КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
04 жовтня 2019 року № 320/2272/19
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Горобцової Я.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області про закриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області від 14 вересня 2018 № 312-31-7 VII "Про відмову у наданні гр. ОСОБА_1 дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства;
- зобов`язати Бушевську сільську раду Рокитнянського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 та надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,15 га.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем неправомірно відмовлено їй у наданні дозволу на розробку технічної документації. Крім того, позивач вважає, що відповідач, відмовивши у наданні дозволу на розробку технічної документації, порушив приписи статтей 118 та 122 Земельного кодексу України.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
20 червня 2019 року через службу діловодства суду представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що позовні вимоги є необґрунтованими та провадження у справі підлягає закриттю. Відповідач звертає увагу, що Рішенням від 14 вересня 2018 року Бушевська сільська рада Київської області відмовила у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства не з підстав, визначених статтею 118 Земельного кодексу України, а з підстав того, що на цю земельну ділянку є майновий інтерес територіальної громади, та право власності на цю земельну ділянку вирішує залишити комунальним. Також, на думку відповідача, є неправомірною вимога позивача стосовно зобов`язання повторно розглянути заяву ОСОБА_1 та надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,15 га., оскільки це є втручанням в дискреційні повноваження органу місцевого самоврядування, а адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Позивач у письмовій відповіді на відзив заперечила щодо клопотання про закриття провадження у справі у зв`язку із наявністю спору про право та зазначила, що нею заявлено позовні вимоги виключно щодо неправомірності дій відповідача щодо прийняття рішення всупереч вимог законодавства та на момент звернення до суду з цим позовом право власності на земельну ділянку у позивача не виникало, а тому твердження відповідача є необґрунтованими, а спір підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.
Розглянувши матеріали справи, надаючи правову оцінку заявленому клопотанню та запереченням щодо нього, суд встановив наступне.
08 серпня 2018 року ОСОБА_1 звернулася до Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області із заявою про передачу їй у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,15га та відповідно надати їй дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки на території Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області по вул. Центральна, 43 в межах населеного пункту. До заяви додано графічний матеріал на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки та копія паспорту.
Рішенням Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області від 14 вересня 2018 року №312-31-VII відмовлено ОСОБА_1 в наданні дозволу на розробку технічної документації щодо відведення меж земельної ділянки в натурі у власність для ведення особистого селянського господарства, площею 0,15 га по АДРЕСА_1 .
Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
За змістом статті 2 ЗК земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, суб`єктами в яких є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади, а об`єктами - землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні паї (частки).
Відповідно до статті 12 ЗК у редакції, чинній на час постановлення оспорюваного рішення ради, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належало право розпоряджатися землями територіальних громад.
Згідно із ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень..
Відповідно до визначень, що містяться у ст. 4 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
За правилами п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Ужитий у цій процесуальній нормі термін суб`єкт владних повноважень означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Предметом спору в цій справі є рішення Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. Питання, пов`язаного з визнанням права власності на земельну ділянку та оспорюванням права власності інших осіб, у позивача не виникало.
Отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність, а тому не створює правових наслідків, крім тих, що пов`язані з неправомірністю його прийняття.
Згідно зі ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Європейський суд з прав людини у п. 24 рішення від 20 липня 2006 року у справі Сокуренко і Стригун проти України зазначив, що фраза встановлений законом поширюється не лише на правову основу самого існування суду , але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Термін судом, встановленим законом у п. 1 ст. 6 Конвенції передбачає всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.
З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що Бушевська сільська рада Рокитнянського району Київської області під час прийняття спірного рішення про відмову ОСОБА_1 в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки здійснювала владні управлінські функції, оскільки в цих правовідносинах орган місцевого самоврядування реалізовував свої контрольні функції у сфері управління діяльності, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.
Аналогічну правову позицію Велика Палата Верховного Суду висловила 21 березня 2018 року у справі № 536/233/16-ц, та 30 травня 2018 року у справі № 826/5737/16.
З огляду на викладене суд приходить до висновку про відсутність підстав для задовлення клопотань про закриття провадження у справі.
Керуючись статтями 238, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в:
В задоволенні клопотання Бушевської сільської ради Рокитнянського району Київської області про закриття провадження у справі - відмовити.
Ухвала окремо від судового рішення оскарженню не підлягає, набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України
Суддя Я.В. Горобцова
Горобцова Я.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2019 |
Оприлюднено | 10.10.2019 |
Номер документу | 84822599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні