Ухвала
від 04.10.2019 по справі 640/18755/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

04 жовтня 2019 року м. Київ № 640/18755/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шейко Т.І.,

розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали

за позовомОб`єднання співвласників багатоквартирного будинку Чорновола 2 доШевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві Провизнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії встановив:

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Чорновола 2 звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві, у якому просило суд:

- визнати протиправними та скасувати:

- повідомлення державного виконавця Лисенко О.В. від 19 грудня 2018 року про повернення виконавчого документа без виконання;

- постави державного виконавця Чорного В.В. від 25 лютого 2019 року про відкриття виконавчого провадження та стягнення виконавчого збору у сумі 16692,00 грн., від 10 червня 2019 року про накладення штрафу у сумі 5100,00 грн., а також від 06 вересня 2019 року про накладення штрафу у сумі 10200,00 грн.;

- зобов`язати відповідача відкрити виконавче провадження за виконавчим листом Шевченківського районного суду міста Києва від 30 листопада 2018 року №761/21324/17.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Позовну заяву позивач обґрунтовував тим, що Шевченківським районним судом міста Києва видано 30 листопада 2018 року виконавчий лист по справі №761/21324/17 за позовом ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Чорновола 2 про зобов`язання вчинити дії.

Проте, державним виконавцем повернуто виконавчий документ без виконання на підставі пункту 6 частини четвертої статті 4 Закону України Про виконавче провадження .

Крім цього, позивач зазначає, що 04 лютого 2019 року Шевченківським районним судом міста Києва видано виконавчий лист у справі №761/21324/17, на підставі даного виконавчого листа винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №58462451 та постанови про стягнення виконавчого збору та штрафів.

Однак, позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Чорновола 2 в частині:

- визнання протиправним та скасування повідомлення державного виконавця Лисенко О.В. від 19 грудня 2018 року про повернення виконавчого документа без виконання;

- визнання протиправним та скасування постави державного виконавця Чорного В.В. від 25 лютого 2019 року про відкриття виконавчого провадження;

- зобов`язання відповідача відкрити виконавче провадження за виконавчим листом Шевченківського районного суду міста Києва від 30 листопада 2018 року №761/21324/17 -

не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, з огляду на насутпне.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Разом з тим, пунктом 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що публічно-правовий спір - це спір, у якому:

хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або

хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або

хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;

Отже, юрисдикція адміністративного суду поширюється на публічно-правові спори, ознаками яких є не лише спеціальний суб`єктний склад (хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції), але й спеціальні підстави виникнення, пов`язані з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Під час визначення предметної юрисдикції справ необхідно виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Згідно з статтею 1 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про виконавче провадження відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем оскаржуються дії приватного виконавця у виконавчих провадженнях, відкритих на підставі виконавчих листів у цивільній справі №761/21324/17, виданих Шевченківським районним судом міста Києва.

Частиною першою статті 74 Закону України Про виконавче провадження рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Згідно з частиною 1 статті 447 Цивільного-процесуального кодексу України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.

Аналіз наведених вище правових норм свідчить про те, що спори щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця під час виконання судового рішення у справі №761/21324/17, винесеного на підставі Цивільного-процесуального кодексу України підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства.

Таким чином, враховуючи характер спірних правовідносин та склад учасників - вирішення даного спору відноситься до юрисдикції місцевого загального суду в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись пунктом 1 частини першої статті 170, статтею 248 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва,

у х в а л и в:

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Чорновола 2 до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві в частині:

- визнання протиправним та скасування повідомлення державного виконавця Лисенко О.В. від 19 грудня 2018 року про повернення виконавчого документа без виконання;

- визнання протиправним та скасування постави державного виконавця Чорного В.В. від 25 лютого 2019 року про відкриття виконавчого провадження;

- зобов`язання відповідача відкрити виконавче провадження за виконавчим листом Шевченківського районного суду міста Києва від 30 листопада 2018 року №761/21324/17.

Ухвала може буде оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки, встановлені статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.І. Шейко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.10.2019
Оприлюднено09.10.2019
Номер документу84801428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18755/19

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні