ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1516/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аргор" до Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Аргор" (далі-позивач, Товариство) звернулось до суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі-відповідач, ДФС України), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, а саме:
1. №1202770/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №236 від 20.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
2. №1202759/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №234 від 17.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
3. №1202764/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №240 від 22.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
4. №1206342/41507279 від 27.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №244 від 24.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
5. №1202776/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №249 від 30.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
6. №1202777/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №251 від 31.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
7. №1202768/41507279 від 25.06.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №255 від 06.06.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- зобов`язати Державну Фіскальну Службу України зареєструвати податкову накладну:
1. №236 від 20.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме:30.05.2019;
2. №234 від 17.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме:30.05.2019;
3. №240 від 22.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.05.2019;
4. №244 від 24.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 30.05.2019;
5. №249 від 30.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 10.06.2019;
6. №251 від 31.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 10.06.2019;
7. №255 від 06.06.2019 в Єдиному реєстрі додаткових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: 11.06.2019.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при здійсненні господарської діяльності з виробництва та реалізації м`ясної продукції позивачем були складені та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019.
Згідно квитанцій №1 вищезазначені податкові накладні прийняті, але реєстрацію зупинено, та зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. На виконання вказаних приписів та положень Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 №117 (далі-Порядок №117), ТОВ Аргор було направлено в електронному вигляді до ДФС України повідомлення щодо подачі документів відповідно по кожній податковій накладній, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями, та на підтвердження реальності здійснення операції подано копії документів. Крім того, позивач направив пояснення по господарським операціям стосовно кожної податкової накладної.
Однак рішеннями відповідача №1202759/41507279 від 25.06.2019, №1202770/41507279 від 25.06.2019, №1202764/41507279 від 25.06.2019, №1206342/41507279 від 27.06.2019, №1202776/41507279 від 25.06.2019, №1202777/41507279 від 25.06.2019, №1202768/41507279 від 25.06.2019 відмовлено у реєстрації всіх вищевказаних податкових накладних з підстав не надання платником податку копій документів, а саме документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларація про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Вказуючи на відсутність підстав для зупинення реєстрації податкової накладної та, як наслідок відмови у реєстрації податкових накладних, а також на те, що господарські операції з продажу товарів, за якими складені податкові накладні, підтверджується належними первинними документами, позивач просить визнати протиправним та скасувати спірні рішення ДФС України та зобов`язати останнього зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.
Ухвалою від 26.07.2019р. вказаний позов залишено без руху з наданням позивачу строку на усунення недоліків. Ухвала суду виконана, недоліки позову усунуті.
Ухвалою від 07.08.2019р. провадження у справі відкрите, розгляд справи призначений за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою забов`язано відповідача у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали надати до суду засвідчені належним чином копії оскаржених рішень та усіх документів, на підставі яких їх прийнято. Ухвала суду не виконана, відповідачем не надано жодного документу на вимогу суду, як і не надано жодного доказу на підтвердження обставин, викладених у відзиві на позовну заяву або на спростування доводів позивача.
Разом з тим, відповідач скористався своїм процесуальним правом та надав до суду відзив на позовну заяву, зі змісту якої убачається, що контролюючий орган не визнає позов та просить відмовити у його задоволенні з огляду на наступне. Зокрема, зазначив, що реєстрація податкових накладних від №236 від 20.05.2019, №234 від 17.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019 відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України були зупинені. Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної стало те, що податкові накладні відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків . Про зупинення реєстрації податкових накладних №236 від 20.05.2019, №234 від 17.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019 позивача повідомлено квитанцією №1 та запропоновано надати пояснення та копії підтверджуючих документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Зупинення реєстрації податкової накладної відбувалося відповідно до вимог п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Державною фіскальною службою України визначено критерії ризиковості платника листом від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку .
Зазначеним листом встановлено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:... 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС розглянуть питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 та аб.1 п. 49.2 і п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 та п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України(далі Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
На виконання п. 10 Порядку № 117 Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Наказ №144), яким передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладиі/розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).
Позивачем надано по зупиненим податковим накладним пояснення та копії документів, які розглянуті комісією Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі та прийняті рішення про реєстрацію податкової накладної №236 від 20.05.2019, №234 від 17.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019.
Комісією ДФС України переглянуте прийняте рішення Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі та прийняті оскаржені рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019. Прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних ґрунтувалося на тому, що позивачем не надано документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Отже підставою для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є ненадання платником податку копій документів.
Враховуючи вищевикладене відповідач вважає, що усі оскаржені рішення прийняті правомірно, що є підставою для відмови у задоволенні позову.
Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, судом встановлено наступне.
ТОВ Аргор (код ЄДРПОУ 41507279) є юридичною особою, зареєстровано 08.08.2017, основним видом економічної діяльності є оптова торгівля м`ясом і мясними продуктами (код КВЕД 46.32).
Судом встановлено, що між М.М.ДЖІ.ХОЛДІНГС КООПЕРЕЙШЕН (Продавець) та позивачем (Покупець) укладено договір купівлі-продажу продукції № 10/04-18 від 10.04.2018, відповідно до якого Товариством придбано товар (м`ясо яловичини 2 ґатунку).
Крім того, між ТОВ Зеотехнологія (Продавець) та ТОВ Аргор (Покупець) укладено договір купівлі-продажу продукції № 10 від 01.08 2018, відповідно до якого позивачем придбано товар (свині живою вагою).
На підтвердження проведених господарських операцій позивачем надані до суду відповідні договори, первинна бухгалтерська документація та інша документація, складена під час здійснення господарських операцій, зокрема, видаткові накладні №337 від 16.05.2019, № 339 від 20.05.2019, №РН-0000122 від 25.04.2019, №РН-0000137 від 13.04.2019, №РН-0000139 від 15.04.2019, №РН-0000142 від 16.04.2019, №РН-0000137 від 13.04.2019, №РН-0000176 від 30.05.2019, №РН-0000176 від 30.05.2019, № 369 від 03.06.2019, №370 від 04.06.2019; товаро-транспортні накладні №Р337 від 16.05.2019, №Р339 від 20.05.2019, №149 від 25.04.2019, №152 від 06.04.2019, № 170 від 13.04.2019, №173 від 15.04.2019, № 176 від 16.04.2019, №170 від 13.04.2019, №228 від 30.05.2019, №Р369 від 03.06.2019, №РЗ70 від 04.06.2019; податкові накладні на придбання продукції №50 від 16.05.2019, №77 від 22.05.2019, №218/2 від 16.04.2019, № 363/2 від 30.05.2019, №350 від 29.05.2019, №363/2 від 30.05.2019, №350 від 29.05.2019; платіжними дорученнями № 38 від 09.04.2019, № 62 від 17.04.2019, №130 від 04.06.2019, №126 від 29.05.2019, №130 від 04.06.2019, №126 від 29.05.2019.
Судом встановлено, що придбана позивачем м`ясна продукція піддавалась переробці, після чого була реалізована контрагентам-покупцям, що також підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи.
Так, 19.03.2018 між ТОВ Аргор (Продавець) та ТОВ ВЗП Еліка (Покупець) укладено договір №19/03-18 поставки м`ясної продукції. Асортимент, кількість та ціна товару визначаються на підставі замовлення Покупця. Поставка товару здійснюється зі складу Продавця транспортом продавця, або само вивозом.
На виконання умов договору позивачем було здійснено реалізацію м`ясної продукції та за результатами здійснення вказаної господарської операції ТОВ Аргор виписано податкові накладні №236 від 20.05.2019 на загальну суму 650000,00 грн. (ПДВ 108333,33 грн.), №234 від 17.05.2019 на загальну суму 522000,00 грн. (ПДВ 87000,00 грн.), №240 від 22.05.2019 на загальну суму 498000 грн. (ПДВ 83000,00 грн.), №244 від 24.05.2019 на загальну суму 650000,00 грн. (ПДВ 108333,33 грн.).
Крім того, 10.10.2018 між ТОВ Аргор (Продавець) та ФОП ОСОБА_1 (Покупець) укладено договір №10/10-18 поставки продукції, а саме свинина в напівтушах охолоджена. Асортимент, кількість та ціна товару визначаються на підставі замовлення Покупця. Поставка товару здійснюється зі складу Продавця транспортом продавця, або само вивозом.
На виконання умов договору позивачем здійснено реалізацію м`ясної продукції та за результатами здійснення вказаної господарської операції ТОВ Аргор виписано податкові накладні №251 від 31.05.2019 на загальну суму 4507,66 грн. (ПДВ 751,28 грн.), №249 від 30.05.2019 на загальну суму 4746,16 грн. (ПДВ 791,03 грн.).
Також між ТОВ Аргор (Продавець) та ТОВ ТД Левада (Покупець) укладено договір №10/01-19 від 10.01.2019 поставки м`ясної продукції. Асортимент, кількість та ціна товару визначаються у накладних на кожну окрему партію.
На виконання умов договору позивачем здійснено реалізацію м`ясної продукції та за результатами здійснення вказаних господарських операції ТОВ Аргор виписано податкову накладну від 06.06.2019 № 255.
Усі вищезазначені податкові накладні направлені позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
30.05.2019 - податкові накладні №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019;
10.06.2019 - податкові накладні №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019;
11.06.2019 - податкова накладна №255 від 06.06.2019.
Згідно з квитанцій №1 вищевказані податкові накладні прийняті, реєстрацію зупинено. Підставою зупинення реєстрації податкових накладних, згідно квитанцій №1 однаково зазначено: …відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 0203 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Судом встановлено та сторонами визнається, що на підтвердження проведених господарських операцій позивачем надані по кожній податковій накладній документи, на підтвердження господарських операцій та пояснення по кожній податковій накладній.
За результатами розгляду наданих пояснень та документів контролюючим органом 25.06.2019 прийняті рішення №1202759/41507279, №1202770/41507279, №1202764/41507279, №1206342/41507279, №1202776/41507279, №1202777/41507279, №1202768/41507279, якими відмовлено у реєстрації всіх вищевказаних податкових накладних з підстав не надання платником податку копій документів, а саме документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларація про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Зазначені рішення про відмову у реєстрації податкових накладних оскаржені позивачем в адміністративному порядку, однак як убачається з квитанцій №2 документ (скарга на рішення) не прийнято. Позивачу роз`яснено, що рішення ДФС України можуть бути оскаржені у судовому порядку.
Не погоджуючись з рішенням від 25.06.2019 №1202759/41507279, №1202770/41507279, №1202764/41507279, №1206342/41507279, №1202776/41507279, №1202777/41507279, №1202768/41507279 про відмову у реєстрації податкових накладних №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.
Положеннями ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Слід звернути увагу, що редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України змінена на підставі Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII (далі - Закон № 2245-VIII).
Пунктом сьомим Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
21 лютого 2018 року на виконання вимог Закону № 2245-VIII Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).
Відповідно до пунктів 5-11 Порядку №117 Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
ДФС формує і веде у відкритому доступі окремий Реєстр податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, за формою згідно з додатком 1 та щодня оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті.
Протягом місяця з дня набрання чинності цим Порядком окремий Реєстр податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, функціонує в тестовому режимі.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
ДФС розраховує показники для визначення позитивної податкової історії платника податку щомісяця до 10 числа місяця, що настає за звітним. Розраховані показники стають доступними для платника податку в електронному кабінеті.
Отже, вказаними положеннями Порядку №117 визначено як підстави для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН (результати моніторингу податкових накладних на предмет критеріям ризиковості платника податку) так і порядок визначення критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до положень пунктів 12-14 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
При цьому слід звернути увагу, що окремими положеннями Порядку №117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.
Цією ж нормою визначено, що ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Критерії ризиковості здійснення операцій були визначені листом Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 року, який станом на день розгляду даної справи розміщений на офіційному веб-сайті ДФС України (http://sfs.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/357077.html). Критерії погоджено за умови, що вони будуть переглянуті протягом місяця.
Отже, на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірного рішення, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у відповідності до вимог якої прийнято Порядок №117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій. Відповідні критерії у період, що аналізується, визначалися листом ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18.
Відповідно до квитанцій №1 про зупинення податкових накладних №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019 підставою зупинення кожної податкової накладної є: …ПН/РК відповідає критеріям п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Вирішуючи питання щодо законності рішень відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних, суд надає оцінку рішенням (діям) щодо зупинення реєстрації цих податкових накладних, які за своїм змістом є передумовою для прийняття відповідачем оскаржуваних у даній справі рішень про відмову у реєстрації податкових накладних.
Так, надаючи оцінку підставам зупинення реєстрації податкових накладних №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019, суд враховує, що акти, які затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України.
Отже, зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом ДФС, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, а, відтак, є неправомірним.
Аналогічні правові висновки Верховного Суду викладено, зокрема, у постановах від 02.04.2019р. у справі №822/1878/18, від 30.07.2019р. у справі №320/6312/18, 21.05.2019р., у справі № 815/2791/18, 09.07.2019р. у справі №140/2093/18.
Крім того, суд звертає увагу, що лист ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 станом на день розгляду даної справи не погоджено з Міністерством фінансів України.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч.5 ст.242 КАС України).
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на невідповідність спірного рішення відповідача вимогам статті 2 КАС України щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості.
Так, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення вимог фіскальним органом.
У даному випадку у квитанції №1 про зупинення реєстрації податкової накладної, фіскальним органом запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. З наведеного убачається, що контролюючим органом не визначено чітких вимог до позивача, натомість використано загальні фрази положень Порядку №117, тобто викладена загальна норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної.
Судом встановлено, що на підтвердження проведених господарських операцій по кожній вищевказаній податковій накладній позивачем надані пояснення та відповідні підтверджуючі документи з його контрагентами, які на думку позивача є достатніми.
Так, на підтвердження господарської операції, в ході якої складена податкова накладна №234 від 17.05.2019р. до контролюючого органу надані пояснення із яких убачається, що позивачем було придбано товар (м`ясо яловичини 2 ґатунку) у М.М.ДЖІ.ХОЛДІНГС КООПЕРЕЙШЕН у кількості 8700 кг на загальну суму 513300,00 грн. у т.ч. ПДВ 85550 грн. на підставі договору купівлі-продажу продукції № 10/04-18 від 10.042018. Поставка продукції підтверджується видатковою накладною № 337 від 16.05.2019р., товаро-транспортною накладною № Р337 від 16.05.2019 р. Податкова накладна на придбання вищезазначеної продукції № 50 від 16.05.2019 року зареєстрована в ЄРПН 30.05.2019 року.
Після придбання вищезначена продукція зберігалась на складі Товариства, який оснащений морозильними та холодильними камерами. Про що Товариство надало Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, форма №20-ОПП. Документ опрацьовано. Реєстраційний номер 9257142491.
Реалізація продукції була здійснена покупцю ТОВ ВИРОБНИЦТВО ЗАМОРОЖЕНИХ ПРОДУКТІВ "ЕЛІКА" (код ЄДРПОУ: 35048287) у кількості 8 700 кг. на суму 522 000 грн. 00 коп., в т.ч. ПДВ 87 000 грн. 00 коп., що підтверджується видатковою накладною № 236 від 17.05.2019р. та товаро-транспортною накладною № 226 від 17.05.2019 р. Зазначену продукцію ТОВ ВИРОБНИЦТВО ЗАМОРОЖЕНИХ ПРОДУКТІВ "ЕЛІКА" отримало з відстроченням оплати.
На підтвердження вказаної господарської операції позивачем надано до контролюючого органу: податкову накладну №234 від 17.05.2019р., виписку з ЄДР щодо ТОВ Аргор , опис документів, що надаються держреєстратору для проведення реєстраційної дії, витяг з реєстру платників ПДВ, протокол №09/11/2017 від 09.11.2017р., що підтверджує повноваження директора, наказ №9 від 10.11.2017р. про призначення на посаду директора, довідка про присвоєння реєстраційного номера господарству від 05.11.2018р., довідка про присвоєння реєстраційного номера господарству від 16.08.2018р., договір №1 (оренди нежитлового приміщення) від 03.01.2018р. та акт приймання-передачі від 03.01.2018р., договір суборенди транспортного засобу №10/07-18 від 10.07.2018р., договір найму (Оренди) транспортних засобів від 27.11.2018р., штатний розклад ТОВ Аргор , договір №19/03-18 поставки продукції від 19.03.2018р., видаткова накладна №236 від 17.05.2019, товаро-транспортна накладна№226 від 17.05.2019р., договір №01/03-18 купівлі-продажу продукції від 01.03.2018р., видаткова накладна №337 від 16.05.2019р., товаро-транспортна накладна №Р337 від 16.05.2019р., податкова накладна №50 від 16.05.2019р.
Крім того, позивачем повідомлено відповідача, що Товариство провадить господарську діяльність за наступними видами економічної діяльності:
Код КВЕД 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами Код КВЕД 10.11 Виробництво м`яса;
Код КВЕД 10.13 Виробництво м`ясних продуктів;
Код КВЕД 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами.
Основними напрямками діяльності Товариства є:
- закупка свійських копитних живою вагою, забій та переробка м`яса;
- оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами.
ТОВ Аргор присвоєно реєстраційним номер господарства UA65169753 в ДП "Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин", із зазначеними видами діяльності. ...
З приводу розміщення офісного та виробничого приміщень позивач повідомляв, що дані приміщення Товариство орендує згідно Договору оренди №1 від 03.01.2018 року. Виробничі приміщення придатні для одержання, зберігання та реалізації м`яса та м`ясних продуктів. Виробничі приміщення укомплектовані необхідним холодильним обладнанням.
Дослідивши вказані документи, фіскальний орган дійшов до висновку про відмову у реєстрації податкової накладної №234 від 17.05.2019, про що прийняв рішення №1202759/41507279 від 25.06.2019.
Аналогічного характеру пояснення та документи (у тому числі первинні бухгалтерські документи на придбання продукції позивачем та подальшої реалізації) були надані позивачем до контролюючого органу на підтвердження господарських операцій і по податковим накладним №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019.
Разом з тим, відповідачем, за результатами дослідження усіх пояснень та документів, відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав не надання Товариством документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларація про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Слід звернути увагу, що відсутність такого документу, як декларація про відповідність, паспорти якості або сертифікати відповідності жодним чином не може підтверджувати або спростовувати реальність господарської операції. Крім того, такі документи не відносяться до первинної бухгалтерської документації.
Пунктом 21 Порядку №117 встановлено вичерпний перелік підстав для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, якими є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
При цьому підпунктом 4 пункту 13 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Дослідивши податкові накладні №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019 та інші матеріали справи, судом не встановлено наявності будь-якої з вищевикладених підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.
Крім того, судом звертає увагу, що подані позивачем для реєстрації податкової накладної документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які в силу частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, та підтверджують факт здійснення господарських операцій. Стосовно форми, змісту або походження вищевикладених документів також не висловлено жодного зауваження з боку контролюючого органу.
Як зазначено вище, реєстрація податкових накладних була зупинена з тієї причини, що податкові накладні відповідають критеріям ризикованості платника податку, визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Разом з тим відповідачем не надано суду доказів обґрунтованості віднесення позивача до ризикових платників податків. Як і не надано до суду жодного документу на підставі яких прийняті оскаржені рішення, що були витребувані ухвалою суду від 07.08.2019р.
Більш того, суд зазначає, що пп. 1.6 містить декілька підстав для встановлення ризиковості платника податків, тому посилання на пп. 1.6 не є достатнім для визначення критерію ризиковості. Податковий орган зобов`язаний чітко вказати конкретний вид критерію.
Вказаний правовий висновок було викладено Верховним Судом в постанові від 11.06.2019 року в справі №2240/2765/18.
Отже суд дійшов до висновку про недоведеність відповідачем правомірності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, і, як наслідок, про необґрунтованість пропозиції позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, оскільки така пропозиція, враховуючи підстави зупинення реєстрації податкової накладної, не містить суті та змісту документів, які необхідно надати контролюючому органу.
Крім того, суд звертає увагу, що наказ Державної фіскальної служби України № 144 від 21 березня 2018 року, яким затверджено Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, на який посилається відповідач у відзиві обґрунтовуючи процедуру віднесення платників податків до ризикових платників, втратив чинність ще 03.08.2018 на підставі Наказу Державної фіскальної служби № 522 від 03.08.2018. Тому посилання відповідача на такий нормативно-правовий акт є безпідставним.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Тобто, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.
Суд зауважує, що відповідно до пунктів 21-23 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.
Протокол засідання комісії контролюючого органу повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Відповідачем не надано до суду доказів додержання вимог п.п.21-23 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. …
Відповідачем не надано до суду протокол засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних матеріалів роботи комісії, тощо.
Таким чином, відповідачем не надано доказів дотримання процедури прийняття оскаржених рішень, в частині перевірки наданих позивачем документів, які підтверджували господарські операції за наслідками яких виписані податкові накладні, що в свою чергу є додатковою підставою для висновків про необґрунтованість оскаржуваних рішень.
Аналізуючи оскаржені рішення від 25.06.2019 №1202759/41507279, №1202770/41507279, №1202764/41507279, №1206342/41507279, №1202776/41507279, №1202777/41507279, №1202768/41507279 про відмову у реєстрації податкових накладних №234 від 17.05.2019, №236 від 20.05.2019, №240 від 22.05.2019, №244 від 24.05.2019, №249 від 30.05.2019, №251 від 31.05.2019, №255 від 06.06.2019, суд дійшов до висновку, що вони не відповідають вище вимогам, встановленим ч.2 ст.2 КАС України, а отже є протиправними.
Статтею 77 КАС України, встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, доводів позивача, наведення ним відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем до комісії документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу.
Натомість позивачем надано достатньо належних та допустимих доказів на підтвердження того, що надані ним контролюючому органу документи безпосередньо пов`язані із господарськими операціями з реалізації товарів та складання податкових накладних, в ході здійснення таких операцій.
Таким чином, виходячи із презумпції правомірності рішень/дій платника податків відповідно до практики Європейського суду з прав людини (рішення у справах Вуліч проти Швейцарії , Компанія Вестберга таксі Актіеболаг ) та, враховуючи приписи статті 77 КАС України щодо покладення обов`язку доказування на податковий орган при вирішенні спорів, суд дійшов до висновку про протиправність рішень 25.06.2019 №1202759/41507279, №1202770/41507279, №1202764/41507279, №1206342/41507279, №1202776/41507279, №1202777/41507279, №1202768/41507279 про відмову у реєстрації податкових накладних.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
На підставі викладеного суд дійшов до висновку про задоволення позову у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Звертаючись до суду з даним позовом, позивачем сплачено судовий збір в загальній сумі 13447,00 грн., отже саме ця сума підлягає відшкодуванню.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Аргор" до Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати рішення від 25.06.2019 року:
№1202770/41507279 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №236 від 20.05.2019;
№1202759/41507279 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №234 від 17.05.2019;
№1202764/41507279 про відмову у реєстрації 2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №240 від 22.05.;
№1206342/41507279 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №244 від 24.05.2019;
№1202776/41507279 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №249 від 30.05.2019;
№1202777/41507279 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №251 від 31.05.2019;
№1202768/41507279 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №255 від 06.06.2019.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська пл..8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
№234 від 17.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 30.05.2019;
№236 від 20.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 30.05.2019;
№240 від 22.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 30.05.2019;
№244 від 24.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 30.05.2019;
№249 від 30.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 10.06.2019;
№251 від 31.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 10.06.2019;
№255 від 06.06.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Аргор" 11.06.2019.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Аргор" (75024, Херсонська область, Білозерський район, с. Чорнобаївка, вул. Миколаївське шосе, 10-км, код ЄДРПОУ 41507279) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 13447 (тринадцять тисяч чотириста сорок сім) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл..8, код ЄДРПОУ 39292197).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Пекний А.С.
кат. 111030600
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2019 |
Оприлюднено | 08.10.2019 |
Номер документу | 84783825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Пекний А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні