Постанова
від 30.09.2019 по справі 640/1433/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/1433/19 Суддя (судді) першої інстанції: Григорович П.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Кузьменка В.В., Мельничука В.П., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши в порядку письмового провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2019 року адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Віват Санрайз до Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ

Товариства з обмеженою відповідальністю Віват Санрайз (надалі за текстом - ТОВ Віват Санрайз ) звернулося до суду з позовом у якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.12.2018 № 1013987/41317613; від 05.12.2018 № 1013986/41317613; від 05.12.2018 № 1013981/41317613; від 05.12.2018 № 1013978/41317613; від 05.12.2018 № 1013985/41317613; від 05.12.2018 № 1013972/41317613; від 05.12.2018 № 1013973/41317613; від 05.12.2018 № 1013988/41317613; від 05.12.2018 № 1013980/41317613; від 05.12.2018 № 1013984/41317613; від 05.12.2018 № 1013975/41317613; від 05.12.2018 № 1013974/41317613; від 05.12.2018 № 1013982/41317613; від 05.12.2018 № 1013976/41317613; від 05.12.2018 № 1013979/41317613; від 05.12.2018 № 1013977/41317613; від 05.12.2018 № 1013983/41317613; від 06.12.2018 № 1015556/41317613;

- зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені ТОВ Віват Санрайз № 39 від 21.11.2018; № 40 від 21.11.2018; № 41 від 23.11.2018; № 42 від 23.11.2018; № 43 від 23.11.2018; № 44 від 23.11.2018; № 45 від 24.11.2018; № 46 від 26.11.2018; № 47 від 26.11.2018; № 48 від 26.11.2018; № 49 від 28.11.2018; № 50 від 28.11.2018; № 51 від 28.11.2018; № 52 від 28.11.2018; № 53 від 29.11.2018; № 54 від 30.11.2018; № 55 від 30.11.2018; № 56 від 29.11.2018 відповідно до дат їх надсилання.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2019 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано вказані рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначені податкові накладні, подані товариством з обмеженою відповідальністю Віват Санрайз датами їх доставлення до ДФС України.

В апеляційній скарзі Головне управління ДФС у м. Києві, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову повністю.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ Віват Санрайз наполягає на законності та обґрунтованості рішення суду.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому останній просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, оскільки оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що у зв`язку із здійсненням господарських операцій щодо продажу (поставки) товару: Етанол як складник бензину , Розчинник органічний універсальний технічний Сольвент , позивачем (ТОВ Віват Санрайз ) на користь ТОВ Палладіум Оіл , ТДВ Печерський лісохімічний комбінат , ПП О-Сіріус складено податкові накладні № 39 від 21.11.2018; № 40 від 21.11.2018; № 41 від 23.11.2018; № 42 від 23.11.2018; № 46 від 26.11.2018; № 47 від 26.11.2018; № 50 від 28.11.2018; № 52 від 28.11.2018; № 54 від 30.11.2018; № 55 від 30.11.2018; № 43 від 23.11.2018; № 44 від 23.11.2018; № 45 від 24.11.2018; № 48 від 26.11.2018; № 49 від 28.11.2018; № 51 від 28.11.2018; № 53 від 29.11.2018; № 56 від 29.11.2018, які направлено відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач отримав квитанції, в яких зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено. ПН/РК відповідають вимогам п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач подав відповідачу повідомлення про надання пояснень та копій документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

Водночас, комісією Головного управління ДФС у м. Києві прийнято рішення від 05.12.2018 № 1013987/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 39 від 21.11.2018; від 05.12.2018 № 1013986/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 40 від 21.11.2018; від 05.12.2018 № 1013981/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 41 від 23.11.2018; від 05.12.2018 № 1013978/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 42 від 23.11.2018; від 05.12.2018 № 1013985/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 26.11.2018; від 05.12.2018 № 1013972/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 47 від 26.11.2018; від 05.12.2018 № 1013973/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 50 від 28.11.2018; від 05.12.2018 № 1013988/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 52 від 28.11.2018; від 05.12.2018 № 1013980/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 54 від 30.11.2018; від 05.12.2018 № 1013984/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 55 від 30.11.2018; від 05.12.2018 № 1013975/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 43 від 23.11.2018; від 05.12.2018 № 1013974/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 44 від 23.11.2018; від 05.12.2018 № 1013982/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 45 від 24.11.2018; від 05.12.2018 № 1013976/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 48 від 26.11.2018; від 05.12.2018 № 1013979/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 28.11.2018; від 05.12.2018 № 1013977/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 51 від 28.11.2018; від 05.12.2018 № 1013983/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 53 від 29.11.2018; від 06.12.2018 № 1015556/41317613 про відмову в реєстрації податкової накладної № 56 від 29.11.2018.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних податковим органом визначено те, що платником податку не надано копії документів: первинні документи щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевих специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (надалі за текстом - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом - Порядок № 117).

Пунктом 3 Порядку № 117 передбачено, що податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Положення пунктів 5,7 Порядку № 117 визначають, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Згідно пункту 13 Порядку 13 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктами 19-21 Постанови № 117 визначено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення, серед іншого, про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі або відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Абзацом сьомим пункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України платнику податків надано можливість оскаржити Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному або судовому порядку.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку (за Переліком документів); надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Разом з тим, у квитанціях відповідачем не вказано за якою саме підставою позивача із указаних в пп. 1.6 п. 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників та не зазначено конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений пунктом 14 Порядку №117.

Натомість платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.

Всупереч визначеній у рішенні підставі їх прийняття, податковим органом у рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

З огляду на наведені правові норми та фактичні обставини справи слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про протиправність прийняття спірних рішень та наявності підстав для задоволення позову.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 червня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.В.Кузьменко

суддя В.П.Мельничук

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2019
Оприлюднено03.10.2019
Номер документу84631227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/1433/19

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 30.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 27.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні