Постанова
від 15.10.2019 по справі 580/1497/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 580/1497/19 Суддя (судді) першої інстанції: В.В. Гаращенко

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2019 року м. Київ

Колегія Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Кузьменка В. В.,

суддів Ганечко О. М., Степанюка А. Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправними дій та скасування рішень, за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019, -

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Черкаській області, в якій просив суд:

- визнати протиправними дії Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області по проведенню перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР , відповідно до якої було складено акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР (ЄДРПОУ 38715388) від 27.12.2018 №480/23-00-14-0508/38715388 з питань дотримання вимог валютного законодавства;

- визнати недійсним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.01.2019 №0000631405 на суму штрафних (фінансових) санкцій 178029,12 грн., складеного Головним управлінням Державної фіскальної служби у Черкаській області відповідно до акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР (ЄДРПОУ 38715388) від 27.12.2018 №480/23-00-14-0508/38715388 з питань дотримання вимог валютного законодавства;

- визнати недійсним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.01.2019 №0000651405 на суму штрафних (фінансових) санкцій 340,00 грн., складеного Головним управлінням Державної фіскальної служби у Черкаській області відповідно до акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР (ЄДРПОУ 38715388) від 27.12.2018 №480/23-00-14-0508/38715388 з питань дотримання вимог валютного законодавства.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 позовні вимоги залишено без задоволення.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що ухвалено з порушенням норм процесуального та матеріального права, та задовольнити позов у повному обсязі.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з`явилися.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як встановлено судом, листами ПАТ ПроКредит Банк від 09.08.2018 №305426207 та №305426206 повідомило ГУ ДФС у Черкаській області про виявлення факту порушення ТОВ ВІНСЕР законодавчо встановлених строків розрахунків при здійсненні імпортних операцій по контракту від 23.10.2015 №23/10/2015 за датами здійснення операцій 05.01.2018.

Також листами ПАТ ПроКредит Банк від 09.08.2018 № 305632314 та №305702751 повідомило ГУ ДФС у Черкаській області про виявлення факту порушення ТОВ Вінсер законодавчо встановлених строків розрахунків при здійсненні імпортних операцій по контракту від 10.10.2017 № 10/10/2017 за датами здійснення операцій 10.01.2018 та 11.01.2018.

На підставі направлення від 12.12.2018 №2093/23-00-14-0508, виданого Головним управлінням ДФС у Черкаській області головному державному ревізору інспектору відділу перевірок фінансових операцій управління податкового аудиту ГУ ДФС у Черкаській області Кшечик Олені Віталіївні , відповідно до підпункту 20.1.4.пункту 20.1. статті 20 розділу І, підпункту 78.1.1. пункту 78.1. статті 78 розділу II Податкового кодексу України (у зв`язку з неподанням на письмовий запит ГУ ДФС у Черкаській області від 25.09.2018 №40844/23-00-14-0519 пояснень та їх документальних підтверджень щодо попередньо отриманої від АТ ПроКредит Банк податкової інформації про порушення платником податків валютного законодавства), на підставі наказу ГУ ДФС у Черкаській області від 10.12.2018 №2496 проведена документальна позапланова виїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР , код за ЄДРПОУ 38715388, з питань дотримання валютного законодавства при виконанні зовнішньоекономічних контрактів від 23.10.2015 №23/10/2015 та від 10.01.2017 №10/01/2017 за період з 23.10.2015 по 12.12.2018.

Копію наказу ГУ ДФС у Черкаській області від 10.12.2018 № 2496 про проведення перевірки вручено під підпис директору ТОВ ВІНСЕР ОСОБА_2 13.12.2018, а з направленням від 12.12.2018 №2093/23-00-14-0508 на проведення перевірки видане ГУ ДФС у Черкаській області також під підпис ознайомлено директора ТОВ ВІНСЕР ОСОБА_2 13.12.2018.

За результатами перевірки складено акт від 27.12.2018 № 480/23-00-14-0508/38715388, яким зафіксовано порушення:

1) статті 2 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті в частині порушення строків здійснення імпорту товару по контракту від 23.10.2015 № 23/10/2015 в сумі 10 748,04 євро на 9 днів та в сумі 5460,00 євро на 9 днів, та по контракту від 10.01.2017 №10/01/2017 в сумі 614,64 євро на 156 днів та в сумі 10 920,00 євро на 155 днів;

2) статті 1 Указу Президента України від 18 червня 1994 року № 319/94 Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами , статті 9 Декрету Кабінету Міністрів України 19 лютого 1993 року № 15-93 Про систему валютного регулювання і валютного контролю , в частині порушення порядку декларування валютних цінностей, доходів та майна, що належать резиденту України та знаходяться за її межами станом на 01.10.2018.

На підставі акту перевірки прийняті податкові повідомлення-рішення №0000631405 від 14.01.2019 про застосування 178029,12 грн. штрафних санкцій у вигляді пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та №0000651405 від 14.01.2019 про збільшення суми грошового зобов`язання за штрафними санкціями в сумі 340 грн.

За результатами процедури адміністративного оскарження наведені податкові повідомлення-рішення залишені без змін, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Суд першої інстанції прийшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню виходячи з того, що порушення валютного законодавства мають місце та повністю підтверджуються матеріалами справи.

Даючи правову оцінку фактичним обставинам справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Частиною 1 ст. 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку. Виручка резидента за експортним зовнішньоекономічним договором (контрактом) вважається перерахованою на його банківський рахунок за заявою резидента, якщо належна сума врегульована Експортно-кредитним агентством.

Частиною 4 статті 2 Закону № 185/94-ВР встановлено, що Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.

Згідно пункту 1 постанов Правління Національного банку України Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті повинні здійснюватися у строк, що не перевищує 90 календарних днів, а саме:

- від 03.09.2015 № 581: на період з 04.09.2015 до 04.12.2015 (пункт 1 постанови);

- від 04.12.2015 № 863: на період з 05.12.2015 до 04.03.2016 (пункт 1 постанови);

- від 03.03.2016 №140: на період з 05.03.2016 до 08.06.2016 (пункт 1 постанови);

- від 07.06.2016 №342 на період з 09.06.2016 до 28.07.2016 (включно) (пункт 1 постанови);

що не перевищує 120 календарних днів, а саме:

- від 07.06.2016 № 342: на період з 29.07.2016 до 14.09.2016 (пункт 1 постанови, з врахуванням змін внесених постановою Правління НБУ від 28.07.2016 № 361);

- від 14.09.2016 № 386: на період з 15.09.2016 до 15.12.2016 (пункт 1 постанови);

- від 13.12.2016 № 410: на період з 16.12.2016 до 15.06.2017 (пункт 1 постанови).

- від 13.12.2016 № 410: на період з 16.12.2016 до 25.05.2017 (пункт 1 постанови) з врахуванням змін, внесених постановою Правління НБУ від 25.05.2017 № 41).

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті порушення резидентами, крім суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

З матеріалів справи убачається, що ТОВ ВІНСЕР укладено з Biuro Handlowe Hand-Food (Польща) контракт від 23.10.2015 №23/10/2015 на постачання м`ясних субпродуктів та сала свійських свиней. Загальна сума контракту - 800 000,00 євро, умови постачання - FCA (пунк поставки визначається Проформами - інвойсами).

ТОВ ВІНСЕР згідно з умовами контракту від 23.10.2015 № 23/10/2015 з валютного рахунку № НОМЕР_1 , відкритого в АТ ПроКредит Банк (МФО 320984) перераховано на адресу Biuro Handlowe Hand-Food (Польща) попередню оплату в загальній сумі 776 401,01 євро (еквівалент 21 402 657,44 грн.).

Товар по імпорту (м`ясні субпродукти та сало свійських свиней (коди товарів згідно УКТЗЕД - 0209101100, 0206490000, 0207141000)) отримано на суму 760 462,97 євро (еквівалент 9 210 008,61 грн.), частина попередньої оплати на суму 15 938,04 євро (еквівалент 487 331,95 грн.) повернута нерезидентом на рахунок ТОВ ВІНСЕР .

На переконання позивача, при виконанні умов вказаного контракту не порушено законодавчо встановлені строки розрахунків за імпортними операціями.

Так, згідно платіжних доручень від 05.01.2018 №158 та 159 з валютного рахунку № НОМЕР_1 , відкритого в ПАТ ПроКредит Банк , ТОВ ВІНСЕР перераховано 21840,00 євро та 5 460,00 євро, граничний законодавчо встановлений строк надходження товарів по імпорту за даною операцією - 04.07.2018.

Товари по імпорту (м`ясо куряче механічної обвалки (фарш), дрібного помолу, код товару згідно УКТ ЗЕД - 0207141000) на суму 11 361,96 євро отримано без порушення законодавчо встановленого строку розрахунків згідно митних декларацій:

- від 09.01.2018 № TJA205090/2018/1012 на суму 5 457,40 євро, в т. ч. товар на суму 665,56 євро отримано на 4 день з дати здійснення попередньої оплати 05.01.2018;

- від 11.01.2018 № UA205090/2018/1559 на суму 5 236,40 євро отримано на 6 день з дати здійснення попередньої оплати 05.01.2018;

- від 19.01.2018 № UA205090/2018/3751 на суму 5 460,00 євро отримано на 14 день з дати здійснення попередньої оплати 05.01.2018.

Частина попередньої оплати, а саме 15 938,04 (10 476,04 + 5 460,00 = 15938,04) євро повернута нерезидентом на рахунок ТОВ ВІНСЕР у зв`язку з неможливістю виконання зобов`язань в повному обсязі.

Таким чином, у зв`язку з неможливістю виконання зобов`язань в повному обсязі у визначені контрактом строки (поставити продукцію по імпорту), нерезидентом повернуто попередню оплату в сумі 15 938,04 євро, яку продано на міжбанківському валютному ринку, а кошти від продажу надійшли 13.07.2017 (законодавчо встановлений строк - 04.07.2018) на поточний рахунок № НОМЕР_1 АТ ПроКредит Банк (МФО 320984), або на 189 день з дати здійснення авансового платежу 05.01.2018, тобто з порушенням законодавчо встановлених строків на 9 днів.

В апеляційній скарзі ТОВ ВІНСЕР зазначає, що довідка з банку AT ПроКредит Банк №1-2/19/454 від 14.01.2019 свідчить про відсутність заборгованості з поставки товарів по зовнішньоекономічним договорам.

Відповідач не заперечує цього факту, більше того, згідно документальної перевірки та даних бухгалтерського обліку підприємства дебіторська та кредиторська заборгованість по контракту від 23.10.2015 № 23/10/2015 була відсутня ще на момент проведення перевірки, зокрема, станом на 12.12.2018.

Проте, факт порушення законодавчо встановлених строків здійснення імпорту товарів мав місце, а отже і правомірним є нарахування пені.

Також, TOB ВІНСЕР укладено з JG Professional GmbH &Co.Kg (Німеччина) контракт від 10.01.2017 №10/01/2017 на постачання сала свійських свиней хребтового та м`яса курячого механічного обвалювання. Умови постачання - FCA (пункт поставки визначається проформами - інвойсами).

На виконання умов контракту від 10.01.2017 №10/01/2017, з валютного рахунку № НОМЕР_1 , відкритого в АТ ПроКредит Банк (МФО 320984) TOB Вінсер перерахувало на користь JG Professional GmbH &Co.Kg (Німеччина) передоплату в сумі 108 780,00 євро (еквівалент 3 500 548,49 грн.).

Товар по імпорту (м`ясні субпродукти та сало свійських свиней (коди товарів згідно УКТЗЕД - 0209101100, 0207141000)) отримано на суму 97 207,09 євро (еквівалент 3 150 973,95 грн.), частина попередньої оплати на суму 38,27 євро (еквівалент 1 190,62 грн.) повернута нерезидентом на рахунок ТОВ ВІНСЕР .

ТОВ ВІНСЕР з валютного рахунку № НОМЕР_2 , відкритого в ПАТ ПроКредит Банк перераховано кошти згідно платіжних доручень:

- від 10.01.2018 №162 - 16 380,00 євро, граничний законодавчо встановлений строк надходження товарів по імпорту за даною операцією - 09.07.2018;

- від 11.01.2018 №163 - 10 920,00 євро, граничний законодавчо граничний законодавчо встановлений строк надходження товарів по імпорту за даною операцією - 10.07.2018.

Товар по імпорту (м`ясо куряче механічної обвалки (фарш), дрібного помолу, код товару згідно УКТ ЗЕД - 0207141000) отримано на суму 15 765,36 євро, згідно митних декларацій:

- від 18.01.2018 № UA205090/2018/3538 на суму 5 457,40 євро, в т. ч. товар на суму 5 106,01 євро отримано на 8 день з дати здійснення попередньої оплати 10.01.2018, тобто без порушення законодавчо встановлених строків розрахунків;

- від 26.01.2018 № UA205090/2018/5712 на суму 5 321,42 євро отримано на 16 день з дати здійснення попередньої оплати 10.01.2018, тобто без порушення законодавчо встановлених строків розрахунків;

- від 29.01.2018 № UA205090/2018/6154 на суму 5 337,93 євро отримано на 19 день з дати здійснення попередньої оплати 10.01.2018, тобто без порушення законодавчо встановлених строків розрахунків.

В той же час, товар на суму 614,64 євро станом на 12.12.2018 (336 день з моменту здійснення передоплати) не отримано, тобто порушено законодавчо встановлені строки надходження товарів по імпорту на 156 днів.

ТОВ ВІНСЕР подано у встановлені терміни до ДПІ у м. Черкасах декларацію про валютні цінності доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами від 09.11.2018 №9246948497, де в пункті 13 розділу II відображена сума коштів, перерахованих за кордон по імпортних контрактах, по яких на звітну дату перевищено законодавчо встановлені терміни здійснення цих контрактів, а саме: по терміну 01.10.2018 в розмірі 10 500,00 євро, по контракту укладеному з компанією AGRO COMMODITIES EUROPE LTD (Велика Британія).

При наявності суми коштів в розмірі 11 534,64 євро, за якими не отримані імпортовані товари по контракту від 10.01.2017 №10/01/2017, укладеному з JG Professional GmbH &Co.Kg (Німеччина) ТОВ ВІНСЕР не відобразило валютні цінності доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами станом на 01.10.2018.

Станом на 12.12.2018, товар по імпорту на суму 10 920,00 євро, або на 335 день з дати здійснення передоплати від 11.01.2018, на адресу ТОВ ВІНСЕР не надійшов, чим порушено законодавчо встановлені строки здійснення поставок по імпорту на 155 днів.

Враховуючи викладене, дії ГУ ДФС у Черкаській області по проведенню перевірки, відповідно до якої було складено акт перевірки від 27.12.2018 № 480/23-00-14-0508/38715388, були правомірними, перевірка проводилась на підставі та у спосіб, визначений Податковим кодексом України. Податкові повідомлення-рішення від 14.01.2018 № 0000631405 та № 0000651405 є такими, що винесені у чіткій відповідності до вимог законодавства, а тому скасуванню не тягають.

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності та в межах апеляційної скарги, беручи до уваги при цьому кожен аргумент, викладений учасниками справи, рішення суду першої інстанції у цій справі є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права ухвалив рішення повно і всебічно з`ясувавши обставини справи.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВІНСЕР до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправними дій та скасування рішень - залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко

Судді: О. М. Ганечко

А. Г. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 15.10.2019

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2019
Оприлюднено17.10.2019
Номер документу84953827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/1497/19

Постанова від 15.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 05.08.2019

Цивільне

Лебединський районний суд Сумської області

Стеценко В. А.

Рішення від 17.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 04.07.2019

Цивільне

Лебединський районний суд Сумської області

Стеценко В. А.

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні