Постанова
від 24.09.2019 по справі 640/2579/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/2579/19 Суддя (судді) першої інстанції: Арсірій Р.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Федотова І.В.,

суддів: Єгорової Н.М. та Сорочка Є.О.,

за участю секретаря Лисенко І.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РОДФІКС" до Головного управління ДФС у м.Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю Родфікс (далі - позивач, ТОВ Родфікс ) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач-1, ГУ ДФС у м. Києві) та Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2, ДФС України), в якому просило суд:

Визнати протиправними і скасувати рішення комісії Головного управління ДФС України у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №985724/40080851 від 12.11.2018 року; №985717/40080851 від 12.11.2018 року; №985715/40080851 від 12.11.2018 року; №985722/40080851 від 12.11.2018 року; №985716/40080851 від 12.11.2018 року; №985714/40080851 від 12.11.2018 року; №987235/40080851 від 13.11.2018 року; №985719/40080851 від 12.11.2018 року; №985718/40080851 від 12.11.2018 року; №995759/40080851 від 21.11.2018 року; №997659/40080851 від 22.11.2018 року; №995760/40080851 від 21.11.2018 року; №997657/40080851 від 22.11.2018 року; №995761/40080851 від 21.11.2018 року; №997658/40080851 від 22.11.2018 року; №997660/40080851 від 22.11.2018 року; №997661/40080851 від 22.11.2018 року; №995762/40080851 від 21.11.2018 року; №1001081/40080851 від 26.11.2018 року; №1001080/40080851 від 26.11.2018 року; №1018879/40080851 від 10.12.2018 року; №1018876/40080851 від 10.12.2018 року; №1018877/40080851 від 10.12.2018 року; №1018878/40080851 від 10.12.2018 року; №1018875/40080851 від 10.12.2018 року; №1031104/40080851 від 20.12.2018 року; №1031105/40080851 від 20.12.2018 року; №1029267/40080851 від 19.12.2018 року; №1029268/40080851 від 19.12.2018 року; №1029266/40080851 від 19.12.2018 року; №1031106/40080851 від 20.12.2018 року; №1031109/40080851 від 20.12.2018 року; №1031108/40080851 від 20.12.2018 року; №1032286/40080851 від 21.12.2018 року; №1035234/40080851 від 26.12.2018 року; №1031107/40080851 від 20.12.2018 року; №1045080/40080851 від 08.01.2019 року; №1046610/40080851 від 09.01.2019 року; №1046611/40080851 від 09.01.2019 року; №1046612/40080851 від 09.01.2019 року; №1070207/40080851 від 06.02.2019 року; №1069571/40080851 від 06.02.2019 року; №1069570/40080851 від 06.02.2019 року; №1069569/40080851 від 06.02.2019 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 2 від 16.09.2018 року; № 3 від 16.09.2018 року; № 3 від 30.09.2018 року; № 5 від 30.09.2018 року; № 6 від 30.09.2018 року; № 4 від 30.09.2018 року; № 1 від 30.09.2018 року; № 1 від 09.10.2018 року; № 2 від 09.10.2018 року; № 1 від 19.10.2018 року; № 2 від 19.10.2018 року; № 1 від 22.10.2018 року; № 3 від 22.10.2018 року; № 1 від 26.10.2018 року; № 2 від 26.10.2018 року; № 1 від 30.10.2018 року; № 1 від 31.10.2018 року; № 2 від 31.10.2018 року; № 3 від 31.10.2018 року, № 9 від 31.10.2018 року; № 1 від 05.11.2018 року, № 1 від 09.11.2018 року, № 2 від 09.11.2018 року; № 1 від 14.11.2018 року; № 2 від 14.11.2018 року; № 3 від 19.11.2018 року; № 4 від 19.11.2018 року; № 1 від 23.11.2018 року; № 2 від 23.11.2018 року; № 1 від 27.11.2018 року; № 2 від 27.11.2018 року; № 2 від 30.11.2018 року; № 3 від 30.11.2018 року; № 4 від 30.11.2018 року; № 5 від 30.11.2018 року; № 6 від 30.11.2018 року; № 1 від 05.12.2018 року; № 1 від 10.12.2018 року; № 2 від 10.12.2018 року; № 1 від 12.12.2018 року; № 1 від 17.12.2018 року; № 1 від 26.12.2018 року; № 2 від 27.12.2018 року; № 1 від 31.12.2018 року, датою їх направлення для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС України у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №947541/40080851 від 09.10.2018 року про неврахування Таблиці даних платника податків № 2 від 08 жовтня 2018 року; № 949120/40080851 від 10.10.2018 року про неврахування Таблиці даних платника податків № 3 від 09 жовтня 2018 року та № 955030/40080851 від 16.10.2018 року про неврахування Таблиці даних платника податків №1 від 11 жовтня 2018 року;

Зобов`язати комісію Головного управління ДФС України у м. Києві врахувати Таблицю даних платника податків № 1 від 01 жовтня 2018 року, Таблицю даних платника податків № 2 від 08 жовтня 2018 року, Таблицю даних платника податків № 3 від 09 жовтня 2018 року та Таблицю даних платника податків № 1 від 11 жовтня 2018 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 квітня 2019 року позов задоволено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм матеріального та процесуального права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просить скасувати рішення від 24 квітня 2019 року та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, які з`явились в судове засідання, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та свідчать матеріали справи, ТОВ Родфікс зареєстроване як юридична особа 23.10.2015 та є платником податку на додану вартість.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності ТОВ Родфікс є: Код КВЕД 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками; Код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; Код КВЕД 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 49.20 Вантажний залізничний транспорт; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний).

В ході здійснення господарської діяльності позивачем було укладено ряд договорів про надання транспортно-експедиторських послуг із наступними контрагентами: ПАТ Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод , ТОВ Інтерпайп Ніко Тьюб , ТОВ Метінвест-Шиппінг , ТОВ Голд Вей , ТОВ Інтерпайп Україна .

З метою належного виконання правочинів, укладених із вказаними контрагентами ТОВ Родфікс замовляло послуги у ТОВ Коретта (резидент РФ) щодо надання залізничного рухомого складу, організації знаходження вагонів на станціях завантаження/розвантаження.

В матеріалах справи наявні копії договорів та первинних документів, складених в ході їх виконання щодо надання та отримання позивачем послуг при виконанні договорів, укладених із даними контрагентами.

При виконанні позивачем господарських договорів із ПАТ Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод , ТОВ Інтерпайп Ніко Тьюб , ТОВ Метінвест-Шиппінг , ТОВ Голд Вей , ТОВ Інтерпайп Україна відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ Родфікс було складено та направлено засобами телекомунікаційного зв`язку для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) наступні податкові накладні: № 2 від 16.09.2018 року; № 3 від 16.09.2018 року; № 3 від 30.09.2018 року; № 5 від 30.09.2018 року; № 6 від 30.09.2018 року; № 4 від 30.09.2018 року; № 1 від 30.09.2018 року; № 1 від 09.10.2018 року; № 2 від 09.10.2018 року; № 1 від 19.10.2018 року; № 2 від 19.10.2018 року; № 1 від 22.10.2018 року; № 3 від 22.10.2018 року; № 1 від 26.10.2018 року; № 2 від 26.10.2018 року; № 1 від 30.10.2018 року; № 1 від 31.10.2018 року; № 2 від 31.10.2018 року; № 3 від 31.10.2018 року, № 9 від 31.10.2018 року; № 1 від 05.11.2018 року, № 1 від 09.11.2018 року, № 2 від 09.11.2018 року; № 1 від 14.11.2018 року; № 2 від 14.11.2018 року; № 3 від 19.11.2018 року; № 4 від 19.11.2018 року; № 1 від 23.11.2018 року; № 2 від 23.11.2018 року; № 1 від 27.11.2018 року; № 2 від 27.11.2018 року; № 2 від 30.11.2018 року; № 3 від 30.11.2018 року; № 4 від 30.11.2018 року; № 5 від 30.11.2018 року; № 6 від 30.11.2018 року; № 1 від 05.12.2018 року; № 1 від 10.12.2018 року; № 2 від 10.12.2018 року; № 1 від 12.12.2018 року; № 1 від 17.12.2018 року; № 1 від 26.12.2018 року; № 2 від 27.12.2018 року; № 1 від 31.12.2018 року.

Згідно отриманих квитанцій податкові накладні прийняті, але реєстрацію зупинено.

На виконання положень підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ Родфікс направлено на адресу ДФС України письмові пояснення, до яких додано копії первинних документів щодо господарських операцій, на підставі яких складено вищезазначені податкові накладні.

За результатами розгляду поданих ТОВ Родфікс документів Комісією ГУ ДФС прийняті оскаржувані рішення №985724/40080851 від 12.11.2018 року; №985717/40080851 від 12.11.2018 року; №985715/40080851 від 12.11.2018 року; №985722/40080851 від 12.11.2018 року; №985716/40080851 від 12.11.2018 року; №985714/40080851 від 12.11.2018 року; №987235/40080851 від 13.11.2018 року; №985719/40080851 від 12.11.2018 року; №985718/40080851 від 12.11.2018 року; №995759/40080851 від 21.11.2018 року; №997659/40080851 від 22.11.2018 року; №995760/40080851 від 21.11.2018 року; №997657/40080851 від 22.11.2018 року; №995761/40080851 від 21.11.2018 року; №997658/40080851 від 22.11.2018 року; №997660/40080851 від 22.11.2018 року; №997661/40080851 від 22.11.2018 року; №995762/40080851 від 21.11.2018 року; №1001081/40080851 від 26.11.2018 року; №1001080/40080851 від 26.11.2018 року; №1018879/40080851 від 10.12.2018 року; №1018876/40080851 від 10.12.2018 року; №1018877/40080851 від 10.12.2018 року; №1018878/40080851 від 10.12.2018 року; №1018875/40080851 від 10.12.2018 року; №1031104/40080851 від 20.12.2018 року; №1031105/40080851 від 20.12.2018 року; №1029267/40080851 від 19.12.2018 року; №1029268/40080851 від 19.12.2018 року; №1029266/40080851 від 19.12.2018 року; №1031106/40080851 від 20.12.2018 року; №1031109/40080851 від 20.12.2018 року; №1031108/40080851 від 20.12.2018 року; №1032286/40080851 від 21.12.2018 року; №1035234/40080851 від 26.12.2018 року; №1031107/40080851 від 20.12.2018 року; №1045080/40080851 від 08.01.2019 року; №1046610/40080851 від 09.01.2019 року; №1046611/40080851 від 09.01.2019 року; №1046612/40080851 від 09.01.2019 року; №1070207/40080851 від 06.02.2019 року; №1069571/40080851 від 06.02.2019 року; №1069570/40080851 від 06.02.2019 року; №1069569/40080851 від 06.02.2019 року, якими відмовлено у реєстрації вищенаведених податкових накладних.

Позивач оскаржив дані рішення в порядку, передбаченому пунктом 56.23 статті 56 Податкового кодексу України. За результатом розгляду скарг комісія з питань розгляду скарг прийняла рішення, якими залишила скарги без задоволення та рішення Комісії ГУ ДФС без змін.

Крім того, ТОВ Родфікс були подані засобами телекомунікаційного зв`язку контролюючому органу Таблиці даних платника податків від 01.10.2018, 08.10.2018. 09.10.2018 та 11.10.2018, у яких відображено специфіку господарської діяльності позивача: види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010); коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються та/або отримуються платником податку; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що постачаються та/або отримуються платником податку.

Відносно Таблиці даних платника податків №1 від 01.10.2018 року - відсутнє Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

Відносно решти Таблиць даних платника податків прийняті рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації про її не врахування №947541/40080851 від 09.10.2018 року, №949120/40080851 від 10.10.2018 року, №955030/40080851 від 16.10.2018 року.

Підставою для неврахування вказаних Таблиць даних платника податків у рішеннях про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків вказано наявність в органах Державної фіскальної служби податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.

Вважаючи протиправними вказані рішення Комісії ГУ ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних та неврахування вказаних Таблиць даних платника податків, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Приписи п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (далі - Порядок №117), визначає, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 14 Порядку №117 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 15 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Приписи п. п. 18 - 20 Порядку №117 визначають, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як свідчать обставини справи, у спосіб, визначений Порядком № 117, позивачем направлено відповідачу пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій та податкових накладних.

Однак, всупереч наданих документів, позивачем отримано рішення Комісії, яким позивачу відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних вказано: ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої\специфіки, накладні (документи, не надано підкреслити ).

Разом з тим, як вірно враховано судом першої інстанції, Комісією ГУ ДФС не підкреслено у відповідних графах яких саме документів не надано позивачем.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Колегія суддів погоджується з твердженням суду першої інстанції про те, що надані позивачем документи є достатньою підставою для реєстрації податкових накладних, а реальність господарських операцій може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДФС про відмову у реєстрації вищенаведених податкових накладних є необґрунтованими, не мотивованими та такими, що не відповідають положенням законодавства.

З огляду на наведені правові норми та фактичні обставини справи колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність прийняття спірних рішень та наявності підстав для задоволення позову в цій частині.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень комісії №947541/40080851 від 09.10.2018 року про неврахування Таблиці даних платника податків № 2 від 08.10.2018; № 949120/40080851 від 10.10.2018 про неврахування Таблиці даних платника податків №3 від 09.10.2018 та №955030/40080851 від 16.10.2018 про неврахування Таблиці даних платника податків №1 від 11.10.2018 та зобов`язання врахувати такі Таблиці, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до пункту 29-34 Порядку №117 платник податку має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3.

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010); коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про врахування або не врахування таблиці даних платника податку, яке протягом операційного дня стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ Родфікс подало до контролюючого органу таблиці даних платника податків, а саме: 01.10.2018 позивачем подана Таблиця даних платника податків №1, 08.10.2018 подана Таблиця даних платника податків №2, 09.10.2018 подана Таблиця даних платника податків №3, 11.10.2018 подана Таблиця даних платника податків №1 (а.с. 151-154 т. 3).

В Таблицях відображено специфіку господарської діяльності ТОВ Родфікс :

- види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються та/або отримуються платником податку;

- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що постачаються та/або отримуються платником податку.

Відносно врахування Таблиці даних платника податків №1 від 01.10.2018 - відсутнє Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

Колегія суддів погоджується з твердженням суду першої інстанції про те, що неприйняття відповідачем-1 рішення про врахування або неврахування Таблиці даних платника податків №1 від 01.10.2018 є порушенням пункту 33 Порядку №117, оскільки контролюючий орган зобов`язаний прийняти одне з названих рішень. Права контролюючого органу не розглядати таблиці даних платника податків Порядком №117 не передбачено.

Відносно прийнятих Рішень комісії Державної фіскальної служби України №2 від 08.10.2018, №3 від 09.10.2018 та №1 від 11.10.2018 про неврахування Таблиць даних платника податків, відповідно, №947541/40080851 від 09.10.2018, №949120/40080851 від 10.10.2018 та №955030/40080851 від 16.10.2018, колегія суддів враховує наступне.

Підставою для неврахування зазначених Таблиць даних платника податків у рішеннях про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків вказано наявність в органах Державної фіскальної служби податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.

Пунктом 36 Порядку №117 встановлено, що у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка була врахована, в тому числі в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку.

При цьому, як вірно зазначено Окружним адміністративним судом міста Києва, такої підстави для неврахування таблиці даних як наявність в органах державної фіскальної служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій Порядок №117 не містить.

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про неправомірність прийняття відповідачем-1 рішень №947541/40080851 від 09.10.2018 року про неврахування Таблиці даних платника податків № 2 від 08.10.2018; № 949120/40080851 від 10.10.2018 про неврахування Таблиці даних платника податків №3 від 09.10.2018 та №955030/40080851 від 16.10.2018 про неврахування Таблиці даних платника податків №1 від 11.10.2018, а також безпідставність не прийняття рішення щодо Таблиці даних платника податків №1 від 01.10.2018, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог та наявність правових підстав для задоволення позову в цій частині.

Проаналізувавши доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що вони не спростовують висновків суду першої інстанції, яким повно встановлено обставини справи та правильно застосовано норми матеріального і процесуального права.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для його зміни або скасування.

Керуючись ст.ст. 242, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 квітня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 329-331 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст постанови виготовлено 27.09.2019 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2019
Оприлюднено18.10.2019
Номер документу84986953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/2579/19

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Рішення від 24.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні