Рішення
від 10.09.2019 по справі 200/7875/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 вересня 2019 р. Справа№200/7875/19

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Аляб`єва І.Г., розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради "Міська клінічна лікарня м. Слов`янська", Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

Позивач, ОСОБА_1 , звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради "Міська клінічна лікарня м. Слов`янська", Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації, у якій просить суд:

- визнати протиправними дії Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради "Міська клінічна лікарня м. Слов`янська" щодо відмови ОСОБА_1 у видачі листків непрацездатності по вагітності та пологах за період минулий період, а саме: з 22 травня 2018 року по 08 жовтня 2018 року та з 09 жовтня 2018 року по 24 жовтня 2018року;

- зобов`язати Лікарсько-консультативну комісію Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради "Міська клінічна лікарня м. Слов`янська" видати ОСОБА_1 листки непрацездатності по вагітності та пологах за період з 22 травня 2018 року по 08 жовтня 2018 року та з 09 жовтня 2018 року по 24 жовтня 2018 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з 01 лютого 2018 року позивач працює в ТОВ Агро-СКД (юридичне місцезнаходження: 53500, Дніпропетровська обл., Томаківський район, смт. Томаківка, в. Ярослава Мудрого, будинок 1А, ЄДРПОУ 40656793) та сплачує страхові внески у встановленому законом порядку. 24 липня 2018 року Комунальній установі Центральна міська клінічна лікарня №24 м.Донецьк у позивачки народилась донька. Після виписки з лікарні, позивач отримала листки непрацездатності АА НОМЕР_1 та НОМЕР_2 за період з 22 травня 2018 року по 08 жовтня 2018 року та з 09 жовтня 2018 року по 24 жовтня 2018року відповідно. Маючи на меті отримання страхових виплат на керуючись п. 5.3. Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом МОЗ 09 квітня 2008 року № 189, представник позивача звернувся до Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради "Міська клінічна лікарня м. Слов`янська" з метою отримання документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян за минулий час. Листом КЛПЗ Міська клінічна лікарня м. Слов`янська від 24 квітня 2019 року №01/16-20 у видачі листків непрацездатності було відмовлено. Вважає таку позицію протиправною та просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 26 червня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 22 липня 2019 року.

22 липня 2019 року відкладено розгляд справи на 28 серпня 2019 року.

Ухвалою суду від 28 серпня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 10 вересня 2019 року.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказав на її безпідставність та зазначив, що ОСОБА_1 не зверталась особисто з вимогою щодо видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян за минулий час. Вказує на те, що позивачу треба звернутись до жіночої консультації за місцем реєстрації як внутрішньо переміщеній особі м.Селідове, лікар акушер-гінеколог повинен взяти її на облік, вивчити медичні документи (виписку із медичної карти амбулаторного хворого, карти спостереження вагітної, протокол патологічних пологів), провести огляд та потім скерувати ОСОБА_1 на ЛКК і тільки тоді ЛКК лікарні м. Селідове розглядала б питання про видачу документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність. Також зазначає, що надані листки непрацездатності серія НОМЕР_3, НОМЕР_8 оформлені з порушеннями, зокрема, в частині строків непрацездатності. Враховуючи наведене, просить в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Позивач подала до суду відповідь на відзив, де вказує, що посилання у відзиві на необхідність звернутися до лікаря за місцем проживання, або роботи не є обгрунтованими, оскільки базуються на загальних положеннях Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, в той час коли порядок видачі листків непрацездатності у зв`язку з вагітністю та пологами унормовано спеціальним розділом цієї інструкції.

Також вказує, що звернення до лікаря із первинними медичними документами не є можливим, оскільки вагітність та пологи вже давно пройшли, а таке звернення може мати місце лише безпосередньо під час вагітності та пологів.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на зазначене, оскільки у судове засідання не прибули представники сторін, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі сторін в порядку письмового провадження.

Дослідивши докази, що містяться у матеріалах справи, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є громадянином України, про що свідчить паспорт громадянина України серії НОМЕР_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 .

Відповідно до довідки від 27 травня 2019 року № НОМЕР_6 взята на облік як внутрішньо переміщена особа з тимчасово окупованої території та фактичним місцем проживанням позивача є АДРЕСА_1 .

Згідно свідоцтва про народження від 19 грудня 2018 року серія НОМЕР_7 у м. Донецьку ІНФОРМАЦІЯ_1 Донецької області народилась ОСОБА_3 , матір`ю якої є ОСОБА_1

Позивачем отримано не непідконтрольній органам української влади такі документи:

- Листок нетрудоспособности від 02 серпня 2018 року № АА 635181, виданий Коммунальное учреждение ЦГКБ г.Донецка (Донецкая народная республика) ;

- Листок нетрудоспособности від 22 травня 2018 року № АА 585855, виданий Коммунальное учреждение ЦГКБ г.Донецка (Донецкая народная республика) .

15 квітня 2019 року позивач звернулася до заступника головного лікаря з тимчасової втрати працездатності Андріянова М.В. із заявою про видачу на підставі наведених документів листків непрацездатності чинного зразка за минулий час.

До заяви додала оригінали листков нетрудоспособности , свідоцтво про народження дитини та медичне свідоцтво про народження дитини невстановленого зразка.

У відповідь на запит представника позивача від 15 квітня 2019 року листом КЛПЗ Міська клінічна лікарня м. Слов`янська від 24 квітня 2019 року №01/16-20 з посиланням на положення Постанови КМУ від 07 листопада 2015 року № 595 та лист МОЗ України від 21 квітня 2015 року № 3.14-19/637-15/12618 повідомило про відсутність можливості здійснення контролю МОЗ України якості надання медичної допомоги, у тому числі порядку видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, в медичних закладах, які розташовані на тимчасово неконтрольованих територіях, зазначивши, що заміну довідок про непрацездатність на листки непрацездатності можливо проводити тільки у випадках, якщо довідки та листки непрацездатності були видані до 01 грудня 2014 року.

Не погодившись з зазначеною відповіддю позивач звернувся з цим позовом.

Здійснивши юридичну кваліфікацію спірних відносин, суд виходить з такого.

Спірні правовідносини унормовані наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13 листопада 2001 року № 455 Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян (далі - Інструкція), а також Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, що затверджене наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09 квітня 2008 року № 189 (далі - Положення).

Згідно з пунктом 1.6. Інструкції видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність здійснюється лікуючим лікарем (фельдшером) при пред`явленні паспорта чи іншого документа, який засвідчує особу непрацездатного і не може бути платною послугою в закладах охорони здоров`я незалежно від форми власності.

Відповідно до пункту 1.7. Інструкції видача та продовження документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, здійснюються тільки після особистого огляду хворого лікуючим лікарем (фельдшером), про що робиться відповідний запис у медичній карті амбулаторного чи стаціонарного хворого з обгрунтуванням тимчасової непрацездатності.

За правилами пункту 1.9. Інструкції листок непрацездатності (довідка) в амбулаторно-поліклінічних закладах видається лікуючим лікарем (фельдшером) переважно за місцем проживання чи роботи. У разі вибору особою лікуючого лікаря і лікувально-профілактичного закладу не за місцем проживання чи роботи документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність, видаються за наявності заяви-клопотання особи, погодженої з головним лікарем обраного лікувально профілактичного закладу, або його заступником, засвідченої підписом та круглою печаткою лікувально-профілактичного закладу.

Розділом 5 Положення унормовано порядок Порядок проведення експертизи тимчасової непрацездатності за рівнями.

Зокрема підпунктом 5.1.4. цього розділу передбачено, що лікуючий лікар відображає в медичних картах амбулаторного (стаціонарного) хворого скарги, анамнез, у т.ч. страховий (за останні 12 місяців), дані об`єктивного огляду, додаткових методів обстеження та інше, які є підставою для визначення діагнозу та

видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, перелік необхідних лікувальних та оздоровчих заходів, консультацій відповідно до стандартів медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями, рекомендований режим; номер документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, термін, з якого до якого він виданий, дату наступної явки хворого на прийом, направлення на ЛКК.

Відповідно до підпункту 5.3.1. цього ж розділу лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров`я вирішує питання експертизи тимчасової непрацездатності за поданням лікуючого лікаря та завідувача відділення після особистого огляду та вивчення даних медичної облікової документації хворого щодо обстеження, подальшого лікування, надання рекомендацій щодо раціонального працевлаштування та інших питань.

Пунктом 5.3.7. Положення передбачено, що лікарсько-консультативна комісія вирішує в окремих випадках питання щодо видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, за минулий час при наявності документів, що підтверджують тимчасову непрацездатність хворого.

З наведених норм законодавства вбачається, що для видачі документів, які засвідчують тимчасову непрацездатність, необхідно особисте звернення особи, та здійснення медичних обстежень.

У спірному випадку позивач: 1. звернулася через представника до лікарні не з місцем проживання або роботи; 2. звернулася не до лікуючого лікаря; 3. особисто до лікаря не з`явилася; 4. не подала жодних медичних документів, яких можна дійти висновку про характер протікання вагітності та пологів, тощо.

В обґрунтування свого позову позивач посилається на наведений вище пункт 5.3.7. Положення, який наділяє лікарсько-консультативну комісію видавати документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, за минулий час.

В той же час, дія цієї норми не є автоматичною, і залежить від конкретних обставин. З аналізу перелічених вище норм законодавства суд приходить до висновку, що видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, за минулий час можлива в разі підтвердження непрацездатності медичними документами (які містять медичні показання, історію хвороби, тощо) та за особистої явки заявника з підтвердженням його особи відповідним документом.

Суд вважає, що додані позивачем до спірної заяви документи не містять жодної медичної інформації, з якої можна було б дійти висновку про період непрацездатності та її деталі.

Суд також звертає увагу, що позивач не зверталася до лікарсько-консультативної комісії, яка визначена відповідачем у цій справі. Не подавався до комісії відповідний запит і її лікуючим лікарем.

З викладеного вбачається, що лікарсько-консультативна комісія не порушувала прав позивача. Другий відповідач, а саме Департамент охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації також прав позивача не порушував, оскільки до його повноважень не відноситься видача листків непрацездатності. Крім того, до його відання не належить і лікувальний заклад, до якого звернулася позивач.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 2, 139, 242-246, 250, 256 Кодексу адміністративного судочинства,

в и р і ш и в:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради "Міська клінічна лікарня м. Слов`янська", Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину судового рішення.

Повний текст рішення складений та підписаний 27 вересня 2019 року.

Суддя І.Г. Аляб`єв

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2019
Оприлюднено01.10.2019
Номер документу84615184
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/7875/19-а

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Рішення від 10.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні