Ухвала
від 30.09.2019 по справі 360/4219/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відкриття провадження в адміністративній справі

30 вересня 2019 року СєвєродонецькСправа № 360/4219/19 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., перевіривши матеріали за позовною заявою заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (місцезнаходження: 92700, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Монастирська, буд. 15) до Відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області (місцезнаходження: 92100, Луганська область, Троїцький район, смт. Троїцьке, вул. Паркова, буд. 17) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

25 вересня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - позивач) до Відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області (далі - відповідач), в якій позивач просить:

- визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею та спорудами Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області;

- зобов`язати Відділ освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею та спорудами Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Старобільською місцевою прокуратурою Луганської області у межах наданого згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України «Про прокуратуру» права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, опрацьовано інформацію Відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області від 02 вересня 2019 року № 408 та від 04 вересня 2019 року № 411. Вивченням з`ясовано, що на земельну ділянку під Тарасівським загальноосвітнім закладом І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області, юридична адреса: Луганська область, Троїцький район, смт. Троїцьке, вул. Центральна, буд. 72, правовстановлюючі документи на земельну ділянку під навчальним закладом та земельну ділянку для його обслуговування загальною площею 30000 квадратних метрів відсутні. З інформації, наданої Тарасівською сільською радою Троїцького району Луганської області листом від 11 вересня 2019 року 416, встановлено, що вказана земельна ділянка належить громаді с. Тарасівка, тому її використання може здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного законодавства, із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності.

Відповідно до рішення Троїцької районної ради від 31 травня 2016 року № 7/1 районна рада передала в оперативне управління Відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації майно, яке є спільною власністю територіальних громад сіл, селища Троїцького району, у тому числі комплекс об`єктів нерухомого майна Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області, що розташована за адресою: вул. Центральна, 72, с. Тарасівка, Троїцький район, Луганської області.

У пункті 1.4 Статуту Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області (далі - Статут) зазначено, що засновником вказаного закладу є Троїцька районна рада Луганської області.

Згідно з пунктом 1.5 Статуту головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної освіти.

Управління навчальним закладом здійснює його засновник - Троїцька районна рада Луганської області, та його уповноважений орган (пункт 4.1 Статуту).

Відповідно до пунктів 5.1, 5.2 Статуту матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші матеріальні цінності, які відображені у балансі навчального закладу. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею і несе відповідальність за дотримання вимог та норм її охорони.

Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису (пункт 6.1 Статуту).

Відповідно до пункту 6.2 Статуту джерелами фінансово-господарської діяльності навчального закладу серед іншого є кошти засновника та кошти державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загально-середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти.

Отже, з наведеного вбачається, що саме відповідач мав би вчинити дії з оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Тарасівською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області. Однак, у порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту , технічну документацію щодо користування зазначеною земельною ділянкою, що використовується навчальним закладом, не розроблено, право користування землею не оформлено, та державну реєстрацію права не проведено. Таким чином, саме бездіяльність Відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області, яка виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відповідно до частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Зазначена позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі не встановлено, тому вважаю за необхідне відкрити провадження у цій справі.

Згідно з частиною п`ятою статті 161 КАС України у разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

В позовній заяві позивачем заявлені клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та залучення Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області до справи як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.

Згідно з пунктом 7 частини дев`ятої статті 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначається результат вирішення заяв і клопотань позивача, що надійшли разом із позовною заявою, якщо їх вирішення не потребує виклику (повідомлення) сторін.

Щодо заявленого клопотання про залучення до справи Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача суд зазначає таке.

Згідно з частиною другою статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи (частина п`ята статті 49 КАС України).

З огляду на предмет спору в даній адміністративній справі, суд дійшов висновку, що судове рішення в цій адміністративній справі може вплинути на права і обов`язки Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області, що, в свою чергу, свідчить про необхідність залучення такої особи до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.

Щодо заявленого клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд зазначає таке.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Зазначена справа не є справою у спорах, що відповідно до приписів частини четвертої статті 12 КАС України має розглядатись виключно за правилами загального позовного провадження.

Згідно з частиною першою статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на викладене суд вважає за необхідне задовольнити клопотання представника позивача та розглядати дану справу в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Керуючись статтями 5, 9, 12, 19, 20, 32, 49, 160, 161, 168, 171, 174, 175, 256, 257, 260, 261, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Відкрити провадження у справі за позовною заявою заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (місцезнаходження: 92700, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Монастирська, буд. 15) до Відділу освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області (місцезнаходження: 92100, Луганська область, Троїцький район, смт. Троїцьке, вул. Паркова, буд. 17) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Залучити до участі у справі Тарасівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області (ідентифікаційний код 32472581, місцезнаходження: 92144, Луганська область, Троїцький район, с. Тарасівка, вул. Леніна) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.

Призначити справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні на 22 жовтня 2019 року о 14 год. 00 хв. у приміщенні Луганського окружного адміністративного суду за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Космонавтів, 18, І поверх, зала судових засідань № 3.

У разі заперечень відповідача проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - встановити строк для подання відповідної заяви протягом семи днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Запропонувати Тарасівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області у строк до 17 жовтня 2019 року подати до суду письмові пояснення щодо позову разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу та відповідачу копії письмових пояснень щодо позову та доданих до нього документів.

Запропонувати відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі надіслати (надати) суду відзив на позовну заяву (відзив) і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.

Зобов`язати заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області у строк до 17 жовтня 2019 року надати для приєднання до справи в належним чином засвідченій копії правовстановлюючі документи на будівлі та споруди Тарасівської загальноосвітньої школі І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області.

Зобов`язати Відділ освіти Троїцької районної державної адміністрації Луганської області у строк до 17 жовтня 2019 року надати для приєднання до справи в належним чином засвідченій копії правовстановлюючі документи на будівлі та споруди Тарасівської загальноосвітньої школі І-ІІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області.

Запропонувати:

- позивачу подати до суду відповідь на відзив протягом трьох днів з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) відповідачу копії відповіді на відзив та доданих до неї документів;

- відповідачу подати до суду заперечення протягом трьох днів з дня отримання відповіді на відзив та доданих до неї документів разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії заперечення та доданих до них документів.

Нагадати сторонам, що згідно з частинами другою, четвертою, п`ятою статті 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Відповідно до вимог пунктів 5.26, 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації «Вимоги до оформлювання документів» (ДСТУ 4163-2003), затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 7 квітня 2003 року № 55, відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом» , назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії. Підпис відповідальної особи на документі засвідчують відбитком печатки організації. Згідно з пунктом 4.5 ДСТУ 4163-2003 у документах, що їх оформлюють на двох і більше сторінках, реквізити 26 - відбиток печатки, 27 - відмітка про засвідчення копії проставляють після тексту (21).

Попередити сторони, що відповідно до частини дев`ятої статті 79 КАС України копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними.

Справа розглядатиметься суддею Чернявською Т.І. одноособово.

Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки, встановлені статтями 44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повідомити сторони про можливість реєстрації в системі «Електронний суд» для отримання процесуальних документів в електронному вигляді, для чого потрібно:

- зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу, розміщеній на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua;

- подати до суду заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді, яку необхідно роздрукувати на офіційному веб-порталі судової влади України у вищевказаному розділі.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду у випадку відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності.

СуддяТ.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2019
Оприлюднено02.10.2019
Номер документу84615647
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4219/19

Рішення від 22.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Рішення від 22.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні