Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
30 вересня 2019 р. справа №520/4935/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар`єнко Л.М.,
при секретарі судового засідання - Говтві Д.В.,
за участю: представника позивача - ОСОБА_1 ,
представника відповідача -ГУ Держгеокадастру у Харківській області - Халіної М.В.,
відповідачів - Клименка С.В., Стадника Є.В., Ткаченка М.В.,
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМЄРА" до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Клименка Сергія Віталійовича, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Стадника Євгена Володимировича, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Ткаченка Максима Васильовича про визнання протиправними дій, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМЄРА" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, в якому просило суд визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області з проведення 24 квітня 2019 року заходу державного нагляду (контролю) у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю ПАЛЬМЄРА (код ЄДРПОУ 34172614).
Ухвалою суду від 22.07.2019 залучено до участі у справі в якості відповідачів: начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Клименко Сергія Віталійовича; головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Стадника Євгена Володимировича; головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Ткаченко Максима Васильовича.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дії відповідача з проведення 24 квітня 2019 року заходу державного нагляду (контролю) у відношенні ТОВ ПАЛЬМЄРА є протиправними, оскільки особи, які прибули для проведення вказаної перевірки пред`явили лише службові посвідчення, що й стало підставою відмови у допуску працівників відповідача до проведення планової перевірки. Також позивач зазначив, що вже після повідомлення про відмову у допуску до перевірки, працівники Держгеокадастру покинули територію підприємства позивача та згодом, через годину-півтори, з`явились із складеним актом про відмову у проведенні планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю), , який надали для залишення пояснень та підпису керівнику позивача, інспектори ОСОБА_2 , Стадник Є.В., Ткаченко М.В. підписали акт. Водночас позивач наголошував, що вже після вручення вказаного акту про відмову у проведенні планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю), зазначені працівники надали керівнику - Шпаковському О.О. оригінал та копію посвідчення на проведення планового заходу державного нагляду (контролю) за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель від 01.04.19 №32-20-5.6-2701/0/19-19, про що на зворотному аркуші оригіналу посвідчення керівником ОСОБА_3 був зроблений відповідний запис "Посвідчення отримано після складання акту про відмову проведення планового заходу державного нагляду 24.04.19 10-56".
Відповідачі проти позову заперечували, від представника відповідача - ГУ Держгеокадастру у Харківській області - Халіної М.В. та від відповідачів: Клименка С.В., Стадника Є.В., Ткаченка М.В., через канцелярію суду надійшли письмові відзиви на позов, в яких вказані відповідачі та представник відповідача заперечували проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що посадові особи відповідача під час здійснення заходу контролю позивача діяли у спосіб та у межах, визначених чинним законодавством. Також представник відповідача зазначила, що посилання позивача на протиправність дій Головного управління Держгеокадастру у Харківській області з проведення 24 квітня 2019 року заходу державного нагляду (контролю) у відношенні ТОВ ПАЛЬМЄРА є недоречним, оскільки у зв`язку з недопуском працівників Відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області до проведення заходу державного нагляду (контролю), планового заходу у вигляді перевірки фактично не відбулося.
Представник позивача - Носов К.В. в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та відповіді на відзив.
В судовому засіданні представник відповідача - ГУ Держгеокадастру у Харківській області - Халіна М.В. та відповідачі - ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 В ОСОБА_6 заперечували проти позову, просили відмовити у його задоволенні, посилаючись на наведені у письмовому відзиві на позов та письмових запереченнях на відповідь на відзив обставини.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМЄРА" (далі ТОВ "ПАЛЬМЄРА") зареєстроване як юридична особа, здійснює господарську діяльність за адресою: Харківська область, Куп`янський район, с. Просянка, вул. Українська, буд.4.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем на виконання вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності складено повідомлення про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель від 01.04.2019 № 32-20-5,6-2700/0/19-19, в якому зазначено, що згідно з Річним планом здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру на 2019 рік, затвердженим наказом Держгеокадастру від 30 листопада 2018 року № 223 Про затвердження Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру на 2019 рік , відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 01 квітня 2019 року № 113 Про здійснення планового заходу державного нагляду (контролю) з 24 квітня 2019 року по 03 травня 2019 року буде здійснено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо Товариства з обмеженою відповідальністю ПАЛЬМЄРА (а.с.35). Зазначене повідомлення було направлено на адресу позивача рекомендованим листом, що підтверджується квитанцією АТ УКРПОШТА про відправлення рекомендованого листа (зворотна сторона а.с.35).
Також Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області був прийнятий наказ від 01.04.2019 № 113 Про здійснення планового заходу державного нагляду (контролю) (а.с.28-30). Так, вказаним наказом доручено старшим державним інспекторам у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України - заступнику начальника Управління - начальнику відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Шаповалу Денису Володимировичу, начальнику відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області ОСОБА_7 Віталійовичу; державним інспекторам у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель - заступнику начальника відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управлінню Держгеокадастру у Харківській області Сем`яну Вадиму Анатолійовичу, головному спеціалістам відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Тертичному Андрію Сергіовичу, ОСОБА_8 Михайловичу, провідному спеціалісту відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Дзіговському Олексію Дмитровичу, головним спеціалістам відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському' районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Стаднику Євгену Володимировичу, Ткаченку Максиму Васильовичу здійснити з 24.04.2019 по 03.05.2019 плановий захід державного нагляду (контролю), у формі перевірки, за додержанням суб`єктом господарювання ТОВ ПАЛЬМЄРА вимог законодавства у сфері використання та охорони земель.
На виконання вказаного наказу складено посвідчення на проведення планового заходу державного нагляду (контролю) за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель від 01.04.2019 року № 32-20-5,6-2701/0/19-19 (а.с.36-38).
В ході судового розгляду встановлено, що на виконання вимог чинного законодавства, на підставі винесеного наказу уповноваженими особами здійснено вихід на адресу позивача для проведення планового заходу державного нагляду (контролю).
Проте, уповноваженими особами позивача було відмовлено у допуску до проведення планового заходу державного нагляду уповноважених осіб відповідача, на підставі того, що останніми не було пред`явлено посвідчення на проведення перевірки.
Як встановлено з пояснень представника позивача, наданих судовому засіданні, вже після повідомлення про відмову у допуску до перевірки, працівники Держгеокадастру покинули територію підприємства позивача та згодом, через годину-півтори, з`явились із складеним актом про відмову у проведенні планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю), який надали керівнику позивача для залишення пояснень та підпису. Разом з тим, інспектори ОСОБА_2 , Стадник ОСОБА_9 , Ткаченко ОСОБА_10 В. підписали акт. При цьому , після вручення вказаного акту про відмову у проведенні планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю), зазначені працівники надали керівнику позивача - Шпаковському О.О. оригінал та копію посвідчення на проведення планового заходу державного нагляду (контролю) за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель від 01.04.19 №32-20-5.6-2701/0/19-19, про що на зворотному аркуші оригіналу посвідчення керівником позивача ОСОБА_3 був зроблений відповідний запис "Посвідчення отримано після складання акту про відмову проведення планового заходу державного нагляду. 24.04.19 10-56".
Вказані обставини підтверджуються поясненнями директору ТОВ ПАЛЬМЄРА ОСОБА_3 , а також поясненнями представника позивача ОСОБА_11 , які були присутні при намаганні відповідачів провести перевірку позивача та які були допитані в судовому засіданні, в якості свідків.
Також вказані обставини були визнані в судовому засіданні відповідачами - ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_12 . При цьому відповідачами зазначено, що службові посвідчення вони пред`являли, проте посвідчення на проведення планового заходу державного нагляду дійсно не надані.
По суті спірних правовідносин, суд зазначає наступне.
Згідно п.п.25-1 п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15 Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.
Відповідно до п. 7 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15 Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Пунктами 1, 3 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, затверджене наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 року № 308 передбачено, що Головне управління Держгеокадастру у Харківській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Харківської області.
Згідно п.п. 30 п. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, затверджене наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 року № 308 закріплено повноваження Головного управління, серед яких - здійснення державного нагляду (контролю) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, зокрема, дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановлення порядку набуття і реалізації права на землю.
Закон України Про державний контроль за використанням та охороною земель врегульовано правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Відповідно до ч.1 ст. 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема, шляхом проведення перевірки.
Згідно ч.1 ст. 5 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Частиною 1 ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель.
При цьому, порядок та підстави проведення перевірок, врегульовані Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно ч.1 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Частиною 1 ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 № 1104 Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , з урахуванням Плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік, затвердженого наказом Державної регуляторної служби України від 15.11.2018 № 152, Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 30.11.2018 № 223, затверджений Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру на 2019 рік.
Згідно ч.ч. 4, 5 ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.
Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю).
Повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.
Суб`єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.
Строк здійснення планового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів мікро-, малого підприємництва - п`яти робочих днів.
Частиною 1 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Відповідно до ч.ч. 2-5 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім`я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).
Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.
Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення).
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання.
Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею .
Відповідно до ч.6 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.
Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).
У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.
Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Відповідно до положень ч.ч.1, 2 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);4) безсторонньо (неупереджено);5) добросовісно;6) розсудливо;7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частина 1 ст. 77 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.
Відтак, державні інспектори є окремими субєктами владних повноважень, що можуть бути відповідачами у справі, оскільки оспорювані позивачем дії стосуються персональної відповідальності державних інспекторів, та в ході розгляду справи не встановлено будь - яких протиправних дій щодо проведення перевірки позивача з бооку безпосередньо ГУ Держгеокадастру у Харківській області, суд дійшов висновку, що позовні вимог про визнання протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області з проведення 24 квітня 2019 року заходу державного нагляду (контролю) у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю ПАЛЬМЄРА , є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Проте, виходячи з встановлених судом в ході судового розгляду обставин щодо непред`явлення державними інспекторами перед проведення перевірки посвідчення суд вважає за необхідне, керуючись положеннями ч. 2 ст. 9 КАС України, задля ефективного захисту прав позивача, вийти за межі позовних вимог, визнавши протиправною бездіяльність відповідачів - ОСОБА_2 , Стадника ОСОБА_9 , ОСОБА_12 . щодо не надання суб`єкту господарювання - ТОВ "ПАЛЬМЄРА" копії посвідчення на проведення планового заходу державного нагляду 24.04.2019, перед початком здійснення заходу.
Таким чином позов ТОВ "ПАЛЬМЄРА" про визнання протиправними дій підлягає частковому задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМЄРА" до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Клименко Сергія Віталійовича, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Стадника Євгена Володимировича, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Ткаченко Максима Васильовича про визнання протиправними дій - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Клименко Сергія Віталійовича, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Стадника Євгена Володимировича, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Дворічанському, Куп`янському, Шевченківському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Ткаченка Максима Васильовича щодо не надання суб`єкту господарювання - Товариству з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМЄРА" копії посвідчення на проведення планового заходу державного нагляду 24.04.2019, перед початком здійснення заходу.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Харківській області за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМЄРА" (код ЄДРПОУ 34172614, поштовий індекс 63713, Харківська область, Купянський район, с. Просянка, вул. Українська, буд.4) у розмірі 1921 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 10 жовтня 2019 року.
Суддя Л.М. Мар`єнко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2019 |
Оприлюднено | 15.10.2019 |
Номер документу | 84896045 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні