ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2019 року справа № 200/7875/19-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ, вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Гайдара А.В., суддів: Казначеєва Е.Г., Сухарька М.Г., секретар судового засідання - Харечко О.П., представника відповідача 1 - Андріянова М.В., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 року (повний текст складено 27 вересня 2019 року в м. Слов`янськ Донецької області) у справі № 200/7875/19-а (суддя в 1 інстанції - Аляб`єв І.Г.) за позовом ОСОБА_1 до Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради Міська клінічна лікарня м. Слов`янська , Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради Міська клінічна лікарня м. Слов`янська (далі - відповідач 1), Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації (далі - відповідач 2), в якому просила: визнати протиправними дії Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради Міська клінічна лікарня м. Слов`янська щодо відмови ОСОБА_1 у видачі листків непрацездатності по вагітності та пологах за минулий період, а саме: з 22 травня 2018 року по 08 жовтня 2018 року та з 09 жовтня 2018 року по 24 жовтня 2018 року; зобов`язати Лікарсько-консультативну комісію Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради Міська клінічна лікарня м. Слов`янська видати ОСОБА_1 листки непрацездатності по вагітності та пологах за період з 22 травня 2018 року по 08 жовтня 2018 року та з 09 жовтня 2018 року по 24 жовтня 2018 року (арк.справи 4-6).
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначала, що з 01 лютого 2018 року вона працює в ТОВ Агро-СКД (юридичне місцезнаходження: 53500, Дніпропетровська обл., Томаківський район, смт. Томаківка, в. Ярослава Мудрого, будинок 1А, ЄДРПОУ 40656793) та сплачує страхові внески у встановленому законом порядку. 24 липня 2018 року в Комунальній установі Центральна міська клінічна лікарня № 24 м. Донецьк у позивача народилась донька. Після виписки з лікарні, позивач отримала листки непрацездатності АА 585855 та АА 635181 за період з 22 травня 2018 року по 08 жовтня 2018 року та з 09 жовтня 2018 року по 24 жовтня 2018 року відповідно. Маючи на меті отримання страхових виплат на керуючись п. 5.3. Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом МОЗ 09 квітня 2008 року № 189, представник позивача звернувся до Лікарсько-консультативної комісії Комунального некомерційного підприємства Слов`янської міської ради Міська клінічна лікарня м. Слов`янська з метою отримання документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян за минулий час. Листом КЛПЗ Міська клінічна лікарня м. Слов`янська від 24 квітня 2019 року № 01/16-20 у видачі листків непрацездатності було відмовлено.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 року у справі № 200/7875/19-а у задоволенні адміністративного позову було відмовлено (арк.справи 52-54).
Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі (арк.справи 57-59).
На обґрунтування апеляційної скарги наведено практично ті самі доводи, які були викладені в позовній заяві та протягом розгляду справи в суді першої інстанції.
В судовому засіданні представник відповідача 1 заперечував проти доводів апеляційної скарги та просив залишити скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Відповідно до вимог частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача 1, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, про що свідчить паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .
Відповідно до довідки від 27 травня 2019 року № 1428-5000131768 взята на облік як внутрішньо переміщена особа з тимчасово окупованої території та фактичним місцем проживанням позивача є АДРЕСА_1 .
Згідно свідоцтва про народження від 19 грудня ІНФОРМАЦІЯ_2 серія НОМЕР_3 у м. Донецьку ІНФОРМАЦІЯ_3 народилась ОСОБА_2 , матір`ю якої є ОСОБА_1 .
Позивачем отримано не непідконтрольній органам української влади такі документи: Листок нетрудоспособности від 02 серпня 2018 року № АА 635181, виданий Коммунальное учреждение ЦГКБ г.Донецка (Донецкая народная республика) ;
- Листок нетрудоспособности від 22 травня 2018 року № АА 585855, виданий Коммунальное учреждение ЦГКБ г.Донецка (Донецкая народная республика) .
15 квітня 2019 року представник позивача звернулася до заступника головного лікаря з тимчасової втрати працездатності Андріянова М.В. із заявою про видачу на підставі наведених документів листків непрацездатності чинного зразка за минулий час.
До заяви додала оригінали листков нетрудоспособности , свідоцтво про народження дитини та медичне свідоцтво про народження дитини невстановленого зразка.
У відповідь на запит представника позивача від 15 квітня 2019 року листом КЛПЗ Міська клінічна лікарня м. Слов`янська від 24 квітня 2019 року № 01/16-20 з посиланням на положення Постанови КМУ від 07 листопада 2015 року № 595 та лист МОЗ України від 21 квітня 2015 року № 3.14-19/637-15/12618 повідомило про відсутність можливості здійснення контролю МОЗ України якості надання медичної допомоги, у тому числі порядку видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, в медичних закладах, які розташовані на тимчасово неконтрольованих територіях, зазначивши, що заміну довідок про непрацездатність на листки непрацездатності можливо проводити тільки у випадках, якщо довідки та листки непрацездатності були видані до 01 грудня 2014 року.
Спірні правовідносини унормовані наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13 листопада 2001 року № 455 Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян (далі - Інструкція), а також Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, що затверджене наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09 квітня 2008 року № 189 (далі - Положення).
Згідно з пунктом 1.6. Інструкції видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність здійснюється лікуючим лікарем (фельдшером) при пред`явленні паспорта чи іншого документа, який засвідчує особу непрацездатного і не може бути платною послугою в закладах охорони здоров`я незалежно від форми власності.
Відповідно до пункту 1.7. Інструкції видача та продовження документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, здійснюються тільки після особистого огляду хворого лікуючим лікарем (фельдшером), про що робиться відповідний запис у медичній карті амбулаторного чи стаціонарного хворого з обґрунтуванням тимчасової непрацездатності.
За правилами пункту 1.9. Інструкції листок непрацездатності (довідка) в амбулаторно-поліклінічних закладах видається лікуючим лікарем (фельдшером) переважно за місцем проживання чи роботи. У разі вибору особою лікуючого лікаря і лікувально-профілактичного закладу не за місцем проживання чи роботи документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність, видаються за наявності заяви-клопотання особи, погодженої з головним лікарем обраного лікувально профілактичного закладу, або його заступником, засвідченої підписом та круглою печаткою лікувально-профілактичного закладу.
Розділом 5 Положення унормовано порядок проведення експертизи тимчасової непрацездатності за рівнями.
Зокрема підпунктом 5.1.4. цього розділу передбачено, що лікуючий лікар відображає в медичних картах амбулаторного (стаціонарного) хворого скарги, анамнез, у т.ч. страховий (за останні 12 місяців), дані об`єктивного огляду, додаткових методів обстеження та інше, які є підставою для визначення діагнозу та видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, перелік необхідних лікувальних та оздоровчих заходів, консультацій відповідно до стандартів медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями, рекомендований режим; номер документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, термін, з якого до якого він виданий, дату наступної явки хворого на прийом, направлення на ЛКК.
Відповідно до підпункту 5.3.1. цього ж розділу лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров`я вирішує питання експертизи тимчасової непрацездатності за поданням лікуючого лікаря та завідувача відділення після особистого огляду та вивчення даних медичної облікової документації хворого щодо обстеження, подальшого лікування, надання рекомендацій щодо раціонального працевлаштування та інших питань.
Пунктом 5.3.7. Положення передбачено, що лікарсько-консультативна комісія вирішує в окремих випадках питання щодо видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, за минулий час при наявності документів, що підтверджують тимчасову непрацездатність хворого.
З наведених норм законодавства вбачається, що для видачі документів, які засвідчують тимчасову непрацездатність, необхідно особисте звернення особи, та здійснення медичних обстежень.
Як встановлено судом, позивач звернулася через представника до лікарні не за місцем проживання або роботи; звернулася не до лікуючого лікаря; особисто до лікаря не з`явилася; не подала жодних медичних документів, відповідно до яких можна дійти висновку про характер протікання вагітності та пологів, тощо.
В обґрунтування позову та апеляційної скарги позивач посилалася на наведений вище пункт 5.3.7. Положення, який наділяє лікарсько-консультативну комісію видавати документи, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, за минулий час.
В той же час, дія цієї норми не є автоматичною, і залежить від конкретних обставин. З аналізу перелічених вище норм законодавства колегія суддів приходить до висновку, що видача документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, за минулий час можлива в разі підтвердження непрацездатності медичними документами (які містять медичні показання, історію хвороби, тощо) та за особистої явки заявника з підтвердженням його особи відповідним документом.
Колегія суддів зазначає, що додані позивачем до заяви документи не містять жодної медичної інформації, з якої можна було б дійти висновку про період непрацездатності та її деталі.
Колегія суддів також звертає увагу, що позивач не зверталася до лікарсько-консультативної комісії, яка визначена відповідачем у цій справі. Не подавався до комісії відповідний запит і її лікуючим лікарем.
З викладеного вбачається, що лікарсько-консультативна комісія не порушувала прав позивача. Другий відповідач, а саме - Департамент охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації також прав позивача не порушував, оскільки до його повноважень не відноситься видача листків непрацездатності. Крім того, до його відання не належить і лікувальний заклад, до якого звернулася позивач.
Крім того, колегія суддів зазначає, що 21 листопада 2019 року на адресу Першого апеляційного адміністративного суду надійшов лист Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, в якому зазначили, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в якості третьої особи по даній справі не залучалося та відповідно не приймало участі у розгляді справи № 200/7875/19-а.
Колегія суддів з цього приводу зазначає, що оскільки судом першої інстанції не було залучено до розгляду справи в якості третьої особи Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, тому суд апеляційної інстанції позбавлений процесуальної можливості розглянути це питання на стадії апеляційного розгляду.
Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв`язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Щодо розподілу судових витрат колегія суддів зазначає наступне.
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 06 листопада 2019 року суд відстрочив апелянту сплату судового збору за подання апеляційної скарги по даній справі до ухвалення судового рішення.
З огляду на те, що апеляційна скарга залишається без задоволення та відповідно до норм статей 132, 139 та 143 КАС України судовий збір підлягає стягненню з позивача у розмірі 1 152,60 грн., у відповідності до Закону України Про судовий збір .
Керуючись статтями 23, 33, 139, 292, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 року у справі № 200/7875/19-а - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 року у справі № 200/7875/19-а - залишити без змін.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , фактичне місце проживання/перебування: АДРЕСА_1 ) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106; код отримувача: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA798999980000031211256026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір у розмірі 1 152,60 грн. (одна тисяча сто п`ятдесят дві гривні 60 копійок).
Повне судове рішення складено 18 грудня 2019 року.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя А.В. Гайдар
Судді Е.Г. Казначеєв
М.Г. Сухарьок
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2019 |
Оприлюднено | 20.12.2019 |
Номер документу | 86458007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні