ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 732/1547/17
УХВАЛА
01 жовтня 2019 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - судді Федотова І.В.,
суддів: Єгорової Н.М. та Сорочка Є.О.,
за участю секретаря Лисенко І.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про зобов'язання подати звіт про виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року та про накладення штрафу за невиконання рішення суду за розглядом апеляційної скарги ОСОБА_1 на рішення Городянського районного суду Чернігівської області від 07 лютого 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Городянської районної державної адміністрації Чернігівської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Городянської районної державної адміністрації Чернігівської області (далі - відповідач), в якому просив суд:
- визнати протиправною відмову відповідача у здійсненні нарахування та виплати позивачу одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інваліду II-ї групи, захворювання якого пов'язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати;
- зобов'язати відповідача здійснити позивачу виплату одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інваліду II-ї групи, захворювання якого пов'язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.
Рішенням Городянського районного суду Чернігівської області від 07 лютого 2019 року у задоволенні позову було відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм матеріального та процесуального права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просить скасувати рішення від 07 лютого 2018 року та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задоволено.
Визнано протиправною відмову Управління соціального захисту населення Городнянської районної державної адміністрації Чернігівської області у здійсненні нарахування та виплати ОСОБА_1 одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інваліду II-ї групи, захворювання якого пов'язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.
Зобов'язано Управління соціального захисту населення Городнянської районної державної адміністрації Чернігівської області здійснити ОСОБА_1 виплату одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інваліду II-ї групи, захворювання якого пов'язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.
20 червня 2019 року на адресу суду апеляційної інстанції від позивача надійшла заява про зобов'язання подати звіт про виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року та про накладення штрафу за невиконання рішення суду.
Вказана заява обґрунтована тим, що постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року набрала чинності, однак на даний час не виконується, тому слід зобов'язати Управління соціального захисту населення Городянської районної державної адміністрації Чернігівської області подати звіт про виконання рішення суду апеляційної інстанції про зобов'язання здійснити йому виплату компенсації, та накласти штраф на посадових осіб Управління соціального захисту населення Городянської районної державної адміністрації Чернігівської області за невиконання рішення суду.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, які з'явились в судове засідання, дослідивши доводи заяви та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що остання не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 14 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Приписами ч. 1 ст. 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
В силу вимог частини 2 вказаної статті за наслідками розгляду звіту суб'єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб'єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Разом з тим, прийняття судом ухвали про зобов'язання подати звіт про виконання судового рішення є правом, а не обов'язком суду, яке пов'язано з наявністю певних передумов, які можуть свідчити про ухилення відповідача від обов'язку виконати судове рішення.
Верховний Суд у постанові від 20 лютого 2019 року у справі № 806/2143/15 (адміністративне провадження № К/9901/5159/18) звернув увагу, що зазначені правові норми КАС України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, пов`язані з невиконанням судового рішення в цій справі.
Як свідчать матеріали справи, постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року визнано протиправною відмову Управління соціального захисту населення Городнянської районної державної адміністрації Чернігівської області у здійсненні нарахування та виплати ОСОБА_1 одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інваліду II-ї групи, захворювання якого пов'язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.
Зобов'язано Управління соціального захисту населення Городнянської районної державної адміністрації Чернігівської області здійснити ОСОБА_1 виплату одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інваліду II-ї групи, захворювання якого пов'язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.
На виконанні в Управлінні державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області перебуває виконавче провадження № 56681130 про зобов'язання Управління соціального захисту населення Городнянської районної державної адміністрації Чернігівської області здійснити ОСОБА_1 виплату одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інваліду II-ї групи, захворювання якого пов'язані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, відповідно до ст. 48 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.
Подаючи заяву про зобов'язання подати звіт про виконання судового рішення позивачем не наведено та не надано жодних доказів, які б свідчили про неналежне виконання або невиконання відповідачем постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року.
Разом з тим, згідно листа Управління соціального захисту населення Городнянської районної державної адміністрації Чернігівської області №3641 від 03.06.2019 відповідачем 10.09.2018 було здійснено перерахунок ОСОБА_1, з урахуванням отриманої суми, одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, в розмірі 45 мінімальних заробітних плат, що підтверджується доданими документами, а саме: розпорядженням від 10.09.2018 та розрахунком від 10.09.2018.
Крім того, обов'язковою умовою для накладення на керівника суб'єкта владних повноважень штрафу є встановлення для такого суб'єкта владних повноважень строку на подання звіту про виконання судового рішення та в подальшому неподання такого звіту у встановлений строк.
Специфіка застосування штрафної санкції полягає в тому, що вона накладається на керівника суб'єкта владних повноважень, яким не забезпечено виконання судового рішення у встановлений строк, встановлений судом та який є відповідальним за діяльність державного органу, який він очолює.
Оскільки у даному випадку відповідача не було зобов'язано надати звіт до суду, відтак вимога про накладення штрафу є передчасною.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що позивачем у квітні 2019 року до суду апеляційної інстанції вже подавалась аналогічна заява про зобов'язання подати звіт про виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року та накладення штрафу за невиконання рішення суду, за наслідками якої було прийнято ухвалу Шостим апеляційним адміністративним судом від 03 червня 2019 року про відмову у задоволенні заяви ОСОБА_1 про зобов'язання Управління соціального захисту населення Городнянської районної державної адміністрації Чернігівської області подати звіт про виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року та про накладення штрафу за невиконання рішення суду.
Втім, вказана ухвала позивачем у касаційному порядку оскаржена не була.
З урахуванням вищевикладеного колегія суддів не вбачає правових підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про зобов'язання подати звіт про виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року та про накладення штрафу за невиконання рішення суду.
Керуючись ст.ст. 242, 250, 321, 322, 325, 328, 329, 382 КАС України, колегія суддів,
УХВАЛИЛА:
У задоволенні заяви ОСОБА_1 про зобов'язання подати звіт про виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року та про накладення штрафу за невиконання рішення суду - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 329-331 КАС України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено 02.10.2019 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2019 |
Оприлюднено | 06.10.2019 |
Номер документу | 84746274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні