Рішення
від 11.10.2019 по справі 640/6688/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 жовтня 2019 року № 640/6688/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ЕС АГРО доДержавної фіскальної служби України провизнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ЕС АГРО звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить суд:

- визнати Рішення ДФС України №№ 13319/41290251/2, 13320/41290251/2, 13335/41290251/2, 13336/41290251/2, 13333/41290251/2, 13334/41290251/2, 13337/41290251/2 від 07.03.2019р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправними, скасувавши їх та зобов`язати ДФС України здійснити дії щодо реєстрації (зареєструвати) податкової накладної №8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р. №11 від 31.01.2019р., №14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати Рішення ДФС України №№ 13827/41290251/2, 13828/41290251/2 від 11.03.2019р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправними, скасувавши їх та зобов`язати ДФС України здійснити дії щодо реєстрації (зареєструвати) податкової накладної №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ ЕС АГРО за результатами взаємовідносин з ТОВ Комплекс АГРОМАРС (філія Київкомбікорм ) (код ЄДРПОУ 30160757) складено та подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р. №11 від 31.01.2019р.,№14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р., №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р.

Відповідно до квитанцій документ прийнято, проте реєстрацію податкових накладних зупинено. Вказані податкові накладні, на думку ГУ ДФС у м. Києві, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу відповідає вимогам п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

В подальшому, за результатами наданих позивачем пояснень, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, яке незважаючи на належне виконання позивачем положень податкового законодавства, вчасне подання письмових пояснень та скарг із достатнім обґрунтуванням реальності операцій та повним наявним комплектом документів, необхідних для підтвердження реальності операцій з постачання товарів, Комісією Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг було залишено без змін.

Позивач також зазначає, що податковим органом було порушено порядок зупинення реєстрації податкових накладних, що в свою чергу свідчить про необґрунтованість оскаржуваних рішення, та необхідності його скасування, а також зобов`язання вчинити дії по реєстрації податкових накладних №8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р. №11 від 31.01.2019р.,№14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р., №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.04.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Вказаною ухвалою суду відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали на подання до суду відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, або заяву про визнання позову.

06.08.2019 року представником ДФС України надано до суду відзив, в якому відповідач проти адміністративного позову заперечував та просив відмовити в його задоволенні.

Відзив обґрунтовано тим, що рішення про результати розгляду скарги та викладені у ньому факти та висновки не можна розглядати як рішення суб`єкта владних повноважень, що породжує для позивача певні правові наслідки.

На думку відповідача рішенням комісії з питань розгляду скарг не можливо відмовити у реєстрації податкових/накладних, розрахунку коригувань у Єдиному реєстрі податкових накладних, тому що воно несе в собі виключно інформаційний характер.

Тобто, відповідач вважає, що в даному випадку, рішення про результат розгляду скарги не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України та не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для платника податків.

У поданій до суду відповіді на відзив відповідача, позивач не погоджувався з його доводами та просив позовні вимоги задовольнити повністю.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

14 березня 2018 року між ТОВ ЕС АГРО (Постачальник) та ТОВ Комплекс АГРОМАРС (філія Київкомбікорм ) (Покупець) укладено Договір поставки кукурудзи № 234/2018/КАМ/О, за умовами якого Постачальник бере на себе зобов`язання здійснити поставку Товару, який не обтяжений правами третіх осіб, та передати його у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити поставлений Постачальником Товар належної якості та в обумовлені сторонами строки.

За результатами здійснення господарських зобов`язань по виконанню вказаного Договору, ТОВ ЕС АГРО було складено наступні податкові накладні та направлено їх на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних, а саме:

№ 8 від 19.01.2019р. на суму 205 344, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 34 224, 00 грн.;

№ 9 від 19.01.2019р. на суму 201 312, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 35 052, 00грн.;

№ 10 від 22.01.2019р. на суму 198 340, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 33 056, 67грн.;

№11 від 26.01.2019р. на суму 207 744, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 34 624,00грн.;

№12 від 27.01.2019р. на суму 208 224, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 34 704, 00грн.;

№13 від 29.01.2019р. на суму 171 072, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 28 512, 00 грн.;

№14 від 29.01.2019р. на суму 198 240,00 грн., в т.ч. ПДВ - 33 040, 00 грн.;

№15 від 31.01.2019р. на суму 197 783,00 грн., в т.ч. ПДВ - 32 963, 83 грн.;

№16 від 31.01.2019р. на суму 183 815,00 грн., в т.ч. ПДВ - 30 635, 83 грн.

Згідно квитанції № 9008206965 від 29.01.2019р.; № 9008207101 від 29.01.2019р.; № 9008214744 від 29.01.2019р.; № 9018643196 від 12.02.2019р.; № 9020259035 від 13.02.2019р.; № 9022005938 від 14.02.2019р.; №9022007557 від 14.02.2019р.; № 9021986244 від 14.02.2019р.; № 9021999179 від 14.09.2019р. вказані податкові накладні прийнято, але реєстрацію по них зупинено. Підставою для зупинення реєстрації зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогампп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачеві запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

ТОВ ЕС АГРО на виконання вимог підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України було направлено повідомлення від 18.02.2019р. № 1, №2; від 19.02.2019р. №3, №4; від 20.02.2019р. №5, №6, №7 та від 21.02.2019р. № 8,№9 щодо подання пояснень та копій документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Одночасно, в електронному вигляді були надані пояснення та відповідні копії документі по зупинених податкових накладних, а саме: копію договору з постачальником товару ТОВ ЕКСПО КОРП та ТОВ ФІД СТАДІС та відповідні специфікації до нього; копії видаткових накладних, згідно яких даний товар було оприбутковано, копію договору з покупцем даного товару ТОВ Комплекс АГРОМАРС (філія Київкомбікорм ), копії договорів та заявок- договорів з перевізниками товару, копії товарно-транспортних накладних, що підтверджують його перевезення га інші.

Відповідно до даних пояснень та документів, поставка товару - кукурудзи (Товару), яка була відвантажена Покупцеві - ТОВ Комплекс АГРОМАРС (філія Київкомбікорм ) (код ЄДРПУ 30160757), згідно видаткових накладних на підставі яких Постачальником - ТОВ ЕС АГРО (код ЄРДПОУ 41290251) були виписані та відправлені на реєстрацію податкові накладні №8, №9 від 19.01.2019р.; №10 від 22.01.2019р. №11 від 26.01.2019р.;№12 від 27.01.2019р.: №13 та №14 від 29.01.2019р.; №15 та №16 від 31.01.2019р., була здійснена в рамках одного договору поставки № 234/2018/КАМ/О від 14.03.2018р., що був поставлений теж на підставі одного договору транспортного перевезення №01-11 від 01.11.2017р. укладеного з ТОВ ГРИН ТРЕК (код ЄРЛПОУ 40825219) за відповідними та належним чином оформленими заявками, актами здачі-приймання робіт та товарно-транспортними накладними.

При цьому, придбання ТОВ ЕС АГРО , поставленого Покупцеві товару, зазначеного в податкових накладних №8 та №9 від 19.01.2019р. було здійснено в рамках договору поставки №ЕК-1/19 від 02.01.2019р. у ТОВ ЕКСПО КОРП (код ЄРДПОУ 42542513); а товару за іншими зазначеними вище податковими накладними №10-16 - в рамках договору поставки №ФС-1/19 від 17.01.2019р. у ТОВ ФІД СТАДІС (код ЄРДПУ 42546649), згідно належним чином оформленими видатковими та податковими накладними, які були зареєстровані в органах ДФС за електронними квитанціями.

Комісією Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за результатами розгляду вказаних повідомлень та наданих документів прийнято наступні рішення:

№ 1081908/41290251 від 20 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 19.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1081909/41290251 від 20 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 19.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1083375/41290251 від 21 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 22.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1083376/41290251 від 21 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1087788/41290251 від 26 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1087789/41290251 від 26 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1084719/41290251 від 22 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 29.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1084720/41290251 від 22 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1084721/41290251 від 22 лютого 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою прийняття таких рішень стало ненаданням платником податку:

первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі і рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявності яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслено).

В подальшому, позивачем було подано до ДФС України скарги на вказані вище рішення.

Рішеннями Комісії з питань розгляду скарг ДФС України № 13319/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13320/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13335/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13336/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13827/41290251/2 від 11.03.2019р., № 13828/41290251 /2 від 11.03.2019р., № 13333/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13334/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13337/41290251/2 від 07.03.2019р., скарги позивача залишено без задоволення та рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Не погоджуючись із прийнятим рішеннями Комісії з питань розгляду скарг ДФС України за результатами розгляду рішень Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, ТОВ ЕС АГРО звернулося з відповідним позовом до суду.

Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 р. № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 177), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 177 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 177, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з вимогами п.п. 6 та 7 Порядку № 177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з вимогами п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктом п`ятнадцятим Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктом 16 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з вимогами п.п. 18-20 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

При цьому, розгляд скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну (далі - комісія) (п. 1 Порядку розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117).

Відповідно до п. 13 Порядку розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, за результатами розгляду скарги комісія приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

залишає скаргу без розгляду.

Згідно п. 18 вказаного Порядку, рішення комісії не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку.

Аналогічні положення щодо оскарження рішення контролюючого органу під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства, передбачено і нормами ст. 55 та 56 Податкового кодексу України.

Як було встановлено вище, 20 лютого 2019 року, 21 лютого 2019 року, 22 лютого 2019 року та 26 лютого 2019 року Комісією ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1081908/41290251, № 1081909/41290251, № 1083375/41290251, № 1083376/41290251, № 1084719/41290251, № 1084720/41290251, № 1084721/41290251, № 1087788/41290251, № 1087789/41290251 про відмову в реєстрації податкових накладних № 8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р., №11 від 31.01.2019р., №14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р., №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач в порядку адміністративного оскарження звернуся зі скаргами до ДФС України, яка своїми рішеннями № 13319/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13320/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13335/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13336/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13827/41290251/2 від 11.03.2019р., № 13828/41290251 /2 від 11.03.2019р., № 13333/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13334/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13337/41290251/2 від 07.03.2019р., скарги позивача залишила без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - без змін.

Враховуючи викладене, суд при вирішенні даної справи, виходить з наступного.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень

За приписами пункту 8 частини 1 статті 4 КАС України, що позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Отже, до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється, водночас, відповідно до зазначених норм, право особи на звернення до адміністративного суду обумовлено суб`єктивним уявленням особи про те, що її право чи законний інтерес потребує захисту, однак, обов`язковою умовою здійснення такого захисту судом є наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

При цьому, неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб`єктивних прав та обов`язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку.

Тобто, рішення суб`єкта владних повноважень є такими, що порушують права і свободи особи в тому разі, якщо, по-перше, такі рішення прийняті владним суб`єктом поза межами визначеної законом компетенції, а, по-друге, оспорюванні рішення є юридично значимими, тобто такими, що мають безпосередній вплив на суб`єктивні права та обов`язки особи шляхом позбавлення можливості реалізувати належне цій особі право або шляхом покладення на цю особу будь-якого обов`язку.

Як вбачається зі змісту оскаржуваних рішень Державною фіскальною службою України залишено без змін рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.02.2019 року № 1081908/41290251, № 1081909/41290251, від 21.02.2019 року № 1083375/41290251, № 1083376/41290251, від 22.02.2019 року № 1084719/41290251, № 1084720/41290251, № 1084721/41290251, від 26.02.2019 року № 1087788/41290251, № 1087789/41290251 про відмову в реєстрації податкових накладних № 8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р., №11 від 31.01.2019р., №14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р., №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У той же час, суд звертає увагу, що завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Суд визнає, що запроваджені Порядком розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та Податковим кодексом України способи оскарження рішень податкових органів - адміністративний та судовий - повною мірою дають можливість платнику податків захистити порушене права. При цьому, суд звертає увагу, що за механізмом їх реалізації вони не є тотожними. Так, доводи позивача, викладені у скарзі оцінені судом під час розгляду справи, а не шляхом оцінки рішення прийнятого вищестоящими податковими органами за результатами адміністративного оскарження. Само по собі рішення, прийняте за результатами вирішення податкового спору у порядку досудового врегулювання, не створює, не змінює та не припиняє будь-яких прав та обов`язків.

За таких обставин, вказане рішення саме по собі не є юридично значимим для позивача, адже не має безпосереднього впливу на його суб`єктивні права та обов`язки шляхом позбавлення можливості реалізувати належне йому право або шляхом покладення на нього будь-якого обов`язку.

Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Верховного суду від 11.06.2019 року по справі № 826/24656/15 (адміністративне провадження № К/9901/11997/19).

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії з питань розгляду скарг ДФС України № 13319/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13320/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13335/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13336/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13827/41290251/2 від 11.03.2019р., № 13828/41290251/2 від 11.03.2019р., № 13333/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13334/41290251/2 від 07.03.2019р., № 13337/41290251/2 від 07.03.2019р., безпосередньо не порушують права та інтереси позивача, у зв`язку з чим не вбачає підстав для задоволення позовних вимог в частині їх визнання їх протиправними та скасування.

Одночасно, за вказаних обставин не може бути задоволені і вимоги позивача про зобов`язання Державну фіскальну службу України здійснити дії щодо реєстрації (зареєструвати) податкових накладних №8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р. №11 від 31.01.2019р., №14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р., №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.02.2019 року № 1081908/41290251, № 1081909/41290251, від 21.02.2019 року № 1083375/41290251, № 1083376/41290251, від 22.02.2019 року № 1084719/41290251, № 1084720/41290251, № 1084721/41290251, від 26.02.2019 року № 1087788/41290251, № 1087789/41290251 про відмову в реєстрації таких податкових накладних є чинними.

При цьому, суд звертає увагу позивача, що в даному випадку, рішенням, що порушує права та інтереси позивача є рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.02.2019 року № 1081908/41290251, № 1081909/41290251, від 21.02.2019 року № 1083375/41290251, № 1083376/41290251, від 22.02.2019 року № 1084719/41290251, № 1084720/41290251, № 1084721/41290251, від 26.02.2019 року № 1087788/41290251, № 1087789/41290251 про відмову в реєстрації податкових накладних № 8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р., №11 від 31.01.2019р., №14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р., №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Скасування вказаного рішення, є також підставою для вчинення Державною фіскальною службою України дій щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних № 8 від 19.01.2019р., №9 від 19.01.2019р., №10 від 22.01.2019р., №11 від 31.01.2019р., №14 від 29.01.2019р., №15 від 31.01.2019р., №16 від 31.01.2019р., №12 від 31.01.2019р., №13 від 31.01.2019р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Втім, відповідних вимог позивачем у даній справі не заявлялося.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

За таких обставин, суд приходить до переконання про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю ЕС АГРО , через неналежно обраний позивачем спосіб захисту.

Згідно з ч. 5 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. В даному випадку позивач в силу норм Закону України Про судовий збір від сплати судового збору не звільнений та відомості щодо понесених відповідачем судових витрат відсутні, а тому судові витрати за рахунок позивача на користь відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ЕС АГРО (код ЄДРПОУ 41290251, 03148, м. Київ, вул. Петра Курінного, 2А, оф. 10 ) відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.М. Погрібніченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.10.2019
Оприлюднено15.10.2019
Номер документу84896635
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6688/19

Вирок від 30.10.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Губська Я. В.

Ухвала від 06.08.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Губська Я. В.

Рішення від 11.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 07.05.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 16.04.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

Ухвала від 08.04.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні