Рішення
від 10.10.2019 по справі 140/2699/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2699/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Ковальчука В.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Діамант-Луцьк" до Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Діамант-Луцьк" (далі - ОСББ "Діамант-Луцьк") звернулося з позовом до Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення від 07 березня 2019 року №148-1 "Про затвердження коригування проекту детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач не погоджується з оскаржуваним рішенням та вважає його протиправним з тих підстав, що проект "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку" фактично не пройшов процедуру громадського обговорення, що є порушенням Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Вказує на те, що голова правління ОСББ "Діамант-Луцьк" Монархович В.В . 26.10.2018 року надіслав лист до Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради з рядом конструктивних зауважень стосовно чисельних порушень, допущених при розробці наведеного проекту, кожне з яких містило посилання на конкретний пункт Державних будівельних норм, санітарних правил або законів України. Однак відповідь на даний лист отримав лише 04.12.2018 року, тобто з порушенням передбачених законодавством термінів розгляду, та після того, як 29.11.2018 року відбулася 49-та сесія Луцької міської ради, в порядку денному якої було питання по погодженню цього проекту.

Крім того, позивач посилається на те, що проект "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку" містить суттєві відхилення від положень генерального плану м. Луцька, затвердженого рішенням Луцької міської ради від 24.06.2009 року №42/1, а саме: розміщення багатоповерхового (6 і більше поверхів відповідно до роз`яснень табл. В.1 Державних будівельних норм (далі - ДБН) Б.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території") житлового будинку (№2 експлікації) на ділянці за адресою: вул. Дубнівська, 13, на території, яка відповідно до генерального плану м. Луцька відноситься до існуючої садибної забудови, забудова якої відповідно до п.6.1.31 ДБН Б.2.2-12:2018 "Планування і територій" не повинна перевищувати трьох поверхів без врахування мансарди; розміщення 9-поверхового житлового будинку (№1 експлікації) на території, яка відповідно до генерального плану м. Луцька відноситься до існуючих зелених насаджень загального користування; розміщення торгово-оздоровчого комплексу (№18 експлікації проекту) на території, яка відповідно до генерального плану м. Луцька відноситься до існуючої багатоповерхової забудови.

Також позивач вважає, що затверджене коригування проекту детального плану території містить порушення Державних будівельних норм та Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19 червня 1996 року №173 (далі - Санітарні правила), таких як відсутність майданчиків для збирання побутових відходів та для вигулу домашніх тварин (ДБН Б.2.2-12:2018, табл. 6.4); недостатня відстань від дитячих майданчиків до стоянок автотранспорту: проектна - 0 м; мінімально необхідна - 20 м (Санітарні правила, пункт 4.10); відсутній проїзд для пожежних автомобілів шириною 3,5 м навколо багатоповерхового будинку (№2 експлікації) на відстані щонайменше 5 м від його зовнішніх стін (ДБН Б.2.2-12:2018, пункт 15.3.1); відсутній майданчик для розвороту пожежної техніки у кінці тупикового проїзду біля торгово-офісних приміщень (№7 експлікації) розміром щонайменше 12х12 м (ДБН Б.2.2-12:2018, пункт 15.3.6); десятиповерховий будинок (№3 експлікації) розміщено з порушенням меж санітарнозахисної зони АЗС: проектна відстань - 40 м; мінімально необхідна - 50 м (ДБН Б.2.2-12:2018, пункт 10.8.28; Санітарні правила, пункт 5.32).

На підставі вищенаведеного просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 06 вересня 2019 року відкрито провадження у даній справі, судовий розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.1).

У відзиві на позов від 20.09.2019 року (вх. 15404/19) відповідач позовні вимоги не визнав з наступних підстав (а.с.36-41). Вказав на те, що Виконавчий комітет Луцької міської ради не є розробником проекту "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку", а лише наділений правом затверджувати проектну документацію. При цьому, забезпечив дотримання визначеної Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" процедури громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів до цього проекту. Звертає увагу на те, що пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником проектів містобудівної документації у місячний строк, який був дотриманий у спірному випадку.

Також позивач зазначає, що рішенням міської ради від 24 червня 2009 року №42/1 було затверджено Генеральний план міста Луцька. Відповідно до частини дев`ятої статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років. Відповідно до пунктів 4.1, 4.5 ДБН Б.1.1-14:2012 детальний план території розробляється з метою уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту; уточнення планувальної структури і функціонального призначення території. У детальному плані враховуються інвестиційні наміри будівництва для відповідної території на етап реалізації від 3 до 7 років та надаються орієнтовні показники на розрахунковий етап генерального плану населеного пункту. Строки останнього розрахункового етапу уточнюються в таблиці В.1 додатку В до ДБН Б. 1.1-14:2012 та можуть становити від 15 до 20 років.

Відповідач пояснив, що основною метою коригування зазначеного детального плану території, серед іншого, є реалізація стратегії Генерального плану міста щодо ефективного використання міських земель: реструктуризація комунальних підприємств, що на даний час не працюють; уточнення планувальної структури і функціонального призначення, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації території; виявлення та уточнення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території. Шляхом коригування детальних планів територій міста Луцька орган місцевого самоврядування надає змогу замовникам будівництва збільшувати кількість об`єктів житлової забудови, які необхідні громадян, які бажають проживати у місті.

Також вказав, що оскільки на замовлення Луцької міської ради згідно з договором від 07 вересня 2015 року Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст "Діпромісто" ім. Ю.М. Білоконя розробляється проект змін до Генерального плану міста Луцька, всі відкориговані детальні плани подаються вищевказаному розробнику Генерального плану міста для їх подальшого внесення. Таким чином, виконавчий комітет Луцької міської ради і Луцька міська рада можуть пришвидшити процедуру розбудови міста Луцька, що є одним із пріоритетних напрямків в умовах урбанізації обласного центру Волинської області.

Відповідач вважає, що визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Луцької міської ради можливе лише за позовом особи, право або законний інтерес якої порушені цим рішення. Разом з тим, позивач у своєму позові не зазначив, які саме його права порушені та що він очікує в результаті скасування оскаржуваного рішення - прогнозований результат від прийняття того чи іншого рішення, яке матиме наслідком ефективне відновлення порушених прав.

Крім того, відповідач звернув увагу на те, що головою ОСББ "Діамант-Луцьк" Монарховичом В.В. вже оскаржувалося рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 07.03.2019 року №148-1 до Волинського окружного адміністративного суду, який відмовив у задоволенні позову.

З наведених підстав відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

У відповіді на відзив від 24.09.2019 року (вх. №15657/19) позивач пояснив, що не був присутній на засіданні виконавчого комітету Луцької міської ради 07.03.2019 року під час прийняття оскаржуваного рішення та не надавав жодних експертних висновків у сфері містобудівної документації (а.с.60-62). Вважає, що законодавець передбачив для замовників проектів містобудівної документації 2 тижні, протягом яких вони повинні розглянути отримані пропозиції, а решта місячного терміну, передбаченого порядком проведення громадського обговорення, призначена саме на надання відповіді. Звертає увагу на те, що відповідь на лист від 26.10.2018 року отримав не лише з порушенням передбачених законодавством термінів, а й взагалі після фактичного завершення процедури громадського обговорення. Також зазначає, що відповідач не заперечує невідповідність відкоригованого детального плану Генеральному плану міста Луцька, а лише надає обіцянки виправити порушення законодавства в майбутньому. Крім того, позивач вказує на безпосереднє порушення його прав, а саме на участь у громадських слуханнях щодо врахування громадських інтересів під час розроблення містобудівної документації, що стосується території, на якій розташоване нерухоме майно співвласників ОСББ "Діамант-Луцьк". Також затвердження містобудівної документації, яка виконана з порушенням будівельних норм та положень містобудівної документації вищого рівня, створює передумови для незаконної забудови і порушує гарантоване статтею 50 Конституції України право співвласників ОСББ "Діамант-Луцьк" на безпечне для життя і здоров`я довкілля.

Ухвалою суду від 04 жовтня 2019 року відмовлено у задоволенні клопотання позивача ОСББ "Діамант-Луцьк" про призначення будівельно-технічної експертизи та зупинення провадження у справі (а.с.68).

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов до задоволення не підлягає, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що 07 березня 2019 року Виконавчий комітет Луцької міської ради прийняв рішення №148-1 "Про затвердження коригування проекту детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку" (а.с.15-16). Під час прийняття оскаржуваного рішення відповідач керувався законами України "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про місцеве самоврядування в Україні", Земельним кодексом України, рішенням міської ради від 28.12.2016 року №16/8 "Про підготовку рішень міської ради щодо розробки та затвердження детальних планів території", рішенням міської ради від 30.01.2019 року №52/83 "Про погодження коригування проекту детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку".

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до п. п. 2, 3, 9 ч. 1 ст. 1 Закону України від 17.02.2011 року №3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон №3038-VI) генеральний план населеного пункту - це містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - це містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; план зонування території (зонінг) - це містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Згідно з ст. 8 Закону № 3038-VI планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Частиною 1 ст. 17 Закону № 3038-VI, а також п. 4.1 розділу 4 ДБН Б.1.1-15:2012 "Склад та зміст Генерального плану населеного пункту" визначено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови та іншого використання території населеного пункту.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону № 3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Частинами 4, 10 ст. 19 Закону № 3038-VI детальний план території визначає: 1) принципи планувально-просторової організації забудови; 2) червоні лінії та лінії регулювання забудови; 3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; 4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; 5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; 6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; 7) черговість та обсяги інженерної підготовки території; 8) систему інженерних мереж; 9) порядок організації транспортного і пішохідного руху; 10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; 11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території). Детальний план території не підлягає експертизі.

А згідно з ч. 10 ст. 19 Закону №3038-VI та п. 4.7 ДБН Б.1.1-15:2012 внесення змін до детального плану за умови його відповідності генеральному плану, плану зонування населеного пункту або схеми планування території району здійснюється шляхом розроблення проекту внесення змін до нього, його погодження та затвердження. Після затвердження відповідного проекту внесення змін він стає невід`ємною складовою частиною детального плану.

Відповідно до п. 4.3 розділу IV "Порядку розроблення містобудівної документації", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 року №290, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за № 1468/20206 (далі - Порядок №290), замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Також ч. 8 ст. 19 Закону № 3038-VI та п. 4.12 розділу IV Порядку № 290 передбачено, що детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту, розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання.

Рішенням Луцької міської ради від 24 червня 2009 року №42/1 затверджено Генеральний план міста Луцька.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 21 Закону № 3038-VI громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.

Так, відповідно до п. 2 "Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 555 (далі - Порядок № 555), проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації.

Відповідно до ч. 3 ст. 21 Закону № 3038-VI та п. 3 Порядку № 555 сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); 4) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 5) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Пунктом 4 Порядку № 555 передбачено, що виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Судом встановлено, що, рішення Луцької міської ради від 05.06.2018 року № 42/88 "Про надання дозволу на коригування проекту детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку" оприлюдено на офіційному сайті Луцької міської ради.

Також повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості до проекту "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку" оприлюднено у випуск № 36 від 04.10.2018 року газети "Луцький Замок" (а.с.46), де зазначено про: мету, склад та зміст містобудівної документації; уточнення планувальної структури і функціонального призначення території між вулицями Рівненською та Дубнівською, просторової композиції параметрів забудови; визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами; організація нормативного транспортного і пішохідного руху, розміщення місць паркування транспортних засобів; комплексного благоустрою і озеленення території; основні техніко-економічні показники: площа території в межах проекту - 3,2 га; площа ділянок, на яких проектується будівництво багатоквартирних житлових будинків із вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення та підземними паркінгами - 0,4033 га; площа забудови - 0,6680 га; площа озеленення (в межах благоустрою) - 0,9792 га; прогнозована кількість жителів - 855 чол.; поверховість - 9-14 пов.; загальна площа проектованих квартир - 17650,3 кв. м; загальна площа проектованих торгово-офісних приміщень - 3600 кв. м.; відомості про замовника та розробника проекту містобудівної документації: замовник - Управління капітального будівництва Луцької міської ради; розробник - ТзОВ "Архітектурне бюро Спецпроект"; інформація про місце та строки ознайомлення з проектом містобудівної діяльності; участь громадськості відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", тут же зазначено строк (до 04.11.2016 року) та адресу, контактні телефони для подання скарг та пропозицій стосовно проекту містобудівної документації "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку", визначено відповідальну особу за організацію розгляду заяв та пропозицій. Також в оголошенні роз`яснено, що проект містобудівної документації "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку" розміщений на сайті Луцької міської ради www.lutskrada.gov, розділ "Оголошення", та на стенді на першому поверсі центру надання адміністративних послуг за адресою: вулиця Лесі Українки, 35, м. Луцьк.

Відповідно до ч. 5-7 ст. 21 Закону № 3038-VI оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.

Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

Пропозиції до проектів містобудівної документації мають право подавати: 1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 2) юридичні особи, об`єкти нерухомого майна яких розташовані на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розроблено проект містобудівної документації, та на суміжних з нею територіях; 4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; 5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

Також п. 11 Порядку № 555 передбачено, що пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником проектів містобудівної документації у місячний строк. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі - комісія).

Отже, детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою виключно після проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів, при цьому, затвердження на місцевому рівні детального плану території без проведення громадських слухань щодо його проекту чинним законодавством категорично забороняється.

При цьому, громадські слухання містобудівної документації на місцевому рівні відбуваються шляхом оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, надання особам, які мають право на подання пропозицій до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій; безпосереднім поданням пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування; утворенням погоджувальної комісії у разі необхідності та, відповідно, оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.

З матеріалів справи слідує, що до Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради 25 жовтня 2018 року від Монарховича В.В. як голови ОСББ "Діамант-Луцьк" та ОСББ "Наш дім" надійшли зауваження та пропозиції до проекту "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул . Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку " (а.с.18-22). У своїх зауваженнях та пропозиціях позивач вказав, що проект "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку " містить відхилення від Генерального плану міста Луцька, затвердженого рішенням від 24 червня 2009 року №" 42/1, зокрема: розміщення багатоповерхового житлового будинку (№2 експлікації) на ділянці за адресою: вул. Дубнівська, 13 , яка відповідно до Генерального плану міста Луцька відноситься до садибної забудови, та відповідно до пункту 6.1.31 ДБН Б.2.2-12:2018 "Планування і забудова територій" забудова не повинна перевищувати трьох поверхів без врахування мансарди; розміщення 9-поверхового житлового будинку (№1 експлікації) на території, яка відповідно до Генерального плану міста Луцька відноситься до зелених насаджень загального користування, порушує мораторій на зміну цільового призначення земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень, передбачений статтею 1 Закону України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах", а також містить порушення Державних будівельних норм та Санітарних правил, а саме: неправильно обчислені основні техніко-економічні показники проекту внаслідок неврахування мешканців існуючої забудови: Київський Майдан, 6 - 259 чол., вул. Дубнівська, 15 - 155 чол., вул. Рівненська, 24 - 20 чол., вул. Дубнівська, 21 - 5 чол. Тобто, загальна чисельність населення кварталу становитиме не 855, а 1284 мешканців; недостовірні дані про щільність населення мікрорайону: проектна - 150 чол./га; фактична - 401 чол./га.; недостатня площа озеленення мікрорайону: проектна - менше 6000 кв.м (включно з усіма майданчиками), 1650 кв.м з яких розміщені на території АЗС, а 642 кв.м - на території індивідуального житлового будинку (вказані в ТЕП дані про 9792 к.м є недостовірними); мінімально необхідна - 7704 кв.м (ДБН 6.2.2-12:2018, пункт 6.1.25); недостатня площа майданчиків для відпочинку дорослого населення: проектна - 72 к.м; необхідна - 257 кв.м (ДБН Б.2.2-12:2018, табл. 6.4); недостатня площа майданчиків для занять фізкультурою: проектна - 69 кв.м; необхідна - 2568 кв.м (ДБН Б.2.2-12:2018, табл. 6.4); зменшення площі вказаних майданчиків можливе відповідно до ДБН Б.2.2-12:2018 лише за умови наявності мікрорайонного скверу, а не "торгово-оздоровчого комплексу"; недостатня площа майданчиків для господарських потреб: проектна - 157 кв.м; необхідна - 385 кв.м (Санітарні правила, пункт 4.10); відсутні майданчики для збирання побутових відходів та для вигулу домашніх тварин (ДБН Б.2.2-12:2018, табл. 6.4); недостатня відстань від дитячих майданчиків до стоянок автотранспорту: проектна - 0 кв.м; мінімально необхідна - 20 кв.м (Санітарні правила, пункт 4.10); недостатня кількість місць для паркування автотранспорту: проектна - 500 місць (фактично 57 місць та 2 стоянки загальною площею 950 кв.м; 2 підземні паркінги не здатні забезпечити необхідну кількість у більш як 350 місць); необхідна - 590 місць, у т.ч. 77 гостьових (ДБН 5.2.2-12:2018, табл. 10.5); відсутній відступ від червоної лінії багатоповерхового будинку (№2 експлікації) при відсутності необхідної кількості місць для паркування (ДБН 5.2.2-12:2018, пункт 6.1.23); відсутній проїзд для пожежних автомобілів шириною 3,5 м навколо багатоповерхового будинку (№2 експлікації) на відстані щонайменше 5 м від його зовнішніх стін (ДБН Б.2.2-12:2018, пункт 15.3.1); відсутній майданчик для розвороту пожежної техніки у кінці тупикового проїзду біля торгово-офісних приміщень (№97 експлікації) розміром щонайменше 12 х 12 м (ДБН Б.2.2-12:2018, пункт 15.3.6); десятиповерховий будинок (№3 експлікації) розміщено з порушенням меж санітарнозахисної зони АЗС: проектна відстань - 40 м; мінімально необхідна - 50 м (ДБН 5.2.2-12:2018, пункт10.8.28; Санітарні правила, пункт 5.32). Відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" Монархович В .В. вніс наступні пропозиції: усунути усі вказані порушення державних будівельних норм та санітарних правил та привести проект детального плану території у відповідність до Генерального плану міста Луцька; облаштувати у зоні зелених насаджень загального користування відповідно до Генерального плану міста Луцька мікрорайонний сквер з майданчиками для занять фізкультурою і спортом; у зв`язку з тим, що більше половини території кварталу знаходиться одразу у двох санітарно-захисних зонах: СЗЗ виробничих об`єктів І-ІІІ класу шкідливості та СЗЗ об`єктів транспорту, прийняти площу озеленення більшою мінімально допустимої ДБН 5.2.2-12:2018, що становить 6 кв.м/люд. відповідно до плану зонування; забезпечити відповідно до вимог пунктів 6.1.16 ДБН 5.2.2-12:2018 вже існуючі житлові будинки необхідною площею прибудинкової території для забезпечення повноцінної життєдіяльності їх мешканців; провести державну експертизу проектних рішень щодо впливу шуму транспортних потоків (автотранспорт, залізничний транспорт) на прилеглу сельбищну територію та приміщення житлових і громадських будинків; провести державну експертизу проектних рішень щодо встановлення розміру санітарно-захисних зон з умов шуму та забруднення повітря житлового середовища; винести на повторне громадське обговорення відкоригований варіант плану.

Відтак, зауваження та пропозиції позивача до проекту "Коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку", що надійшли до Управління містобудування і будівництва Луцької міської ради, були спрямовані розробнику проекту ТзОВ "Архітектурне бюро Спецпроект".

Відповідно до п. 1.5 Порядку № 290 розробник містобудівної документації: готує проект договору на розроблення або внесення змін до містобудівної документації; бере участь у складанні проекту завдання на розроблення або внесення змін до містобудівної документації; збирає вихідні дані за дорученням замовника; розробляє містобудівну документацію або вносить до неї зміни відповідно до вимог державних будівельних норм; бере участь у розгляді архітектурно-містобудівною радою відповідного рівня та сесією відповідної ради розробленої ним містобудівної документації; пропонує замовнику у разі необхідності залучити інші науково-дослідні та проектні організації до проведення додаткових досліджень, розроблення окремих розділів містобудівної документації.

Згідно з п. 4.10 Порядку № 290 крім функцій, передбачених у пункті 1.5 розділу I цього Порядку, розробник містобудівної документації на місцевому рівні: бере участь у розгляді пропозицій громадськості до проекту генерального плану, плану зонування території, детального плану території в процесі проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів; доопрацьовує в разі необхідності проект містобудівної документації за результатами розгляду на архітектурно-містобудівній раді та громадських слухань щодо врахування громадських інтересів.

Описані вище зауваження та пропозиції Монарховича В.В. були розглянуті розробником містобудівної документації ТзОВ "АБ Спецпроект" і за результатми їх розгляду останній листом від 26.11.2018 року №1а надав Управлінню містобудування і будівництва Луцької міської ради відповідь на зауваження та пропозиції до проекту коригування детального плану території, в якій вказав наступне (а.с.25). Підставою для проектування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку є рішення Луцької міської ради від 05.06.2018 року № 42/88 "Про надання дозволу на коригування проекту дентального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку". Метою коригування детального плану була зміна конфігурації будівель (які були запроектовані та затверджені в попередньому детальному плані) та розміщення нового спортивно-оздоровчого комплексу, який поліпшить інфраструктуру існуючого житлового кварталу. Розміщення багатоповерхових будинків відповідає затвердженому у 2016 році детальному плану території. Обмеження кількості жителів вираховується не за кількістю зареєстрованих осіб, а за розрахунковою кількістю. Площа озеленення майданчиків для відпочинку жителів, майданчики для заняття фізкультурою, господарських потреб, для вигулу домашніх тварин вираховується для мікрорайону в цілому, а не для кварталу окремо. Мікрорайон знаходиться між двома зеленими зонами (річками Сапалаївкою та Стир). Для паркування автотранспорту будуть передбачені як наземні. так і підземні парковки у житловому кварталі. Паркомісця розміщені у пішохідній доступності в багатоповерхових гаражах, які передбачені в санітарній зоні залізничного полотна. Житлові будинки, в яких на перших поверхах вбудовані комерційні заклади, можуть розміщуватись на червоних лініях. Круговий об`їзд будинків передбачає можливість об`їзду на відстані 5 м від зовнішньої стіни. Біля торгово-офісного приміщення № 7 запроектована велика парковка автомобілів №13. Десятиповерховий житловий будинок № 3 запроектований на відстані 40 метрів від АЗС, яка є середньої потужності (ДБН Б. 2.2-12:2018). Згідно з п. 4.6 ДБН Б.1.1-14:2012 у детальному плані враховуються інвестиційні наміри будівництва для відповідної території на етапі реалізації від 3 до 7 років та надаються орієнтовні показники на розрахунковий етап генерального плану населеного пункту. Також вказано, що ділянки, на яких запропоновано розміщення житлового будинку та спортивного комплексу, є у приватній власності. Зазначено, що оскільки попередній детальний план вже був затверджений, то внесення змін (коригування) до детального плану здійснюється шляхом розроблення проекту детального плану території, погодження проекту та його затвердження.

Суд вважає безпідставними доводи позивача про те, що замовник та розробник спірного проекту порушили встановлений п. 11 Порядку № 555 місячний строк розгляну його зауважень, зважаючи на таке.

Як описано вище, голова ОСББ "Діамант-Луцьк" та ОСББ "Наш дім" Монархович В.В. подав зауваження та пропозиції до проекту коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку до Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради (замовник) 25.10.2018 року. Вказані зауваження та пропозиції були скеровані замовником розробнику проекту ТзОВ "АБ Спецпроект", який листом від 26.11.2018 року № 1а надав відповідь на них.

Отже, пропозиції і зауваження Монарховича В.В. до спірного проекту були розглянуті замовником і розробником вказаного проекту у місячний строк з дня їх отримання (враховуючи, що 25.11.2018 року був вихідним днем - неділя), як це передбачено п. 11 Порядку № 555.

Посилання позивача на ту обставину, що відповідь про розгляд його пропозицій й зауважень Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради надано йому лише 04.12.2018 року, на думку суду, не дає підстав для висновку про порушення порядку громадського обговорення спірного проекту в зв`язку з несвоєчасним розглядом цих зауважень, оскільки п. 11 Порядку № 555 встановлено місячний строк тільки для розгляду зауважень і пропозицій громадськості, однак не передбачено, що в цей строк повинна надаватись відповідь автору такого звернення, а лише за результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. Водночас, суд вважає, що за відсутності конкретного строку надання відповіді, така відповідь повинна надаватись в розумний строк. Оскільки відповідь на зауваження позивача направлена розробником проекту замовнику 26.11.2018 року, а позивача про розгляд його пропозицій повідомлено 04.12.2018 року, на думку суду, Управлінням містобудування та архітектури Луцької міської ради надано йому зазначену вище відповідь в межах розумного строку.

Щодо тверджень позивача про те, що отримана ним відповідь від 04.12.2018 року не може вважатись обґрунтованою відмовою у врахуванні його зауважень, оскільки містить недостовірну інформацію і в ній відсутнє посилання на нормативні документи, тобто саме обґрунтування, суд зазначає наступне.

На думку суду, зауваження з приводу містобудівної документації підлягають обов`язковому розгляду, однак не обов`язковому врахуванню розробником та замовником містобудівної документації, які мають право відмовити у їх врахуванні. При цьому, наявність певних обґрунтовано неврахованих зауважень не є перешкодою для подальшого розгляду та затвердження такої містобудівної документації.

В пояснювальній записці до проекту рішення виконавчого комітету Луцької міської ради "Про затвердження коригування проекту детального плану території житлового кварталу між вул . Рівненською та вул. Дубнівською в місті Луцьку " вказано, що прийняття рішення дозволить впорядкувати забудову району житлового кварталу між вулицями Рівненською та Дубнівською (а.с.45). Після проходження процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості проект детального плану було повернуто замовнику (розробник ТОВ "АБ Спецпроект") на доопрацювання. Також зазначено, що 20.11.2018 року дана містобудівна документація розглядалася на засіданні архітектурно-містобудівної ради, де більшістю голосів рекомендовано погодити детальний план житлового кварталу, про що свідчить протокол засідання архітектурно-містобудівної ради від 20.11.2018 року №3 (а.с.48).

Відповідно до ст.20 Закону №3038-VI архітектурно-містобудівна рада при уповноваженому органі містобудування та архітектури виконавчого органу міської ради діє як дорадчий орган для професійного обговорення проектних рішень у сфері містобудування. Пунктами 2.1-2.3 Типового положення про архітектурно-містобудівні ради, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 07.07.2011 року №108, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 22.07.2011 року за № 903/19641, визначено, що рада згідно з наданими чинним законодавством повноваженнями у сфері містобудування та архітектури розглядає містобудівну та проектну документацію і надає рекомендації з питань планування, забудови та іншого використання територій відповідному органу містобудування та архітектури, а саме: визначення державних інтересів у проектах містобудівної документації (Генеральна схема планування території України; схеми планування території на регіональному рівні; генеральні плани населених пунктів; детальні плани територій, проекти зонування територій), а також історико-архітектурних опорних планів; будівництва об`єктів (будинків і споруд житлового, громадського, комунального, промислового та іншого призначення, об`єктів садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, а також об`єктів реставрації, пристосування пам`яток архітектури та містобудування). При розгляді містобудівної та проектної документації рекомендації надаються на підставі їх оцінки відповідно до вимог законодавства, державних будівельних норм, особливостей містобудівної ситуації (архітектурно-планувальних рішень, техніко-економічних показників та архітектурної виразності). Результати розгляду Радою проектів містобудівної документації враховуються під час подальшого доопрацювання та затвердження таких проектів.

Також позивач, обґрунтовуючи невідповідність коригування детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською у місті Луцьку , посилається на його невідповідність Генеральному плану міста Луцька в частині розміщення житлових будинків (№1 та №2 експлікації), розміщення торгового комплексу (№18 експлікації). Водночас, у своїх зауваженнях та пропозиціях до проекту, поданих в межах громадських слухань, про невідповідність розміщення торгового комплексу (№18 експлікації) Генеральному плану міста Луцька позивач не вказував, тому відсутні підстави вважати, що ці зауваження не були враховані. Інші доводи позивача у позовній заяві про порушення Державних будівельних норм та Санітарних правил, зокрема, про те, що відсутні майданчики для збирання побутових відходів та для вигулу домашніх тварин; недостатня відстань від дитячих майданчиків до стоянок автотранспорту; відсутній проїзд для пожежних автомобілів шириною 3,5 м навколо багатоповерхового будинку (№ 2 експлікації) на відстані щонайменше 5 м від його зовнішніх стін; відсутній майданчик для розвороту пожежної техніки у кінці тупикового проїзду біля торгово-офісних приміщень (№7 експлікації) розміром щонайменше 12х12 м; десятиповерховий будинок (№ 3 експлікації) розміщено з порушенням меж санітарнозахисної зони АЗС, про які вказано у позові, були предметом розгляду розробником проекту перед погодженням проекту Луцькою міською радою та затвердженням цього проекту відповідачем. На думку суду, саме розробник проекту зобов`язаний забезпечити дотримання державних будівельних норм і правил та несе відповідальність за неналежне виконання робіт (надання послуг), порушення вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил. При цьому, професійне обговорення проектних рішень було забезпечено також архітектурно-містобудівною радою, участь якої при розгляді містобудівної та проектної документації передбачає оцінку на відповідність законодавства, державних будівельних норм, особливостей містобудівної ситуації (архітектурно-планувальних рішень, техніко-економічних показників та архітектурної виразності). А функції відповідача після проведення громадських слухань та погодження міською радою зводяться до затвердження проекту коригування до детального плану, розробленого відповідним суб`єктом господарювання, та оприлюднення прийнятого рішення.

Суд звертає увагу на те, що твердження позивача про порушення розробником проекту державних будівельних норм і санітарних правил є його оціночними судженнями, на противагу яким замовник та розробник проекту навели свої аргументи.

Враховуючи повноваження відповідача у спірних правовідносинах, фактично підставою визнання протиправним та скасування оскарженого рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради від 07.03.2019 року № 148-1 "Про затвердження коригування проекту детального плану території житлового кварталу між вул. Рівненською та вул. Дубнівською в місті Луцьку" позивач вказує саме непроведення у встановленому законом порядку громадського обговорення даного проекту, який, на його думку, не може бути затверджений в силу вимог ст. 21 Закону № 3038-VI. Однак судом встановлено, що зауваження та пропозиції позивача до цього проекту були розглянуті у встановленому порядку, що описано вище, а відтак його право на участь в громадському обговоренні вказаного проекту детального плану не порушене.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог та підстав позову, а також системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів, суд дійшов висновку, що доводи позивача, якими він обґрунтовував свої позовні вимоги, не знайшли свого підтвердження та спростовуються наведеними матеріалами справи.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених вище норм чинного законодавства України суд дійшов висновку, що оскаржуваним рішенням відповідача охоронювані законом права та інтереси позивача порушені не були, що свідчить про безпідставність його позовних вимог. Відтак, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у зв`язку із відмовою у задоволенні позову не відшкодовуються позивачу.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 257, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Діамант-Луцьк" (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Дубнівська, будинок 15, код ЄДРПОУ 39221866) до Виконавчого комітету Луцької міської ради (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 19, код ЄДРПОУ 04051327) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84851288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2699/19

Постанова від 26.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 10.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні