ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
24 вересня 2019 року м. Дніпросправа № 0840/2865/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,
за участю секретаря судового засідання Кязимової Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі
апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року (головуючий суддя Лазаренко М.С.)
у справі № 0840/2865/18
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЕМОНТ-2001
до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області
про визнання рішення протиправним та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЕМОНТ-2001 звернулось до суду з позовом до Державної фіскальної служби України та до Головного управління ДФС у Запорізькій області, в якому просило:
скасувати рішення Комісії ДФС 630263/31637932 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 06.11.2017 (продавець ТОВ ЕМОНТ-2001 , покупець ПрАТ Полтавський алмазний інструмент , товар згідно УКТ ЗЕД 7224) на суму 147825 грн., реєстраційний номер НОМЕР_1, як таке, що є протиправним та суперечить законодавству України;
зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: №4 від 06.11.2017, продавець ТОВ ЕМОНТ-2001 , покупець ПрАТ Полтавський алмазний інструмент , товар згідно УКТ ЗЕД 7224 на суму 147825 грн Реєстраційний номер НОМЕР_1.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем безпідставно та протиправно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної із посиланням на ненадання позивачем документів, які б підтверджували реальність господарської операції (надання в оренду виробничого устаткування). Оскаржуване рішення не містить зазначення тих документів, які на думку фіскального органу не надані, та визначення критерію ризику, якому відповідає платник податків.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 22.10.2018 адміністративний позов задоволено в повному обсязі.
Рішення суду мотивовано недоведеністю відповідачем правомірності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН та необґрунтованості рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Суд зазначив, що контролюючий орган обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши конкретно, які з них складені з порушенням законодавства, як зазначено у спірному рішенні відповідача, і в чому саме полягають ці порушення.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДФС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи, наведені в апеляційній скарзі.
Позивач (його представник) в судове засідання не з'явився, про час і місце судового засідання позивач повідомлений судом належним чином.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, 10 квітня 2017 року між ТОВ ЕМОНТ-2001 та ТОВ Полтавський алмазний інструмент укладено договір поставки №16/164, відповідно до пункту 1.1. якого покупець зобов'язується оплатити, а постачальник поставити металопрокат, надалі товар, в асортименті кількості і за цінами згідно рахунків-фактур та накладних, що є невід'ємною частиною даного договору й оформляється на всі наступні поставки в межах суми договору (а.с.27).
Виконання умов даного договору підтверджується наданими позивачем рахунком-фактурою СФ-0001224 від 30.10.2017, видатковою накладною № РН-0000633 від 15.11.2017, товарно-транспортною накладною № РН-0000633 від 15.11.2017 (а.с. 29-31). Оплата товару підтверджується випискою банку за 06.11.2017 (а.с.37).
ТОВ ЕМОНТ-2001 , як постачальник продукції, виписано на ім'я ТОВ Полтавський алмазний інструмент податкову накладну від 06.11.2017 №4 на загальну суму 147825,00 грн., в т.ч. ПДВ 24637,50 грн., яку направлено до реєстрації в ЄРПН, а саме.
Згідно квитанції, яка отримана позивачем 29.11.2017, податкову накладну №4 від 06.11.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7224. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (копія квитанції додається).
30.03.2018 відповідно до пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України позивачем направлено в електронному вигляді до ДФС:
повідомлення №41 від 30.03.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК від 06.11.2017 за №4, де поінформовано, що 29.11.2017 була зупинена реєстрація податкової накладної № 4 від 06.11.2017 у зв'язку з виявленням невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7224. Також зазначено, що пояснення та документи для підтвердження здійснення операції відмовленої податкової накладної додано окремим додатком.
У поясненнях платником податків також зазначено, що металопрокат придбаний у листопаді 2017 року у постачальника ТОВ ОНІКС ПРО , що підтверджується копіями рахунку-фактури, договору, видаткової накладної, товарно-транспортної накладної, банківської виписки, податкової накладної з підтвердження про реєстрацію податкової накладної. Метал від постачальника ТОВ ОНІКС ПРО на ТОВ ЕМОНТ-2001 перевозився автомобілем ДАФ перевізником ФОП ОСОБА_1, що підтверджується копією договору перевезення вантажу, рахунку, акту надання послуг, банківської виписки. Відповідальним за здійснення господарських операцій (отримання та відвантаження металопрокату) є директор ОСОБА_2 (згідно копії наказу про прийняття на роботу, штатного розкладу). Метал зберігався на орендованому згідно договору складі у ПАТ ЗТСК Запоріжголовпостач . Відвантажувався метал покупцю ПАТ ПОЛТАВСЬКИЙ АЛМАЗНИЙ ІНСТРУМЕНТ 15 листопада 2017 року (що підтверджується копіями договору, рахунку-фактури, видаткової накладної, довіреності, товарно-транспортної накладної, сертифікатів якості). Метал відвантажувався покупцю в автомобіль ПАТ ПОЛТАВСЬКИЙ АЛМАЗНИЙ ІНСТРУМЕНТ за рахунок покупця. Податкова накладна № 4 від 06.11.2017 року виписана покупцю на передоплату (копія банківської виписки додається).
04.04.2018 Комісією Головного управління ДФС у Запорізькій області прийнято рішення № №630263/31637932, яким з урахуванням вимог п.200-1.3 ст.200-1 ПК України відмовлено у реєстрації податкової накладної із зазначенням підстави Ненадання платником податків копій документів, зокрема, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
Позивачем оскаржено вказане рішення в адміністративному порядку, проте рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 08.05.2018 № 4078/31637932/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії №630263/31637932 від 04.04.2018 без змін.
З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції про протиправність спірного рішення.
У відповідності до абз.1 п.201.1 ст.201 ПК України (в редакції на час здійснення позивачем господарських операцій та формування податкової накладної) на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При цьому в абз.1 п.201.7 ст.201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
За положеннями п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
При цьому зі змісту п.201.10 ст.201 ПК України вбачається, що у разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН зупинена в порядку, визначеному в п.201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних в ЄРПН здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пп.201.16.4 п.201.16 цієї статті (в редакції на час оформлення позивачем податкової накладної та її зупинення контролюючим органом).
За визначенням, наведеним у пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
В свою чергу, у п.74.2 ст.74 ПК України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями п.20.2 ст.20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, згідно пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У відповідності до п.201.16 ст.201 ПК України в редакції на час зупинення контролюючим органом реєстрації податкової накладної № 4 від 06.11.2017 реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.
Відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За положеннями п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України в редакції, чинній з 01.01.2018, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.18 наведеного вище Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (в редакції з урахуванням змін, внесених згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 204 від 21.02.2018) на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).
За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (набрала чинності з 22.03.2018) затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.5 цього Порядку № 117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (п.6 Порядку № 117).
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (п.7 Порядку № 117).
Відповідно до п.12 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Вимоги до змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування наведені в п.13 Порядку. Зокрема, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
За положеннями п. 15 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Відповідно до п.18 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
За правилами п.п.19, 20 цього ж Порядку комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідно до п.22 Порядку № 117 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Як вбачається з встановлених вище обставин, реєстрація податкової накладної №4 від 06.11.2017 зупинена у зв'язку із її відповідністю критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567,: виявленою невідповідністю обсягів постачання обсягам придбання по товарах, без визначення у квитанціях про зупинення, в чому саме полягає відповідність вказаним вище критеріям, а також не наведено конкретного переліку документів, які мав би надати позивач, і які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому судом встановлено, що в даному випадку позивачем відповідно до наведеного вище Вичерпного переліку подані пояснення з доданням документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, надані позивачем до контролюючого органу пояснення та додані документи в повній мірі підтверджують як операцію з поставки, так і операцію з придбання металопрокату.
В оскаржуваному рішенні Головного управління ДФС України у Запорізькій області № 630263/31637932 від 04.04.2018 не зазначено конкретних підстав для його прийняття, не зазначено, які документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, внаслідок чого апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції, що таке рішення суб`єкта владних повноважень не можливо визнати обґрунтованим, воно не відповідає критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.
В затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 формі, за якою складається Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрацій податкової накладної, передбачено зазначення в такому рішенні підстав відмови в реєстрації податкової накладної, в тому числі, ненадання платником податку копій документів, зокрема, документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
При цьому міститься вимога до органу, що приймає таке рішення, - документи, які не надано, підкреслити. Також передбачена можливість внесення додаткової інформації.
Отже затверджена в установленому порядку форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрацій податкової накладної надає можливість контролюючому органу прийняти обґрунтоване та вмотивоване рішення, що відповідало б вимогам, які законодавець ставить до рішень суб'єкта владних повноважень (ч.2 ст.2 КАС України).
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що податкова накладна № 4 від 06.11.2017 видана в межах операцій, які є об'єктом оподаткування, покупець є платником ПДВ, наявні первинні документи кореспондуються між собою, зокрема, щодо номенклатури поставки, податкова накладна подана для реєстрації у встановлений п.201.10 ст.201 ПК України строк, а в свою чергу відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і, відповідно, відмови у їх реєстрації, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність у відповідача законних підстав для відмови у реєстрації означеної вище податкової накладної шляхом прийняття оскаржуваного рішення.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції про протиправність та скасування оскаржуваних рішень.
Суд першої інстанції під час розгляду даної справи повно дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про задоволення позову.
Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.
Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року у справі № 0840/2865/18 залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддя І.Ю. Добродняк
суддя Н.А. Бишевська
суддя Я.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2019 |
Оприлюднено | 06.10.2019 |
Номер документу | 84744495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні