного трансферту у 2018 році складав 7 135 843, 00 грн.

Позивач, не погоджуючись з рішенням відповідача, вважаючи, що відповідач вчинив протиправну бездіяльність, не передбачивши кошти у повному обсязі на утримання міських дошкільних навчальних закладів, звернувся до суду даним позовом.

Суд, приймаючи рішення по справі виходив з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу затверджено визначення бюджету - це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду.

Таким чином, бюджетні кошти за самим визначенням терміну "бюджет" використовуються саме для забезпечення завдань і функцій, які безпосередньо здійснюються органами державної влади чи місцевого самоврядування протягом бюджетного року.

Відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої ст. 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад належать видатки на, зокрема, дошкільну освіту.

Пунктом 20 Прикінцевих та перехідних положень БК України, установлено, що у 2019 році з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення можуть здійснюватися видатки, визначені:

- підпунктом "а" пункту 2 частини першої статті 89 цього Кодексу, а також підпунктом "б" пункту 2 в частині утримання навчально-виховних комплексів "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", за умови, що загальноосвітній навчальний заклад - 1 ступеня;

- пунктом 5 частини першої статті 89 цього Кодексу в частині утримання сільських, селищних та міських палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля, інших клубних закладів та бібліотек.

За зверненням сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради районна (міська) рада приймає рішення про передачу коштів на здійснення таких видатків сільській, селищній, міській (міста районного значення) раді та у районному (міському) бюджеті затверджує обсяги міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування (з бюджету міста обласного значення бюджетам адміністративно підпорядкованих йому сіл, селищ і міст). При цьому обсяги зазначених міжбюджетних трансфертів визначаються за формулою, яка затверджується відповідною районною (міською) радою у додатку до рішення про місцевий бюджет, та не можуть бути меншими обсягів таких міжбюджетних трансфертів або видатків районного (міського) бюджету (якщо видатки для зазначених установ здійснювалися з районних (міських) бюджетів) на утримання зазначених установ, передбачених на 2018 рік.

Частиною 4 ст. 77 Бюджетного кодексу України передбачено, що Верховна Рада Автономної' Республіки Крим, обласні, міські, районні, селищні, сільські ради при затвердженні відповідних бюджетів враховують у першочерговому порядку потребу; в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв`язку, які споживаються бюджетними установами. Ліміти споживання енергоносіїв у натуральних показниках для кожної бюджетної установи встановлюються виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань.

Частиною першою ст. 3 Закону України Про дошкільну освіту визначено, що держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття.

Згідно статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні є:

- районні та обласні ради - органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст;

- районний бюджет - план утворення і використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення спільних інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст районного значення, виконання місцевих програм, здійснення бюджетного вирівнювання.

Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Відповідно до статті 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до питань, які вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях відноситься розподіл переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій, субвенцій відповідно між районними бюджетами, місцевими бюджетами міст обласного значення, сіл, селищ, міст районного значення; розгляд прогнозів відповідно районних, обласних бюджетів, затвердження таких бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання; затвердження регламент ради та інші.

Позивач у своєму позові, вказує, що відповідач вчинив протиправну бездіяльність, не передбачивши кошти у повному обсязі на утримання міських дошкільних навчальних закладів. На підтвердження позовних вимог позивач послався на пп. а п. 2 ч. 1 ст. 89 Бюджетного кодексу України, стверджуючи, що законодавець не зобов`язав міські ради фінансувати дошкільні навчальні заклади, а лише надав право здійснювати відповідні видатки.

Однак, суд зазначає, що п. 20 Прикінцевих та перехідних положень БК України визначає, яким же чином визначаються обсяги міжбюджетних трансфертів з районного бюджету міському бюджету: за зверненням міської (міста районного значення) ради районна рада приймає рішення про передачу коштів на здійснення таких видатків міській (міста районного значення) раді та у районному бюджеті затверджує обсяги міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування. При цьому обсяги зазначених міжбюджетних трансфертів визначаються за Формулою, яка затверджується відповідною районною радою у додатку до рішення про місцевий бюджет, та не можуть бути меншими обсягів таких міжбюджетних трансфертів або видатків районного бюджету (якщо вилатай для зазначених установ здійснювалися з районних бюджетів) на утримання зазначених установ, передбачених на 2018 рік.

Відповідно до ч. 4 ст. 77 Бюджетного кодексу України міські, районні ради при затвердженні відповідних бюджетів враховують у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв`язку, які споживаються бюджетними установами. Ліміти споживання енергоносіїв у натуральних показниках для кожної бюджетної установи встановлюються виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань.

На виконання вказаних вимог закону, з дотриманням процедури попереднього розгляду на пленарному засіданні 21 грудня 2018 року районною радою прийнято рішення № 795-VII Про районний бюджет Арцизького району на 2019 рік , яким затверджено формулу розрахунку обсягу видатків на освіту та визначено розмір міжбюджетного трансферту міському бюджету у розмірі 11 756 251,00 грн., що складає більше 73% від річної потреби.

Пунктом 9 рішення районної ради від 21 грудня 2018 року № 795-VII Про районний бюджет Арцизького району на 2019 рік затверджено перелік захищених статей видатків загального фонду районного бюджету на 2019 рік за їх економічною структурою, серед яких: заробітна плата, нарахування на оплату праці; медикаменти та перев`язувальні матеріали; продукти харчування; оплата комунальних послуг та енергоносіїв; поточні трансферти населенню, поточні трансферти місцевим бюджетам та оплата енергосерві.

Таким чином, судом встановлено, що районною радою у повному обсязі виконано вимоги бюджетного законодавства України, враховано першочергову потребу в коштах, що визначена у ч. 4 ст. 77 Бюджетного кодексу України, у тому числі стосовно необхідності оплати праці в бюджетних установах. Однак, зважаючи на обмеженість коштів, які необхідно було пропорційно розподілити на міську та 17 сільських рад, залежно від потреби та можливостей відповідних бюджетів, Арцизькій міській раді виділено лише 11 756 251,00 грн., що разом з тим, становить більше 38% зазначених коштів.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що міська рада не зобов`язана фінансувати дошкільні навчальні заклади, лише має таке право. Районна ж рада, на думку позивача, зобов`язана здійснювати такі видатки.

Натомість стаття 89 Бюджетного кодексу України не зобов`язує, як зазначив позивач, районну раду фінансувати заклади дошкільної освіти в обсязі, визначеному міською радою, підтвердженням чого є п. 20 Прикінцевих та перехідних положень БК України, який передбачає, що районні ради самостійно визначають обсяг міжбюджетних трансфертів, з єдиною умовою, що такий обсяг не може бути меншим обсягу таких міжбюджетних трансфертів або видатків районного бюджету за минулий рік. Враховуючи те, що обсяг міжбюджетного трансферту у 2018 році склав 7 135 843, 00 грн., ця умова була дотримана.

Дискреційний характер повноважень, визначений ст. 89 БК України, підтверджується і ч. 4 ст. 61 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , згідно якої, самостійність місцевих бюджетів гарантується власними та закріпленими за ними на стабільній основі законом загальнодержавними доходами, а також правом самостійно визначати напрями використання коштів місцевих бюджетів відповідно до закону.

Судом встановлено, бажання позивача зекономити кошти власного бюджету та одержати з районного бюджету ще додатково більше чотирьох мільйонів на дошкільні навчальні заклади, що перебувають на балансі міської ради. Однак, як вбачається з матеріалів справи, наданих відповідачем, обсяг трансферту сільським бюджетам коливався з 69 375, 00 грн. до 2 683 644, 00 грн. (у деяких сільських радах витрати були забезпечені на 40% - 60%), і жодна сільська рада не оскаржувала таке рішення, усі передбачили решту видатків з власних бюджетів.

Райрада дослідила на засіданнях постійних депутатських комісій можливості районного бюджету та забезпечила відповідність обсягів міжбюджетних трансфертів вимогам п. 20 Прикінцевих та перехідних положень БК України, тобто затвердила їх у розмірі, не меншому за обсяги таких міжбюджетних трансфертів на утримання зазначених установ, передбачених на 2018 рік. Таким чином, райраді для дотримання вимог бюджетного законодавства необхідно було затвердити обсяг міжбюджетного трансферту у розмірі, не меншому 7 135 843,00 грн.

За результатами розгляду питання фінансування дошкільної освіти, райрадою виявлено суму забезпечення 1 дитини у розмірі 19 241,00 грн. (для проекту розрахунку суми забезпечення однієї дитини були враховані касові видатки захищених статей поточного року, збільшені на коефіцієнт індексу інфляції та з урахуванням збільшення розміру мінімальної заробітної плати, поділені на кількість дітей усього району). Для визначення обсягу міжбюджетного трансферту одержану суму було помножено на кількість дітей у закладах дошкільної освіти відповідного населеного пункту. Тобто, враховуючи те, що в Арцизі заклади дошкільної освіти відвідують 611 дітей (що підтверджено розрахунками позивача, доданими до матеріалів справи), обсяг трансферту для міста склав відповідно 11 756 251, 00 грн.

На даний час заклади дошкільної освіти міста знаходяться на балансі міської ради, тобто міська рада має можливість фінансувати дані заклади за рахунок власних надходжень, якщо потреба перевищує обсяг міжбюджетного трансферту, визначеного районною радою відповідно до п. 20 Прикінцевих та перехідних положень БК України. Міська рада вирішує питання затвердження штатних розписів закладів дошкільної освіти на своїй території, визначає відсоток батьківської плати, кількість пільговиків та затверджує вартість харчування. Тобто міська рада має можливість регулювати видатки на дошкільну освіту шляхом, наприклад, скорочення посад, зокрема вакантних; зменшення вартості харчування, тощо.

При цьому загальний фонд заробітної плати чотирьох міських закладів дошкільної освіти на 2019 рік складає 8 732 455, 87 грн.: ЗДО № 1 Зірочка - 1 315 991, 28 грн., ЗДО № 4 Сонечко - 2 101 412, 88 грн., ЗДО № 5 Росинка - 2 840 378, 58 грн., ЗДО № 7 Вербиченька - 2 474 673, 13 грн.

Як вбачається з уточненого річного розпису зведеного бюджету Арцизького району на 2019 р., станом на 17.09.2019 р. з районного та міського бюджетів на надання дошкільної освіти в місті Арциз вже виділено 14 476 182, 00 грн., з них на обов`язкові виплати (медикаменти та перев`язувальні матеріали, продукти харчування, оплату комунальних послуг та енергоносіїв) - 2 273 375, 00 грн. Тобто з урахуванням обов`язкових витрат на оплату праці, які передбачалися за штатними розписами міських дошкільних закладів у розмірі 8 732 455, 87 грн., райрадою було передбачено витрати на утримання закладів дошкільної освіти міста у достатньому обсязі.

Таким чином, твердження позивача щодо того, що визначення обсягу міжбюджетного трансферту у розмірі 11 756 251, 00 грн. навіть не покриває необхідні витрати на оплату праці та проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, вод овід ведення, послуги зв`язку, повністю спростовується матеріалами справи.

З урахуванням наведеного, позовні вимоги щодо зобов`язання Арцизьку районну раду винести на найближче пленарне засідання сесії питання щодо внесення змін до рішення Арцизької районної ради Про районний бюджет Арцизького району на 2019 рік від 21.12.2018 року шляхом передбачення виділення додаткових коштів на фінансування дошкільної освіти м. Арциз у вигляді міжбюджетного трансферту Арцизькій міській раді у розмірі 4183030 гривень, задоволенню не підлягають.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що суд відмовляє у задоволенні позовних вимог, судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача не стягується.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 9, 72-77, 94, 139, 241-246, 250, 251, 293, 295 КАС України, суд-,

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Арцизької міської ради до Арцизької районної ради, про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 26.09.2019 року.

Суддя Л.М. Токмілова

.

Дата ухвалення рішення26.09.2019
Оприлюднено30.09.2019
Номер документу84562724
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/3911/19

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 26.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні