Рішення
від 25.09.2019 по справі 160/6748/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2019 року Справа № 160/6748/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Бурцевій Я.Е.

за участю:

представника позивача Резніченко ОСОБА_1 .І ОСОБА_2

представника відповідача Малишевої А.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАТОР" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АМАТОР" (далі - ТОВ «АМАТОР» , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач), в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №0019591404 від 08.07.2019 року.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «АМАТОР» з питань повноти нарахування плати за землю за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ «АМАТОР» на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,1748 га за період з 01.01.2017 року по 25.04.2018 року, за результатами якої складено акт №32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року. На підставі висновків акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0019591404 від 08.07.2019 року, яким позивачу збільшено податкові зобов`язання на 50015,40 грн. та застосовано штрафні санкції у розмірі 12503,85 грн. Зазначає, що законодавством України чітко встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, а Податковий кодекс України регулює лише строки внесення орендної плати за земельні ділянки, податковий період, порядок обчислення орендної плати та порядок її зарахування до бюджету. Відповідач, прийнявши податкове повідомлення-рішення, фактично змінив умови договору оренди в частині визначення збільшення орендної плати. Таким чином, позивач вважає податкове повідомлення-рішення №0019591404 від 08.07.2019 року протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 22.07.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне провадження.

Представник відповідача надав до суду відзив на позов, у якому просив суд відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування своїх заперечень зазначив, що за результатами позапланової виїзної перевірки ТОВ «АМАТОР» встановлено, що останнім сплачено оренду плату у меншому розмірі за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 рік, з 01.01.2018 року по 25.04.2018 року. Позивачем при розрахунку податкового зобов`язання з орендної плати в податкових деклараціях з плати за землю невірно застосовано нормативну грошову оцінку земельної ділянки (з розрахунку 3905632,67 грн. за площу 0,1748 га). Зазначає, що річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ТОВ «АМАТОР» у відповідності з вимогам чинного законодавства України, має розраховуватись із застосування нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 2017-2018 роки (5169179,45 грн. за площу 0,1748 га). Отже, позивачем занижено суму орендної плати за земельну ділянку площею 0,1748 га за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 рік на суму 37906,40 грн., та за період з 01.01.2018 року по 25.04.2018 року на суму 12109 грн. Таким чином, податкове повідомлення-рішення №0019591404 від 08.07.2019 року, яким позивачу збільшено грошове зобов`язання з орендної плати за землю є правомірним та таким, що прийнято відповідачем у межах та в спосіб, передбачений чинним законодавством України.

Представник позивача надав відповідь на відзив, у якому додатково зазначив, що відповідачем безпідставно здійснено розрахунок орендної плати з урахуванням інформації з витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Зазначає, що за даними Державного земельного кадастру цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:08:832:0012 встановлено два значення КВЦПЗ 03.08 та 10.08, що суперечить вимогам діючого законодавства, та стало підставою для відмови позивачу у видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, якою користується ТОВ «АМАТОР» .

08.08.2019 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 11.09.2019 року; 11.09.2019 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 25.09.2019 року.

За письмовою згодою учасників справи розгляд справи по суті відбувся 25.09.2019 року після закриття підготовчого провадження.

В судовому засіданні 25.09.2019 року представник позивача підтримала позов та просила суд задовольнити позов. Представник відповідача проти позову заперечувала та просила суд відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що 03.07.2003 року між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та ТОВ АМАТОР (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки розташованої за адресою: вул.Набережна Заводська, будинок, 38-А (Ленінський район) для фактичного розміщення центру дозвілля, згідно якого ТОВ АМАТОР прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1748 га (кадастровий номер - 1210100000:08:832:0012) .

Підставою для передачі земельної ділянки в оренду є рішення Дніпропетровської міської ради №89/9 від 25.04.2003 року (пункт 1.2 вказаного Договору).

Відповідно до пунктів 3.1, 3.2 договору сума орендної плати за користування земельною ділянкою на термін дії договору складає 100619,40 грн.

Розмір земельного податку переглядається у разі законодавчої зміни ставок земельного податку.

Рішенням Дніпровської міської ради від 21.11.2018 року №203/37 договір оренди від 03.07.2003 року поновлено на п`ятнадцять років, починаючи з 26.04.2018 року та встановлено річну орендну плату за користування земельною ділянкою площею 0,1748 га у розмірі 3 відсотки нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

ТОВ АМАТОР подано звітні податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 0,1748 га (кадастровий номер - 1210100000:08:832:0012), розташовану у Ленінському районі м. Дніпропетровська (нова назва - Новокодацькому районі м. Дніпра) за 2017 рік від 20.02.2017 року №1700018899 та за 2018 рік від 19.02.2018 року за №14416. Згідно вказаних податкових декларацій нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена:

- станом на 01.01.2017 року у сумі 3905632,67 грн за 0,1748 га (22343436,31 грн. *0,1748 га);

- станом на 01.01.2018 року у сумі 3905632,67 грн за 0,1748 га (22343436,31 грн. *0,1748 га).

Задекларована сума зобов`язання, що підлягає сплаті за період з 01.01.2017 рік по 31.12.2017 рік - 117168,98 грн., за період з 01.01.2018 рік по 25.04.2018 рік - 37428,97 грн.

11.06.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «АМАТОР» з питань нарахування плати за землю за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ «АМАТОР» на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,1748 га (кадастровий номер - 1210100000:08:832:0012) за період з 01.01.2017 року по 25.04.2018 року, за результатами якої складено акт №32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року.

У висновках акту перевірки №32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року встановлено порушення ТОВ АМАТОР п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України. У зв`язку з заниження нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ «АМАТОР» було встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Ленінського району (нова назва - Новокодацького району) за період з 01.01.2017 року по 25.04.2018 рік на загальну суму 50015,40 грн., в тому числі за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму - 37906,40 грн., за період з 01.01.2018 року по 25.04.2018 року на суму - 12109 грн.

Не погодившись з висновками, викладеними в акті перевірки №32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року, позивач надав до ГУ ДФС у Дніпропетровській області заперечення, у яких просив скасувати акт перевірки №32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області розглянуто заперечення позивача та листом від 03.07.2019 року №76412/10/04-36-14-04 повідомлено позивача, що висновки акту №32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АМАТОР» є правомірними та такими, що відповідають вимогам чинного податкового законодавства України.

08.07.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення №0019591404, яким збільшено ТОВ «АМАТОР» суму грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за податковим зобов`язанням у розмірі 50015,40 грн., та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 12503,85 грн.

Позивач, вважаючи податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 року №0019591404 протиправним звернувся до суду з позовом про його скасування.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

За визначенням підпункту 14.1.147 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата) (підпункт 14.1.136. пункту 14.1 ст. 14 ПК України).

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункт 288.4 статті 288 ПК України).

Пунктом 288.5 статті 288 ПК України встановлені обмеження щодо мінімального та максимального розміру річної суми орендної плати.

Так, підпунктами 288.5.1 та 288.5.2 цього пункту в редакції, чинній з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Підпунктами 288.5.1 та 288.5.2 цього пункту в редакції, чинній з 01.01.2018 року встановлено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

У відповідності до пункту 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Згідно з пунктом 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

В судовому засіданні встановлено, що позивачем здійснено розрахунок орендної плати на підставі довідки Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку землі від 26.05.2009 року №3483.

В той же, час у цій довідці від 26.05.2009 року передбачено, що у разі змін в діючому законодавстві, прийняття міською радою рішень щодо змін в грошовій оцінці земель міста дійсна довідка втрачає чинність.

Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 року №4/65 затверджено нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.06.2016 року №5/5 внесено зміни до рішення міської ради від 15.07.2015 року №4/65, відповідно до яких пункт 1.2. викладено в новій редакції: «Нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн., визначену станом на 01.01.2013 року» .

Отже, з прийняттям вказаних рішень міської ради, дані державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку землі (від 26.05.2009 року), на підставі яких позивач здійснював розрахунок орендної плати, втратили чинність та не можуть використовуватись для розрахунку сум орендної плати з 2017 рік та січень-квітень 2018 року.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

З системного аналізу вказаних норм права суд дійшов висновку, що з набранням чинності ПК України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим або більшим, ніж встановлений підпунктами 288.5.1, 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України, та повинен враховувати коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який впливає на нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка є базою оподаткування плати за землю.

До аналогічного висновку щодо застосування зазначених правових норм до спірних правовідносин дійшов Верховний Суд у постановах від 25.04.2019 року по справі № 810/952/17 та від 27.06.2019 року по справі № 808/2503/16, який відповідно до частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України має бути врахований судом при виборі і застосуванні норм права.

Таким чином, твердження позивача щодо визначення розміру орендної плати за землю виключно договором оренди землі є безпідставним та відхиляється судом.

Згідно з пунктом 286.1 статті 286 ПК України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 286.2 статті 286 ПК України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначає Закон України Про оцінку земель .

Відповідно до статті 5 Закону України Про оцінку земель грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до вимог статті 20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Судом встановлено, що під час проведення перевірки щодо відображеного показника плати за землю за 2017-2018 роки контролюючим органом використано витяг від 05.04.2018 року №5/280318/03-07 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 . 38-а кадастровий номер - 1210100000:08:832:0012, сформованого ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, яку орендує позивач згідно договору 03.07.2003 року.

Відповідно до вказаного витягу нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2017 року - складає 5 169 179,45 грн. за 0,1748 га. З урахування індексації, передбаченої статтею 289 ПК України на 2018 рік - 1%, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2018 року також становить 5 169 179,45 грн. за 0,1748 га.

Вказаний витяг виданий уповноваженим на те органом, оформлений належним чином та є дійсними. Відтак суд критично оцінює твердження позивача про те, що витяг, який покладено в основу розрахунку орендної плати контролюючим органом, не є належним документом для здійснення такого обрахунку.

Отже, в силу вимог статті 286 ПК України, оскільки затверджено нову нормативно грошову оцінку землі, позивач при поданні декларації з плати за землю за 2017-2018 роки повинен був здійснити розрахунок, виходячи з нової нормативної грошової оцінки землі.

Та обставина, що позивач не зміг отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі, яку він орендує, з підстав зазначення у реєстрі двох видів цільового призначення земельної ділянки, не свідчить про дефектність або нечинність витягу, який отриманий відповідачем.

Позивач не позбавлений права звернутись до суду з позовною заявою до міської ради з приводу правомірності визначення двох видів цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у користуванні у ТОВ «АМАТОР» відповідно до договору оренди від 03.07.2003 року.

Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку про те, що податкове повідомлення-рішення №0019591404 від 08.07.2019 року прийнято контролюючим органом на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи наведене, відповідачем на підставі належних та допустимих доказів доведено обставини на яких ґрунтуються його заперечення, а позивачем не доведено правомірність його вимог.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ «АМАТОР» задоволенню не підлягають.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАТОР" (адреса: 49019, м. Дніпро, вул. Набережна Заводська, буд. 38-А; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 19438555) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17А; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 04 жовтня 2019 року.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84851319
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6748/19

Постанова від 28.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні