Постанова
від 28.11.2019 по справі 160/6748/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 листопада 2019 року м. Дніпросправа № 160/6748/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),

суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАТОР"

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2019 року

у справі №160/6748/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАТОР"

до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

17 липня 2019 р. Товариство з обмеженою відповідальністю " АМАТОР" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №0019591404 від 08.07.2019 року.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2019 р. у справі № 160/6748/19 в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАТОР" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, Товариством з обмеженою відповідальністю "АМАТОР" подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2019 р. у справі № 160/6748/19, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, 11.06.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ АМАТОР з питань нарахування плати за землю за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ АМАТОР на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,1748 га (кадастровий номер - 1210100000:08:832:0012) за період з 01.01.2017 року по 25.04.2018 року, за результатами якої складено акт №32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року.

У висновках акту перевірки № 32117/04-36-14-04/19438555 від 11.06.2019 року встановлено порушення ТОВ АМАТОР п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України. У зв`язку з заниження нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ АМАТОР встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Ленінського району (нова назва - Новокодацького району) за період з 01.01.2017 року по 25.04.2018 рік на загальну суму 50015,40 грн., в тому числі за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму - 37906,40 грн., за період з 01.01.2018 року по 25.04.2018 року на суму - 12109 грн.

08.07.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення №0019591404, яким збільшено ТОВ АМАТОР суму грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за податковим зобов`язанням у розмірі 50015,40 грн., та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 12503,85 грн.

Позивач, вважаючи податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 року №0019591404 протиправним звернувся до суду.

Дослідивши обставини по справі колегія суддів вважає за можливе погодитись з висновками суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення вимог адміністративного позову з огляду на наступне.

Так, з матеріалів справи вбачається, що 03.07.2003 року між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та ТОВ АМАТОР (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки розташованої за адресою: вул.Набережна Заводська, будинок, 38-А для фактичного розміщення центру дозвілля, згідно якого ТОВ АМАТОР прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1748 га (кадастровий номер - 1210100000:08:832:0012) .

Підставою для передачі земельної ділянки в оренду є рішення Дніпропетровської міської ради №89/9 від 25.04.2003 року (пункт 1.2 вказаного Договору).

Відповідно до пунктів 3.1, 3.2 договору сума орендної плати за користування земельною ділянкою на термін дії договору складає 100619,40 грн.

Розмір земельного податку переглядається у разі законодавчої зміни ставок земельного податку.

Рішенням Дніпровської міської ради від 21.11.2018 року №203/37 договір оренди від 03.07.2003 року поновлено на п`ятнадцять років, починаючи з 26.04.2018 року та встановлено річну орендну плату за користування земельною ділянкою площею 0,1748 га у розмірі 3 відсотки нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

ТОВ АМАТОР подано звітні податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 0,1748 га (кадастровий номер - 1210100000:08:832:0012), розташовану у Ленінському районі м. Дніпропетровська (нова назва - Новокодацькому районі м. Дніпра) за 2017 рік від 20.02.2017 року №1700018899 та за 2018 рік від 19.02.2018 року за №14416. Згідно вказаних податкових декларацій нормативно грошова оцінка земельної ділянки визначена:

- станом на 01.01.2017 року у сумі 3905632,67 грн за 0,1748 га (22343436,31 грн. *0,1748 га);

- станом на 01.01.2018 року у сумі 3905632,67 грн за 0,1748 га (22343436,31 грн. *0,1748 га).

Задекларована сума зобов`язання, що підлягає сплаті за період з 01.01.2017 рік по 31.12.2017 рік 117168,98 грн., за період з 01.01.2018 рік по 25.04.2018 рік - 37428,97 грн.

Згідно з п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

За визначенням, наведеним у п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПК України (в редакції у період, який перевірявся) плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

За приписами п.288.2 ст.288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Згідно з п.288.1 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

За приписами п.п.288.3-288.4 ст.288 ПК України об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Відповідно до п.288.5 ст.288 ПК України в редакції, що діяла до 01.01.2017, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до п.288.5 ст.288 ПК України в редакції з 01.01.2017, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

За положеннями пп.271.1.1 п.271.1 ст.271 ПК України базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

У п.289.1 ст.289 ПК України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

З матеріалів справи встановлено, що позивачем здійснено розрахунок орендної плати на підставі довідки Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку землі від 26.05.2009 року №3483.

В той же, час у цій довідці передбачено, що у разі змін в діючому законодавстві, прийняття міською радою рішень щодо змін в грошовій оцінці земель міста, дійсна довідка втрачає чинність.

Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 року №4/65 затверджено нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.06.2016 року №5/5 внесено зміни до рішення міської ради від 15.07.2015 року №4/65, відповідно до яких пункт 1.2. викладено в новій редакції: Нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн., визначену станом на 01.01.2013 року.

Отже, з прийняттям вказаних рішень міської ради, дані державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку землі (від 26.05.2009 року), на підставі яких позивач здійснював розрахунок орендної плати, втратили чинність та не можуть використовуватись для розрахунку сум орендної плати з 2017 рік та січень-квітень 2018 року.

Разом з тим, позивач вважає, що розмір орендної плати повинен визначатись виключено договором оренди, а норми податкового законодавства можуть визначати лише строки сплати даного податку.

Колегія суддів не може погодитись з даною позицією позивача, з огляду на наступне.

З набранням чинності ПК України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим або більшим, ніж встановлений підпунктами 288.5.1, 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України, та повинен враховувати коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який впливає на нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка є базою оподаткування плати за землю.

До аналогічного висновку щодо застосування зазначених правових норм до спірних правовідносин дійшов Верховний Суд у постановах від 25.04.2019 року по справі № 810/952/17 та від 27.06.2019 року по справі № 808/2503/16, який відповідно до частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України має бути врахований судом при виборі і застосуванні норм права.

Виходячи з вищевикладеного, суд першої інстанції під час розгляду даної справи дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про відмову у задоволенні позову ТОВ Аматор .

Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні, з огляду на що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, рішення суду є законним та обґрунтованим, тому за результатами апеляційного розгляду, залишається без змін.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАТОР" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2019 р. у справі № 160/6748/19 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2019 р. у справі № 160/6748/19 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий - суддя Н.А. Бишевська

суддя І.Ю. Добродняк

суддя Я.В. Семененко

Дата ухвалення рішення28.11.2019
Оприлюднено12.12.2019
Номер документу86236218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6748/19

Постанова від 28.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні