ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 жовтня 2019 року № 640/4873/19
Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі судді Вєкуа Н.Г, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Нова торгова група до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.12.2018 року №0987361206, -
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Нова торгова група (03048, м. Київ, вул. Медова, 5, код ЄДРПОУ 31777280) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.12.2018 року № 0987361206, винесене ГУ ДФС у м. Києві.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення в частині застосування штрафів щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних, незаконним, оскільки зазначені податкові накладні були своєчасно подані до реєстрації, проте в зв`язку із технічними проблемами системи реєстрації, не були вчасно зареєстровані.
Ухвалою суду від 22 квітня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач із доводами позивача не погоджується, надав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що податковим органом при проведенні камеральної перевірки та прийнятті оскаржуваного рішення дотримано приписи податкового законодавства, тому просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
22.11.2018 року відповідачем була проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт №18669/26-15-12-06-16 від 22.11.2018 року.
Відповідно до результатів перевірки встановлено порушення ТОВ Нова торгова група граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за 2017-2018 роки в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України.
Не погоджуючись із висновками перевірки в частині несвоєчасності реєстрації податкових накладних в кількості 142 податкові накладні на загальну суму 171972,17 грн, позивачем були подані заперечення на акт перевірки, за результатами розгляду яких акт перевірки був залишений без змін.
05.01.2019 року позивачем було отримано податкове повідомлення-рішення від 28.12.2018 року №0987361206. Відповідно до вказаного ппр встановлено порушення п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового Кодексу України та за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування до податкових накладних застосовано штраф у розмірі 22300,66 грн.
14.01.2019 року позивач подав до Державної фіскальної служби України скаргу від 11.01.2019 року та 21.01.2019 року додаток до скарги за вих №43.
15.03.2019 року позивачем отримано рішення ДФС України №11692/6/99-99-11-06-01-25, яким податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення.
Незгода позивача із винесеними рішеннями зумовила його звернення до Окружного адміністративного суду м. Києва із даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступні обставини.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2статті 74 цього Кодексу.
Пунктами 2 та 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Відповідно до пунктів 4 та 5 вказаного Порядку до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких комісією, визначеною пунктом 201.16 статті 201 Кодексу (далі - комісія), прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації. Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 2001.3, 200 1.9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.
Пунктом 11 вказаного Порядку встановлено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Відповідно до пунктів 12 та 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з пунктами 14 та 15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Пунктом 17 вказаного порядку визначено, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Отже реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг, кореспондує обов`язок ДФС, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому відмовити у прийнятті для реєстрації наданих платником податку податкових накладних ДФС, може лише в разі, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пункту 201.1 статті 201 та/або пункту 192.1 статті192 Податкового кодексу України. У такому разі протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин такого неприйняття.
Відтак, законодавством чітко визначено порядок оформлення, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних. При цьому, ведення Єдиного реєстру податкових накладних здійснюється ДФС України, на яку покладено обов`язок прийняття, реєстрації та обробки податкових накладних, поданих в електронному вигляді платником податків. Підставою для відмови у прийнятті податкових накладних в електронному вигляді може бути лише порушення їх формування у відповідності до податкового законодавства України.
З матеріалів справ вбачається, що 11 січня 2018 року позивачем було відправлено на реєстрацію податкові накладні, згідно переліку, наведеного в таблиці № 1 за другу половину грудня 2017 року.
12.01.2018 року частина із цих податкових накладних повернулась без реєстраційних номерів із зазначенням в квитанціях причин про неприйняття: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ продавця .
В той же день, позивачем, відповідно до платіжних доручень № 68063 від 12.01.2018 року, № 68064 від 12.01.2018 року, був поповнений рахунок реєстраційного ліміту, що підтверджується випискою з особового рахунку позивача за період з 01.01.2018 по 31.01.2018 року. Однак, в зв`язку із технічним причинами на сервері, сума збільшення ліміту оновилась 13.01.2018 року.
Позивачем були повторно направлені на реєстрацію податкові накладні 12,13 та 15 січня 2018 року, однак їх реєстрація була відхилена, із зазначенням причин: документ з реквізитами не прийнято, як такий, що подано повторно . Вказана обставина підтверджується квитанціями, які додані до матеріалів справи.
Як зазначив позивач у позовній заяві, після консультацій зі спеціалістами ГУ ДФС у м. Києва було з`ясовано, що на сервері ДФС ведуться ремонтні роботи, і що після вирішення цих технічних проблем, позивачу можуть прийти квитанції про реєстрацію по відправленим податковим накладним.
Наявність технічним проблем на сервері підтверджується сканом оголошення на офіційному сайті ДФС від 09.01.2018 року.
Оскільки в електронному кабінеті на сайті ДФС України відправлені накладні були відсутні, позивач був змушений відправити 29.01.2018 року вже двічі відправлені податкові накладні під іншими номерами.
13.02.2018 року позивачем було подано до ДФС України заяву-звернення за вих № 26 від 12.02.2018 року, в якій позивач повідомив про вищевказану ситуацію та просив анулювати або вважати недійсними податкові накладні, які були відправлені в період з 11.01.2018 по 15.01.2018 року.
Відповідно до листа про розгляд звернення від 12.03.2018 року відповіді по суті звернення позивачу не надано.
Суд зазначає, що по кожній із податкових накладних, які наведені у таблиці № 1 та № 2 в матеріалах справи наявна квитанція № 1, що підтверджує відправлення податкової накладної на реєстрацію до 15.01.2018 року
Відповідачем вказані обставини у відзиву на позовну заяву не спростовані, фактично відзив на позов перелічує норми законодавства, які регулюють спірні правовідносини та дублює висновки рішення ДФС про відмову у задоволенні скарги позивача.
Відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
При цьому, відповідальність платника податків у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій передбачена лише за умови вчинення платником податків порушень, визначених законами з питань оподаткування.
З системного аналізу норм чинного законодавства вбачається, що законодавець передбачив можливість застосування до платника податків наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної за наявності його вини.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позивач під час здійснення операцій з постачання товарів/послуг вчинив усі необхідні дії щодо реєстрації податкових накладних, проте не з його вини ДФС своєчасно їх не зареєструвало.
Суд зазначає, що можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 Податкового кодексу України, лише за наявності його вини.
Вказана правова позиція також викладена в постанові Верховного Суду від 30.01.2018р. у справі №815/2745/17.
Судом під час розгляду справи не було встановлено вини ТОВ "Нова Торгова Група в несвоєчасній реєстрації податкових накладних, зареєстрованих 29.01.2018 року.
Таким чином, оскільки не реєстрація податкових накладних виникла не з вини позивача, висновок контролюючого органу про застосування штрафних санкцій до податкових накладних, зареєстрованих 29.01.2018 року є неправомірним.
Проте, перевіркою встановлено та зафіксовано в акті №18669/26-15-12-06-16 від 22.11.2018 року, що позивачем були порушені строки реєстрації податкових накладних № 2328 від 28.04.2017 року, № 2873 від 31.05.2017 року, № 1838 від 22.05.2017 року, № 2848 від 11.07.2017 року, № 2997 від 01.08.2017 року, № 3007 від 05.08.2017 року, № 3036 від 23.08.2017 року, № 2889 від 07.08.2017 року, №3014 від 04.08.201 року, № 3008 від 08.08.2017 року, №3012 від 08.08.2017 року, № 3028 від 28.08.2017 року, № 3016 від 01.08.2017 року, №3034 від 23.08.2017 року, №2199 від 21.08.2017 року, № 3038 від 17.08.2017 року.
За невчасну реєстрацію зазначених податкових накладних, контролюючим органом нараховано суму штрафу у розмірі 3 359,85 грн.
Факт порушення термінів реєстрації вказаних податкових накладних позивачем не спростовується, тому суд вважає, що із вказаними порушеннями позивач погоджується.
Отже, з урахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог ТОВ Нова Торгова Група .
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням норм ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд частково присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 960,50 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Нова торгова група (03048, м. Київ, вул. Медова, 5, код ЄДРПОУ 31777280) задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.12.2018 року № 0987361206, винесене ГУ ДФС у м. Києві, в частині накладення штрафу по податковими накладними, зареєстрованими 29.01.2018 року;
3. В іншій частині скасування податкового повідомлення-рішення №0987361206 від 28.12.2018 року відмовити.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Нова торгова група (03048, м. Київ, вул. Медова, 5, код ЄДРПОУ 31777280) судові витрати у сумі 960,50 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2019 |
Оприлюднено | 15.10.2019 |
Номер документу | 84896481 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні