Рішення
від 04.10.2019 по справі 160/7946/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2019 року Справа № 160/7946/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Логістікоптпостач до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю Логістікоптпостач (далі - ТОВ Логістікоптпостач , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2), в якій, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 01.10.2019 року, просить:

- визнати протиправними та скасувати наступні рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: Рішення від 23.07.2019 року № 1231936/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 05.07.2019 року; Рішення від 19.08.2019 року № 1255689/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 51 від 18.06.2019 року; Рішення від 28.08.2019 року № 1261807/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 65 від 29.06.2019 року; Рішення від 30.08.2019 року № 1263303/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 6 від 16.08.2019 року; Рішення від 30.08.2019 року № 1263300/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 16.08.2019 року; Рішення від 30.08.2019 року № 1263302/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 16.08.2019 року; Рішення від 19.08.2019 року № 1255691/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 57 від 25.06.2019 року; Рішення від 19.08.2019 року № 1255693/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 58 від 25.06.2019 року; Рішення від 19.08.2019 року № 1255690/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 60 від 26.06.2019 року; Рішення від 19.08.2019 року № 1255697/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 61 від 27.06.2019 року; Рішення від 30.08.2019 року № 1263310/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 16.08.2019 року; Рішення від 19.08.2019 року № 1255703/42870373, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 78 від 18.06.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 05.07.2019 року, № 51 від 18.06.2019 року, № 65 від 29.06.2019 року, № 6 від 16.08.2019 року, № 5 від 16.08.2019 року, № 4 від 16.08.2019 року, № 57 від 25.06.2019 року, № 58 від 25.06.2019 року, № 60 від 26.06.2019 року, № 61 від 27.06.2019 року, № 3 від 16.08.2019 року, № 78 від 18.06.2019 року, що складені ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ , датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ТОВ Логістікоптпостач до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості № 277 від 12.07.2019 року;

- зобов`язати Головне управління ДФС у Дніпропетровській області виключити ТОВ Логістікоптпостач з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем протиправно з порушенням норм чинного законодавства. Позивачем на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, були надані усі належні документи та пояснення. Всі документи, які були надані для реєстрації податкових накладних, були складені у відповідності до вимог законодавства та містили всі необхідні реквізити. Проте, відповідачем протиправно не були взято до уваги надані пояснення та документи в результаті чого відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав надання платником податків копій документів, складених з порушенням. Зазначені дії контролюючого органу є протиправними, а прийняті рішення підлягають скасуванню. Позивач вказує, що зупинення реєстрації податкових накладних відбувається внаслідок протиправного віднесення його до переліку суб`єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості. Станом на час виникнення спірних правовідносин Критерії ризиковості платників податків існували виключно у вигляді листа ДФС України від 05.11.2018 №4065/99-99-07-05-04-18 Критерії ризиковості платника податків , та які не затверджені будь-яким наказом ДФС України та не зареєстровані в Міністерстві юстиції України. Рішення про включення ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ до переліку суб`єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості прийнято не у спосіб та не в порядку, встановленому Конституцією України та іншими нормативно - правовими актами України. Протиправне зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ зумовлює настання негативних наслідків для підприємства, що полягають у створенні додаткових перешкод в здійсненні господарських операцій (а саме необхідність постійно витрачати додатковий час, трудові та матеріальні ресурси на підготовку пояснень та копій документів з метою розблокування податкових накладних), а також руйнує ділову репутацію ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ перед контрагентами.

Ухвалою від 20.08.2019 року позовну заяву залишено без руху у зв`язку з недотриманням вимог, встановлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, та встановлено п`ятиденний строк для усунення недоліків з дня отримання копії цієї ухвали.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.09.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.09.2019 року замінено відповідача-1 Головне управління ДФС у Дніпропетровській області на правонаступника - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області та відповідача-2 - Державну фіскальну службу України на правонаступника Державну податкову службу України.

Представником ДПС України 27.09.2019 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що вимога про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є неправомірними, оскільки повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідного органу. Без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасними.

Представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області 27.09.2019 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що реєстрація податкових накладних була зупинена у зв`язку з невідповідністю вимогам п.14, 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Оскаржувані рішення прийняті з підстави ненадання позивачем необхідних копій документів. Відповідач вважає визначені підстави в Рішеннях комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. ТОВ Логістікоптпостач включено до переліку ризикових згідно Протоколу засідання комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №277 від 12.07.2018 року, як такого, що відповідає п.1.6 Критеріїв ризиковості платника податку. Підставами включення в порядок денний роботи комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації розгляд питання щодо включення ТОВ Логістікоптпостач є матеріали отримані в рамках Алгоритму затвердженого розпорядженням від 22.03.2018 №124-р. Висновки, наведені в протоколі, є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, такий протокол не порушує прав останнього. Внесення суб`єктом владних повноважень ТОВ Логістікоптпостач до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що ТОВ "Логістікоптпостач" (код ЄДРПОУ 42870373) зареєстроване у якості юридичної особи 07.03.2019 року та є платником податку на додану вартість, основний вид діяльності - 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

Між ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ та ТОВ КРИВБАСРЕМСНАБ було укладено договір від 19.04.2019 року № 18, предметом якого постачальник зобов`язується передати товар у власність покупця у строки, визначені специфікацією, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити за нього суму, передбачену специфікаціями до даного договору. До вищевказаного договору була складена специфікація № 1, відповідно до якої предметом договору є електродвигун СДС 19-56-40 УЗ (2500 кВт, 150 об/мин, 6 кА), комплектація згідно технічної вимоги № ОКСМ 19-09 ТТ.

05 липня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була здійснена поставка електродвигуна СДС 19-56-40 УЗ (2500 кВт, 150 об/мин, 6 кА, що підтверджується видатковою накладною № 938 від 05 липня 2019 року.

Транспортування здійснювалось ФОП ОСОБА_1 на замовлення ТОВ КРИВБАСРЕМСНАБ , що підтверджується товарно-транспортною накладною № Р938 від 05 липня 2019 року.

Розрахунки за договором здійснювались на підставі наступних платіжних доручень: № 1173 від 23 квітня 2019 року, № 1204 від 13 червня 2019 року, № 1205 від 14 червня 2019 року, № 1223 від 03 липня 2019 року, № 1254 від 30 липня 2019 року.

Реалізований товар (електродвигун СДС 19-56-40 УЗ (2500 кВт, 150 об/мин, 6 кА) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ ТАТЕЛЕКТРОМАШ-СЕРВІС за договором № 1 від 15 квітня 2019 року, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000012 від 04 липня 2019 року. Транспортування здійснювалось ФОП ОСОБА_1 , що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0000000005 від 04 липня 2019 року. Розрахунки проведені, що підтверджується наявними в метріалах справи копіями платіжних доручень.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ було складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 3 від 05.07.2019 року.

Між ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ (Постачальник) та ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ (Покупець) було укладено договір від 01 червня 2019 року № 0106-19Щ, за умовами якого постачальник зобов`язується передати товар у власність покупця партіями протягом терміну дії договору, а покупець оплачує й приймає щебеневу продукцію, на умовах EXW в асортименті і кількості згідно заявки покупця.

18 червня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була здійснена поставка щебеню підтверджується видатковою накладною № 755 від 18 червня 2019 року, Транспортування здійснювалось TOB МАКЕТ-КР на замовлення ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ , що підтверджується наданими товарно-транспортними накладними.

Розрахунки за договором здійснювались на підставі наступних платіжних доручень: №484 від 05 липня 2019 року, № 487 від 05 липня 2019 року, № 494 від 11 липня 2019 року, №96 від 12 липня 2019 року.

Реалізований товар (щебінь) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ Торговий дім КІРОВОГРАДГРАНІТ за договором № ТД26-19 від 31 травня 2019 року, підтверджується специфікаціями, видатковими накладними та товарно-транспортними накладними. Розрахунки проведені, що підтверджується наданими платіжними дорученнями.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 51 від 18 червня 2019 року.

29 червня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ за вищевказаним договором здійснена поставка відсіву, що підтверджується видатковою накладною № 937 від 29.06.2019 року. Транспортування здійснювалось TOB МАКЕТ-КР на замовлення ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ , що підтверджується наданими товарно-транспортними накладними.

Розрахунки за договором здійснювались на підставі наступних платіжних доручень: №484 від 05 липня 2019 року, № 487 від 05 липня 2019 року.

Реалізований товар (щебінь) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ Торговий дім КІРОВОГРАДГРАНІТ за договором № ТД26-19 від 31 травня 2019 року, Стверджується специфікаціями, видатковими накладними та товарно-транспортними -дними. Розрахунки проведені, що підтверджується наданими платіжними дорученнями.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187,201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 65 від 29.06.2019 року.

16 серпня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була здійснена поставка щебеню, що підтверджується видатковою накладною №1210 від 16 серпня 2019 року.

Транспортування здійснювалось ТОВ МАКЕТ-КР на замовлення ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ , що підтверджується наданими товарно-транспортними накладними.

Реалізований товар (щебінь) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ФОП ОСОБА_2 за договором № 828 від 26 червня 2019 року, що підтверджується видатковою накладною та товарно-транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187,201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 3 від 16.08.2019 року.

18 червня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була здійснена поставка відсіву та щебеню, що підтверджується видатковою накладною № 754 від 18 червня 2019 року.

Транспортування здійснювалось TOB МАКЕТ-КР на замовлення ТОВ БІТМІН- МАРКЕТ , що підтверджується наданими товарно-транспортними накладними.

Реалізований товар (щебінь) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ПАТ КІРОВОГРАДГРАНІТ за договором № 02-19 від 31 травня 2019 року та договором ТД 26-19 від 31 травня 2019 року, що підтверджується видатковими накладними та товарно- транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187,201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 78 від 18 червня 2019 року.

Між ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ (Постачальник) та ТОВ БІТМІН-МАРКЕТ купець) було укладено договір поставки від 01 червня 2019 року № 01/06, за умовами якого постачальник (ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ ) протягом строку дії цього договору зобов`язується постачати, а покупець приймати та оплачувати товар на умовах, в кількості, асортименті, по цінам, якості і в строки, визначені договором, видаткових накладних, які після підписання сторонами мають юридичну силу, специфікації.

16 серпня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була здійснена поставка товару (структуруючої енергозберігаючої добавки), що підтверджується видатковою накладною № 1213 від 16 серпня 2019 року, товарно-транспортною накладною.

Реалізований товар (структуруючу енергозберігаючу добавку) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ КЛБС за договором № 31/05 від 31 травня 2019 року, що підтверджується видатковими накладними та товарно-транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 6 від 16 серпня 2019 року.

16 серпня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ за вищевказаним договором була здійснена поставка товару (адг. добавка Wetfix ВЕ), що підтверджується видатковою накладною № 1212 від 16 серпня 2019 року.

Реалізований товар (адг. добавка Wetfix ВЕ) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ КЛБС за договором № 31/05 від 31 травня 2019 року, що підтверджується податковими накладними та товарно-транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 5 від 16 серпня 2019 року.

16 серпня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ за вищевказаним договором була здійснена поставка товару (бітумно-каучукова стрічка), що підтверджується видатковою накладною № 1211 від 16 серпня 2019 року.

Реалізований товар (бітумно-каучукова стрічка) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ по ТОВ КЛБС за договором № 31/05 від 31 травня 2019 року, що підтверджується податковими накладними та товарно-транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 4 від 16 серпня 2019 року.

Між ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ (Постачальник) та TOB ТРАКЦІЯ АСФАЛЬТ (Покупець) було укладено договір поставки № 01-04/2019 від 01.04.2019 року, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця бітум шляховий, мінеральний порошок, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і оплатити його на умовах, передбачених цим Договором.

25 червня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ за вищевказаним договором була здійснена поставка товару (в`яжуче полімер-модифіковане марки ПМВ 45/80-65), що підтверджується видатковою накладною № 923 від 25 червня 2019 року.

Реалізований товар (в`яжуче полімер-модифіковане марки ПМВ 45/80-65) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА за договором № С-UA-071 від 26 квітня 2019 року, що підтверджується видатковими накладними та товарно-транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 57 від 25 червня 2019 року.

26 червня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ за вищевказаним договором здійснена поставка товару (мінерального порошка), що підтверджується видатковою накладною № 919 від 26 червня 2019 року.

Реалізований товар (мінеральний порошок) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ ЦЕМБУДСЕРВІС за договором № ЦБС-190047 від 18 квітня 2019 року, що підтверджується видатковими накладними та товарно-транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 60 від 26 червня 2019 року

26 червня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ за вищевказаним договором здійснена поставка товару (мінерального порошка), що підтверджується видатковою накладною № 920 від 27 червня 2019 року.

Реалізований товар (мінеральний порошок) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ ЦЕМБУДСЕРВІС за договором № ЦБС-190047 від 18 квітня 2019 року, що підтверджується видатковими накладними та товарно-транспортними накладними.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 61 від 27 червня 2019 року.

26 червня 2019 року ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ за вищевказаним договором здійснена поставка товару (в`яжуче полімер-модифіковане марки ПМВ 45/80-65), що підтверджується видатковою накладною № 925 від 26 червня 2019 року.

Реалізований товар (в`яжуче полімер-модифіковане марки ПМВ 45/80-65) ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ придбало у ТОВ БІТЕКС за договором № 89/19 від 16 квітня року, що підтверджується видатковими накладними, розрахунковими документами, договором про надання послуг по перевезенню вантажів № 15/04-19 від 15 квітня 2019 року.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187,201 ПК України ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 58 від 25 червня 2019 року.

Проте, згідно з отриманими квитанціями реєстрація вказаних податкових накладних зупинена.

Відповідно до змісту зазначених квитанцій №1 за результатами обробки: документ прийнято. Реєстрація зупинена .

Графа виявлені помилки містить наступне змістове наповнення: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .

На виконання вимог п. 201.16.1. п.201.16.2. ст. 201 ПК України та пропозицій, викладених у вищезазначених квитанціях, позивачем направлено до ДФС Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено , разом з поясненнями.

За результатами розгляду поданих ТОВ ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ пояснень, комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення від 23.07.2019 року № 1231936/42870373, від 19.08.2019 року № 1255689/42870373, від 28.08.2019 року № 1261807/42870373, від 30.08.2019 року № 1263303/42870373, від 30.08.2019 року № 1263300/42870373, від 30.08.2019 року № 1263302/42870373, від 19.08.2019 року № 1255691/42870373, від 19.08.2019 року № 1255693/42870373, від 19.08.2019 року № 1255690/42870373, від 19.08.2019 року № 1255697/42870373, від 30.08.2019 року № 1263310/42870373, від 19.08.2019 року № 1255703/42870373.

Комісією прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, складених з порушенням.

Вказані рішення, також, були прийняті на підставі віднесення позивача до відповідного переліку бази даних ІС Податковий блок , як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

Ухвалою суду від 03.09.2019 року було зобов`язано Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області надати до суду належним чином завірену копію рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яким товариство з обмеженою відповідальністю Логістікоптпостач внесено до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

На виконання ухвали суду відповідачем-1 надано суду протокол засідання комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №277 від 12.07.2019 року, яким постановлено внести ТОВ "ЛОГІСТІКОПТПОСТАЧ" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, без зазначенням обґрунтованих підстав такого внесення.

За приписами п. 201.16.3 ст. 201 Податкового кодексу України рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Пунктом 187.1 статті187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI(далі - Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, після надання позивачем послуг за вищезазначеними договорами у позивача виникло визначене законом право на складання податкових накладних № 3 від 05.07.2019 року, № 51 від 18.06.2019 року, № 65 від 29.06.2019 року, № 6 від 16.08.2019 року, № 5 від 16.08.2019 року, № 4 від 16.08.2019 року, № 57 від 25.06.2019 року, № 58 від 25.06.2019 року, № 60 від 26.06.2019 року, № 61 від 27.06.2019 року, № 3 від 16.08.2019 року, № 78 від 18.06.2019 року.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).

Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117).

У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84851324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/7946/19

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 04.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні