Рішення
від 26.09.2019 по справі 260/731/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

26 вересня 2019 року м. Ужгород№ 260/731/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Плеханова З.Б.

при секретарі Поп Н.

за участю:

позивача: Ужгородська місцева прокуратура - представник Кобзар С.М.

відповідача: Коритнянська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області - представник не зявився

третьої особи: Коритнянський дошкільний навчальний заклад Коритнянської сільської ради ,- представник не зявився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородської місцевої прокуратури до Коритнянська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Ужгородської місцевої прокуратури звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Коритнянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області , третя особа: Коритнянський дошкільний навчальний заклад Коритнянської сільської ради, яким просить:

1.Відкрити провадження у справі.

2.Визнати протиправною бездіяльність Коритнянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської Ужгородського району Закарпатської області щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами Коритнянського дошкільного навчального закладу площею 0,61 га, що знаходиться за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1.

3.Зобов'язати Коритнянську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами Коритнянського дошкільного навчального закладу площею 0,61 га, що знаходиться за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1.

4.Стягнути з Відповідача на користь прокуратури Закарпатської області витрати, пов'язані зі сплатою судового збору в розмірі 3842 гривні (за реквізитами: банк отримувача Державна казначейська служба України, код банку 82017, номер р/р 35216066018475, код отримувача 02909967).

5.Про дату і час розгляду справи повідомити сторони, Ужгородську місцеву прокуратуру та прокуратуру Закарпатської області, яка забезпечуватиме участь у справі.

1. Позиції сторін

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Ужгородською місцевою прокуратурою встановлено, що у користуванні Коритнянського дошкільного навчального закладу Коритнянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі - Коритнянський ДНЗ) перебуває земельна ділянка загальною площею 0,61 га, яка розташована за адресою: вулиця Шевченка, 1, село Коритняни, Ужгородського району, Закарпатської області. При цьому згідно із інформацією Коритнянської сільської ради від 10.04.2019 № 02-30/170, правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій знаходиться Коритнянський ДНЗ відсутні, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дитячого садочку та виховного процесу та може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Бездіяльність відповідача, яка полягає у безпідставному зволіканні в оформленні правовстановлюючих документів на земельну ділянку може призвести до нецільового використання цієї земельної ділянки, що є порушенням ст. 80 Закону України Про освіту .

Таким чином, Коритнянська сільська рада, будучи суб'єктом, який здійснює управління дошкільним закладом, відповідає за її матеріальне-технічне забезпечення, виконує повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування, не виконала покладені на неї законодавством повноваження, не вжила необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться дошкільний заклад. Вказане свідчить про бездіяльність з боку відповідача щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яку використовує дошкільний навчальний заклад.

Підставами звернення прокурора до суду стало порушення вимог земельного законодавства, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою, ризики нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей, що, у свою чергу, є не виконання гарантій держави у сфері освіти.

За цим позовом прокурор набуває статусу позивача, оскільки орган, уповноважений здійснювати функції щодо зобов`язання оформити належним чином право користування земельною ділянкою Коритнянським дошкільним навчальним закладом Коритнянської сільської ради, відсутній. З огляду на що просив задовольнити позовні вимоги.

14 червня 2019 року відповідач подав відзив на позовну заяву. Відповідач заперечує проти задоволення позову, оскільки, на його думку, на час розгляду останнього між сторонами відсутній спір внаслідок прийняття Відповідачем на 28 засіданні 7 сесії рішення №678 від 03.06.2019 Про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність орієнтовною площею 0,70 га для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти (03.02) за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1 а .

У такому випадку, на думку відповідача, між сторонами відсутній спір, оскільки відповідачем вжито заходи щодо реалізації відповідних земельних правовідносин та належного оформлення права користування земельною ділянкою відповідним ДНЗ села Коритняни, Ужгородського району.

15 липня 2019 року, позивачем надано відповідь на відзив, відповідно до якого зазначає, що наведені доводи відповідачем у відзиві на позов, не спростовують обставин, наведених прокурором у позовній заяві, доказів, долучених до позову, та є необґрунтованими.

Місцевою прокуратурою встановлено, що у Коритнянського дошкільного навчального закладу, який розташований за адресою: Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1 відсутні правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,61 га, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельного ділянкою, ризики для нормального функціонування дитячого садочку та виховного процесу та може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Оскільки, відповідно до пункту 1.4. Статуту ДНЗ, засновником Коритнянського дошкільного навчального закладу є Коритнянська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області, і саме Засновник дошкільного закладу здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням І матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Однак, в порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України Про освіту та Закону України Про дошкільну освіту правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується вказаним навчальним закладом не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено. Отже, вищевказане вказує на те, що земельні ділянки під навчальними закладами мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством, інакше, це призведе до негативних наслідків та порушення прав дітей. Таким чином, звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у встановленні законності при вирішенні суспільно значимого питання щодо гарантування права дітей на здобуття дошкільної освіти. Враховуючи наведене, доводи Відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, є необґрунтованими, не спростовують обставин та доказів, якими підтверджено правомірність вимог прокурора, а відтак позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

26 липня 2019 року до суду надійшло клопотання від відповідача про закриття провадження у справі в порядку ч. 8 статті 238 КАСУ з огляду на прийняття ним рішення від 19.07.2019 року № 705 "Про внесення змін у рішення № 678 від 03.06.2019 року , яким надано дозвіл Коритнянській сільській раді на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність орієнтовною площею 0, 70 га для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти. що свідчить про виправлення порушень зазначених позивачем.

09 серпня 2019 року від позивача надішли пояснення з приводу клопотання відповідача про закриття провадження від 26.07.2019 року, де зазначено, що прийняття рішення від 19.07.2019 року не дає підстави вважати усунутою бездіяльність Коритянснької сільської ради в зазначеному у позові питанні, оскільки відповідачем повторно приймається рішення аналогічного змісту без вжиття заходів на його виконання.

12 серпня 2019 року від відповідача надійшло доповнення до клопотання з додатками, в якому вказано .що відповідачем передбачено вжиття конкретних заходів з приводу вирішення зазначеного позивачем питання, що стверджується прийнятим 19 липня 2019 року Рішення № 696 "Про затвердження програм і напрямків використання коштів" та зазначено, що у звязку із мировими угодами між ними та КП "Водоканал" будуть розблоковані рахунки, після чого у вересні будуть укладені договори з землевпорядною організацією на виготовлення технічної документації.

24 вересня 2019 року до суду надійшло клопотання відповідача про закриття клопотання від відповідача про закриття провадження у справі в порядку ч. 8 статті 238 КАСУ, яке обгрунтовано тим, що між Коритнянською сільською радою та ТОВ "Моя земля" укладено договір від 06.09.2019 року, предметом якого є виконання робіт з виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності, і даний договір зареєстрований в системі державних закупівель "ProZorro".

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів наведених вище та просив суд їх задовольнити, заперечивши проти закриття провадження у справі, зауваживши , що надані відповідачем докази та посилання не спростовують позовних вимог.

Представники відповідача та третьої особи у судове засідання не зявилися, про дату, час та місце судового розгляду повідомлялися належним чином.

Заслухавши представника позивача, встановивши обставини справи на підставі досліджених в судовому засіданні доказів, проаналізувавши норми права, які підлягають або не підлягають застосуванню до даних правовідносин, надавши оцінку кожному аргументу сторін та мотиви суду, з яких суд дійшов до висновків у справі, констатує наступне.

Судом встановлено, що Коритнянський дошкільний навчальний заклад Коритнянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі - Коритнянський ДНЗ) є комунальною організацією (установою, закладом), видом діяльності якої є дошкільна освіта та який знаходиться за юридичною адресою: вулиця Шевченка, 1, село Коритняни , Ужгородського району, Закарпатської області, 89435, кд ЄДРПОУ 22098494, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.38-41).

Відповідно до листа від 10.04.2019 року №02-30/170 Коритнянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області наданої на запит прокурора, правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій знаходиться Коритнянський ДНЗ відсутні.(а.с.36).

Згідно із рішенням 37 сесії 5 скликання Коритнянської сільської ради №465 від 16.07.2010, дитячому дошкільному навчальному закладу села Коритняни надано дозвіл на складання проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 0,61 га у постійне користування. Пунктом 3 вказаного рішення контроль за його виконанням покладено на землевпорядника сільської ради.(а.с.37).

Статут Коритнянського дошкільного навчального закладу (дитячого садку ) Коритнянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області затверджено рішенням 7 сесії Коритнянської сільської ради 7 скликання від 19.08.2016 (Статут ДНЗ - далі) (а.с.20-35).

Відповідно до пункту 1.4. Статуту ДНЗ, засновником Коритнянського дошкільного навчального закладу є Коритнянська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області.

Засновник дошкільного закладу, Коритнянська сільська рада, здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Відповідно до пункту 1.6. Статуту ДНЗ, Коритнянський дошкільний навчальний заклад Коритнянської сільської ради є юридичною особою.

Відповідно до пунктів 1.7. - 1.8, Статуту Коритнянського дошкільного навчального закладу Коритиянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області, головною мстою комунального дошкільного навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розпитку.

Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, набуття нею соціального досвіду; забезпечення обов'язкової дошкільної освіти дітей старшого віку, соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

Приміщення ДНЗ знаходиться за адресою; Закарпатська область, Ужгородський район, с. Коритняни, вул. Шевченка, 1 та перебуває на балансі Коритнянської сільської ради.

03 червня 2019 року на пленарному засіданні 28 сесії сьомого скликання Коритнянської сільської ради Ужгородського району прийнято рішення № 678 Про падання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки , яким надано дозвіл Коритнянській сільській раді на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність (постійне користування) орієнтовною площею 0,70 га для будівництва таа обслуговування будівель закладів освіти (03.02) за адресою : с. Коритняни, вул. Шевченка, 1 а , Ужгородського району, Закарпатської області.(а.с.63).

Судом встановлено, що відповідачем прийнято рішення 29 сесії 7 скликання Коритнянської сільської ради Ужгородського району від 19.07.2019 року № 705 Про внесення зміни у рішення 28 сесії 7 скликання № 678 від 03.06.2019 року , яким надано дозвіл Коритнянській сільській раді на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність орієнтовною площею 0,70 га для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти (Код КВПЦЗ 03.02.) - Дошкільному навчальному закладу села Коритняни.(а.с.95).

19 липня 2019 року Коритнянською сільською радою прийнято Рішення № 696 "Про затвердження програм і напрямків використання коштів", де останнім пунктом передбачено " "Розробка проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність (постійне користування) орієнтовною площею 0,70 га для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти - ДНЗ с. Коритняни ( код ЄДРПОУ 22098494) на території Коритнянської сільської ради. Термін виконання- на протязі 2019 року. Вартість 10000 грн. ( а.с. 115-122).

06 вересня 2019 року між замовником - Коритнянською сільською радою та виконавцем- ТОВ "Моя земля" укладено договір № 19 , предметом якого є : виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування закладів освіти (03.02) с. Коритняни сільської ради Ужгородського району. Строк виконання - 120 календарних днів без врахування погодження відповідними службами.( а.с. 157).

У Звіті про укладені договори UA -2019-09-06-000213-а міститься інформація з приводу вищевказаного договору.( а.с 155-156)

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" № 280/97-ВР від 21 травня 1997 року (далі - Закон №280/97).

Приписами статті 2 вказаного Закону визначено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно зі статтею 25 Закону №280/97 , сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Положеннями п.30 ч.1 статті 26 вказаного вище Закону , визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються зокрема, питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об`єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, щодо надання у користування земельних ділянок та здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, використанням та охороною земель.

Відповідно до вимог чинного законодавства України земельна ділянка, на якій розміщено майно ДНЗ повинна бути оформлена на праві постійного користування з обов`язковою державною реєстрацією цього права.

Так, частиною 2 ст. 80 Закону України Про освіту визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Відповідно до п. ґ ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до ч. 1,3 ст. З Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до, цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" , загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Проте, з часу державної реєстрації ДНЗ, тобто з 1996 року Коритнянська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області будучи суб`єктом, який відповідає за матеріально-технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства у сфері дошкільної освіти, не виконав покладені на нього законом обов`язки та не вжив необхідних заходів щодо укладення договору із суб`єктами діяльності, які мають ліцензію на проведення землевпорядних робіт щодо виготовлення технічної документації на земельну ділянку щодо передачі її у постійне користування ДНЗ,проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку за цими закладами.

Санітарним Регламентом для дошкільних навчальних закладів, який затверджено наказом Міністерства охорони здоров`я України 24.03.2016 № 234 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 за № 563/28693 визначено вимоги до облаштування дошкільного закладу.

Зокрема, пунктом 2 розділу І Санітарного регламенту передбачено, що використання території, будівель, приміщень, споруд, обладнання дошкільних навчальних закладів іншими юридичними та фізичними особами з метою, що не пов`язана з навчально-виховним процесом та життєдіяльністю дітей, забороняється.

Відповідно до ст. 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 3 ст. 22 Закону України Про освіту визначено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Аналіз правових норм свідчить на користь висновку, що право власності на будівлю виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, державна реєстрація таких прав є обов`язковою.

Відповідно до ч.3 ст. 66 Закону України Про освіту , сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечують діяльність та розвиток закладів освіти, здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Згідно ч. 2 ст. 19 Закону України Про дошкільну освіту органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти, здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України Про місцеве самоврядування в Україні , ;Про освіту , цього Закону та положень про них.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Аналіз правових актів та матеріалів справи, дає підстави вважати, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом площею 0,61 га, що знаходиться за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1.

Вищевказане свідчить про допущену бездіяльність з боку засновника дошкільного навчального закладу щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під ДНЗ і дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог. Оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов`язковій державній реєстрації відповідно до Закону № 1952 і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку на якій знаходиться вказані вище дошкільні навчальні заклади, створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування ДНЗ, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Посилання відповідача на те, що на час розгляду справи судом усунуто спір між сторонами внаслідок прийняття Коритнянською сільською радою на 29 сесії 7 скликання рішення №705 від 19.07.2019 Про внесення змін до рішення 28 сесії 7 скликання рішення №678 Про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність орієнтовною площею 0,70 га для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти (03.02) за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1 а , не спростовує позицію позивача щодо наявного факту бездіяльності протягом тривалого часу, а виправлення ситуації мало місце вже безпосередньо після звернень прокуратури та під час судового розгляду.

Крім того , в жодному прийнятому рішенні, на які відповідач посилається в обгрунтування своїх клопотань про закриття провадження відсутнє зазначення адреси місцезнаходження дитячого навчального закладу відповідно до ЄДР юридичних та фізичних осіб , а саме: с. Коритняни, будинок № 1 .

Так само відсутня адреса розташування ДНЗ в укладеному Договорі із ТОВ "Земля", де йде мова про заклади освіти , а не про ДНЗ, і також відсутнє посилання на виконання якого саме рішення Коритнянської сільради укладено договір.

Суд критично оцінює посилання відповідача на те, що наданими суду рішеннями, які винесені після реєстрації даного позову в суді виправлено допущені порушення, оскільки відповідач вже приймав аналогічне рішення ще у 2010 році, яке до даного часу не реалізовано, що свідчить про системний характер прийняття, але не про реальне виконання подібних рішень відповідачем.

У рішенні ВСУ від 16.09.2015 року № 21-1465а15 зроблено висновок, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Протиправна бездіяльність суб'єкта владних повноважень - це зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов'язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб'єкта владних повноважень, були об'єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

У постанові від 13.06.2017 у справі № 21-1393а17 ВСУ роз'яснив, що для визнання бездіяльності протиправною недостатньо одного лише факту неналежного та/або несвоєчасного виконання обов'язкових дій. Важливими є також конкретні причини, умови та обставини, через які дії, що підлягали обов'язковому виконанню відповідно до закону, фактично не були виконані чи були виконані з порушенням строків. Значення мають юридичний зміст, значимість, тривалість та межі бездіяльності, фактичні підстави її припинення, а також шкідливість бездіяльності для прав та інтересів заінтересованої особи.

За наведених обставин, суд приходить до висновку, що відповідач не надав переконливих доказів щодо поважні причин бездіяльності щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами Коритнянського дошкільного навчального закладу протягом як всього періоду існування ДНЗ з дня його заснування відповідачем , так і після прийняття рішення Коритнянської сільської ради №465 від 16.07.2010, на підставі чого адміністративний позов є таким, що належить до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У відповідності до статті 382 КАСУ суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

2. За наслідками розгляду звіту суб'єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб'єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись статтями 242,246,382 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Позов Ужгородської місцевої прокуратури (вул. Небесної Сотні, буд. 6,м. Ужгород, Закарпатська область,88000, код ЄДРПОУ 02909967) до Коритнянська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області (вул. Духновича, буд.66 "В",с. Коритняни,Ужгородський район, Закарпатська область,89435, код ЄДРПОУ 04349768) про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії - задовольнити повністю.

2.Визнати протиправною бездіяльність Коритнянської сільської ради Ужгородського району Закарпатської Ужгородського району Закарпатської області (вул. Духновича, буд. 66 "В",с. Коритняни,Ужгородський район, Закарпатська область,89435, код ЄДРПОУ 04349768) щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами Коритнянеького дошкільного навчального закладу площею 0,61 га, що знаходиться за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1.

3.Зобов'язати Коритнянську сільську раду Ужгородського району Закарпатської областіКод ЄДРПОУ 04349768 (вул. Духновича, буд. 66 "В",с. Коритняни,Ужгородський район, Закарпатська область,89435, код ЄДРПОУ 04349768) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами Коритнянського дошкільного навчального закладу площею 0,61 га, що знаходиться за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, село Коритняни, вулиця Шевченка, 1, з урахуванням правової оцінки , наданої судом у рішенні.

4.Стягнути з Відповідача на користь прокуратури Закарпатської області (вул. Небесної Сотні, буд. 6,м. Ужгород,Закарпатська область,88000, код ЄДРПОУ 02909967) витрати, пов'язані зі сплатою судового збору в розмірі 3842 гривні (за реквізитами: банк отримувача Державна казначейська служба України, код банку 82017, номер р/р 35216066018475, код отримувача 02909967)

5. Зобовязати Коритнянську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області Код ЄДРПОУ 04349768 (с. Коритняни, вул. Духновича,66 "В" індекс 89435) надати суду та позивачу звіт про виконання судового рішення в строк три місяці з дня набрання рішенням законної сили.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного суду через Закарпатський окружний адмінсуд.

СуддяЗ.Б. Плеханова

Повний текст виготовлено та підписано 30 вересня 2019 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2019
Оприлюднено01.10.2019
Номер документу84615367
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/731/19

Постанова від 16.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 26.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні