Рішення
від 30.09.2019 по справі 460/1751/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

30 вересня 2019 року м. Рівне №460/1751/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу за позовом

Головне управління ДФС у Рівненській області доВідкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, - В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДФС у Рівненській області звернулося до адміністративного суду з позовом до Відкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою в сумі 302994,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Управління Державної казначейської служби України у Костопільському районі скерувало на адресу Головного управління ДФС у Рівненській області подання №4 від 04.07.2019 для здійснення до Відкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" заходів щодо стягнення простроченої заборгованості основного боргу в сумі 302994,00 грн.

На час звернення до суду заборгованість за вказаною позикою не погашена. Податкові органи мають право, зокрема, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками) із бюджету в порядку, визначеному Податковим кодексом України та іншими законами України, а тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення відповідної заборгованості.

Ухвалою від 26.07.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, визначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням (виклику) учасників справи.

Ухвала від 26 .07.2019 надсилалась судом за адресою відповідача: АДРЕСА_1 . Проте, до суду повернулося поштове відправлення без вручення із зазначенням причини "за зазначеною адресою не проживає" (а.с.37).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням юридичної особи Відкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" є: Рівненська область, Костопільський район, м. Костопіль, вул. Бурова, буд. 33 (а.с. 23-26).

Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року №755-IV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною першою статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Відповідно до пункту 5 частини шостої статті 251 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

За таких обставин, суд вважає, що ухвала від 26.07.2019 надіслана відповідачу у передбаченому законом порядку за місцезнаходженням згідно з відомостями ЄДР та вважається врученою в розумінні ст.251 КАС України.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав.

Дослідивши позовну заяву, з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю, з урахуванням такого.

Суд встановив, що з 14.05.1998 Відкрите акціонерне товариство "Костопільське хлібоприймальне підприємство" зареєстроване як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 00955733 Основна діяльність за КВЕД 51.21.0: Оптова торгівля зерном, насінням та кормами для тварин (а.с.23-26).

Управлінням Державної казначейської служби України у Костопільському районі Рівненської області на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 "Питання обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості" скеровано на адресу Головного управління ДФС у Рівненській області подання №4 від 04.07.2019 для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості з Відкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" (за фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі за рахунок коштів Державного бюджету для повернення позички за державним замовленням (контрактом) 1997 року) станом на 01 липня 2019 року в сумі 302994,00 грн (а.с.8).

Матеріалами справи підтверджено, що згідно з договором про надання фінансової допомоги №1 від 24.04.1997 відповідно до наказу Міністерства сільського господарства і продовольства України Міністерства фінансів України ДАК Хліб України від 04.03.1997 №70/54/18 ВАТ "Костопільське хлібоприймальне підприємство" було надано фінансову допомогу для остаточних розрахунків за продовольче зерно і сортове насіння, закуплене за державним замовленням 1997 року на умовах повернення до 01 вересня1998 року (а.с.10).

Доказів сплати вказаної заборгованості, відповідачем не надано, а судом не встановлено.

При постановленні рішення суд не бере до уваги докази надані позивачем, а саме: реєстр №1 оригіналів приймальних актів по Костопільському районі Рівненської області станом на 16.09.1997 (а.с.11) та довідку відділення Державного казначейства України в Костопільському районі про хід виконання розпорядження КМУ від 28 червня 1997 року №332-р (а.с.12), оскільки такі документи не містять інформації щодо предмета доказування у цій справі.

Згідно з ч.9 ст.17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою не поширюється.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 затверджено Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості (далі - Порядок №174).

Відповідно до п.2 Порядку № 174 боржник - суб`єкт господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги, та не забезпечив своєчасне і повне виконання своїх зобов`язань за такою угодою;

бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги;

заборгованість за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - зобов`язання перед державою, що виникають у суб`єкта господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги;

прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Відповідно до п. 6 Порядку № 174 облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Згідно з п.10 Порядку №174 з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Згідно з п.15 Порядку №174 прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби.

Згідно з пп.19-1.1.38 п.19-1 ст.19-1 ПК України контролюючі органи забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України в установленому законодавством порядку за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку.

З урахуванням наведеного вище, за результатами судового розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку про наявність передбачених чинним законодавством підстав для стягнення з Відкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" боргу за фінансовою допомогою в розмірі 302994,00 грн.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Головного управління ДФС у Рівненській області (вул. Відінська, 12, м. Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 39394217) до Відкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" (вул. Бурова, буд. 33, м. Костопіль, Костопільський район, Рівненська область, 35000, код ЄДРПОУ 00955733) про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Костопільське хлібоприймальне підприємство" (вул. Бурова, буд. 33, м. Костопіль, Костопільський район, Рівненська область, 35000, код ЄДРПОУ 00955733) кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою в сумі 302994,00 грн (триста дві тисячі дев`ятсот дев`яносто чотири гривні 00 коп.), в тому числі, основний борг - 302994,00 грн (триста дві тисячі дев`ятсот дев`яносто чотири гривні 00 коп.) на р/р 31131404717338, одержувач: УК у Костопільському р-ні/Костоп.р-н/02801384, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ 37959370.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 30 вересня 2019 року.

Суддя Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2019
Оприлюднено15.10.2019
Номер документу84895790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/1751/19

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Рішення від 30.09.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Постанова від 08.04.2019

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні