ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.10.2019 справа № 914/981/19
За позовом: Акціонерного товариства ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО , м. Львів
до відповідача Львівської міської ради, м. Львів
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
Суддя Коссак С.М.
за участі секретарясудового засідання Дубенюк Н.А.
Представники:
від позивача: Богданюк Л.О.- представник;
від відповідача:Гордєєва О.І.- представник.
Заяви про відвід судді не надходило та не заявлялось.
На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Акціонерного товариства ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО до Львівської міської ради про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки кадастровий № 4610136800:01:009:0048, площею 0,8604 га, що по вул. Козельницькій, 5 в м. Львові від 23.06.2016.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 24.05.2019 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк з дня вручення ухвали для усунення недоліків поданої позовної заяви.
29.05.2019 позивачем подано заяву (клопотання) про усунення недоліків (вх.№22380/19).
03.06.2019 господарський суд Львівської області постановив ухвалу, якою, зокрема, прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче судове засідання призначив на 04.07.2019.
04.07.2019 відповідачем подано відзив на позовну заяву (вх.№ 27429/19).
04.07.2019 протокольною ухвалою розгляд справи відкладено на 25.07.2019.
11.07.2019 позивачем подано відповідь на відзив (вх.№ 28601/19).
18.07.2019 позивачем подано клопотання про долучення доказів до матеріалів справи (вх.№ 29885/19).
Протокольною ухвалою суду від 25.07.2019 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та відкладено розгляд підготовчого засідання на 03.09.2019.
09.08.2019 відповідачем подано додаткові пояснення щодо позову від 05.08.2019 (вх.№ 32963/19) та клопотання від 08.08.2019 (вх.№ 32964/13) в якому просить проводити підготовче засідання без участі представника Львівської міської ради, не заперечує про призначення справи до розгляду по суті.
27.08.2019 позивачем подано додаткові пояснення (пояснення щодо додаткових пояснень щодо позову відповідача від 05.08.2019) (вх.№35353/19).
27.08.2019 позивачем подано клопотання про проведення судового засідання у справі № 914/981/19, призначеного на 03.09.2019 о 11:00 год в режимі відеоконференції.
Ухвалою суду від 02.09.2019 відмовлено в клопотанні позивача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції у зв`язку відсутності технічної можливості.
Ухвалою суду від 03.09.2019 закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 10.09.2019.
В судовому засіданні 10.09.2019 розпочато розгляд справи по суті та оголошено перерву до 24.09.2019, а в судовому засіданні 24.09.2019 оголошено перерву до 10.10.2019.
08.10.2019 позивачем подано додаткові пояснення щодо підстав для розгляду справи по суті ( вх.№ 41626/19).
У судовому засіданні 10.10.2019 року відповідач подав клопотання про зупинення провадження у справі на підставі п.5 ч.1 ст.227 ГПК України. З цього приводу суд зазначає, що відповідно до ч.3 ст.195 ГПК України провадження у справі на стадії її розгляду по суті зупиняється тільки з підстав, встановлених, зокрема п.п.1-3 ч.1 ст.227 цього Кодексу. Ухвалою господарського суду Львівської області від 03.09.2019 року у справі №914/981/19 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду справи по суті у судовому засіданні на 10.09.2019 року.
Отже, правові підстави для зупинення провадження у справі відсутні.
Представник позивача у судовому засіданні 10.10.2019 заявлені позовні вимоги підтримав. Представник відповідача заперечив проти заявлених позовних вимог, просить в позові відмовити.
Правова позиція позивача.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що ухвалою Львівської міської ради № 631 від 30.06.2016 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Львова затверджено нову технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Львова та встановлено, що ця нормативна грошова оцінка земель м. Львова вводиться у дію з 01.01.2017, а також покладено на орендарів земельних ділянок у м. Львові обов`язок внести зміни до договорів оренди землі у частині розрахунку орендної плати за землю.
В обгрунтування вимог надає Витяг від 09.10.2017 року №32-13-0.37-4555/169-17 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий №4610136800:01:009:0048 на вул. Козельницькій,5 у м. Львові із зазначенням: категорія земель - промисловості, транспорту, зв`язку та іншого призначення; цільове призначення - 14.02; коефіцієнт Кф: 0,65; коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки: 1, 8972; нормативна грошова оцінка земельної ділянки: 5 676 661, 08 грн. Зазначає, що грошова оцінка земельної ділянки, що перебуває в оренді позивача змінилися та є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Звернення з листами до відповідача про необхідність внесення змін до договору оренди земельної ділянки, на виконання п.5 Ухвали №631 та на виконання п.4 Ухвали №631 залишені без відповідного реагування.
Позивач просить суд внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 23.06.2016 стосовно земельної ділянки площею 0,8604 га кадастровий №4610136800:01:009:0048, яка знаходиться у м . Львові по вул. Козельницька, 5, виклавши п.п. 5, 9, 16 Договору у наступній редакції:
5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 5 676 661,08 гривень.
9. Орендна плата вноситься Орендарем у формі та розмірі 170299,83 гривень (сто сімдесят тисяч двісті дев`яносто дев`ять гривень 83 копійки) в рік з 01.01.2018, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та вноситься щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок №33213812700008 ГУДКСУ у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 38007636. отримувач : міський бюджет для Сихівського району, код платежу 18010600 для юридичних осіб до 30-го числа місяця наступного за звітним.
16. Категорія земельної ділянки згідно ст. 19 Земельного кодексу України - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення .
Правова позиція відповідача.
Просить суд у задоволенні позовних вимог відмовити. У відзиві наголошує, що ухвалою Львівської міської ради від 30.06.2016 року №631 Про затвердженнянової нормативної грошової оцінки земель м. Львова затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Львова, яка містить зокрема, грошову оцінку земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон. У випадку з АТ ДТЕК Західенерго - це землі комерціїз коефіцієнтом Кф - 2,5.
Відповідно до Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 09.10.2017 року № 32-13-0,37-4555/169-17 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) становить 0,65. Однак, згідно з ухвалою міської ради від 30.06.2016 року №631 Кф 0,65 застосовується для земель технічної інфраструктури.
Внесення змін до договору оренди землі від 23.06.2016 року на підставі Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 09.10.2017 року№ 32-13-0,37-4555/169-17 без зміни функціонального використання орендованої земельної ділянки на підставі ухвали міської ради буде суперечити чинному законодавству.
Листом управління земельних ресурсів від 15.11.2018 №2403-5724 було поінформовано позивача, що згідно роз`яснення наданого Державною службоюУкраїни з питань геодезії, картографії та кадастру, Порядок нормативно грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої Наказом міністерства аграрної політики та продовольства, не передбачає перегляду діючих технічних документаційз нормативно грошової оцінки земель населених пунктів. Враховуючи розбіжності, що були представлені в представлених документах і ухвалі міської ради від 25.02.2016№221, зміни до договору оренди землі на вул. Козельницькій, 5 в частині плати заземлю не можуть бути внесені.
Фактичні обставини справи, встановлені судом.
Між позивачем та відповідаче укладено договір оренди землі від 23 червня 2016 року, що зареєстрований у Львівській міській раді 23 червня 2016 року за №С-4307, про що у книзі записів реєстрації Договорів оренди землі С-4 вчинено запис (надалі - Договір).
Земельна ділянка надавалася на підставі:
- Податкового кодексу України;
- ухвали Львівської міської ради від 26.07.2012 року №1675 Про затвердження Положення про підготовку, організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок у м. Львові ;
Ухвали Львівської міської ради від 25.12.2014 року №4250 Про затвердження технічної документаціїз нормативної грощової оцінки земель м. Львова ;
Відповідно до умов Договору, його предметом є надання в строкове платне користування земельної ділянки по вул. Козельницькій, 5 для обслуговування будівель та споруд. Об`єктом оренди є земельна ділянка, кадастровий №4610136800:01:009:0048, загальною площею 0,8604 га, у тому числі під капітальною забудовою - 0,4292га, під тимчасовою забудовою - 0,0126га, під проїздами, проходами та площадками - 0,3679, під зеленими насадженнями - 0507га. (п. Договору).
Договір укладено на 10 (десять) років до 25 лютого 2016 року (п.8).
Відповідно до п.5 Договору грошова оцінка земельної ділянки становить 20 599 524, 72грн.
Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 617 985,74 грн. в рік, що становить 3% від нормативної грошової оцінки (п.9). Пунктом 13 Договору визначено, що розмір орендної плати переглядається відповідно до Податкового кодексу України (надалі - ПК України), Закону України Про оренду землі та згідно з цим договором у разі, зокрема підвищення цін та тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до Розділу Умови використання земельної ділянки Договору земельна ділянка передається в оренду для обслуговування будівель і споруд. Цільове призначення земельної ділянки (категорія згідно ст.19 Земельного кодексу України) землі, промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, категорія земельної ділянки за функціональним призначенням - землі комерційного використання.
Ухвалою Львівської міської ради від 30.06.2016 року №631 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Львова (надалі -Ухвала №631). Це нова нормативна грошова оцінка земель м. Львова, що вводиться у дію з 01.01.2017 (п. 2 ухвали), а п.5 ухвали покладено на орендарів земельних ділянок у м. Львові обов`язок внести зміни до договорів оренди землі у частині розрахунку орендної плати за землю.
Вказана ухвала Львівської міської ради оприлюднена в газеті "Ратуша" (число 25 (1792) 7-13 липня 2016 року) та офіційному порталі Львівської міської ради. Станом на час розгляду справи ухвала є чинною, у встановленому законом порядку не скасована.
Додатком 3 до Ухвали №631, якою затверджено нову грошову оцінку земель, затверджено грошову оцінку земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон (грн.. за м.кв.). Зокрема для земель технічної інфраструктури такий коефіцієнт становить 0,65. Згідно з додатком 4 до Ухвали №631опису меж економіко-планувальних зон земельна ділянка по вул. Козельницькій значиться за №196, для якої відповідно до Витягу від 09.10.2017 року №32-13-0.37-4555/169-17 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є кф =0,65, що становить 371,15грн.
19.10.2017 року позивач звернувся з листом до відповідача про внесення змін до Договору у зв`язку з введенням в дію нової грощової оінки землі по м. Львову. До листа додано Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.09.2017 року, за якою земельна ділянка з кадастровим №4610136800:01:009:0048 на вул. Козельницькій,5 у м. Львові є за цільовим призначенням 14.02 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії, за категорією земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид використання земельної ділянки - для обслуговування існуючих будівель та споруд.
До листа також додано Витяг від 09.10.2017 року №32-13-0.37-4555/169-17 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий №4610136800:01:009:0048 на вул. Козельницькій,5 у м. Львові із зазначенням: категорія земель - промисловості, транспорту, зв`язку та іншого призначення; цільове призначення - 14.02; коефіцієнт Кф: 0,65; коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки:1, 8972; нормативна грошова оцінка земельної ділянки: 5 676 661, 08 грн.
Таким чином, відповідно до: нової грошової оцінки земель, затвердженої органом місцевого самоврядування, Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.09.2017 року, Витягу від 09.10.2017 року №32-13-0.37-4555/169-17 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий №4610136800:01:009:0048 на вул. Козельницькій,5 у м. Львові, грошова оцінка земельної ділянки, що перебуває в оренді позивача змінилися.
Звернення з листами до відповідача про необхідність внесення змін до договору оренди земельної ділянки, на виконання п.5 Ухвали №631 у зв`язку з отриманням у встановленому порядку витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на виконання п.4 Ухвали №631 (листи від 19.10.2017 року за №82/1182, 30.01.2018 року за №82/117, від 12.03.2018 року за №82/271від 11.05.2018 року за №55/481, від 25.10.2018 року за №82/1050) залишені без відповідного реагування.
Норми права та мотиви суду.
Згідно з ч.1 ст.187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.
Так, за частиною другою статті 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Статтею 188 ГК України врегульовано порядок зміни розірвання господарських договорів, за яким сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (частини друга-четверта статті 188 ГК України).
Частинами 2, 3 ст.188 ГК України встановлений порядок проведення сторонами договору переговорів щодо добровільної зміни чи розірвання договору. Частиною 4 цієї статті визначено, заінтересована сторона може звернутися до суду, якщо виник спір.
Право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає ст.16 ЦК України, способам, передбаченим нею (зміна чи припинення правовідношення) та не може ставитися в залежність від поінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони.
(правова позиція Великої палати Верховного Суду від 12 лютого 2019 року у справі №914/2649/17).
Проте, позивач, як зазначено вище, намагався протягом 2017, 2018 років врегулювати спір, що виник між ним і відповідачем у досудовому порядку шляхом направлення відповідних звернень з проектом договору. 25.10.2018 року листом за №82/1050 позивач в черговий раз звернувся до відповідача про внесення змін до Договору, надіславши проект додаткової угоди, однак відповідач відмовив, пославшись на розбіжності інформації щодо категорії та її цільового призначення земельної ділянки, що міститься у Витязі від 09.10.2017 року №32-13-0.37-4555/169-17 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий №4610136800:01:009:0048 на вул. Козельницькій,5 у м. Львові із зазначенням: категорія земель - промисловості, транспорту, зв`язку та іншого призначення; цільове призначення - 14.02; коефіцієнт Кф: 0,65; коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки: 1, 8972; нормативна грошова оцінка земельної ділянки: 5 676 661, 08 грн. і ухвалі Львівської міської ради від 25.02.2016 року №221 Про затвердження ПАТ ДТЕК Західенерго технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки на вул. Козельницькій, 5 . Однак дане питання на розгляд сесії Львівської міської ради не ставилося, доказів іншого відповідачем не надано. Постійна комісія архітектури, містобудування та охорони історичного середовища Львівської міської ради, розглянувши питання про внесення змін до ухвали від 25.02.2016 року №221, 21.02.2018 року прийняла рішення взяти до уваги (витяг з протоколу №89 засідання комісії від 21.02.2018 року), 06.06.2018 року ця комісія прийняла рішення про відмову погодити звернення ПАТ ДТЕК Західенерго щодо внесення змін до ухвали Львівської міської ради від 25.02.2016 року №221 (витяг з проколу комісії №100).
Згідно з п.36 Договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.
З наявної між сторонами справи листування слідує, що взаємної згоди між ними щодо внесення змін до Договору не досягнуто.
За змістом статті 792 ЦК за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності, а частиною 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" визначено перелік істотних умов договору оренди землі: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.
Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України) (ч. 1,2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі").
Згідно з пунктом 14.1.125 статті 14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Згідно з ч.1 ст. 13 цього ж Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч. 2 ст. 20 Закону України`Про оцінку земель ).
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років (ч.1,2 ст. 18 Закону).
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до наведених вище положень чинного законодавства нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України (відповідну правову позицію Верховного Суду України викладено у постанові від 02.03.2016 у справі № 922/538/14).
Згідно з частини 1 статті 628 ЦК зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Як встановлено судом та не заперечено сторонами справи, ухвалою Львівської міської ради № 631 від 30.06.2016 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Львова" затверджено нову технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Львова (п. 1 ухвали), встановлено, що ця нормативна грошова оцінка земель м. Львова вводиться у дію з 01.01.2017 (п. 2 ухвали), а також покладено на орендарів земельних ділянок у м. Львові обов`язок внести зміни до договорів оренди землі у частині розрахунку орендної плати за землю (п. 5 ухвали). Вказана ухвала Львівської міської ради є чинною, у встановленому законом порядку не скасована, а відтак є підстави для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
За вказаних обставин, відповідно до положень чинного законодавства нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж визначено у статті 288 ПК України.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного суду у складі Касаційного господарського суду від 27.02.2018 у справі № 921/265/17-г/17.
Статтею 19 Земельного кодексу України встановлено категорії земель, які за основним цільовим призначенням поділяються на, зокрема, землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Класифікацією видів цільового призначення земель, затверджених наказом Державного комітету України із земельних ресурсіввід 23 липня 2010 року N 548 (із змінами та доповненнями), зареєстровані в Міністерстві юстиції України1 листопада 2010 р. за № 1011/18306 за №14.02. значаться землі енергетики - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії.
Суд доходить висновку, що позивачем виконано вимоги Ухвали Львівської міської ради № 631 від 30.06.2016 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Львова", якою затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінкиземель м. Львова, отримано Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.09.2017 року, Витяг від 09.10.2017 року №32-13-0.37-4555/169-17 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий №4610136800:01:009:0048 на вул. Козельницькій,5 у м. Львові, відповідно до якої ця земельна ділянка відноситься до категорії земель - промисловості, транспорту, зв`язку та іншого призначення, за цільовим призначенням 14.02.- для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії; обов`язок орендаря земельної ділянки у м. Львові внести зміни до Договору у частині розрахунку орендної плати за землю (п. 5 ухвали).Відтак, за твердженням позивача, що не спростоване належними та допустимими доказами відповідача, орендна плата за земельну ділянку кадастровий номер №4610136800:01:009:0048 повинна становити 170 299,83грн в рік, що дорівнює 3 відсоткам нормативно-грошової оцінки даної земельної ділянки на 2018 рік. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 5 676 661,08грн.
Відповідно ч. 2 статті 187 ГК України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Частиною 1 статті 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 76 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи, відповідачем не спростовані, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.
Судові витрати.
Відповідно до ст. 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Позивачем при поданні позову до суду сплачено судовий збір в сумі 1 921,00 грн.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 129 ГПК України, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи наведене, до стягнення з відповідача на користь позивача підлягає судовий збір в сумі 1 921,00грн.
Керуючись статтями 10, 12, 20, 73, 76, 79, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 ГПК України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Позовні вимог задоволити повністю.
2. Внести зміни у договір оренди земельної ділянки, укладений між Акціонерним товариством ДТЕК Західенерго та Львівською міською радою від 23.06.2016 стосовно земельної ділянки площею 0,8604 га кадастровий №4610136800:01:009:0048, яка знаходиться у м. Львові по вул. Козельницька, 5, виклавши п.п. 5, 9, 16 Договору у наступній редакції:
5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 5 676 661,08 гривень.
9. Орендна плата вноситься Орендарем у формі та розмірі 170299,83 гривень (сто сімдесят тисяч двісті дев`яносто дев`ять гривень 83 копійки) в рік з 01.01.2018, що становить 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та вноситься щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок №33213812700008 ГУДКСУ у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 38007636. отримувач : міський бюджет для Сихівського району, код платежу 18010600 для юридичних осіб до 30-го числа місяця наступного за звітним.
16. Категорія земельної ділянки згідно ст. 19 Земельного кодексу України - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення .
3. Стягнути з Львівської міської ради на користь Акціонерного товариства ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО 1 921,00 грн витрат на оплату судового збору.
4. Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.
5. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду в порядку, встановленому розділом IV ГПК України.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://court.gov.ua/fair/sud5015, а також у Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою - http://reyestr.court.gov.ua.
Повний текст рішення складено 21.10.2019.
Суддя Коссак С.М.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2019 |
Оприлюднено | 21.10.2019 |
Номер документу | 85047492 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Коссак С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні