Рішення
від 18.10.2019 по справі 420/4276/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4276/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2019 року м. Одеса

У залі судових засідань № 18

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Донець В.Р.

за участю сторін:

представника позивача - Королік В.В. (по довіреності)

представника відповідача - Пояркової К.М. (по довіреності)

представника третьої особи - не з`явився

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю УКР ЛІС до Головного управління ДФС в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення пені, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю УКР ЛІС з позовною заявою до Головного управління ДФС в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності Головного управління ДФС в Одеській області щодо несвоєчасного виконання вимог п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України, стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь позивача пені в розмірі 39420,58 грн., нарахованої на суму заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість за період з 06.03.2019 року по 10.07.2019 року включно.

За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив, а третій особі - пояснень щодо суті спору.

Представник позивача в судове засідання з`явився. Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що позивач отримав бюджетне відшкодування з ПДВ 10.07.2019 року, однак таке відшкодування мало бути здійснено ще 06.03.2019 року, оскільки податковий орган мав внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника. Таким чином, з 06.03.2019 року не відшкодована у встановлений законом строк на рахунок ТОВ УКР ЛІС у банку сума ПДВ за квітень 2017 року в розмірі 533382 грн. набула статусу заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ, що є підставою для нарахування на цю суму пені на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення. Сума пені за період з 06.03.2019 року по 10.07.2019 року включно становить 39420,58 грн. та підлягає стягненню з Державного бюджету України на користь ТОВ УКР ЛІС .

Представник відповідача в судове засідання з`явився. З відзиву на позовну заяву (аркуші справи 50-51) вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки Головне управління ДФС в Одеській області не є адміністратором Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, формування якого здійснюється автоматично на підставі баз даних ДФС та Казначейства.

Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, третя особа пояснень щодо суті спору не надала.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача та заперечення відповідача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

ТОВ УКР ЛІС з 01.01.2015 року є платником податку на додану вартість та перебуває на обліку в ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області (аркуш справи 15).

У зв`язку з поданням ТОВ УКР ЛІС заяви про відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2017 року у сумі 533382 грн., ГУ ДФС в Одеській області у період з 08.02.2018 року по 15.02.2018 року проведена камеральна перевірка позивача з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку по декларації з ПДВ за квітень 2017 року (податкова декларація з податку на додану вартість від 18.05.2017 року №9092055104), за результатами якої складений акт перевірки №2685/15-32-12-03/39449213 від 16.02.2018 року.

На підставі висновків акту перевірки, 13.03.2018 року ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0042261203, яким ТОВ УКР ЛІС відмовлено у наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2017 року у сумі 533382 грн.

Позивач не погодився з правомірністю зазначеного податкового повідомлення-рішення та оскаржив його до суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду 03.10.2018 року у справі №1540/3408/18, яке постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26.02.2019 року залишено без змін, позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю УКР ЛІС до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0042261203 від 13.03.2018 року, зобов`язання Головного управління ДФС в Одеській області внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, заявленої ТОВ УКР ЛІС у розмірі 533382 грн. у відповідності до абз. 2 п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України задоволено частково, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0042261203 від 13.03.2018 року.

При цьому, з виписки по рахункам за 10.07.2019 року ТОВ УКР ЛІС вбачається, що позивач отримав бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок у банку лише 10.07.2019 року (аркуш справи 22).

Враховуючи те, що сума ПДВ за квітень 2017 року в розмірі 533382 грн. не була відшкодована позивачу у встановлений законом строк, позивач вважає, що є підстави для нарахування на його користь пені на заборгованість бюджету з відшкодування податку на додану вартість, розмір якої складає 39420,58 грн., що і стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Відповідно до п. п.14.1.18. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.

Відповідно до п. 200.1, п. п. 200.7.1, 200.7.2 п. 200.7 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.

Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Згідно з положеннями п. п. ґ п. 200.12, п. 200.13 ст. 200 Податкового кодексу України, зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зокрема, з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.

Інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого випадку.

Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.

На підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів.

Згідно з положеннями п. п. 60.1.4 п. 60.1 ст. 60 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним, якщо воно скасовується рішенням суду, що набрало законної сили.

Відповідно до п. 200.15 ст.200 Податкового кодексу України після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.

Згідно з п. 3, 4, 7, 8, 12 Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №26 від 25.01.2017 року, формування Реєстру здійснюється автоматично на підставі баз даних ДФС та Казначейства.

Орган ДФС вносить до Реєстру, зокрема: дату подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість; суму податку, заявленого до бюджетного відшкодування; дату та номер податкового повідомлення-рішення та суму бюджетного відшкодування, не узгоджену органом ДФС; дату початку оскарження податкового повідомлення-рішення та суму бюджетного відшкодування, що оскаржується; дату закінчення оскарження податкового повідомлення-рішення та суму бюджетного відшкодування, узгоджену за результатами оскарження; суму узгодженого органом ДФС бюджетного відшкодування за кожною заявою та дату її узгодження.

Інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі органом ДФС на наступний робочий день після виникнення такого випадку.

У разі коли за результатами перевірки даних податкової декларації платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган ДФС не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника податку або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру.

Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду орган ДФС на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника податку.

Казначейство вносить до Реєстру, зокрема, дані про дату та суму повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника податку у банку.

Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу Казначейства для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі та перераховується органом Казначейства у строки, передбачені пунктом 200.13 статті 200 Податкового кодексу України, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

При цьому, органу Казначейства стають доступними для виконання узгоджені суми бюджетного відшкодування, зазначені в Реєстрі, які підлягають поверненню.

Враховуючи зазначені положення законодавства та обставини справи сума бюджетного відшкодування ТОВ УКР ЛІС у розмірі 533382 грн. є узгодженою з дати набрання рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2018 року у справі №1540/3408/18 законної сили, тобто, з 26 лютого 2019 року та позивач мав законне право на відшкодування зазначеної суми на рахунок у банку як узгодженої, відповідно до п. п. ґ п. 200.12 ст. 200 Податкового кодексу України протягом п`яти операційних днів після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування, а саме у термін до 05.03.2019 року включно, однак таке відшкодування відбулося тільки 10.07.2019 року з підстав несвоєчасного внесення органом ДФС до Реєстру даних щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника податку.

Враховуючи зазначені обставини суд приходить до висновку про протиправність бездіяльності Головного управління ДФС в Одеській області щодо несвоєчасного виконання вимог п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України.

Відповідач наполягає на тому, що він не може внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника податку, оскільки не є адміністратором Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який формується автоматично на підставі баз даних ДФС та Казначейства, однак суд не погоджується з такими твердженнями відповідача, з огляду на наступне.

Відповідно до положень п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України, п. 7 Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №26 від 25.01.2017 року, внесення даних до Реєстру здійснюється контролюючим органом/органом ДФС, норми законодавства не містять положень про те, що тільки центральний орган виконавчої влади - ДФС України вносить будь-які дані до Реєстру.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, однак відповідач не довів неможливість внесення даних до Реєстру та не обґрунтував таку неможливість нормами законодавства.

За твердженнями відповідача він тільки повідомляє ДФС України про обставини, зокрема, узгодження суми бюджетного відшкодування, а ДФС України вносить такі дані, однак, суд звертає увагу, що відповідачем не обґрунтовано алгоритм таких дій нормами законодавства та не надано доказів вчинення будь-яких дій, пов`язаних з внесення до Реєстру даних про узгодження суми бюджетного відшкодування після скасування податкового-повідомлення рішення.

Відповідно до п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України, суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

З 06.03.2019 року не відшкодована у встановлений законом строк на рахунок ТОВ УКР ЛІС у банку сума ПДВ за квітень 2017 року у розмірі 533382 грн. набула статусу заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ, що є підставою для нарахування на цю суму пені на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Таким чином, вимоги позивача про стягнення з Державного бюджету України на його користь пені, нарахованої на суму заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість за період з 06.03.2019 року по 10.07.2019 року включно є правомірними та підлягають задоволенню судом.

Позивачем здійснений розрахунок пені у відповідності до вимог законодавства та сума пені, яка має бути стягнута на користь позивача складає 39420,58 грн., при цьому відповідачем будь-яких заперечень щодо правильності розрахунку суми не заявлено.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ТОВ УКР ЛІС обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю УКР ЛІС (вул. Велика Арнаутська, б. 2В, офіс 211, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 39449213) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області (вул. Садова, б. 1-А, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 37607526) про визнання протиправною бездіяльності Головного управління ДФС в Одеській області щодо несвоєчасного виконання вимог п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України, стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь позивача пені в розмірі 39420,58 грн., нарахованої на суму заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість за період з 06.03.2019 року по 10.07.2019 року включно - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС в Одеській області щодо несвоєчасного виконання вимог п. 200.15 ст. 200 Податкового кодексу України.

Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УКР ЛІС пеню в розмірі 39420,58 грн., нараховану на суму заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість за період з 06.03.2019 року по 10.07.2019 року включно.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УКР ЛІС (вул. Велика Арнаутська, б. 2В, офіс 211, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 39449213) сплачений судовий збір у розмірі 3842 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 18.10.2019 року.

Суддя Л.І. Свида

.

Дата ухвалення рішення18.10.2019
Оприлюднено21.10.2019
Номер документу85026910
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності та стягнення пені

Судовий реєстр по справі —420/4276/19

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 04.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні