ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.10.2019м. ДніпроСправа № 904/3408/19
за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШУРАВІ", м.Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ", м.Дніпро
про відновлення стану земельних ділянок, заборона вчиняти певні дії
Суддя Красота О.І.
За участю секретаря судового засідання Сліпченко С.В.
Представники:
від Позивача: Алексєєв О.Є., Довіреність №б/н від 05.07.2019р., адвокат
від Відповідача: Костюк Т.В., Ордер серія ВІ №1001982 від 29.07.2019р., адвокат
СУТЬ СПОРУ:
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ШУРАВІ" звернулося до господарського суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ" і просить суд зобов"язати Товариство з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ" за власний рахунок відновити стан земельної ділянок біля будинку № 7 по Донецькому шосе в м. Дніпро, кадастровий номер 1210100000:01:435:0191, площею 0,0985 га, який існував до порушення прав, а саме: висадити на зазначеній території дерева в кількості п`яти штук. Заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ" будь-які дії з видалення зелених насаджень на земельній ділянці біля будинку 7 по Донецькому шосе в м.Дніпро, кадастровий номер 1210100000:01:435:0191, площею 0,0985 га та стягнути судовий збір.
Позовні вимоги Позивача мотивовані тим, що Відповідач з порушенням законодавства, здійснив незаконні дії щодо видалення зелених насаджень в кількості 21 штуки.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 07.08.2019року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 03.09.2019 об 11:00год.
30.08.2019р. від Відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечує та в позові просить відмовити в повному обсязі.
Відповідач вважає законними дії щодо видалення зелених насаджень, оскільки являється орендарем земельної ділянки, яка розташована по шосе Донецькому в районі буд. №7 у м.Дніпро.
Відповідачем було повністю сплачено відновну вартість зелених насаджень в розмірі 51 506,27 грн., що підтверджується платіжним дорученням №63 від 20.06.2019р.
Крім того, прийнято рішення виконавчим комітетом Дніпровської міської ради № 634 від 18.06.2019р. Про видалення дерев по шосе Донецькому вирішено, надати дозвіл ТОВ Арсенал на видалення дерев у кількості 21 одиниця по шосе Донецькому у районі будинку № 7.
ТОВ Арсенал було надано ордер № 2 від 21 червня 2019р. на видалення 21 дерева по шосе Донецькому у районі будинку № 7, термін видалення встановлюється до 31 грудня 2019р.
Також, Позивачем не надано жодних доказів, що зелені насадження перебувають на прибудинковій території Позивача, а також доказів, що насадження перебувають у власності або на балансі Позивача.
Представник Позивача в підготовчому засіданні 03.09.2019р. позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
03.09.2019р. представник Відповідача в підготовчому засіданні проти позовних вимог заперечував та в позові просив відмовити в повному обсязі.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.09.2019р. відкладено підготовче засідання на 03.10.2019 року об 11 год. 00 хв.
13.09.2019р. від Позивача на адресу суду надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, в якій він зазначає, що видалення зелених насаджень Відповідачем порушує норми ДБН Б.2.2-12:2018 щодо нормативної площі озеленення та права членів ОСББ на відповідні зелені насадження.
03.10.2019р. від Позивача надійшла заява, в якій він просить долучити додаткові документи до матеріалів справи.
Представник Позивача в підготовчому засіданні 03.10.2019р. позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
03.10.2019р. Відповідач проти позовних вимог заперечує в повному обсязі з підстав викладених у відзиві на позов та просить суд відмовити в їх задоволенні.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.10.2019р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15.10.2019 о 12:00 год.
Представник Позивача в судовому засіданні 15.10.2019р. позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Відповідач в судовому засіданні 15.10.2019р. проти позовних вимог заперечує в повному обсязі з підстав викладених у відзиві на позов та просить суд відмовити в їх задоволенні.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Як вказує Позивач, 24.06.2019р. близько 09:00 на прибудинковій території ОСББ "ШУРАВІ" група невідомих осіб почала проводити хаотичні роботи з видалення зелених насаджень (багаторічні тополі, клен, липи), які знаходяться в зеленій зоні біля будинку № 7 по Донецькому шосе в м. Дніпро.
24.05.2019р. між Дніпровською міською радою (далі-Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Арсенал (далі-Орендар, Відповідач) укладено Договір оренди землі (а.с.18-25).
У відповідності до вимог Договору, Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку для проектування та будівництва магазину продовольчих товарів, яка розташована по шосе Донецькому у районі буд.7 (Амур-Нижньодніпровський район), цільове призначення земельної ділянки (код КВЦНЗ) 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі), з кадастровим номером 1210100000:01:435:0191.
На вимоги місцевих жителів надати пояснення, що відбувається на даній земельній ділянці, ким проводяться роботи з видалення зелених насаджень та на підставі яких документів, особи, які проводили роботи, відмовились надавати будь-яку інформацію.
В зв`язку з відсутністю документів, які б підтверджували правомірність проведення робіт з видалення зелених насаджень в зеленій зоні біля будинку № 7 по Донецькому шосе в м. Дніпро місцевими жителями було призупинено незаконне видалення зелених насаджень та була складена відповідна заява до правоохоронних органів.
Відповідно до висновку № 11616 від 26.06.2019р. дільничного офіцера СП АНД ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області Штеник Д.О. зазначено, що останнім проведено перевірку по матеріалам ЖЕО № 20018 від 24.06.2019р. та встановлено, що працівниками АНД ВП ДВП проводилась перевірка в ході якої було опитано гр. ОСОБА_1 , директора ТОВ Комбуд-Еко77 який пояснив, що діяв на підставі договору із підприємством ТОВ Арсенал , відповідно до рішення Дніпровської міської ради № 634 від 18.06.2019р. (а.с.13).
Позивачу стало відомо, що рішенням виконкому Дніпровської міської ради № 634 від 18.06.2019р. Про видалення дерев по шосе Донецькому вирішено, зокрема, надано дозвіл ТОВ Арсенал на видалення дерев у кількості 21 одиниця по шосе Донецькому у районі будинку № 7 (а.с.14).
На підставі рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради №634 від 18.06.2019р. ТОВ Арсенал було надано ордер № 2 від 21 червня 2019р. на видалення 21 дерева по шосе Донецькому у районі будинку № 7, термін видалення встановлюється до 31 грудня 2019р. (а.с.15).
Відповідно до акту № 245 обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню за адресою: вул. Донецьке шосе, в районі в„– 7 ( Амур-Нижньодніпровський район) від 12 червня 2019р. (далі - Акт обстеження) комісія призначена наказом департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР від 15.01.2018р. № 11 у складі: голови комісії Москаленко А.О., членів комісії: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , оглянула зелені насадження згідно листа директора ТОВ Арсенал Ландо О.В. до департаменту благоустрою та інфраструктури ДМР від 11.06.2019р: за № 11/616 за адресою: вул. Донецьке шосе, в районі № 7 (а.с.16-17).
В Акті обстеження зазначається, що обстеження зелених насаджень пов`язано з початком будівництва (п.7 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затверджений Постановою КМУ від 01.08.2006р. № 1045).
Набуття аварійного та фаутного стану деревами пов`язано з негативним впливом на них негативних кліматичних умов, хімічних речовин та сполук, ураженням шкідливими організмами, а також досягнення ними вікової межі, зазначений перелік зелених насаджень, що підлягає видаленню.
ОСББ Шураві не зверталось з окремою заявою на видалення зелених насаджень на власній, прибудинковій території біля будинку № 7 по Донецькому шосе .
Позивач вважає незаконними дії ТОВ Арсенал щодо видалення зелених насаджень у кількості 21 одиниця по шосе Донецькому у районі будинку № 7 з наступних підстав.
Згідно з ст. 2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища від 25.06.1991 року №1264-ХІІ відносини у галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються цим Законом, а також розроблюваними відповідно до нього земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством.
Пунктом ж ч. 1 ст. 3 зазначеного Закону встановлено, що основними принципами охорони навколишнього природного середовища є гласність і демократизм при прийнятті рішень, реалізація яких впливає на стан навколишнього природного середовища, формування у населення екологічного світогляду.
Відповідності до частин першої-третьої статті 28 Закону України Про благоустрій населених пунктів , охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв. Охорона, утримання та відновлення зелених насаджень на об`єктах благоустрою, а також видалення дерев, які виросли самосівом, здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів залежно від підпорядкування об`єкта благоустрою, а на земельних ділянках, переданих у власність, наданих у постійне користування або в оренду, - за рахунок коштів їх власників або користувачів відповідно до нормативів, затверджених у встановленому порядку.
Відповідно до ч. 3 ст. 28 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 року №2807-ІУ, видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 №1045, (далі - порядку видалення дерев) видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу міської, селищної, сільської ради на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7 -10 цього Порядку).
Зокрема, п. 2 вказаного Порядку визначний вичерпний перелік випадків (підстав) для видалення зелених насаджень, а саме: будівництва об`єкта архітектури на підставі документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"; знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів; ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту; відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами; проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо -, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі; досягнення деревом вікової межі; провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів; ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.
Крім того, відповідно до п. 9.1.12 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 року № 105, аварійним вважаться дерево, яке може становити загрозу для життя і здоров`я пішоходів, транспортних засобів, пошкодити ліній електропередач, будівлі і споруди або перебуває у пошкодженому стані внаслідок снігопадів, вітролому, урагану та" інших стихійних природних явищ чи за наявності гнилої серцевини стовбура, значної суховершинності, досягнення вікової межі.
Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 №1045 не передбачено видалення дерев які знаходяться в задовільному стані, а тільки передбачено знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев.
Розглянувши позовні вимоги Позивача, суд не погоджується з доводами останнього з наступних підстав.
Пунктами 3, 4, 5 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року за №1045 визначено, що видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється (крім іншого):
за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 цього Порядку);
Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява про видалення зелених насаджень, подана юридичною чи фізичною особою (далі - заявник).
Після надходження заяви компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості (далі - комісія), до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень.
Під час формування складу комісії компетентний орган протягом двох днів після надходження заяви надсилає запити до територіального органу Держекоінспекції, власника земельної ділянки (користувача), балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень, щодо можливості їх участі в роботі комісії.
Територіальний орган Держекоінспекції та заінтересовані організації у п`ятиденний строк після надходження запиту надсилають компетентному органу в письмовій формі повідомлення про включення свого представника до складу комісії.
Після надходження повідомлень компетентний орган протягом трьох днів затверджує склад комісії. У разі надходження повідомлень про відмову від участі представників територіального органу Держекоінспекції та заінтересованих організацій склад комісії затверджується без таких представників.
У процесі визначення стану зелених насаджень та відновної вартості зелених насаджень, які видаляються на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", до складу комісії включається представник фізичної або юридичної особи, яка має намір щодо забудови території.
Комісія у п`ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і їх відновну вартість та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню (далі - акт), за формою, затвердженою Мінрегіоном.
Відновна вартість зелених насаджень визначається згідно з методикою, затвердженою Мінрегіоном.
У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з`ясовує причину набуття деревами такого стану, про яку зазначається в складеному комісією акті.
Кожному члену комісії надається один примірник акта. У разі відсутності представника територіального органу Держекоінспекції у складі комісії один примірник акта у триденний строк надсилається до територіального органу Держекоінспекції.
Голова комісії готує в п`ятиденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначається інформація про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і залишаються на земельній ділянці.
Компетентний орган у місячний строк після надходження зазначеного проекту рішення про видалення зелених насаджень приймає відповідне рішення і видає наступного дня заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
Ордер на видалення зелених насаджень компетентний орган видає не пізніше наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
Відновна вартість зелених насаджень, що належать до комунальної власності, сплачується до відповідного місцевого бюджету.
Відповідачем, крім наявності вказаних вище документів, направлено на адресу суду платіжне доручення №63 від 20.06.2019 року про сплату суми у розмірі 51 506,27 грн. з призначенням платежу Плата за відновлену вартість дерев згідно рішення ДМР ВК від 18.06.2019 року №634.
Крім того, судом встановлено, що Рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради № 634 від 18.06.2019р. Позивачем не оскаржувалось, як в частині так і в цілому, доказів з цього приводу сторонами суду не надано.
Згідно ордеру, який видано на виконання рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради № 634 від 18.06.2019р. Відповідач на законних підставах здійснював дії стосовно видалення зелених насаджень в кількості 21 одиниці по шосе Донецькому у районі будинку № 7 та здійснивши плату за відновлену вартість дерев згідно рішення ДМР ВК від 18.06.2019 року №634. (платіжне доручення №63 від 20.06.2019 року про сплату суми у розмірі 51 506,27 грн.)
Як вбачається вище, вказані дії Відповідач здійснював також і за наявності діючого Договору оренди земельної ділянки на якій знаходяться дерева.
Вказані обставини вказують про законність дій Відповідача та відсутність порушеного права Позивача, так як дерева знаходяться не на прибудинковій території Позивача, а дії Відповідача відбувались на виконання рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради № 634 від 18.06.2019р., ордеру № 2 від 21 червня 2019р. та в межах орендованої земельної ділянки.
Таким чином, господарський суд дійшов висновку, що позовні вимоги Позивача задоволенню не підлягають.
Відповідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати покладаються на Позивача.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову - відмовити в повному обсязі.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області протягом 20 днів з дня його оголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.І. Красота
Повне рішення складено
15.10.2019р.
Повне рішення складено 15.10.2019
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2019 |
Оприлюднено | 15.10.2019 |
Номер документу | 84914328 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні