Рішення
від 03.09.2019 по справі 160/3601/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2019 року Справа № 160/3601/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОлійника В. М. за участі секретаря судового засіданняМаксімова А.С. за участі: представника позивача представників відповідача Стирнік Ю.В. Галича С.В., 'Москалець Г.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Інтерстрой-Днепр до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

19 квітня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Інтерстрой-Днепр звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №1412/1 від 06.03.2019 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерстрой-Днепр"; визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, які полягають у проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерстрой-Днепр" відповідно до наказу №1412/1 від 06.03.2019 року, про що складено акт від 14.03.2019 року №12550/04-36-14-04/42226339; визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Р №0010561404 від 04.04.2019 року, податкове повідомлення-рішення форми Р №0010571404 від 04.04.2019 року, податкове повідомлення-рішення форми ПН №0010591404 від 04.04.2019 року, які прийняті ГУ ДФС у Дніпропетровській області відносно товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерстрой-Днепр".

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 11 квітня 2019 року ТОВ Інтерстрой-Днепр отримало від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області податкові повідомлення-рішення форми Р №0010561404 від 04.04.2019 року, форми Р №0010571404 від 04.04.2019 року, форми ПH №0010591404 від 04.04.2019 року, що винесені на підставі акта перевірки від 14.03.2019 року №12550/04-36-14-04/42226339.

У акті зазначено, що перевірку призначено у зв'язку з ненаданням документів позивачем на запит відповідача від 01.03.2019 року №24102/10/04-36-14-04. Однак позивач стверджує, що ніякого запиту не отримував.

Крім того, наказ на перевірку винесений менше ніж через 15 робочих днів з дня складення запиту, а тому є таким що винесений протиправно і підлягає скасуванню.

У відповідача були відсутні належні правові підстави для винесення наказу на перевірку та проведення перевірки позивача, а винесені за її результатами податкові повідомлення-рішення є протиправними.

Таким чином позивач стверджує, що у відповідача були відсутні підстави для прийняття рішення про початок проведення документальної позапланової перевірки у формі наказу, а тому всі подальші дії з проведення перевірки на підставі незаконного рішення мали протиправний характер.

Крім всього вищезазначеного позивач наголосив про порушення відповідачем визначеного ПК України порядку проведення невиїзної перевірки, а саме неповідомлення відповідачем позивача до початку перевірки про дату початку її проведення та про місце її проведення.

Ухвалою суду від 24 квітня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 09 годину 30 хвилин 23 травня 2019 року.

23 травня 2019 року відповідач надав суду відзив на адміністративний позов, в якому заперечує проти позовних вимог позивача у зв'язку з наступним.

За період з 11.06.2018 року по 31.12.2018 року ТОВ Інтерстрой-Днепр мало взаємовідносини з ГУ ДФС у Дніпропетровській області на підставі договорів №91 від 06.12.2018 року, №71 від 31.10.2018 року, №90 від 06.12.2018 року.

Проведеним аналізом декларування у складі податкових зобов'язань наданих послуг ТОВ Інтерстрой-Днепр встановлено, що останнім не задекларовані та не зареєстровані податкові накладні.

В порушення п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188 ПК України перевіряємим підприємством неправомірно занижено показники податкової декларації з податку на додану вартість Ряд.1 Операції на митній території України, що оподатковуються за основною всього в сумі 890 000,00 грн., в т.ч. за листопад 2018 року в сумі 92 344,00 грн. та за грудень 2018 року в сумі 796 656,00 грн.

Таким чином, на порушення абз. 4 п.п. 201.10 ст. 201 ТОВ Інтерстрой-Днепр порушено строки реєстрації податкових накладних за період з 11.06.2018 року по 31.12,2018 року складених в адресу ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Проведеною перевіркою ТОВ Інтерстрой-Днепр встановлено, що під час складання декларації з податку на прибуток за 2018 рік не було враховано доходи від послуг з будівництва та капітального ремонту наданих в адресу ГУ ДФС у Дніпропетровській області, у зв'язку з чим в порушення 5 П(С)БО 15 "Дохід", п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України неправомірно занижено доходи всього на суму 4 445 000,00 грн. за 2018 рік.

За 2018 рік ТОВ Інтерстрой-Днепр задекларовано фінансовий результат до оподаткування та об'єкт оподаткування всього у сумі 15000 грн. Проведеною перевіркою встановлено неправомірне заниження доходу всього у сумі 4 445 000,00 грн., в т.ч. за 2018 ріку в сумі 4 445 000,00 грн.

За 2018 рік ТОВ Інтерстрой-Днепр задекларовано податок на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету у сумі 2 700,00 грн. Проведеною перевіркою встановлено його заниження всього в сумі 800 100,00 грн., в т.ч. за 2018 ріку в сумі 800 100,00 грн.

Таким чином, перевіркою встановлено порушення:

- 5 П(С)БО 15 "Дохід", п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (зі змінами та доповненнями) ТОВ Інтерстрой-Днепр занижено податок на прибуток всього в сумі 800 100,00 грн., в т.ч. за 2018 ріку в сумі 800 100,00 грн.

- пп. п.187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (зі змінами та доповненнями) ТОВ Інтерстрой-Днепр занижено податок на додану вартість всього в сумі 890 000,00 грн., в т.ч. за листопад 2018 року в сумі 92 344,00 грн. та за грудень 2018 року в сумі 796 656,00 грн.

- абз. 4 пп. 201.10 ст. 201 ТОВ Інтерстрой-Днепр порушено строки реєстрації податкових накладних за період з 11.06.2018 року по 31.12.2018.

09 липня 2019 року відповідачем надано до суду доповнення до відзиву, в якому зазначено, що 01.03.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлено запит про надання інформації на адресу позивача засобами поштового зв'язку, що підтверджується копією накладної, а також було здійснено вихід за податковою адресою працівником контролюючого органу для вручення запиту, однак встановлено, що ТОВ Інтерстрой-Днепр та його посадові особи відсутні за податковою адресою, про що складено акт Про неможливість вручення запиту №10826/04-36-14-04/42226339, а також направлено запит на встановлення місцезнаходження платника податків від 04.03.2019 року №1661/04-36-14-02-18 до оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Наказом від 05.03.2019 року №1381/1 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Інтерстрой-Днепр призначено перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинах із ГУ ДФС у Дніпропетровській області з 05.03.2019 року тривалістю 5 робочих днів.

На підставі Наказу від 05.03.2019року №1381/1 та направлення на перевірку від 05.03.219року №1602/1 працівником контролюючого органу здійснено вихід за податковою адресою платника, в подальшому з'ясовано, що платник податків та його посадові особи відсутні за податковою адресою, у зв'язку з чим складено акт Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 05.03.2019 року №11141/04-36-14-04/42226339 та направлено повторний запит на встановлення місцезнаходження платника податків від 05.03.2019року №1686/04-36-14-05-14 до оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Наказом №1412/1 від 06.03.2019 року керівником контролюючого органу прийнято рішення про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ Інтерстрой-Днепр з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинах із ГУ ДФС у Дніпропетровській області 12.03.2019 року тривалістю 5 робочих днів.

На виконання вимог податкового законодавства 06.03.2019 року контролюючим органом засобами поштового зв'язку направлено на адресу ТОВ Інтерстрой-Днепр наказ Про проведення перевірки №1412/1 від 06.03.2019 року та повідомлення від 06.03.2019 року №417/1.

Відповідно до накладної №210024 поштове відправлення повернуто 11.03.2019 року відправнику у зв'язку з відсутністю одержувача.

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Отже, наказ про проведення перевірки та повідомлення про початок позапланової невиїзної перевірки направлені позивачу 06.03.2019 року, а тому контролюючим органом не порушено процедуру проведення документальної позапланової невиїзної перевірки передбаченої ПК України.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити.

Представники відповідача заперечували проти задоволення адміністративного позову, підтримавши доводи викладені у відзиві.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю Інтерстрой-Днепр (код ЄДРПОУ 42226339) - позивач, зареєстроване Департаментом адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради 11.06.2018 року.

Юридична адреса позивача: 49083, м. Дніпро, пр-т Слобожанський, буд. 29, кв. (офіс) 601.

01.03.2019 року відповідачем було направлено обов'язковий запит на адресу позивача за вих. 24102/10/04-36-14-04 "Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) у зв'язку із виявленням фактів, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ Інтерстрой-Днепр даних податкових зобов'язань по взаємовідносинах із ГУ ДФС у Дніпропетровській області."

Крім того, працівниками відповідача було здійснено вихід за податковою адресою позивача для вручення запиту, однак встановлено, що ТОВ Інтерстрой-Днепр та його посадові особи відсутні за податковою адресою, про що складено акт Про неможливість вручення запиту №10826/04-36-14-04/42226339, а також направлено запит на встановлення місцезнаходження платника податків від 04.03.2019 року №1661/04-36-14-02-18 до оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Наказом від 05.03.2019 року №1381/1 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Інтерстрой-Днепр призначено перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинах із ГУ ДФС у Дніпропетровській області з 05.03.2019 року тривалістю 5 робочих днів.

На підставі Наказу від 05.03.2019 року №1381/1 та направлення на перевірку від 05.03.2019 року №1602/1 працівником контролюючого органу здійснено вихід за податковою адресою платника та в подальшому з'ясовано, що платник податків та його посадові особи відсутні за податковою адресою, у зв'язку з чим складено акт Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 05.03.2019 року №11141/04-36-14-04/42226339 та направлено повторний запит на встановлення місцезнаходження платника податків від 05.03.2019 року №1686/04-36-14-05-14 до оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Наказом №1412/1 від 06.03.2019 року керівником контролюючого органу прийнято рішення про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ Інтерстрой-Днепр з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинах із ГУ ДФС у Дніпропетровській області 12.03.2019 року тривалістю 5 робочих днів.

На виконання вимог податкового законодавства 06.03.2019 року контролюючим органом засобами поштового зв'язку направлено на адресу ТОВ Інтерстрой-Днепр наказ Про проведення перевірки №1412/1 від 06.03.2019 року та повідомлення від 06.03.2019 року №417/1.

Відповідно до накладної №210024 поштове відправлення повернуто 11.03.2019 року відправнику у зв'язку з відсутністю одержувача.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про інформацію" податкова інформація - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Кодексом.

Статтею 62 Кодексу визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення контролюючих органів.

Відповідно до статті 71 Кодексу інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 Кодексу для інформаційно - аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Таким чином, за результатами аналізу податкової інформації, що отримана та міститься у базах даних органу ДФС, останній виявляє факти, які свідчать про порушення платником податків законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, і надсилає платнику запит щодо такої інформації із дотриманням вимог п. 73.3 ст. 73 Кодексу.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено Кодексом).

Відповідно до пп. 78.1.1 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Таким чином, у разі, якщо за наслідками аналізу податкової інформації, що міститься у базах даних контролюючого органу, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового законодавства, контролюючий орган вправі надіслати платникові запит щодо такої інформації, а у випадку не надання пояснень та їх документальних підтверджень - здійснити позапланову перевірку.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з підпунктами 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Особливості регулювання проведення документальної невиїзної перевірки, встановлені статтею 79 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Згідно з пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Пунктом 79.2 статті 79 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

З аналізу вказаних норм вбачається, що проведення документальної позапланової невиїзної перевірки не виключає необхідності дотримання загальних вимог до наявності підстав та порядку проведення документальних позапланових перевірок, зокрема, право на проведення документальної позапланової невиїзної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли останньому до початку проведення зазначеної перевірки було надіслано рекомендованим листом із повідомленням про вручення чи вручено під розписку копію наказу про проведення зазначеної перевірки.

Згідно з пунктом 79.3 статті 79 Податкового кодексу України присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова. Проте підпунктом 17.1.6 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України визначено, що платник податків має право бути присутнім під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, а відтак з наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до початку її проведення.

Відповідно ст. 42.2 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Згідно пп.42.4 ст. 42 ПК України у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Що стосується суті самих порушень, виявлених у ході проведення перевірки та винесених за її наслідками податкових повідомлень-рішень, суд має зазначити наступне.

Так згідно висновків Акту від 14.03.2019 року перевіркою встановлені порушення позивачем:

- 5 П(С)БО 15 "Дохід", п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (зі змінами та доповненнями) в результаті чого позивачем занижено податок на прибуток всього в сумі 800 100,00 грн., в т.ч. за 2018 ріку в сумі 800 100,00 грн.

- п.187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188 Податкового Кодексу України в результаті чого позивачем занижено податок на додану вартість всього в сумі 890 000,00 грн., в т.ч. за листопад 2018 року в сумі 92 344,00 грн. та за грудень 2018 року в сумі 796 656,00 грн.

- абз. 4 п.п. 201.10 ст. 201 ПК України, а саме порушено строки реєстрації податкових накладних за період з 11.06.2018 року по 31.12.2018.

На підставі висновків акту перевірки відповідачем було винесено:

податкове повідомлення-рішення №0010591404, відповідно до якого позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 444 499,99 грн.;

податкове повідомлення-рішення №0010561404, відповідно до якого позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1 111 250,00 грн.;

податкове повідомлення-рішення № 0010571404, відповідно до якого позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 1 000 125,0 грн.

Вирішуючи правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, суд виходить з наступного.

Так, судом встановлено, що за період з 11.06.2018 року по 31.12.2018 року позивач мав взаємовідносини з ГУ ДФС у Дніпропетровській області, на підставі договорів №91 від 06.12.2018 року, №71 від 31.10.2018 року, №90 від 06.12.2018 року.

Проведеним аналізом декларування у складі податкових зобов'язань наданих послуг ТОВ Інтерстрой-Днепр встановлено, що останнім не задекларовані та не зареєстровані податкові накладні.

Відповідно до п. 185.1 ст.185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно із п.186.2 ст.186 ПК України місцем постачання послуг є місце фактичного постачання послуг, пов'язаних з рухомим майном, а саме послуг із виконання ремонтних робіт і послуг із переробки сировини, а також інших робіт і послуг, що пов'язані з рухомим майном.

Як визначено п. 187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Позивач в листопаді 2018 року повинен був скласти та зареєструвати податкову накладну від 22.11.2018 р. у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №1 на загальну суму 554 066,59 грн. з ПДВ. В грудні повинен був скласти та зареєструвати податкові накладні від 03.12.2018 р. на суму 801 599,23 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №2 та зарахуванням коштів на банківський рахунок; від 06.12.2018 р. на загальну суму 625 732,2 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №3; від 17.12.2018 р. на суму 274 407,3 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №4 та зарахуванням коштів на банківський рахунок; від 18.12.2018 р. на загальну суму 609 930,55 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №5 та зарахуванням коштів на банківський рахунок; від 18.12.2018 р. на загальну суму 723 264,13 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №6 та зарахуванням коштів на банківський рахунок; від 17.12.2018 р. на загальну суму 642 070,22 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №1 та зарахуванням коштів на банківський рахунок; від 17.12.2018 р. на загальну суму 405 000,00 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №1 та зарахуванням коштів на банківський рахунок; від 18.12.2018 р. на загальну суму 697 929,77 грн. з ПДВ у зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №2 та зарахуванням коштів на банківський рахунок.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

З огляду на зазначене в порушення п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188 ПК України позивачем неправомірно занижено показники податкової декларації з податку на додану вартість Ряд.1 Операції на митній території України, що оподатковуються за основною всього в сумі 890 000,00 грн., в т.ч. за листопад 2018 року в сумі 92 344,00 грн. та за грудень 2018 року в сумі 796 656,00 грн.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Згідно п. 201.14 ст. 201 ПК України платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.

Згідно п.11 підр.2 р. ХХ Перехідні положення ПК України передбачено, що з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно абз. 4 п.п. 201.10 ст. 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Проведеним аналізом інформаційних баз даних ДПІ, ЄРПН встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України в частині не реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 120-1. 1, ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій:

які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до п. 120-1.2, ст. 120-1 Податкового кодексу України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

Відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

У разі реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, штрафні санкції, передбачені абзацом другим цього пункту та пунктом 120-1.1 цієї статті, не застосовуються.

В даному випадку, використання в тексті статті п.120-1.2, ст.120-1 ПК України в дужках після слів крім податкової накладної синтаксичного знаку кома позначає не перелічення іменників, тобто видів податкових накладних, про які йде мова, а слугує орфографічним переходом до деталізуючого союзу що .

Відповідальність платника передбачена пунктами 120-1.1, то 120-1.2. статті 120-1 глави ІІ розділу II Податкового кодексу України.

Проведеною перевіркою своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН за період з 11.06.2018 року по 31.12.2018 року ТОВ Інтерстрой- Днепр встановлено, що підприємство не виконало обов'язку по реєстрації таких документів.

Отже, ПК України передбачено обов'язкове складення податкових накладних для операцій, що оподатковуються (в тому числі за нульовою ставкою), і операцій, звільнених від оподаткування.

Таким чином, на порушення абз. 4 пп. 201.10 ст. 201 ПК України позивачем порушено строки реєстрації податкових накладних за період з 11.06.2018 року по 31.12.2018 складених в адресу ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на додану вартість позивачем, суд має зазначити наступне.

За період листопад, грудень 2018 року позивачем задекларовано податкові зобов'язання з податку на додану вартість (ряд.1 та 9), всього в сумі 0 грн. Проведеною перевіркою встановлено неправомірне заниження податкових зобов'язань всього у сумі 890 000,00 грн., в т.ч. за листопад 2018 року в сумі 92 344,00 грн. та за грудень 2018 року в сумі 796 656,00 грн.

За період листопад, грудень 2018 року позивачем задекларовано податковий кредит з податку на додану вартість, всього у сумі 0 грн. Проведеною перевіркою не встановлено його заниження або завищення.

За період листопад, грудень 2018 року позивачем задекларовано податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у сумі 0,00 грн.

Проведеною перевіркою встановлено неправомірне заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 890 000,00 грн., в т.ч. за листопад 2018 року в сумі 92 344,00 грн. та за грудень 2018 року в сумі 796 656,00 грн.

Відповідно до п. 44.1, 44.2 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Як визначено пунктом 5 П(С)БО 15 "Дохід" дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

З огляду на зазначене в порушення 5 П(С)БО 15 "Дохід" позивачем не включено до складу доходів дохід одержаний від наданих послуг в адресу ГУ ДФС у Дніпропетровській області в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №1 від 22.11.2018 на загальну суму 554 066,59 грн. з ПДВ; від 03.12.2018 р. на суму 801 599,23 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №2; від 06.12.2018 р. на загальну суму 625 732,2 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №3; від 17.12.2018 р. на суму 274 407,3 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №4; від 18.12.2018 р. на загальну суму 609 930,55 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №5; від 18.12.2018 р. на загальну суму 723 264,13 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №6; від 17.12.2018 на загальну суму 642 070,22 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №1; від 17.12.2018 р. на загальну суму 405 000,00 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №1; від 18.12.2018 р. на загальну суму 697 929,77 грн. з ПДВ в зв'язку з складанням та підписанням акту виконаних робіт за формою КБ2в №2.

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III цього Кодексу.

Перевіркою підприємства позивача встановлено, що під час складання декларації з податку на прибуток за 2018 рік не було враховано доходи від послуг з будівництва та капітального ремонту наданих в адресу ГУ ДФС у Дніпропетровській області, у зв'язку з чим в порушення 5 П(С)БО 15 "Дохід", п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України неправомірно занижено доходи всього на суму 4 445 000,00 грн. за 2018 рік.

Щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на прибуток, правомірності декларування сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню суд зазначає наступне.

За 2018 рік позивачем задекларовано доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку в сумі 916 333,00 грн. Проведеною перевіркою встановлено неправомірне заниження доходу всього у сумі 4 445 000,00 грн., в т.ч. за 2018 ріку в сумі 4 445 000,00 грн.

За 2018 рік позивачем задекларовано фінансовий результат до оподаткування та об'єкт оподаткування всього у сумі 15 000 грн. Проведеною перевіркою встановлено неправомірне заниження доходу всього у сумі 4 445 000,00 грн., в т.ч. за 2018 ріку в сумі 4 445 000,00 грн.

За 2018 рік позивачем задекларовано податок на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету у сумі 2 700,00 грн. Проведеною перевіркою встановлено його заниження всього в сумі 800 100,00 грн., в т.ч. за 2018 ріку в сумі 800 100,00 грн.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що оскаржуваний наказ та податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем відповідно до норм чинного законодавства України та в межах наданих йому повноважень.

У зв'язку з цим суд не вбачає законних підстав для задоволення позову.

Керуючись ст. ст. 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 13 вересня 2019 року.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 13 вересня 2019 року. Суддя Згідно з оригіналом. Суддя В.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник

Дата ухвалення рішення03.09.2019
Оприлюднено07.10.2019
Номер документу84756272
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —160/3601/19

Ухвала від 02.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 18.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні