Рішення
від 12.09.2019 по справі 183/3665/17
НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 183/3665/17

№ 2-а/183/13/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 вересня 2019 року м. Новомосковськ

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області в складі:

головуючого судді Городецького Д.І.,

з секретарем судового засідання Спіциної Л.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Орлівщинської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в :

01 серпня 2017 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Орлівщинської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. (а.с.1)

Ухвалою суду від 03 серпня 2017 року відкрите провадження у справі. (а.с.7).

Ухвалою суду від 10 жовтня 2017 року були витребувані письмові докази у справі. (а.с.18).

07 березня 2019 року ОСОБА_1 звернулася до суду з уточненим позовом до Орлівщинської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Ухвалою суду від 24 травня 2019 року закрите підготовче провадження у справі, справа призначена до розгляду по суті.

На обґрунтування вимог позивач ОСОБА_1 посилалася на те, що 20 квітня 2017 року вона звернулася до Орлівщинської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області з заявою про надання їй дозволу на відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 0,17 га., що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

В заяві вона повідомила також про те, що зазначеною земельною ділянкою вона добросовісно, відкрито та безперервно користується протягом більше ніж 15 років.

12 травня 2017 року Орлівщинською сільською радою прийняте рішення № 27-13/ VII, відповідно до якого їй відмовлено в задоволенні заяви. На обґрунтування відмови відповідач посилався на те, що зазначена в графічних матеріалах земельна ділянка була приватизована, має кадастровий номер 1223285000:02:024:0171 та не перебуває у власності чи розпорядженні сільської ради.

Позивач ОСОБА_1 посилалася на те, що вважає відмову протиправною, та такою, що порушує її права, оскільки в Орлівщинській сільській раді відсутні будь-які матеріали на підтвердження права власності інших осіб на спірну земельну ділянку, сільською радою взагалі не досліджувалося питання про наявності прав інших осіб на земельну ділянку.

Помилковість висновку Орлівщинської сільської ради підтверджується листом № 4-0.23-260/110 від 12.04.2018 р. щодо відсутності відомостей в земельному кадастрі на вказану земельну ділянку.

29 квітня 2018 року відбулися перші вибори депутатів Піщанської сільської ради, яка стала правонаступником Орлівщинської сільської ради.

Рішенням Піщанської сільської ради від 24 травня 2018 р. № 14-1/VII Про реорганізацію Орлівщинської сільської ради розпочата процедура реорганізації юридичної особи - Орлівщинської сільської ради (ЄДРПОУ 04338820), шляхом приєднання до Піщанської сільської ради (ЄДРПОУ 04338836). Піщанська сільська рада с правонаступником прав та обов`язків Орлівщинської сільської ради з дня набуття повноважень Пішанською сільською радою, обраною Піщанською сільською об`єднаною територіальною громадою; утворено комісію з реорганізації Орлівщинської сільської ради, призначено голову комісії ОСОБА_2 виконуючим обов`язки старости.

Зазначені відомості є загальнодоступними та оприлюднені на офіційному інтернет-сайті Піщанської сільської ради bttps://p іshchanska .otg.dp.gov.ua/ua.

Позивач ОСОБА_1 в заяві зазначила, що згідно відомостей державного реєстру юридичних осіб не зареєстроване припинення юридичної особи - Орлівщинської сільської ради, в зв`язку з чим, остання є співвідповідачем у справі разом з Піщанською сільською радою, яка є правонаступником прав та обов`язків Орлівщинської сільської ради з дня набуття повноважень Піщанською сільською радою, тобто з 24.05.2018р.

Позивач посилався на те, що відновлення її порушеного права можливо шляхом покладення на Піщанську сільську раду Новомосковського району Дніпропетровської області зобов`язання у встановлений чинним законодавством термін надати дозвіл їй, ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,17 га. яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства.

В зв`язку з наведеним, в позовній заяві ОСОБА_1 просила суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення Орлівщинської сільської ради № 27-13/ VII від 12 травня 2017 року;

-зобов`язати Піщанську сільську раду Новомосковського району Дніпропетровської області у встановлений чинним законодавством термін надати дозвіл їй, ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,17 га. яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства.

В судове засідання позивач ОСОБА_1 та її представник не з`явилися, представник позивача в своїй заяві просив суд розглядати справу без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача - Орлівщинської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області в судове засідання не з`явився, в своїй заяві просив суд розглядати справу без його участі.

Представник відповідача - Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області в судове засідання не зявився, був належним чином повідомлений про місце, дату і час розгляду справи.

Дослідивши надані позивачем письмові докази, суд приходить до нижченаведеного.

Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У відповідності до ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси

На підставі п.1 ч.1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Таким чином, право на оскарження рішень органів місцевого самоврядування, мають особи, щодо яких застосовано відповідне рішення, а також особи, які є суб`єктами правовідносин, де застосовуються прийняті органами місцевого самоврядування акти, тобто, якщо рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені права, свободи або законні інтереси особи.

Право власності та користування на землю набувається та реалізується в порядку та на підставах, визначених Конституцією України, Земельним кодексом України, а також іншими законами, що видаються відповідно до них (Закон України Про оренду землі , Цивільний кодекс України, тощо).

Відповідно до ст. 14 Конституції України, ст. 1 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), ст. 373 ЦК України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Згідно ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

У відповідності до приписів ст. 116 Земельного кодексу Українигромадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Пунктом в частиною 33. Статті 1166 Земельного кодексу України передбачено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

На підставі ст. 118 ЗК України, 1. Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. 2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Частиною 6 статті 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

На підставі частини 7 статті 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

У відповідності до частини 9 статті 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Приписами частин 10, 11 статті 118 ЗК України визначено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Судом встановлено, що 20 квітня 2017 року ОСОБА_1 звернулася до Орлівщинської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області з заявою про надання їй дозволу на відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 0,17 га., що розташована за адресою: АДРЕСА_1 . (а.с.4).

Встановлено, що 12 травня 2017 року Орлівщинською сільською радою прийняте рішення № 27-13/ VII, відповідно до якого ОСОБА_1 відмовлено в задоволенні заяви, на обґрунтування відмови відповідач посилався на те, що зазначена в графічних матеріалах земельна ділянка була приватизована, має кадастровий номер 1223285000:02:024:0171 та не перебуває у власності чи розпорядженні сільської ради. (а.с. 3).

Згідно до даних Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, станом на 12.05.2017 року відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 1223285000:02:024:0171 були перенесені до Державного земельного кадастру з Державного реєстру земель, відомості щодо реєстрації права власності на вказану земельну ділянку в Національній кадастровій системі були відсутні. Станом на 19.03.2018 року та на сьогоднішній день відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 1223285000:02:024:0171 відсутні в Державному земельному кадастрі. Зазначену земельну ділянку перенесено до архівного шару Державного земельного кадастру на виконання окремого доручення в.о. Голови Держгеокадастру Цвяха О. M. від 31.05.2017 № 300/3-17-0.21 щодо перенесення відомостей про земельні ділянки до архівного шару Державного земельного кадастру: 23.08.2016 р. було створено заявку 3B-1204478302016 Виправлення помилки, допущеної у ДЗК внаслідок помилкового перенесення земельної ділянки . 20.09.2017р. зазначену земельну ділянку перенесено до архівного шару Державного земельного кадастру. (а.с.53)

Таким чином, станом на час прийняття Орлівщинською сільською радою оскаржуваного рішення (12.05.2017 р.) у Державному земельному кадастрі містилися відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 1223285000:02:024:0171, які були перенесені з Державного реєстру земель, в зв`язку з чим, суд приходить до переконання, що Орлівщинською сільською радою правомірно прийняте рішення про відмову ОСОБА_1 в задоволенні заяви про надання дозволу на відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, в зв`язку з чим, в задоволенн7і позовних вимог належить відмовити.

В той же час, суд вважає за необхідне зазначити, що оскільки вже після винесення відповідачем оскаржуваного рішення, а саме, 20.09.2017р. органом ведення Державного земельного кадастру виправлена помилка помилки, допущеної у ДЗК внаслідок помилкового перенесення земельної ділянки, підстава, яка була відмовою в задоволенні заяви позивача була усунута, в зв`язку з чим, позивач не позбавлений права повторного звернення до відповідної ради з заявоюпро надання дозволу на відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2, 73, 77, 120, 139, 229, 241-246, 250, 251, 257-263, 286-271 КАС України, суд, -

у х в а л и в :

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Орлівщинської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Учасники справи:

-позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 ;

-відповідач: Орлівщинська сільська рада Новомосковського району Дніпропетровської області, ЄДРПОУ 04338820, місцезнаходження: Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Орлівщина, вул. Покровська, 1;

-відповідач: Піщанська сільська рада Новомосковського району Дніпропетровської області, ЄДРПОУ 04338836, місцезнаходження: Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Піщанка, вул. Леніна, 4.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути поданою до Третього апеляційного адміністративного суду через Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повне рішення суду складено 27 вересня 2019 року.

Суддя Д.І. Городецький

Дата ухвалення рішення12.09.2019
Оприлюднено02.10.2019
Номер документу84636419
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —183/3665/17

Рішення від 12.09.2019

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Городецький Д. І.

Рішення від 12.09.2019

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Городецький Д. І.

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Городецький Д. І.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Майна Г. Є.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Городецький Д. І.

Ухвала від 03.08.2017

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Городецький Д. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні