ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 вересня 2019 року № 826/12793/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В, розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві
до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації
треті особи Комунальне підприємство Главанської сільської ради Абсолют
Ліквідатор ТОВ Фадо Груп Сисов Владислав Сергійович
про скасування запису,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі по тексту - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації (далі по тексту - відповідач), за участю третіх осіб - Комунальне підприємство Главанської сільської ради Абсолют (далі по тексту - третя особа 1), Ліквідатора ТОВ Фадо Груп Сисова Владислава Сергійовича (далі по тексту - третя особа 2) про скасування запису Комунального підприємства Главанської сільської ради Абсолют від 19 березня 2018 року №10711110019030766.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що третьою особою безпідставно внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Фадо Груп у зв`язку з наявністю в останнього податкового боргу.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 вересня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 листопада 2018 року залучено до участі у справі Ліквідатора ТОВ Фадо Груп Сисова Владислава Сергійовича в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
У судовому засіданні 04 грудня 2018 року третьою особою 2 надано пояснення до позовної заяви про незгоду із заявленими позовними вимогами, оскільки заперечення за формою 27-ОПП станом на дату подання була нечинною, а Ліквідатором ТОВ Фадо Груп вчинено всі передбачені законодавством дії для ліквідації ТОВ Фадо Груп .
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 січня 2019 року зобов`язано надати докази третю особу 1.
22 січня 2019 року позивачем подано пояснення стосовно відсутності у третьої особи 2 повноважень у зв`язку з ліквідацією ТОВ Фадо Груп , наявності в останнього податкової заборгованості.
Згідно додаткових пояснень третьої особи 2, поданих до суду 14 лютого 2019 року, позивачем не спростовано відсутності у ТОВ Фадо Груп заборгованості станом на дату внесення спірного запису.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 лютого 2019 року позивача зобов`язано надати суду додаткові докази.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 лютого 2019 року зобов`язано надати суду додаткові докази третю особу 1.
У судовому засіданні, суд на підставі частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалив завершити розгляд справи у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ГУ ДФС у м. Києві звернулось до суду з адміністративним позовом в якому зазначено, що йому стало відомо про внесення 19 березня 2018 року комунальним підприємством Главанської сільської ради Абсолют запису № 1071111001903076 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - ТОВ Фадо Груп ; 28 лютого 2017 року позивачем надіслано заперечення за №1726562700020 проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (Форма №27-ОПП), а також від 28 лютого 2017 року №1726568500021 повідомлення про наявність податкового боргу зі сплати єдиного внеску та про неможливість проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (Форма №5-ЄСВ).
Згідно наявної в матеріалах справи копії повідомлення від 28 лютого 2017 року №1726562700020 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві, заперечує проти проведення припинення у зв`язку з неможливістю провести документальну позапланову перевірку у зв`язку із ____ (не зазначено причину); наявність податкового боргу, грошових зобов`язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов`язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам; відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи.
Згідно наявної в матеріалах справи копії повідомлення від 28 лютого 2017 року №1726568500021 про наявність боргу зі сплати єдиного внеску та про неможливість проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві заперечує проти проведення припинення платника єдиного внеску у зв`язку з неможливістю провести документальну позапланову перевірку у зв`язку із ___ (не зазначено причину).
19 березня 2018 року Хмельницьким Сергієм Юрійовичем - Філія Комунального підприємства Главанської сільської ради Абсолют внесено запис №10711110019030766 про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації. Підстава - за рішенням засновників.
Відповідно до статті 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно пункту четвертого частини першої статті 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Частиною тринадцятою статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
З матеріалів справи вбачається, що згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації подано наступні документи: реєстраційна картка про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з ліквідацією; довідка відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів; довідка відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідка відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; довідки відповідних органів Пенсійного фонду України та органів доходів і зборів не подаються згідно чинного законодавства.
Відповідно до частини 1, 2 статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема, документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Частиною першою статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань чітко визначені підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи:
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки;
4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
6) документи суперечать статуту громадського формування;
7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;
9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;
12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.
Відповідно до частини другої статі 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державний реєстратор проводить реєстраційну дію за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації, шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Аналіз зазначеної норми Закону вказує на те, що законодавець чітко визначив підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.
Відповідно до п. 4 ст. 28 даного Закону України, відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.
Пунктом 2 Наказу Міністерства юстиції України №759/371 від 18.03.2016 року Про затвердження порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами ДФС України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру, з урахуванням технічних можливостей реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби, а саме:
- про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою №27-ОПП. У вказаній форми обов`язково зазначаються причини заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Судом встановлено, що позивачем до Реєстру було направлене повідомлення за формою № 27-ОПП від 28 лютого 2017 року, в якому в якості підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи зазначені наступні відомості: наявність податкового боргу, грошових зобов`язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов`язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам; відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи.
При цьому, матеріали справи містять копію листа ГУ ДФС у м. Києві від 23 липня 2018 року №34805/С/26-15-56 щодо того, що станом на 20.07.2018 року в Інформаційній системі ДФС України Податковий блок відображаються сім інтегрованих карток платника ТОВ Фадо Груп , які закриті ще у 2017 році, тобто заборгованість перед бюджетом станом на 19.03.2018 не обліковувалась.
Згідно довідки ПАТ ОТП Банк від 20.02.3017 року вих. №020-3/1 повідомлено, що ТОВ Фадо Груп було закрито поточний рахунок 17 лютого 2017 року.
Відповідно до довідки ГУ ДФС у м. Києві від 21 липня 2017 року 303/2/26-15-14-03-02/38670651 перевіркою ТОВ Фадо Груп за період з 14.03.2017 по 14.07.2017 порушень не встановлено.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Проте, позивачем не надано жодних доказів на підтвердження зазначених у повідомленні за формою № 27-ОПП від 28 лютого 2017 року обставин для відмови у державній реєстрації припинення ТОВ Фадо Груп .
Тобто, станом на дату внесення спірного запису підстав для відмови в реєстрації припинення юридичної особи відповідно до положень Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Наказом Міністерства юстиції України №759/371 від 18.03.2016 року у відповідача не було.
Отже, судом встановлено, а позивачем не доведено, наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Фаго Груп .
З урахуванням наведеного суд вважає правомірними дії відповідача щодо внесення в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань спірного запису №1071111001903076 від 19 березня 2017 року про реєстрацію припинення юридичної особи - ТОВ Фаго Груп в результаті ліквідації.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оцінивши дії відповідача з урахуванням зазначених критеріїв, суд дійшов висновку, що державний реєстратор діяв обґрунтовано, з урахуванням усіх обставин, що мали значення для прийняття рішення (вчинення дій).
Відтак, враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки відповідачем доведено правомірність оскаржуваного запису.
Керуючись вимогами статей 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві - відмовити.
Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя В.В. Аверкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2019 |
Оприлюднено | 03.10.2019 |
Номер документу | 84671599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аверкова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні