ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
12 вересня 2019 року м. Дніпросправа № 280/1475/19 Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),
суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,
за участю секретаря судового засідання Кязимової Д.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро
апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року
у справі №280/1475/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Запорожпроект"
до Головного управління ДФС у Запорізькій області
про визнання протиправним та скасування наказу,-
ВСТАНОВИВ:
"03" квітня 2019 р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Запорожпроект" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області в якому просило наказ в.о. заступника начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області ОСОБА_1 від 29.03.2019 за №1241 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПОРОЖПРОЕКТ - визнати протиправним та скасувати.
Позовні вимоги обґрунтовані безпідставністю винесення спірного наказу про призначення перевірки. Позивач зазначає, що рішення контролюючого органу про проведення податкової перевірки не узгоджується зі змістом попередньо направленого платнику податків запиту №8146/10/08-01-14-07-13 від 18.02.2019, оскільки стосується різних періодів та обставин господарських взаємовідносин позивача з ТОВ ЗИП-ГРУПП .
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 р. у справі № 280/1475/19 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Запорожпроект" до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування наказу - задоволено.
Судом встановлено, що позивачу контролюючим органом надіслано запит, на який Товариство надало письмову відповідь про відсутність підстав для надання інформації та документів по взаємовідносинам з ТОВ ЗИП-ГРУПП . Дослідивши доводи сторін, суд дійшов висновку, що відповідачем до суду не надано документального підтвердження того, що контролюючим органом виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації з податку на додану вартість за жовтень 2018 року та з податку на прибуток підприємства за 2018 рік, поданих ТОВ ЗАПОРОЖПРОЕКТ . Позивачем обґрунтовано не надано контролюючому органу інформацію та документи щодо господарських взаємовідносин позивача з контрагентом. Таким чином, належної мотивації стосовно підстав та причин проведення документальної позапланової виїзної перевірки Наказ ГУ ДФС у Запорізькій області №1241 від 29.03.2019 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ЗАПОРОЖПРОЕКТ - не містить.
Наведене обумовило прийняття рішення про задоволення позовних вимог.
Не погодившись з рішенням суду, Головним управлінням ДФС у Запорізькій області подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 р. у справі № 280/1475/19, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Вважає, що суд не врахував, що у зв'язку з тим, що позивачем не було надано документи на запит контролюючого органу, ГУ ДФС у Запорізькій області видано наказ від 29.03.2019 за №1241 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ЗАПОРОЖПРОЕКТ . Вважає оскаржуваний наказ законним та обґрунтованим, винесеним в порядку та у спосіб передбачені законом.
Представниками сторін надано ґрунтовні пояснення щодо обставин по справі та підтримано позиції, викладені в апеляційній скарзі та запереченнях до неї.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вбачає підстави для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Як встановлено судом та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, 29.03.2019 виконуючим обов'язки заступника начальника ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_1 підписано Наказ №1241 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ЗАПОРОЖПРОЕКТ , яким на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, у зв'язку з виявленням недостовірності даних, що містяться у податковій декларації з податку на додану вартість за жовтень 2018 року та з податку на прибуток за 2018 рік, поданих платником податків та враховуючи, що на запит контролюючого органу №8146/10/08-01-14-07-13 від 18.02.2019 (лист отримано 22.02.2019), платником податків не надано пояснень та їх документальних підтверджень, вирішено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗАПОРОЖПРОЕКТ . Наказом визначена необхідність проведення перевірки за період діяльності жовтень 2018 року, з питань дотримання вимог податкового законодавства України при визначенні по взаємовідносинам з ТОВ ЗИП-ГРУП (код ЄДРПОУ 35258000) у жовтні 2018 року - показників декларацій з податку на додану вартість та за 2018 рік - фінансової звітності з їх
У Направленні на проведення перевірки від 29.03.2019 за №676 зазначено про вручення 01.04.2019 о 15:00 год. копії Наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №1241 від 29.03.2019 представнику ТОВ ЗАПОРОЖПРОЕКТ ОСОБА_2, а також пред'явлення йому службового посвідчення та цього Направлення, та вчинено запис: У допуску до перевірки відмовлено на підставі п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України. Відсутні підстави для перевірки передбачені ст.78 Податкового кодексу України. Наказ буде оскаржено до суду .
Відповідачем складено Акт від 01.04.2019 за №531/08-01-14-07/33175792 про відмову в допуску до проведення/відмову від проведення документальної позапланової виїзної перевірки.
З матеріалів справи вбачається, що Запит ГУ ДФС у Запорізькій області №8146/10/08-01-14-07-13 від 18.02.2019 отримано позивачем 22.02.2019. ТОВ ЗАПОРОЖПРОЕКТ надало відповідачу письмову відповідь якою, посилаючись на відсутність підстав для надіслання Запиту визначених п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, відмовило у наданні інформації та документів по взаємовідносинам з ТОВ ЗИП-ГРУПП .
Наведене слугувало підставою для прийняття спірного наказу про призначення перевірки, не погодившись з яким, позивач звернувся до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд погодився доводами позивача щодо безпідставності направленого запиту.
Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає його необґрунтованим з огляду на наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
У відповідності до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з підпунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Водночас, відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, посилання на який міститься в оскаржуваному наказі, документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язків письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно з підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
З матеріалів справи вбачається, що Запит ГУ ДФС у Запорізькій області №8146/10/08-01-14-07-13 від 18.02.2019 отримано позивачем 22.02.2019.
Надісланий відповідачем позивачу запит №8146/10/08-01-14-07-13 від 18.02.2019 складено у відповідності до вимог, передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, та за наявності обґрунтованих припущень про ймовірне вчинене податкове правопорушення.
При цьому, ТОВ ЗАПОРОЖПРОЕКТ надало відповідачу письмову відповідь якою, посилаючись на відсутність підстав для надіслання Запиту визначених п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, відмовило у наданні інформації та документів по взаємовідносинам з ТОВ ЗИП-ГРУПП .
Наказ відповідача №1241 від 29.03.2019 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Запорожпроект прийнято з посиланням на пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України.
З контексту зазначеної норми ПК України слідує, що обов'язковою умовою призначення позапланової перевірки саме на підставі пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України є ненадання платником податків пояснення та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Одночасно, з наведеної норми вбачається, що виявлені факти, які свідчать про можливі порушення платником податків податкового законодавства, можуть бути підставою для проведення перевірки лише у випадку, коли сумніви не усунуті наданими поясненнями та документальними підтвердженнями.
За таких обставин у контролюючого органу є право на оцінку пояснень і їх документальних підтверджень. Якщо ці пояснення не обґрунтовані або документально не підтверджені, перевірка може бути призначена.
Натомість, позивачем не спростовано фактів виникнення обставин, передбачених нормою пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України для призначення документальної позапланової перевірки. Так, позивач у відповідь на письмовий запит контролюючого органу не надав жодних копій первинної документації по господарських операціях з контрагентом ТОВ ЗИП-Групп у жовтні 2018 року.
Таким чином, колегія суддів доходить висновку про правомірність прийнятого відповідачем рішення про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Запорожпроект , що оформлене наказом №1241 від 29.03.2019, оскільки контролюючим органом дотримано обов'язкових умов для призначення документальної позапланової виїзної перевірки позивача за наявності підстав для її призначення, передбачених пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає що судом першої інстанції надано невірну оцінку встановленим по справі обставинам, що призвело до невірного вирішення спору та згідно до приписів ст.317 КАС України є підставою для скасування оскаржуваного судового рішення та прийняття нового про відмову у задоволенні позовних вимог.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 317, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 р. у справі № 280/1475/19 - задовольнити.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 р. у справі № 280/1475/19 - скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Запорожпроект".
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в порядку та строки передбачені ст.329 КАС України.
Головуючий - суддя Н.А. Бишевська
суддя І.Ю. Добродняк
суддя Я.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2019 |
Оприлюднено | 06.10.2019 |
Номер документу | 84744572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адмінправопорушення
Коростишівський районний суд Житомирської області
Щербаченко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні