Рішення
від 07.10.2019 по справі 314/2779/19
ВІЛЬНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 314/2779/19

Провадження № 2-а/314/35/2019

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.10.2019 року м.Вільнянськ

Вільнянський районний суд Запорізької області у складі головуючого судді Мануйлової Н.Ю., секретар судового засідання Рясна А.В., за участі представника позивача ОСОБА_1 , представника відповідача Грони В.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 314/2779/19 за позовом ОСОБА_2 до Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області про визнання незаконною та скасування постанови про адміністративне правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до суду з позовом до Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення.

В обґрунтування позову зазначила, що 04.06.2019 до неї додому прийшли ОСОБА_3 , який представився спеціалістом землевпорядником Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області, та сільський голова ОСОБА_4 та почали її звинувачувати в несплаті грошей за сміттєві баки. Вона пояснила, що не користується цими баками та жодного договору про вивезення твердих побутових відходів та захоронення або користування контейнером між нею та сільською радою не укладалося, звернень з даного питання до неї не надходило.

06.07.2019 поштою вона отримала протокол про адміністративне правопорушення, складений відносно неї 04.06.2019 за порушення ст.152 КУпАП, та запрошення на засідання адміністративної комісії.

07.06.2019 на засіданні адміністративної комісії їй так і не повідомили, в якому саме діянні її звинувачують, а звинуватили лише в тому, що вона не сплачує 30 грн.

15.06.2019 поштою вона отримала постанову адміністративної комісії при виконавчому комітеті Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області №1 від 07.06.2019 про накладення на неї штрафу в розмірі 340 грн. У постанові вказано, що її притягли до адміністративної відповідальності за невжиття заходів по утилізації побутового сміття.

Вважає, що вказана постанова є незаконною та підлягає скасуванню, оскільки не відповідає вимогам ст.283 КУпАП, а саме, не містить: опис обставин, установлених при розгляді справи, докази, які встановлюють наявність адміністративного правопорушення та винність даної особи в його вчиненні.

Відповідачем було надано відзив на адміністративний позов, в якому він вказав, що відповідно до ст.245 КУпАП для об`єктивного з`ясування обставин, яким чином ОСОБА_2 утилізує побутові відходи, до її місця проживання прийшов уповноважений від виконкому сільської ради ОСОБА_2 та сільський голова ОСОБА_4 У розмові ОСОБА_2 заявила, що в неї побутового сміття немає, а пластикові та скляні вироби вона здає на пункти прийому в м.Вільнянськ, проте підтвердження цьому не надала.

У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 позов підтримав та просив його задовольнити з підстав, в ньому зазначених.

Також, пояснив, що позивач відмовляється користуватися сміттєвими баками та сплачувати готівкою грошові кошти за їх користування, оскільки з нею не укладено жодного договору про це. Вона бажає укласти такий договір, проте сільська рада цього не робить.

Представник відповідача-сільський голова ОСОБА_4 пояснив суду, що Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області вже декілька років намагається вирішити проблему із забрудненням навколишнього середовища побутовими відходами. З цією метою були закуплені сміттєві баки та укладено договір із фізично особою-підприємцем про вивезення сміття із цих баків для утилізації. Проте, деякі члени територіальної громади відмовляються користуватися цими баками та сплачувати 35 грн. за вивезення сміття.

Дійсно, договори із кожним користувачем не укладалися, проте укладання таких договорів може вплинути на розмір оплати за ці послуги. Тому кожний двір повинен користуватися сміттєвими баками та сплачувати 35 грн. згідно відомості.

Також, пояснив, що ОСОБА_2 категорично відмовляється користуватися сміттєвими баками та сплачувати за це. Проте, нею не надано доказів того, що вона належним чином утилізує побутові відходи, у зв`язку з чим її і було притягнуто до адміністративної відповідальності.

Вважає, що ОСОБА_2 порушила п.п. 13 та 40 Правил благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області.

У судовому засіданні було допитано свідка ОСОБА_2 , який пояснив суду, що не вперше приїздить до таких порушників. ОСОБА_2 пояснила, що своє сміття вона сама вивозить до пунктів прийому вторсировини та використовує для добрива. Проте вона не надала ніяких доказів того, що не порушує правили утилізації сміття.

Суд, вислухавши пояснення сторін, свідка, дослідивши наявні в матеріалах справи докази та проаналізувавши законодавство, що регулює спірні правовідносини, дійшов до висновку про задоволення позову з огляду на наступне.

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Судом встановлено, що постановою від 07.06.2019 № 1 адміністративною комісією при виконавчому комітеті Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності за ст..152 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 340 грн.

Відповідно до вимог ст. 247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення, що повинно бути доведене шляхом надання доказів.

Згідно із ст.283 КУпАП, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

Постанова повинна містити:

найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

дату розгляду справи;

відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

опис обставин, установлених під час розгляду справи;

зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

прийняте у справі рішення.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, винесена адміністративною комісією при виконавчому комітеті Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області 07.06.2019 постанова про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності містить посилання на порушення Правил благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради, що полягають у невжитті заходів по утилізації побутових відходів. Проте, не містить опису обставин, установлених під час розгляду справи, а містить лише посилання на статтю 152 КУпАП та Правила благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради, що унеможливлює встановити наявність складу та події правопорушення.

Як вбачається із наданих відповідачем суду витягу із Правил благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області, які є додатком 1 до рішення сільської ради від 11.04.2013 №6, громадяни у сфері благоустрою території села зобов`язані укладати договір на вивіз твердих та рідких побутових відходів, забезпечувати своєчасний вивіз побутового та будівельного сміття, не допускати складування будівельних матеріалів поза садибою. Вносити в установленому порядку плату за користування послугами з вивезення побутових відходів (п.13), виконувати санітарне очищення внутрішньо квартальних територій, забезпечувати вивіз з прибудинкових і внутрішньо квартальних територій металобрухту, будівельного, побутового сміття,шлаку і інших побутових відходів (п.40).

Відповідно до ч.1 ст.35-1 Закону України Про відходи поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил.

Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів (ч.2).

Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.3).

Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів зобов`язаний укласти договори про надання послуг з перероблення та захоронення побутових відходів із суб`єктами господарювання, що надають такі послуги відповідно до правил благоустрою території населеного пункту, розроблених з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту. Договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами мають містити інформацію про укладені договори між виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та суб`єктами господарювання, що надають послуги з перероблення та/або захоронення побутових відходів (ч.4).

Із пояснень сільського голови вбачається, що Купріянівскьою сільською радою Вільнянського району Запорізької області визначено виконавця послуг з вивезення побутових відходів. Проте, ним договори із мешканцями с.Купріянівка не укладалися.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

У відповідності до положень статті 251 КУпАП, доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Проте, жодних належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності свого рішення про притягнення позивача ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП, відповідачем надано не було.

Крім того, судом встановлено, що в порушення вимог ч.4 ст.35-1 Закону України Про відходи з ОСОБА_2 не укладено договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами, пропозицій щодо укладення такого договору також не надходило.

У зв`язку з вищевикладеним, суд приходить до висновку щодо відсутності складу та події адміністративного правопорушення, передбаченого ст..152 КУпАП.

Відповідно до ст. 286 ч.3 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Враховуючи обставини справи, суд вважає за необхідне відповідно до ч.3 ст. 286 КАС України постанову №1 про накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення від 07.06.2019 скасувати, провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.

Керуючись ст.ст. 9, 10, 121, 245, 246, 251, 258, 268, 280, 283 КУпАП, ст. ст. 77, 241, 246, 255, 263, 286, 295 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області (70054 Запорізька область, Вільнянський район, с.Купріянівка, пров.Парковий, 1, код ЄДРПОУ 05380579) про визнання незаконною та скасування постанови про адміністративне правопорушення задовольнити.

Визнати незаконною та скасувати постанову №1 від 07.06.2019 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області про накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення, передбаченого ст.152 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 340,00 гривень, справу про адміністративне правопорушення закрити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до Третього апеляційного адміністративного суду через Вільнянський районний суд Запорізької області.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 07.10.2019.

Суддя Наталія Юріївна Мануйлова

07.10.2019

СудВільнянський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено08.10.2019
Номер документу84775083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —314/2779/19

Постанова від 01.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 07.10.2019

Адміністративне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Мануйлова Н. Ю.

Рішення від 01.10.2019

Адміністративне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Мануйлова Н. Ю.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Мануйлова Н. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні