РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2019 року справа № 580/2473/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд:
головуючого судді - Руденко А.В.,
за участю:
секретаря - Сачинської В.С.,
представника позивача - адвоката Орленка В.В. (за ордером),
представника відповідача - Каландирця А.В. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю БТК ЛАД Плюс до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині штрафних санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «БТК-ЛАД ПЛЮС» з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0044145012 від 19.03.2019 форми «Н» в частині нарахування штрафних санкцій у сумі 22 195 грн. 63 коп. за порушення термінів реєстрації податкової накладної №9 від 27.12.2018.
Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що актом про результати камеральної перевірки порушення граничних строків реєстрації податкових накладних від 19.02.2019 встановлено несвоєчасну реєстрацію позивачем ряду податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та згідно з податковим повідомленням-рішенням №0044145012 від 19.03.2019 застосовано штрафні санкції відповідно до ст. 120 1 Податкового кодексу України. Позивач не погоджується з нарахуванням штрафу в частині несвоєчасної реєстрації податкової накладної №9 від 27.12.2018 у сумі 22 195 грн. 63 коп, оскільки вважає, що вказана податкова накладна була своєчасно, 15.01.2019, направлена ним для реєстрацію, проте зареєстрована відповідачем 16.01.2019. На сайті ДФС України містилось повідомлення про перевантаження серверу. Також позивач виконав всі дії, необхідні для своєчасної реєстрації податкової накладної №9 від 27.12.2018, для чого 15.01.2019 о 13:42:16 поповнив ліміт рахунку ПДВ на суму 25 000 грн. за рахунок власних грошових коштів. Отже вина позивача в несвоєчасній реєстрації податкової накладної №9 від 27.12.2018 відсутня.
Обгрунтовуючи відсутність вини у несвоєчасній реєстрації податкової накладної №9 від 27.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, послався на правові позиції, викладені у судових рішеннях Верховного Суду, а саме: постановах у справі №2340/3802/18 від 02.07.2019, №815/2745/17 від 30.01.2018, у справ3819/777/17 від 20.03.2018 та у справі №804/5153/17 від 18.01.2018.
Відповідач проти позову заперечив. 05.09.2019 надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що згідно відомостей з ІС Єдиний реєстр податкових накладних позивачем порушено терміни реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних на загальну суму податку на додану вартість 254 273 грн. 60 коп. Тому до позивача правомірно застосовано штраф у сумі 29 996 грн. 41 коп. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.
Ухвалою суду від 12.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.
Усною ухвалою від 05.09.2019, занесеною до протоколу підготовчого засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 14 год. 00 хв. 19.09.2019.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, просив у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши представників сторін, дослідивши доводи сторін, викладені в позовній заяві та відзиві, подані суду письмові докази, суд встановив наступне.
Позивач товариство з обмеженою відповідальністю БТК-ЛАД Плюс (код ЄДРПОУ 38930609) зареєстроване як юридична особа 01.10.2013.
Позивач сформував податкову накладну №9 від 27.12.2018, згідно з якою сума ПДВ складає 221956,33 грн., та 15.01.2019 о 19:30 направив її в електронному вигляді для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15.01.2019 о 19:55 автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів Державної фіскальної служби України позивачу надіслано квитанцію №1 про те, що податкова накладна №9 від 27.12.2018 не прийнята у зв`язку з тим, що сума податку на додану вартість в документі (221956,33 грн.) не може перевищувати суму податку на додану вартість, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (81687,15 грн.).
15.01.2019 о 19:50 позивач повторно направив в електронному вигляді податкову накладну з податку на додану вартість №9 від 27.12.2018.
16.01.2019 о 09:15 автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів Державної фіскальної служби України позивачу надіслано квитанцію №1 від 27.12.2018 про реєстрацію податкової накладної №9 від 27.12.2018.
Актом про результати камеральної перевірки порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №998/23-00-50-12-007/38930609 від 19.02.2019 встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201, Податкового кодексу України, за податковими накладними: №17 від 30.10.2018, №16 від 31.10.2018, №14 від 31.10.2018, №13 від 23.11.2018 та №9 від 27.12.2018.
Позивач надав заперечення на вказаний акт перевірки, за результатами якого відповідач листом від 18.03.2019 №3251/23-0050/2013 повідомив позивача, що висновки акта про результати камеральної перевірки порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №998/23-00-50-12-007/38930609 від 19.02.2019 в частині застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №13 від 23.11.2018 підлягають скасуванню, а в частині податкової накладної №9 від 27.12.2018 залишено без змін.
На підставі акта про результати камеральної перевірки порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №998/23-00-50-12-007/38930609 від 19.02.2019 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 19.03.2019 №0044145012, згідно з яким до позивача за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201, Податкового кодексу України, застосований штраф, передбачений ст. 120 1 Податкового кодексу України, на загальну суму 29996,41 грн., в т.ч. за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №9 від 27.12.2018 за порушення строку реєстрації на 1 день застосовано штраф у сумі 22195,60 грн.
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням в частині застосування штрафу у сумі 22195,60 грн.за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №9 від 27.12.2018, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України.
Згідно пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Таким чином, позивач повинен був зареєструвати податкову накладну №9 від 27.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк до 15.01.2019.
Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 затверджений Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246).
П. 2 Порядку №1246 визначає, що операційний день - це частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Згідно з п. 3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.
П. 5 Порядку №1246 передбачає, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1.3, 200 1.9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця) (п. 10 Порядку №1246).
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 11 Порядку №1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 12 Порядку №1246).
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п. 13 Порядку №1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п. 14, 15 Порядку №1246).
Отже обов`язок платника податку зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних вважається виконаним у разі одержання квитанції №1 про прийняття податкової накладної.
Пунктом 5 Розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №557 від 06.06.2017, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за №959/30827 від 03.08.2017 (далі - Порядок №557), автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів.
Пунктом 8 Порядку №557 визначено, що у разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
Пунктом 9 Порядку №557 визначено, що автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення.
Таким чином, автоматизована перевірка податкових накладних протягом операційного дня, в який вона надійшла, здійснюється контролюючим органом за умови її направлення платником податків до 19 години.
Пунктом 10 Порядку №557 визначено, що перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня. Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Судом встановлено, що позивач 15.01.2019 направив податкову накладну №9 від 27.12.2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних о 19 год. 30 хв. та о 19 год. 55 хв. одержав квитанцію №1 про відмову у її реєстрації. Повторно позивач направив вказану податкову накладну о 19 год. 55 хв. Отже, і перший, і другий раз податкова накладна №9 від 27.12.2018 була направлена після 19-ї години.
Відповідач 16.01.2019 о 09:15 після проведеної перевірки надіслав позивачу квитанцію №1 про реєстрацію податкової накладної №9 від 27.12.2018
Оскільки позивач направив податкову накладну №9 від 27.12.2018 після 19 години, відповідач правомірно прийняв її на наступний робочий день, тобто 16.01.2019 о 9:15.
Пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
Оскільки строк реєстрації податкової накладної №9 від 27.12.2018 порушено на один день, відповідачем правомірно застосовано до позивача штраф у розмірі 10 відсотків від суми ПДВ, а саме: 22195,63 грн.
Посилання позивача на відсутність вини у несвоєчасній реєстрації суд вважає необгрунтованими з таких підстав.
Позивач посилається на ту обставину, що 15.01.2019 платіжним дорученням №265 перерахував на свій рахунок ПДВ в Казначействі України (електронне адміністрування податку) 25 000 грн., однак вказана сума не була зарахована на його рахунок з невідомих причин.
Разом з цим, 15.01.2019 о 19:55 автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів Державної фіскальної служби України позивачу надіслано квитанцію №1, згідно з якою податкова накладна №9 від 27.12.2018 не прийнята у зв`язку з тим, що сума податку на додану вартість в документі (221956,33 грн.) не може перевищувати суму податку на додану вартість, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (81687,15 грн.). Тобто незалежно від того, надійшли на рахунок позивача грошові кошти у сумі 25000 грн. чи ні, їх би було недостатньо для реєстрації податкової накладної №9 від 27.12.2019.
Також реєстрація податкових накладних ТОВ Рейка , направлених на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.01.2019 після 19 години, та збої у прийнятті податкових накладних через перенавантаження серверу ДФС не впливають на право відповідача здійснити перевірку податкової накладної №9 від 27.12.2018 на наступний робочий день.
Суд зазначає, що податкова накладна №9 сформована за господарською операцією, яка відбулась 27.12.2018, а строк її реєстрації - до 15.01.2019, при цьому позивач вчинив дії щодо її реєстрації лише 15.01.2019 о 19:30, тому вважає, що позивач не вчинив всіх дій, необхідних для своєчасної реєстрації податкової накладної. Відтак, правові позиції Верховного Суду, на які посилається позивач, у даній справі не можуть бути застосовані.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято на законних підставах, тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю БТК-ЛАД Плюс відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строк подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений 30 вересня 2019 року.
Суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2019 |
Оприлюднено | 09.10.2019 |
Номер документу | 84783934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні