ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
01 листопада 2019 року м.Дніпросправа № 314/2779/19(2-а/314/35/2019)
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Баранник Н.П. (доповідач),
суддів: Дурасової Ю.В., Чумака С.Ю.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області на рішення Вільнянського районного суду Запорізької області від 01 жовтня 2019 року у справі № 314/2779/19 (2-а/314/35/2019) (суддя Мануйлова Н.Ю., дата складання повного тексту 07.10.2019р.) за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області про визнання незаконною та скасування постанови про адміністративне правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Вільнянського районного суду Запорізької області від 01 жовтня 2019 року було задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - позивачка), скасовано постанову №1 від 07.06.2019р. адміністративної комісії при виконавчому комітеті Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області (далі - відповідач) про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення, передбаченого ст.152 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 340,00 гривень, справу про адміністративне правопорушення закрито.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу. В скарзі, відповідач просить скасувати оскаржене рішення та прийняти нове про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 ..
В апеляційній скарзі зазначає, що позивачка ігнорує норми КУпАП та правила благоустрою сільською ради. Вказує, що Купріянівська сільська рада Вільнянського району Запорізької області вже декілька років намагається вирішити проблему із забрудненням навколишнього середовища побутовими відходами. З цією метою були закуплені сміттєві баки та укладено договір із фізичною особою-підприємцем про вивезення сміття із цих баків для утилізації. Проте, деякі члени територіальної громади відмовляються користуватися цими баками та сплачувати 35 грн. за вивезення сміття.
Колегія суддів, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Постановою №1 від 07.06.2019р. адміністративної комісії при виконавчому комітеті Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області ОСОБА_2 Н ОСОБА_3 . було визнано винною в порушенні вимог ст.152 КУпАП та Правил благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області і притягнуто до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу у розмірі 340 грн. (а.с. 4).
За фабулою постанови, позивачка не вживала заходів по утилізації побутових відходів, порушуючи Правила благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області.
Позивачка, заперечувала факт вчиненого правопорушення.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги та скасовуючи оскаржену постанову, вказав, що притягнення позивачки до адміністративної відповідальності за скоєння адміністративного правопорушення, яке передбачено ст.152 КУпАП, є безпідставним, оскільки факт вчинення правопорушення не є доведеним належними та допустимими доказами.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Позивачку притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП.
Відповідно до ст.152 КУпАП, порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст.245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до вимог ст.247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення, що повинно бути доведене шляхом надання доказів.
Згідно із ст.283 КУпАП, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.
Постанова повинна містити:
найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
дату розгляду справи;
відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
опис обставин, установлених під час розгляду справи;
зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
прийняте у справі рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, винесена адміністративною комісією при виконавчому комітеті Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області 07.06.2019 постанова про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності містить посилання на порушення Правил благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради, що полягають у невжитті заходів по утилізації побутових відходів.
Колегія суддів звертає увагу, що фабула постанови не розкриває взагалі об`єктивну сторону правопорушення, дату, час, місце його вчинення, конкретні дії які підпадають під ознаки правопорушення, а містить лише посилання на статтю 152 КУпАП та Правила благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради, що унеможливлює встановити наявність складу та події правопорушення.
Як вбачається із витягу Правил благоустрою населених пунктів Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області, які є додатком 1 до рішення сільської ради від 11.04.2013 №6, громадяни у сфері благоустрою території села зобов`язані укладати договір на вивіз твердих та рідких побутових відходів, забезпечувати своєчасний вивіз побутового та будівельного сміття, не допускати складування будівельних матеріалів поза садибою. Вносити в установленому порядку плату за користування послугами з вивезення побутових відходів (п.13), виконувати санітарне очищення внутрішньо квартальних територій, забезпечувати вивіз з прибудинкових і внутрішньо квартальних територій металобрухту, будівельного, побутового сміття,шлаку і інших побутових відходів (п.40).
Відповідно до ч.1 ст.35-1 Закону України Про відходи поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил.
Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів (ч.2).
Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.3).
Судом першої інстанції встановлено, що Купріянівскьою сільською радою Вільнянського району Запорізької області визначено виконавця послуг з вивезення побутових відходів, проте, ним договори із мешканцями с.Купріянівка не укладалися.
Відповідно до ст.73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
У відповідності до положень статті 251 КУпАП, доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зі ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Жодних належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності свого рішення про притягнення позивача ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП, відповідачем надано не було.
Відповідач не довів правомірності прийняття оскарженого рішення, а тому, суд обґрунтовано дійшов висновку про необхідність скасування постанови.
Колегія суддів вважає, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст.311, п.1 ч.1 ст.315, ч.1 ст.316, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Купріянівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області - залишити без задоволення.
Рішення Вільнянського районного суду Запорізької області від 01 жовтня 2019 року у справі № 314/2779/19 (2-а/314/35/2019) - залишити без змін.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає відповідно до ч.3 ст.272 КАС України.
Головуючий - суддя Н.П. Баранник
суддя Ю. В. Дурасова
суддя С.Ю. Чумак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2019 |
Оприлюднено | 05.11.2019 |
Номер документу | 85384127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Баранник Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні