Рішення
від 30.09.2019 по справі 160/8083/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2019 року Справа № 160/8083/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Віхрової В.С.

при секретарі судового засідання Масенко Г.Є.

за участю:

представника позивача Воловик М.О.

представника відповідачів Єфіменка О.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛІС ГЛАСС ГРУП» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

20.08.2019 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛІС ГЛАСС ГРУП» (надалі - позивач) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (надалі - відповідач 1), Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач 2, разом - відповідачі), в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення №12211068/42293934 від 12.07.2019 року Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відмову зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 26.06.2019 року складену Товариством з обмеженою відповідальністю «СОЛІС ГЛАСС ГРУП» ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 26.06.2019 року складену та подану Товариством з обмеженою відповідальністю «СОЛІС ГЛАСС ГРУП» .

В обґрунтуванні позовних вимог вказано, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних було прийнято податковим органом протиправно та з порушенням ст.19 Конституції України. ТОВ СОЛІС ГЛАСС ГРУП були надані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та реалізації імпортованого на митну територію Україну товару, який пройшов перевірку прикордонної служби України, митниці ДФС, з якого до перетину кордону сплачено усі митні платежі, збори, в т.ч. імпортний ПДВ. Проте ГУ ДФС у Дніпропетровській області та ДФС України, на думку позивача, зазначене вище проігноровано. Господарська операція із постачання товарів ТОВ СОЛІС ГЛАСС ГРУП на адресу ТОВ ЛІТАС є реальною, підтверджена первинними документами, що відповідають вимогам Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та іншим нормативно-правовим актам.

За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Дніпропетровського окружного адміністративного суду справа 160/8100/19 передана судді Віхровій В.С.

Згідно з ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС Україна) за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 261 КАС України відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом строків, встановлених судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 262 КАС розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі. Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.08.2019 р. позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене провадження з викликом сторін у судове засідання на 09.09.2019 р. об 11:20 год.

У зв`язку із клопотанням представника відповідача 1 про відкладення розгляду справи, судове засідання 09.09.2019 р. перенесено на 30.09.2019 р. о 09:30 год.

19.09.2019 р. через канцелярію Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідачів надійшли відзиви на позовну заяву.

Так, ГУ ДФС України повідомило, що відмові в реєстрації податкової накладної слугувало наступне. Згідно наданих документів між ТОВ Соліс Гласс Груп та ТОВ Літас укладений договір про постачання скла від 20.06.2019 №20-06/19. Відповідно до п.2.1 договору поставки визначено, що поставка товару за даним договором здійснюється на умовах ЕХW-склад постачальника, відповідно до тлумачення Міжнародних правил Інкотермс , що знаходиться за адресою: м.Дніпро, вул.Скоробогатько, 6.

Поставка здійснюється протягом 7 днів після 100% передплати.

Для здійснення перевезень товару був укладений договір з перевізником ТОВ ТК Сатурн (код 42497607) від 20.05.2019 №СТ-10.19 . Згідно ТТН від 26.06.2019 №2606/06-1, №2606/06-2 та №2606/06-3 ТОВ Соліс Гласс Груп є замовником перевезень та вантажовідправником вантажу. Відвантаження товару відбувається ст.Кривий Ріг - Головний (місце завантаження), вантажоодержувач - ТОВ Літас місце розвантаження м.Дніпро, вул.Скоробогатько, 6 (фактична адреса: м.Дніпро, вул. Князя Володимира Великого, буд. 7а, офіс 124).Фактично товар - скло листове було поставлено на територію України на підставі імпортного контракту укладеного з АО Саратовстекло (Росія) від 27.05.2019 №27407. В імпортному контракті утримувачем товару вказано ТОВ Соліс Гласс Груп , товар поставляється на умовах 100 % передплати. Пунктом 7 імпортного контракту передбачено наявність наступних товаросупровідних документів, зокрема: універсальний передаточний документ, залізнична або транспортна накладна, сертифікат походження СТ-1, паспорт якості. Вищевказані документи ТОВ Соліс Гласс Груп не надані. Згідно даних АІС Податковий блок розділ Вантажні імпортні операції (імпорт) відсутні дані щодо оформлення вантажних митних декларацій. Згідно наданої копії вантажної митної декларації від 26.06.2019 р. №807010/2019/007694 у графі 2 одержувач вказаний ТОВ Юнітранс оператор (код 36688782, основний вид діяльності - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту). ТОВ Соліс Гласс Груп зазначений у графі 9 особа, відповідальна за фінансове врегулювання . Також платником надано меморіальний ордер на оплату на користь нерезидента від 10.06.2019 р. у сумі 2 203 588,2 рос.рублів. ТОВ Соліс Гласс Груп не надано жодного документу, що підтверджує наявність будь-яких господарських правовідносин ТОВ Юнітранс оператор (договори, акти виконаних робіт, ТТН, СМИ або залізничні накладні, розрахункові документи та інші). ТОВ Соліс Гласс Груп надані договори оренди (суборенди) нежитлових приміщень від 01.06.2019 №1 укладений з громадянином ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) щодо передачі в оренду нежитлового приміщення, яке розташовано за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 . АДРЕСА_3 буд. 6, загальною площею 10,0 кв.м. та від 06.12.2018 №06-12/2018СВ укладений з ТОВ Адамант ІН (код 40425667) щодо передачі в суборенду частину нежитлової будівлі, що розташована за адресою: Дніпропетровська, смт АДРЕСА_4 Слобожанське, вул.Київська, буд.27, загальною площею 18,0 кв.м, тобто в ТТН зазначені адреси за якими відсутні орендовані складські площі. Крім того, вищевказана інформація не містить даних щодо надходження імпортного товару до м. Кривого Рогу. При цьому, до договорів не надано актів приймання-передачі переданої в оренду (суборенду) нерухомості. На підставі, вищевикладеного відсутня інформація щодо часу отримання в оренду об`єктів нерухомості та можливості використання їх в якості складського приміщення, оскільки обсяги постачання скла листового фактично складають 6 716,93 км.м. Додатково податковий орган повідомив, що ТОВ Соліс Гласс Груп має основний вид діяльності: неспеціалізована оптова торгівля, кількість працюючих - 3 особи, відповідно до фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва станом на 01.01.2019 року основні фонди та запаси відсутні. Підприємство по декларації з ПДВ за липень 2019 року має від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21) у розмірі 24785,00 грн.

Відповідачем 2 повідомлено, що повноваженнями ДФС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні є дискреційними, вимоги щодо зобов`язання ДФС України зареєструвати спірні накладні є необґрунтованими, оскільки без правової оцінки рішення комісії регіонального рівня, такі дії будуть передчасними. Також, скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування.

У судове засідання 30.09.2019 р. прибули уповноважені представники сторін.

Представник позивача вимоги позову підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідачів проти заявлених позовних вимог заперечував, просив у задоволенні позову просив відмовити.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні ним правовідносини.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів а , б п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст. 188 ПК України).

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (абз. 1 п. 201.7 ст. 201 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Товариство з обмеженою відповідальністю Соліс Гласс Груп подано до реєстрації в ЄРПН податкову накладну №16 від 26.06.2019 р. на поставку товару згідно договору постачання скла від 20.06.2019 р. №20-06/19 з ТОВ Літас (покупець, код ЄДРПОУ 41566114) на загальну суму 637650,40 грн. (у т.ч. ПДВ - 106 275,07 грн.),

Згідно квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 27.06.2019 р., за результатами обробки даних ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА . В якості підстави зазначено, що реєстрація ПН/РК зупинена відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, обсяг постачання товару/послуги 8052 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

На виконання вимог пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України ТОВ СОЛІС ГЛАСС ГРУП було надано контролюючому органу повідомлення №1 від 09.07.2019 р. про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено.

12.07.2019 регіональною Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрацій прийнято рішення №1221068/42293934, яким ТОВ СОЛІСС ГЛАСС ГРУП відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від №16 від 26.06.2019 з підстав не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.

12.07.2019 р. ТОВ СОЛІС ГЛАСС ГРУП подано скаргу на рішення №1221068/42293934 від 12.07.2019 р. Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та додано первинні документи, що підтверджують постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.

За результатами розгляду скарги комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято Рішення №33395/42293934/2 від 22.07.2019 р. яким залишено скаргу без задоволення та рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін. Підставою стало ненадання платником податку копій документів щодо підтвердження відповідності продукції(декларацій про відповідність, паспортів якості, сертифікатів відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Не погоджуючись з відмовою в реєстрації податкової накладної в ЄРПН позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Такий Порядок був затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (з наступними змінами, далі - Порядок №1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

Дата ухвалення рішення30.09.2019
Оприлюднено16.10.2019
Номер документу84919701
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/8083/19

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 30.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

Рішення від 30.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Віхрова Вікторія Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні