Рішення
від 01.10.2019 по справі 320/4067/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2019 року справа №320/4067/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області до Приватного підприємства "Торговий дім" про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області з позовом до Приватного підприємства "Торговий дім", в якому просить суд стягнути з рахунків Приватного підприємства Торговий дім (код ЄДРПОУ 34374712) у банках, що обслуговують боржника - 435 297,39 грн., на користь Державного бюджету, в рахунок погашення податкового боргу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилась заборгованість перед бюджетом в розмірі 435 297,39 грн. Враховуючи те, що податковим органом було здійснено заходи спрямовані для погашення вказаної податкової заборгованості, однак така залишається не погашеною, позивач звернувся з даним позовом до суду, в якому просить стягнути її в примусовому порядку.

Ухвалою суду від 30.07.2019 відкрито провадження в даній адміністративний справі, розгляд якої здійснюється за правилами спрощеного провадження.

Відповідач правом, передбаченим статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України на подання відзиву не скористався.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.

Судом встановлено, що Приватне підприємство Торговий дім зареєстроване за адресою: Київська обл. , Миронівський р -н. , м. Миронівка, вул. Чкалова, буд.Ю , кв.16. Відповідач є платником податків та зборів і знаходиться на обліку в Києво-Святошинській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

Посадовими особами ГУ ДФС у Київській області було встановлено, що відповідач в порушення вимог чинного податкового законодавства, має борг перед Державним бюджетом в розмірі - 435 297,39 грн.

Податковий борг виник в результаті несплати самостійно задекларованих та донарахованих контролюючим органом зобов`язань, в тому числі штрафних санкцій і пені з ПДВ та податку на прибуток приватних підприємств.

1. Податок на додану вартість:

Так Відповідачем було подано податкові декларації ПДВ від 15.09.2017 на суму - 3 473 грн. та від 15.11.2017 на суму - 38 грн. З яких було сплачено лише 2996,98 грн. за рахунок наявної переплати.

Також посадовими особами Обухівської ОДПІ було проведено документальну позапланову виїзну перевірку за період з 01.01.2015 по 31.07.2016. За результатами перевірки, на підставі Акту від 15.02.2017 №46/10-36-14-05/34374712 було прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.03.2017 №0007561405 на загальну суму 156 290 грн.

Також на підставі ст.129 ПК України, за результатами перевірки за весь пероід заниження податкового зобов`язання нараховано пеню - 72 345,14 грн.

Посадовими особами Обухівської ОДПІ було проведено камеральну перевірку податкової звітності з ПДВ за лютий 2017, червень 2017. За результатами перевірки, на підставі Акту від 05.07.2018 за №727/55-01/34374712 було прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.08.2018 №0031245501 на загальну суму 35 895,30 грн.

Всього борг з ПДВ - 265 044,46 грн.

2. Податок на прибуток приватних підприємств:

Посадовими особами Обухівської ОДПІ було проведено документальну позапланову виїзну перевірку за період з 01.01.2015 по 31.07.2016. За результатами перевірки, на підставі Акту від 15.02.2017 за №46/10-36-14- 05/34374712 було прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.03.2017 №0007551405 на загальну суму 116 129 грн.

Також на підставі ст.129 ПК України, за результатами перевірки за весь пероід заниження податкового зобов`язання нараховано пеню - 54 147,08 грн. Сплачено - 23,15 грн.

Всього з податку на прибуток податку на прибуток - 170 252,93 грн.

Податкові повідомлення-рішення належним чином вручені, та станом на день звернення до суду є узгодженими. Також суд звертає увагу, що правомірність рішень контролюючого органу, які були прийняті за результатами позапланової перевірки оскаржувалися відповідачем в судовому порядку в рамках справи №810/2305/17.

Так постановою Київського окружного адміністративного суду від 26.09.2017 по справі №810/2305/17 адміністративний позов ТОВ Торговий дім задоволено, визнано протирпавними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 02.03.2017.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції ГУ ДФС у Київській області було подано апеляційну скаргу. Постановою Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2018 апеляційну скаргу ГУ ДФС у Київській області задоволено та у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Відтак, податковий борг відповідача з ПДВ та податку на прибуток на даний час не погашено і становить 435 297,39 грн.

З метою стягнення податкового боргу ГУ ДФС у Київській області відповідно до ст.42 та 59 Податкового кодексу направлено Відповідачу податкову вимогу форми Ю від 24.05.2018 №101113-55.

Однак, вищевказані дії ГУ ДФС у Київській області не призвели до повного погашення податкового боргу, що стало підставою для звернення з даним позовом до суду.

За приписами, наведеними у статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів з 1 січня 2011 року регулюються Податковим кодексом України.

Так, Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Кодексу податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Отже, у випадку визначення податкового (грошового) зобов`язання органом ДФС граничним днем сплати буде десятий календарний день, що настає за днем отримання платником відповідного податкового повідомлення-рішення.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

У силу підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.5 зазначеної статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Отже, самостійно нараховані відповідачем суми податкового зобов`язання, а також грошове зобов`язання, визначене в податковому повідомленні-рішенні, та нарахована пеня, які не було оскаржено в установленому законом порядку, є узгодженим податковим боргом.

Таким чином, загальна сума податкового боргу, що підлягає сплаті відповідачем, становить 435 297,39 грн.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем суду надано не було.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 435 297,39 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з рахунків Приватного підприємства Торговий дім (код ЄДРПОУ 34374712) у банках, що обслуговують боржника - 435 297 (чотириста тридцять п`ять тисяч двісті дев`яносто сім) грн 39 коп, на користь Державного бюджету, в рахунок погашення податкового боргу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено03.10.2019
Номер документу84670269
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —320/4067/19

Рішення від 01.10.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Рішення від 17.07.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

Ухвала від 11.06.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні