Постанова
від 02.10.2019 по справі 818/1543/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2019 р.Справа № 818/1543/18Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Жигилія С.П.,

Суддів: Перцової Т.С. , Чалого І.С. ,

за участю: секретаря судового засідання - Ващук Ю.О.

позивача - ОСОБА_1

представника позивача - Калантаєнка С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 19.04.2019 року (суддя Шевченко І.Г.; м. Суми; повний текст рішення складено 24.04.2019) по справі № 818/1543/18

за позовом ОСОБА_1

до Недригайлівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Сумській області

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовною заявою до Недригайлівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області (далі - відповідач, Недригайлівське об`єднане УПФУ Сумської області), в якій просив:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не проведення ОСОБА_1 перерахунку пенсії як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, інваліду 3 групи категорії 1;

- зобов`язати відповідача провести перерахунок призначеної ОСОБА_1 пенсії як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, інваліду 3 групи категорії 1 за роботу, пов`язану з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС за період з 06.12.1986 по 07.02.1987 із застосуванням 100% тарифної ставки (посадового окладу), кратності 4, премії 60%, оплати за роботу у вихідні дні у подвійному розмірі за період, починаючи з 05 03.2018.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року у задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 відмовлено у повному обсязі.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної скасувати рішення Сумського окружного адміністративного суду від 19.04.2019, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги позивач посилається на те, що призначена йому пенсія обраховується без врахування заробітної плати, яку одержував позивач за основним місцем роботи з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, кратності, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня, як передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210. З посиланням на постанову ЦК КПР Верховної ради СРСР Ради Міністрів СРСР від 07.05.1986 № 524-156, постанову Ради Міністрів СРСР та ВЦСПС від 05.06.1986 № 665-195, позивач зазначає, що при нарахуванні заробітної плати за період перебування позивача на роботах по ліквідації аварії на ЧАЕС має бути застосована кратність оплати праці не 3, а 4 за дні роботи в зоні відчуження, також має бути застосовано підвищення тарифної ставки до 100% (посадового окладу) по основному місцю роботи та застосована премії 60% та оплату за вихідні дні у подвійному розмірі.

Відповідач не реалізував своє процесуальне право подання відзиву на апеляційну скаргу.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача та його представника, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач у період 1986-1987рр. працював на посаді електрозварника тракторної бригади 3 розряду Черепівського відділення Тернівського бурякорадгоспу, що вбачається з копії трудової книжки (а.с.26-27). В свою чергу Тернівський бурякорадгосп, як вбачається з історичної довідки №40 від 01.02.2018 до фонду 5 ВАТ Тернопільський бурякорадгосп, видану Тернівською селищною радою Недригайлівською району Сумської області (а.с.19), складався з трьох відділень Тернівського, Озерного та Черепівського та згідно наказу регіонального Фонду державного майна України в Сумській області за №2170 від 31.12.1996 було перетворено у ВАТ Тернівський бурякорадгосп, а на десятій сесії шостого скликання Тернівської селищної ради від 28.09.2011 було прийняте рішення Про прийняття на зберігання документів ліквідованого господарства ВАТ Тернівський бурякорадгосп в архівний відділ Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, що вбачається з довідки №39 від 01.02.2018, виданої Тернівською селищною радою Недригайлівського району Сумської області (а.с.18).

У період з 06.12.1986 по 07.02.1987 як військовозобов`язаний, ОСОБА_1 був призваний на спеціальні військові збори і у складі військової частини №73413 приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (дні виїзду в зони: грудень 24 дні, січень 30 днів, лютий 5днів), що підтверджується копією архівної довідки від 19.07.2002 №1957 (а.с.14), копією посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та вкладки до нього (а.с.3), копією військового квитка (а.с.15) та копією довідки військової частини № НОМЕР_1 за №12 від 07.02.1987 (а.с.16), зокрема, відповідно до якої за позивачем зберігався середній заробіток за місцем роботи. Після закінчення робіт позивач повернувся на постійне місце роботи, де йому була виплачена заробітна плата за виконання цих робіт.

Згідно поданої ОСОБА_1 заяви від 29.09.2009 (а.с.56, аркуш пенсійної справи 6) позивачу протоколом №2183 від 28.10.2009 (аркуш пенсійної справи 1, а.с.234) була призначена пенсія за віком зі зниженням пенсійного віку як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС відповідно до статті 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 №796-XII, розмір якої обчислено за нормами Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 №1058-ІV (а.с.54,58, аркуш пенсійної справи 32).

Під час виконання робіт з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС ОСОБА_1 отримав високу дозу радіоактивного опромінення 24,048 рентген (а.с.14), внаслідок чого, позивачу вперше в 2011р. встановлено ІІІ групу інвалідності (а.с.10) з втратою працездатності - 60%, що підтверджується довідкою до акту огляду МСЕК серії АС №10 ААА №213630 (а.с.12), довідкою про результати визначення ступенів втрати професійної працездатності у відсотках, потреби у додаткових видах допомоги серії 10 ААА №021086 (а.с.11), витягом з протоколу ЦВЛК №20 від 11.01.2011 (а.с.13) та копією посвідчення інваліда III групи (а.с.10).

07.10.2011 позивачем подано заяву щодо переведення на пенсію по інвалідності в розмірі фактичних збитків, як особі з інвалідністю, захворюваність пов`язана з виконанням обов`язків по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (а.с.57, аркуш пенсійної справи 37-38). До вказаної заяви були додані копія посвідчення інваліда війни, посвідчення (категорія І) особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи з вкладкою та виписки з акта огляду МСЕК (аркуші пенсійної справи 39-42, а.с.10,3). У зв`язку з цим позивачу з 13.07.2011 була призначена пенсія по інвалідності згідно Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 №796-XII на підставі розпорядження від 14.10.2011 №182592 (а.с.59, аркуш пенсійної справи 43).

На виконання п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 позивачу за матеріалами пенсійної справи проведено перерахунок пенсії, що підтверджується розпорядженням від 01.01.2012 (аркуш пенсійної справи 47, а.с.235).

29.10.2013 ОСОБА_1 звернувся до відповідача з заявою про перерахунок пенсії відповідно до довідки №114 про заробітну плату за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, видану на виконання протоколу № 10 обласної комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990роках від 26.09.2013 для розгляду органами Пенсійного фонду України (а.с.201-202,236-239, аркуші пенсійної справи 54-55,56).

На підставі вказаної заяви та довідки №114 позивачу проведено перерахунок пенсії з заробітної плати за період роботи в зоні відчуження на підставі розпорядження від 30.10.2013 №182592 (аркуш пенсійної справи 58, а.с.240-241).

На початку 2018 року ОСОБА_1 21.02.2018 та 23.03.2018 звертався до Недригайлівського об`єднаного УПФУ Сумської області із заявами про перерахунок пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210. Як встановлено в судовому засіданні вказані заяви відповідачем були зареєстровані в порядку Закону України Про звернення громадян за №В-04 та на них надано дві відповіді - від 05.03.2018 та від 06.04.2018 (а.с.20-21, 35,36,61-67).

У вказаних листах Недригайлівське об`єднане УПФУ Сумської області повідомило, що підстави для перерахунку пенсії ОСОБА_1 відсутні, оскільки її нарахування та виплата проведена у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 23 листопада 2011 №1210. У листі від 06.04.2018 додатково зазначив, що в матеріалах пенсійної справи позивача відсутня довідка про заробітну плату за період приймання участі у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у період з 06.12.1986 по 07.02.1987, виданою діючою організацією з якої позивач призивався на військові збори по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

У листах також відповідач відмічає, що у разі наявності інших документів, які дають право на перерахунок стажу, або довідок про заробітну плату за інші періоди роботи до 01.07.2000, ОСОБА_1 має право звернутися до управління Пенсійного фонду із відповідною заявою про перерахунок пенсії та крім іншого роз`яснено, що перерахунок пенсії здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

У листі від 06.04.2018 ОСОБА_1 було повідомлено, що відповідь надана відповідно до Закону України Про звернення громадян та має консультативний характер та також роз`яснено, що порядок звернення за перерахунком пенсії визначений ст. 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, відповідно до якого для перерахунку пенсії подається заява з пакетом документів, який підтверджує право на перерахунок (а.с.66-67).

Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем не дотримано встановленого порядку звернення за перерахунком пенсії щодо необхідного пакету документів, оскільки він подав заяву про перерахунок пенсії без дотримання вимог у Порядку №22-1 та Закону №1058-IV, відтак, у відповідача на час звернення позивача із заявою про перерахунок пенсії не виникло правових підстав для здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 .

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції, з таких підстав.

Призначення та виплата пенсії даній категорії осіб, до який відноситься позивач, здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 №1058-IV (далі Закон №1058-IV) з особливостями, встановленими Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 №796-XII (далі Закон №796-ХІІ).

Згідно зі ст. 54 Закону №796-ХІІ пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи можуть призначатися за бажанням громадянина із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством.

Статтею 57 Закону № 796-XII визначено, що обчислення середньомісячного заробітку провадиться відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань (ч.3 ст. 54 Закону №796-ХІІ).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі Постанова КМУ №1210) затверджено Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі по тексту - Порядок №1210), який визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54, 57 і 57 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до п.2 Постанови КМУ №1210 було постановлено Пенсійному фонду України забезпечити здійснення перерахунку пенсій, призначених особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, до набрання чинності цією постановою, за матеріалами пенсійних справ.

Позивач у зверненнях просить нарахувати йому підвищену пенсію за Постановою КМУ №1210, проте, як встановлено судом з матеріалів справи та матеріалів пенсійної справи такий перерахунок відповідно до вказаної Постанови був проведений ще 01.01.2012 (а.с.235, аркуш пенсійної справи 47).

Відповідно до п.п.1, 2 Порядку №1210 пенсії за бажанням осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків. Заробітна плата для обчислення пенсій враховується за будь-які 12 місяців підряд такої роботи.

Згідно з пп.3,4 п.3 Порядку № 1210 у разі, коли особа пропрацювала у зоні відчуження менш як 12 місяців підряд, пенсія обчислюється виходячи із заробітної плати за повні календарні місяці підряд у зоні відчуження (п.3); менше календарного місяця у 1986 - 1990 роках, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу у зоні відчуження, за весь фактично відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, без додавання суми заробітної плати за період роботи за межами зони відчуження. У такому разі заробітна плата за весь фактично відпрацьований час ділиться на число відпрацьованих днів, а одержана сума множиться на 25,4. Якщо дні роботи припали на вихідні і святкові дні, розрахунок заробітної плати проводиться у такому ж порядку, як і за роботу у робочі дні, а доплата за вихідні і святкові дні, нарахована за фактично відпрацьований час, з урахуванням установленої кратності додається до суми обчисленої заробітної плати (п.4).

Відповідно до п. 7 Порядку № 1210 Пенсії призваних на військові збори військовозобов`язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки: у III зоні - 5, II - 4, I - 3). При цьому в усіх випадках заробітна плата для розрахунку пенсії не повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період.

Таким чином, у разі призначення пенсії із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків, призначення пенсії та її розмір ставляться в залежність від заробітку, фактично отриманого працівником у період його роботи в зоні відчуження.

Посилання позивача про призначення йому пенсії без врахування заробітку за час перебування в зоні ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС судом першої інстанції обґрунтовано не прийнято до уваги, оскільки, як встановлено судом перерахунок пенсії позивачу в 2013 році був проведений саме на підставі довідки про заробітну плату за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, видану на виконання протоколу №10 обласної комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках від 26.09.2013 для розгляду органами Пенсійного фонду України, яка була надана позивачем разом із заявою від 29.10.2013 (а.с.201-202, 236-241, аркуші пенсійної справи 54-55,56).

Водночас, слід відмітити, що згідно п.п.8,9,12,17 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 №886 Про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, регіональна комісія розглядає письмові заяви громадян України з числа інвалідів внаслідок каліцтва або захворювання (категорія 1) і осіб, які втратили годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - заявник), про видачу довідки про заробітну плату, одержану за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у разі, коли підприємство, установу або організацію ліквідовано без правонаступника (п.8). За результатами опрацювання поданих заявником документів регіональна комісія у місячний строк з дати реєстрації заяви приймає рішення про достатність підстав для видачі довідки про заробітну плату. За бажанням заявника його може бути запрошено на засідання регіональної комісії. Рішення регіональної комісії оформляється протоколом, який підписується її головою та присутніми на засіданні членами (п.9). У разі незгоди з рішенням регіональної комісії заявник може подати такій комісії заяву із запереченням щодо прийнятого рішення з вимогою передати документи на розгляд центральній комісії (п.12). Заявник у разі незгоди з прийнятим центральною комісією рішенням має право оскаржити рішення комісії до суду (п.17).

Будь-яких доказів оскарження рішення комісії, якою було видано довідку №114 (а.с.238-239) за формою затвердженою наказом Наказ Міністерства соціальної політики України 12.10.2012 N 644, позивачем надано не було. Розпорядження, яким було здійснено перерахунок пенсії позивачу на підставі вказаної довідки (а.с.240-241), станом на момент розгляду справи є чинним.

Відповідно до статті 15 Закону №796-XII видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами, організаціями (військоматами) або ж - регіональна комісія з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, згідно п.8 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 №886 Про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках - у разі, коли підприємство, установу або організацію ліквідовано без правонаступника.

Згідно з пунктом 2.10 розділу ІІ Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 (далі Порядок №22-1), довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією.

Відповідно до п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 №886 Про комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках до заяви додаються копії особового рахунка, розрахунково-платіжної відомості, табуляграми з планом рахунків (розшифрованими кодами), колективного договору або положення про оплату праці, що були чинними на підприємстві, в установі чи організації у відповідний період, інших документів про умови та режим роботи підприємства та заявника (із зазначенням змін, підсумованого обліку робочого часу та облікового періоду - місяць, квартал тощо), наказів по підприємству, інших документів заявника; табеля обліку робочого часу заявника в зоні відчуження.

Аналіз наведених норм матеріального права дає підстави вважати, що єдиною і обов`язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 1 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами, зокрема, виписками з особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.

Тобто, роботодавець (комісія) має право видати довідку про розмір заробітної плати відповідно до даних, що містяться у первинних документах, що виплати позивачу сум за відповідний період.

Проте в матеріалах пенсійної справи відсутня довідка про заробітну плату за період приймання участі позивача у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у період з 06.12.1986 по 07.02.1987, виданою діючою організацією з якої ОСОБА_1 призивався на військові збори по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, будь-якої іншої довідки відмінної від довідки №114 (а.с.238-239), виданої комісією позивачем до звернення в 2018р. також не додавалось.

Під час судового розгляду справи позивачем була надана довідка трудового архіву Тернівської селищної ради від 29.03.2018 №150 про нарахування виплат ОСОБА_1 за перебування у зоні Чорнобиля (а.с.82), однак, вказана довідка була видана 29.03.2018, та до звернення в березні 2018р. (а.с.61-64), не надавалась та таких доказів на спростування вказаної обставини не надано.

Згідно із ч. 1 ст. 44 Закону №1058-IV заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Такий порядок звернення особи щодо призначення та перерахунку пенсії, подання та оформлення відповідних документів, врегульований Порядком 22-1, пунктом 4.1 якого встановлено, що орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою, форма якої затверджена додатком 3 до Порядку №22-1. Заяви про переведення з одного виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії й поновлення виплати раніше призначеної пенсії приймаються органом, що призначає пенсію, за наявності в особи всіх необхідних документів.

Відповідно пункту 4.2Порядку 22-1 при прийманні документів орган, що призначає пенсію: перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів.

Аналіз наведених норм права дозволяє дійти висновку, що підставою для вчинення дій, спрямованих на призначення та перерахунок пенсії, є подання особою відповідної заяви та доданих до неї необхідних документів, поданих до уповноваженого органу Пенсійного фонду України відповідно до Порядку 22-1.

Судом встановлено, що пенсія позивачу розрахована відповідно Порядку №1210 на підставі довідки №114 про заробітну плату за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, видану на виконання протоколу № 10 обласної комісії з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990роках від 26.09.2013 для розгляду органами Пенсійного фонду України (а.с.201-202,236-239, аркуші пенсійної справи 54-55,56).

Як вже зазначалось вище, звертаючись до відповідача із заявою про перерахунок пенсії у довільній формі в 2018р., ОСОБА_1 не надав жодної нової довідки про заробітну плату за період в зоні відчуження, виданої роботодавцем чи комісією. Довідка, трудового архіву Тернівської селищної ради від 29.03.2018 №150 про нарахування виплат ОСОБА_1 за перебування у зоні Чорнобиля (а.с.82) не була надано ні під час першого звернення (враховуючи її дату), ні під час другого звернення (а.с.61-64).

З огляду на встановлені у справі обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивачем не дотримано встановленого порядку звернення за перерахунком пенсії щодо необхідного пакету документів, оскільки він подав заяву про перерахунок пенсії без дотримання вимог у Порядку №22-1 та Закону №1058-IV, відтак, у відповідача на час звернення позивача із заявою про перерахунок пенсії не виникло правових підстав для здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 .

Наведені вище висновки, викладені у даному рішенні, відповідають правовій позиції Верховного Суду, викладеної у постановах від 30.10.2018 у справі №369/7555/17, від 21.03.2019 у справі №367/2865/13-а, від 25.09.2018 у справі №539/1386/17, від 07.06.2018 у справі №588/818/17, від 20.12.2018 у справі №529/693/17.

Беручи до уваги вищевикладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

У відповідності до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 229, 241, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327-329 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 19.04.2019 року по справі № 818/1543/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя (підпис)С.П. ЖигилійСудді(підпис) (підпис) Т.С. Перцова І.С. Чалий Повний текст постанови складено 08.10.2019 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2019
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу84802173
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Судовий реєстр по справі —818/1543/18

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 02.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 03.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 18.04.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Рішення від 19.04.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні