ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.10.19 Справа № 917/640/19
за позовною заявою Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий", 37501, м.Лубни, вул.Першотравнева, 6, кв. 39 , ідент. код 40497265
про зобов`язання вчинити дії
Суддя Іванко Л.А.
Секретар судового засідання Ісенко М.В.
Представники:
від позивача: Павличенко В.Г., ордер ПТ №059155 від 29.05.2019 року
від відповідача: не з`явилися
від третьої особи: не з`явилися
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий" звернулось до господарського суду Полтавської області з позовом до Лубенського комунального житлово - експлуатаційного управління про зобов`язання вчинити дії, а саме: виготовити за рахунок коштів відповідача і передати Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку Замковий : план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГНКТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України від 23.06.1998 за N 393/2833; паспорт об`єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на будинок; акт технічного стану об`єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньо будинкових мереж централізованого постачання холодної води, водовідведення, газо - та електропостачання, централізованого опалення, виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об`єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, як колишній балансоутримувач багатоквартирного житлового будинку по вул.Першотравневій, 6 в м.Лубни, відповідно до вимог ч.18 ст.6 Закону України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" зобов"язаний передати об"єднанню у тримісячний строк з дня державної реєстрації об"єднання технічну та іншу документацію на будинок, однак в порушення вимог чинного законодавства не виконує зазначені зобов"язання та вимоги позивача.
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 02.05.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду і відкрито провадження у справі, справу ухвалено розглядати у порядку загального позовного провадження. Призначено справу до розгляду в підготовче засідання на 30.05.2019 року та встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.
30.05.2019 року в зв"язку з неявкою відповідача підготовче засідання відкладено на 13.06.2019 року.
03.06.2019 року від відповідача надійшов відзив (вх.№ 5727) на позовну заяву з додатком, який судом залучено до матеріалів справи. У відзиві відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову з наступних підстав.
На думку відповідача:
- статут ОСББ "Замковий" не відповідає типовому, а отже, всі рішення правління ОСББ прийняті з порушенням встановленого порядку прийняття таких рішень та є неправомірними, в тому числі рішення про призначення голови правління ОСББ, тобто, Костенко О.В. не має повноважень на подання позову від імені ОСББ "Замковий";
- позовні вимоги виходять за межі обов"язків, встановлених законодавством, а саме, позивач вимагає безоплатного створення нових документів, замість відновлення втрачених.
- Перелік документації, заявлений в позовній заяві не відповідає переліку документації, яка повинна вестися балансоутримувачем відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76.
Крім цього, за твердженням відповідача:
- план та паспорт земельної ділянки ніколи не створювався;
- технічний паспорт на будинок було передано представникам ОСББ "Замковий";
- Лубенська міська рада, шляхом прийняття відповідної програми взяла на себе зобов"язання з фінансування відновлення технічної документації на будинки з ОСББ.
- вимога щодо передачі Акту технічного стану об"єкта на момент приймання-передачі не має під собою підстав, адже таким актом є Акт про передачу багатоквартирного будинку, який розташований за адресою:м.Лубни , вул . Пешотравнева, 6 на баланс Об"єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Замковий", який містить всю інформацію про стан об"єкта, зауваження приймаючої сторони, копія якого є в наявності у позивача.
- Через конструктивну відсутність контурів заземлення в будинку за адресою: м.Лубни, вул.Першотравнева, 6 , виконавчі креслення контурів заземлення не створювались.
- Витрати на правову допомогу не доведені позивачем.
13.06.2019 року подано відповідь на відзив (вх.№ 6162), в якій позивач відхиляє аргументи відповідача, викладені ним у відзиві з наступних причин:
Частиною 14 ст.6 Закону України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
20.05.2016 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис № 1 5861020000001897 про створення Об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий", що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Державна реєстрація зазначеного Об"єдання не оскаржувалась, а тому, позивач називає припущення відповідача про недієздатність позивача чи нечинність його утворення нікчемними.
Стосовно твердження відповідача про те, що "вимоги позивача виходять за межі обов"язків, встановлених законодавством - позивач спростовує його, посилаючись на норми Закону України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку" та п.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року № 13 (надалі - Правила).
Крім цього, у відповіді на відзив позивач зазначає, що обов`язок передачі земельної документації від попереднього балансоутримувача новоутвореному ОСББ прямо передбачено п. 2.2 Правил. При цьому, відповідно до п.2.3. Правил у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об`єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об`єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатку до акту приймання- передачі.
Щодо аргументів відповідача про не застосування до нього вимог наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 р. №13 Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (зареєстровано в міністерстві юстиції України 27.04.2009 №377/16393), а застосуванні звужених вимог Наказу Державного комітету України з питань житлово - комунального господарства від 17.05.2005 року №76 позивач відмічає, що така позиція відповідача прямо суперечить правовим позиціям викладеним в постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 20.02.2018 у справі № 916/255/17, від 25.04.2018 у справі № 904/6261/17, від 23.05.2018 у справі № 922/657/17.
В спростування тверджень відповідача про те, що технічний паспорт на будинок було передано представникам ОСББ "Замковий", позивач посилається на акт інвентаризації технічної та проектної документації, яка була проведена в ЛКЖЕУ, а також на те, що в акті прийому-передачі, на який посилається відповідач, зазначається тільки про використання технічного паспорту на будинок та плану поверхів, однак, не про передачу цієї документації позивачу.
Стосовно того, що Лубенське комунальне житлово - експлуатаційне управління є належним відповідачем в даному спорі, зазначає, що актом Лубенського КЖЕУ від 10.01.2019 року затвердженого начальником ЛКЖЕУ Васенко С. М . було затверджено результати інвентаризації проектно-кошторисної документації на багатоквартирні житлові будинки, які є на обслуговуванні управління та на будинки, які списані з балансу управління для передачі створеним в цих житлових будинках ОСББ в м. Лубни станом на 10.01.2019 року. В Акті відповідачем зазначено: вся проектно-кошторисна документація на житлові будинки в архівному приміщенні перевірена в натурі в присутності членів комісії та складено цей опис .
В колонці акту від 10.01.2019 року Відсоток наявності на будинки проектно-кошторисної документації % навпроти житлового п`ятиповерхового будинку вул. Першотравнева, 6 (ОСББ) зазначено показник 0 . Таким чином, посадові особи відповідача шляхом складення акту зафіксували наступні обставини: 1 - п`ятиповерховий будинок вул. Першотравнева, 6 в м . Лубни знаходився на балансі відповідача; 2- ніяких документів на будинок у відповідача немає.
За викладеного, позивач вважає, що намагання відповідача перекласти відповідальність на орган місцевого самоврядування суперечить чинному законодавству.
13.06.2019 року відповідач подав до суду клопотання (вх.№ 6177) про заміну первісного відповідача - Лубенське житлово-комунальне управління на належного відповідача - Лубенську міську раду.
В додаткових поясненнях (вх.№ 6178), направлених до суду 13.06.2019 року відповідач зазначає, що саме міська рада є попереднім балансоутримувачем житлового будинку. Підтвердженням цього, є підписання Акту приймання-передачі будинку представниками виконавчого комітету Лубенської міської ради. Крім того, рішенням 43 сесії 7 скликання від 14.02.2019 року Лубенської міської ради було прийнято спеціальну програму "Про затвердження програми на 2019-2020 роки з виготовлення технічної документації новоствореним ОСББ та багатоквартирним будинкам, що планують створити ОСББ в м.Лубни" з метою відновлення втраченої технічної документації.
За даних обставин, просить позовну заяву Об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий" залишити без задоволення.
13.06.2019 року в підготовчому засіданні оголошено перерву до 02.07.2019 року.
02.07.2019 року представником позивача подано клопотання (вх.№ 6736) про залучення доказів, а саме, просить суд залучити до матеріалів справи рішення Лубенської міської ради Полтавської області від 22.09.2016 року "Про списання з балансу багатоквартирних будинків", яке на його думку спростовує твердження відповідача про те, що багатоквартирний будинок по вул.Першотравневій, 6 в м.Лубни не перебував на його балансі.
Крім цього, 02.07.2019 року представником позивача до суду подано заяву (вх.№ 6728), в якій останній просить відмовити в задоволенні клопотання відповідача про заміну первісного відповідача на Лубенську міську раду.
Ухвалою суду від 02.07.2019 р. продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - виконавчий комітет Лубенської міської ради Полтавської області та відкладено підготовче засідання на 15.08.2019 року.
09.08.2019 р. від третьої особи - виконавчого комітету Лубенської міської ради Полтавської області надійшло пояснення (вх.№ 8426) по суті спору.
09.08.2019 р. позивачем подано відповідь (вх.№ 8422) на пояснення виконавчого комітету Лубенської міської ради Полтавської області.
Судове засідання, призначене на 15.08.2019 року не відбулось в зв"язку з перебуванням судді на лікарняному. В зв"язку з виходом судді з лікарняного, підготовче засідання у справі призначено на 12.09.2019 року.
Ухвалою від 12.09.2019р. суд закрив підготовче провадження у справі № 917/640/19 та призначив справу до судового розгляду по суті на 03.10.2019 року.
Представник позивача в судовому засіданні 03.10.2019 року позовні вимоги підтримав та наполягав на їх задоволенні.
Відповідач в судове засідання не з`явився, направив суду клопотання (вх.№ 10680 від 03.10.2019 року) про відкладення розгляду справи, оскільки адвокат відповідача надає правову допомогу 03.10.2019 року в інших справах у м.Києві.
Суд зазначає, що підставою для відкладення є не відсутність представника сторони, а саме, неможливість вирішити спір у судовому засіданні, тобто відкладення справи є правом та прерогативою суду. Якщо представники сторін чи інших учасників судового процесу не з`явилися в судове засідання, а суд вважає, що наявних у справі матеріалів достатньо для розгляду справи та ухвалення законного і обґрунтованого рішення, він може, не відкладаючи розгляду справи, вирішити спір по суті.
Клопотання відповідача про відкладення розгляду справи судом відхиляється, з огляду на те, що про час і місце розгляду справи відповідач був повідомлений належним чином; його клопотання документально не підтверджене, надання повноважень на представництво інтересів сторони в процесі не обмежено будь-яким певним колом осіб, явка представників сторін судом обов"язковою не визнавалася; наявні в справі документи дають можливість вирішити спір без присутності сторін.
Згідно ч. 1 ст. 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
З огляду на наявні обставини, неявка в судове засідання відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши всі наявні в матеріалах справи докази та письмові пояснення, суд, встановив:
20.05.2016 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис № 1 5861020000001897 про створення Об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий", що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
22.09.2016 року на дев"ятій сесії шостого скликання Лубенської міської ради прийнято рішення "Про списання з балансу багатоквартирних будинків", згідно п.1 якого, вирішено Лубенському комунальному житлово-експлуатаційному управлінню списати з балансу багатоквартирний будинок по вул.Першотравневій, 6 в м.Лубни та передати в управління об"єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Замковий".
Актом від 29.07.2016 року багатоквартирний будинок, розміщений за адресою: м.Лубни, вул.Першотравнева, 6 передано з балансу Лубенського комунального житлово-експлуатаційного управління на баланс Об"єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Замковий" з 01.08.2016 року.
Належної документації, стосовно багатоквартирного будинку, колишній балансоутримувач не передав, в зв"язку з чим, позивач неодноразово звертався до відповідача з відповідною вимогою (лист вих.№ 09-0-16 від 25.08.2016 року, вих.№ 11-0-16 від 14.11.2016 року) виготовити документи, але впродовж трьох років від дати державної реєстрації документи позивачу не передані.
Порушення відповідачем Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" в частині забезпечення передачі у тримісячний строк з дня державної реєстрації об"єднання примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок стало підставою для звернення позивача до господарського суду з відповідним позовом.
При прийнятті рішення суд виходив з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 382 Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
Частиною 1 статті 385 Цивільного кодексу України передбачено, що власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).
Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", якою визначені форми управління багатоквартирним будинком, управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).
За загальним правилом, встановленим статтею 9 Закону "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ним відповідного рішення - управителем чи об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку.
Відповідно до частини 1 статті 10 зазначеного Закону співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначені Законом України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".
Відповідно до статті 1 зазначеного Закону об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Частиною 14 статті 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Судом встановлено, що 20.05.2016 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 15861020000001897 зареєстровано юридичну особу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий".
Зі Статуту даного об"єднання, затвердженого протоколом установчих зборів Об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий" від 03.05.2016 року вбачається, що Об"єднання створено власниками квартир та/або приміщень багатоквартирного будинку № 6 на вул.Першотравневій в м.Лубни відповідно до Закону України "Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку".
Рішення установчих зборів та державна реєстрація об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий" станом на дату вирішення спору не оскаржувались, тому посилання відповідача на недійсність рішень, прийнятих ОСББ є безпідставними.
Відповідно до частин 18, 19 статті 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об`єднання відновлює її за власний рахунок.
Таким чином, з аналізу положеннень частини 18 статті 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" вбачається, що передбачений зазначеною нормою обов`язок колишнього балансоутримувача будинку з передачі документації на будинок об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку виникає у нього виключно з дня державної реєстрації об`єднання.
На виконання Закону України "Про житлово-комунальні послуги" наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року № 13 затверджені Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (надалі- Правила).
У відповідності до п.2.2 Правил, при передачі об"єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану обєкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за N 393/2833; паспорт об`єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду обєкта; акт технічного стану обєкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців обєкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за обєктом; обліку мешканців обєкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об`єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об`єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об`єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об`єкта.
Згідно з п.2.3 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об`єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об`єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акту приймання-передачі.
Відповідно до п.п. 1.2, 1.2.1, 1.2.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №76, до складу технічної документації постійного зберігання включаються: - технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок; - проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо; - акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію; - паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень; - паспорти ліфтового господарства; - акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи балансоутримувача. Технічна документація коректується в міру зміни технічного стану будинку, переоцінки основних фондів, проведення його капітального ремонту або реконструкції, переобладнання, перепланування та зміни цільового призначення будинку, квартири (кімнати). До складу документації, яка ведеться виконавцями послуг, входять: - кошториси, описи робіт на поточний і капітальний ремонт; - акти технічних оглядів;- журнали заявок жителів;- протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності); - протоколи вимірювань вентиляції.
Рішенням десятої сесії шостого скликання Лубенської міської ради від 22.09.2016 року вирішено Лубенському комунальному житлово-експлуатаційному управлінню списати з балансу багатоквартирний будинок по вул.Першотравневій, 6 в м.Лубни та передати в управління об"єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Замковий".
Актом підтверджується передача багатоквартирного будинку, що розміщений за адресою: м.Лубни, вул.Першотравнева, 6 з балансу Лубенського комунального житлово-експлуатаційного управління на баланс об"єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий" з 01.08.2016 року.
Наявною в матеріалах справи Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підтверджується, що 20.05.2016 року за №15861020000001897 зареєстровано юридичну особу Об"єднання співвласників багатоквартирного будинку Замковий .
Отже, виходячи з вимог ч.18 ст. 6 Закону України Про об"єднання співвласників багатоквартирного будинку у відповідача виник обов"язок в строк до 20.08.2016 року передати об"єднанню співвласників багатоквартирного будинку примірник технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, який не був виконаний відповідачем.
Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного Суду №916/255/17 від 20.02.2018 року, № 912/3857/17 від 16.01.2019 року.
Суд не приймає до уваги твердження відповідача про те, що Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13 не поширюються на відносини між виконавцями житлово-комунальних послуг, балансоутримувачами та споживачами без укладення відповідного договору про надання послуг з управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд на основі типового договору, затвердженого постановою КМУ від 20.05.2009 року № 484, оскільки згідно ч. 18 ст. 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", у колишнього балансоутримувача будинку виникає обов`язок з передачі документації на будинок об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку з дня державної реєстрації об`єднання та не залежить від укладення між сторонами договору про передачу будинку в управління чи на баланс.
Посилання відповідача на невідповідність визначеного позивачем переліку документації тому переліку, який передбачений Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №76, судом до уваги не приймаються, оскільки даними правилами визначений перелік документів, які входять до складу технічної документації постійного зберігання та до складу документації, яка ведеться виконавцями послуг. Натомість перелік документів, які передаються при передачі об"єкта в управління попереднім балансоутримувачем чи особою, що здійснювала управління будинком, визначений п.2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13.
Водночас, судом беруться до уваги вимоги ч.19 ст. 6 Закону України Про обєднання співвласників багатоквартирного будинку , п .2.3 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, в частині обов"язку відповідача відновити передбачену документацію .
Відповідно до ст. ст. 7, 13 Господарського процесуального кодексу України, правосуддя в господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності, підпорядкування, місцезнаходження, місця створення та реєстрації, законодавства, відповідно до якого створена юридична особа, та інших обставин. Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.
За приписами ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обгрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. ст. 73, 77 ГПК України).
Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Інші наявні в матеріалах справи документи вищевикладених висновків суду не спростовують.
Крім цього, в позовній заяві позивач просить стягнути з відповідача судові витрати.
В додатку до позовної заяви позивачем додано попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, який складається з судового збору (1921,00 грн.) та витрат на професійну правничу допомогу (5000 грн.).
Відповідач у відзиві просить відмовити в задоволенні витрат на правову допомогу в зв"язку з відсутністю їх документального підтвердження.
При розподілі судових витрат суд керується наступним.
Відповідно до ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
У відповідності до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.
Щодо відшкодування витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката, суд зазначає наступне.
Згідно п. 1 ч. 3 ст. 123 ГПК України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.
За приписами ч. ч. 1, 2, 3 ст. 126 ГПК України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.
Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
У позовній заяві позивач вказував, що попередній розмір судових витрат складає 1921,00 грн. судового збору та 5000 грн. витрат на професійну правничу допомогу.
В поданих до суду клопотаннях позивач просить суд стягнути з відповідача на користь позивача витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 13000 грн.
В якості доказів понесених витрат на оплату послуг адвоката позивач надав суду:
- копію договору про надання правової допомоги № 24/19 від 29.05.2019, укладеного між позивачем та адвокатом Павличенко В.Г. (далі - Договір);
- копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю № 134 виданого Павличенко В.Г. ;
- ордер ПТ № 059155 від 29.05.2019 на надання правової допомоги позивачу у Господарському суді Полтавської області;
- акт приймання-передачі наданих послуг (виконаних робіт) згідно з договором про надання правової допомоги № 24/19 від 29.05.2019 року на суму 13000 грн., який підписаний адвокатом Павличенко В.Г. та позивачем;
- платіжне доручення № 7 від 02.10.2019 року на суму 7000,00 грн. та платіжне доручення № 7 від 29.05.2019 року на суму 6000,00 грн.
Позивачем надано належні та достатні докази на підтвердження понесення ним витрат на професійну правничу допомогу адвоката у розмірі 13000 грн.
З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку про те, що витрати на оплату професійної правничої допомоги в розмірі 13000,00 грн. підтверджені належними доказами та підлягають відшкодуванню відповідачем.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов`язати Лубенське комунальне житлово-експлуатаційне управління (юридична адреса: 37502, Україна, Полтавська обл., м.Лубни, вул. Метеорологічна, 22, ПГРУ ПАТ КБ "Приватбанк" р/р НОМЕР_1 м.Полтава, МФО 331401, ЄДРПОУ 23552506) виготовити за рахунок коштів відповідача і передати Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку Замковий (юридична адреса: 37501, м. Лубни, Полтавської області, вул. Першотравнева, 6, ідент. код 40497265 ЄДРПОУ 40497265 р/р НОМЕР_2 ПАТ Полтава-банк ): план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГНКТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України від 23.06.1998 за N 393/2833; паспорт об`єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на будинок; акт технічного стану об`єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньо будинкових мереж централізованого постачання холодної води, водовідведення, газо - та електропостачання, централізованого опалення, виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об`єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції.
3. Стягнути з Лубенського комунального житлово - експлуатаційного управління (37502, м.Лубни, вул. Метеорологічна, 22, ідент. код 23552506) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Замковий" (37501, м.Лубни, вул.Першотравнева, 6, кв. 39 , ідент. код 40497265) 1921,00 грн. витрат зі сплати судового збору, 13000,00 грн. витрат на правничу допомогу.
Видати наказ з набранням цим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1,2 ст.241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст.ст.256 ГПК України). Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повний текст рішення складено та підписано 21.10.2019 року
Суддя Іванко Л.А.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2019 |
Оприлюднено | 21.10.2019 |
Номер документу | 85047889 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Білоусова Ярослава Олексіївна
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Іванко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні