Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 жовтня 2019 р. Справа№200/8234/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Мозгової Н.А.
при секретарі: Синиці М.І.
за участю сторін:
представника позивача: Корнієнко А.Г.
представника відповідача: Пономарьова А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Електроналадка до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу,-
В С Т А Н О В И В:
01 липня 2019 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Електроналадка (код ЄДРПОУ 31386990, місцезнаходження: 85612, Донецька область, Мар`їнський р-н м. Курахове, вул. Енергетиків,34) звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, місцезнаходження: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, 114) про визнання протиправним та скасування наказу №1119 від 11.06.2019 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Електроналадка .
Позовні вимоги мотивовані тим, що документальну позапланову перевірку позивача призначено на підставі п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 ПК України, тобто у зв`язку з виявленням недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому визначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Зазначає, що аналіз п.73.3 ст.73 ПК України та Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою КМУ від 27 грудня 2010 року №1245, свідчать про те, що запит контролюючого органу про надання відповідної інформації платником податків повинен містити конкретні підстави, тобто чітко окреслені обставини, які свідчать про порушення платником податків податкового законодавства.
Всупереч даній обставині запити відповідача від 08.04.2019 року №28778/10/05-99-49-03-20, від 09.08.2018 року №33315/28-10-46-10, від 13.03.2019 року № 20987/7/05-99-14-18-16 не містять інформації, які саме недостовірності даних містяться у податкових деклараціях. Без повідомлення вказаних фактів платник податків не має об`єктивної можливості надати будь-які пояснення та їх документальне підтвердження.
Крім того, вказує на те, що відповідно до запиту від 09.08.2018 року №33315/28-10-46-10 відповідач просить надати інформацію у зв`язку з виявленням недостовірних даних, що містяться у податкових деклараціях позивача з ПДВ за квітень 2018 року та податку на прибуток за звітні періоди 2018 року, однак в спірному наказі позапланова документальна виїзна перевірка проводиться щодо достовірності формування податкового кредиту по господарським операціям з ТОВ НВКФ Донбас-термо в деклараціях за квітень 2018 року.
Представник відповідача через відділ діловодства та документообігу суду надав 16 липня 2019 року відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити у задоволенні позову. Свою позицію обґрунтовує наявністю підстав для проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача, оскільки підприємством на запити контролюючого органу від 08.02.2019 року №10401/10/05-99-14-18-16, від 13.03.2019 року № 20987/7/05-99-14-18-16 та від 08.04.2019 року № 28778/10/05-99-49-03-20 надані копії реєстрів отриманих податкових накладних та реєстрів актів виконаних робіт без документальних підтверджень первинними документами.
Ухвалою суду від 08.07.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання на 22 липня 2019 року.
22 липня 2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 21.08.2019 року.
21.08.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 09.09.2019 року.
Ухвалою суду від 09.09.2019 року задоволено заяву відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 12.09.2019 року та продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.
12.09.2019 року судове засідання відкладено на 26.09.2019 року.
Ухвалою суду від 26.09.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 16.10.2019 року.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав адміністративний позов.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову, просив залишити його без задоволення.
Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Електроналадка (код ЄДРПОУ 31386990, місцезнаходження: 85612, Донецька область, Мар`їнський р-н м. Курахове, вул. Енергетиків,34) пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, є юридичною особою та згідно ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС-України) здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Відповідач, Головне управління ДФС у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Відповідачем по справі на адресу позивача направлений запит про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 08.02.2019 року №10401/10/05-99-14-18-16, відповідно до якого виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ Електроналадка даних податкового кредиту у сумі 186468,42 грн. по взаємовідносинах з ТОВ НВКФ Донбас - термо (код ЄДРПОУ 31445803) у квітні 2018 року, що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2018 року (арк. с. 53-56).
Згідно даного запиту про зазначене вказують результати аналізу показників, що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2018 року від 18.06.2018 року №9122053613, поданої платником податків за відповідний період та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст. 72-74 Податкового кодексу України, що відповідно до п. 74.1 ст.74 Податкового кодексу України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних з Єдиного реєстру податкових накладних, відповідно до яких з`ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження ідентифікованих товарів/послуг, а відтак неможливий їх рух за ланцюгом постачання. Вказане свідчить про недотримання ТОВ Електроналадка норм п.п. а п.198.1 ст.198, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.201.10 ст.20 Податкового кодексу України, Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість та ч.1 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність .
У зв`язку з чим на підставі п.п.16.1.5, 16.1.7 п.16.1 ст.16, п.п. 20.1.2 п.20.1 ст.20, п.1 та 3 абз.3 п.п. 73.3 ст.73, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, п.14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затв. Постановою КМУ від 27.12.2010 року № 1245 відповідач просив протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту надати пояснення та їх документальні підтвердження з приводу наведених вище фактів, а саме: необхідно обов`язково надати засвідчені підписом посадової особи підприємства (за бажанням) копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин з ТОВ НВКФ Донбас-термо , їх виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) за період з 01.04.2018 року по 30.04.2018 року, а також щодо використання у власній господарській діяльності товару (послуг) - виконання повного комплексу будівельно-монтажних робіт на впровадження опалювально-вентиляційної системи на ДТЕК Криворізька ТЕС Технічне переоснащення енергоблоку ст.№1, придбання яких документально оформлено у відносинах з вищенаведеним платником податків. Крім того, просив надати інформацію щодо посадових осіб, відповідальних за фінансово-господарську діяльність підприємства за відповідні періоди із зазначенням посади, ПІБ, ІНН , реквізити документів на їх призначення (звільнення), господарські угоди, на підставі яких здійснювались фінансово-господарські операції з ТОВ НВКФ Донбас-термо , документально оформлені повноваження на здійснення господарської операції осіб, які в інтересах Електроналадка одержують продукцію, письмові договори, довіреності, акти керівного складу підприємства, затверджений керівником підприємства перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов`язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна, первинні документи щодо придбання (одержання) /продажу (поставки) товару або послуг: накладні, акти прийому-передачі товарно-матеріальних цінностей або надання послуг, довіреності на отримання ТМЦ, спосіб та засіб перевезення: реквізити перевізника, договір, ТТН, довіреності, залізнично-дорожні квитанції, форми проведення розрахунків та наявність дебіторської або кредиторської заборгованості на початок та кінець відповідного періоду, тощо (всього 15 пунктів).
Позивачем надано відповідь від 27.02.2019 року № 6/02 на вказаний запит, відповідно до якого повідомлено, що у ТОВ Електроналадка в період з 01.04.2018 року по 30.04.2018 року були взаємовідносини з ТОВ НВКФ Донбас-Термо на підставі договору №590-ЄН від 09.12.2016 року. Згідно умов вказаного договору ТОВ НВКФ Донбас-Термо в період з 01.04.2018 року по 30.04.2018 року були реалізовані послуги з комплексу будівельно-монтажних робіт на впровадження опалювально-вентиляційної системи на об`єкті ДТЕК Криворізька ТЕС Технічне переоснащення енергоблоку ст.№1 на загальну суму 1118810,51 грн., що підтверджується оформленими актами виконаних робіт.
Зазначає, що ТОВ НВКФ Донбас-Термо були видані податкові накладні, податковий кредит сформовано на їх підставі і відображено в податковій декларації за травень місяць. Кредиторська заборгованість станом на 01.04.2018р. за вищенаведеним договором становила 111856,43 грн., а станом на 01.05.2018р. - 1230666,94 грн.
Пояснює, що по податковому кредиту у травні 2018 року були включені суми по контрагенту - ТОВ НВКФ Донбас-Термо згідно податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН. Оскільки податкові накладні були зареєстровані, то позивач вважає такі операції такими, що не можуть бути проведені з порушенням законодавства.
До зазначеного листа позивачем додано інформацію про акт виконаних робіт №3 від 18.04.2018р. та податкову накладну №181 від 18.04.2018 р. (арк.с. 66-69).
Також, відповідачем по справі на адресу позивача направлений запит про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 13.03.2019 року №20987/7/05-99-14-18-16, відповідно до якого виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ Електроналадка даних податкового кредиту у сумі 165244 грн. по взаємовідносинах з ТОВ ТД ТЕК -Україна (код ЄДРПОУ 4134740731445803 ) у листопаді 2018 року, що містяться у податковій декларації з ПДВ за листопад 2018 року (арк. с. 22-24, 57-60).
Згідно даного запиту про зазначене вказують результати аналізу показників, що містяться у податковій декларації з ПДВ за листопад 2018 року від 20.12.2018 року №9284862787, поданої платником податків за відповідний період та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст. 72-74 Податкового кодексу України, що відповідно до п. 74.1 ст.74 Податкового кодексу України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних з Єдиного реєстру податкових накладних, відповідно до яких з`ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження ідентифікованих товарів/послуг, а відтак неможливий їх рух за ланцюгом постачання. Вказане свідчить про недотримання ТОВ Електроналадка норм п.п. а п.198.1 ст.198, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.201.10 ст.20 Податкового кодексу України, Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість та ч.1 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність .
У зв`язку з чим на підставі п.п.16.1.5, 16.1.7 п.16.1 ст.16, п.п. 20.1.2 п.20.1 ст.20, п.1 та 3 абз.3 п.п. 73.3 ст.73, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, п.14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затв. Постановою КМУ від 27.12.2010 року № 1245 відповідач просив протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту надати пояснення та їх документальні підтвердження з приводу наведених вище фактів, а саме: необхідно обов`язково надати засвідчені підписом посадової особи підприємства (за бажанням) копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин з ТОВ ТД ТЕК -Україна , їх виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) за період з 01.11.2018 року по 30.11.2018 року, а також щодо використання у власній господарській діяльності товару (послуг) - механізму виконавчого електричного однообертового МЄО-630/25-0, 25У-92 КБ У2 у кількості 16 шт., механізму виконавчого електричного однообертового МЄО-250/25-0, 25И-99К У2 у кількості 16 шт, механізму виконавчого електричного однообертового МЄО-250/25-0, 25У-99 КБ У2 у кількості 28 шт., придбання яких документально оформлено у відносинах з вищенаведеним платником податків. Крім того, надати інформацію щодо посадових осіб, відповідальних за фінансово-господарську діяльність підприємства за відповідні періоди із зазначенням посади, ПІБ, ІНН , реквізити документів на їх призначення (звільнення), господарські угоди, на підставі яких здійснювались фінансово-господарські операції з ТОВ ТД ТЕК - Україна , документально оформлені повноваження на здійснення господарської операції осіб, які в інтересах Електроналадка одержують продукцію, письмові договори, довіреності, акти керівного складу підприємства, затверджений керівником підприємства перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов`язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна, первинні документи щодо придбання (одержання) /продажу (поставки) товару або послуг: накладні, акти прийому-передачі товарно-матеріальних цінностей або надання послуг, довіреності на отримання ТМЦ, спосіб та засіб перевезення: реквізити перевізника, договір, ТТН, довіреності, залізнично-дорожні квитанції, форми проведення розрахунків та наявність дебіторської або кредиторської заборгованості на початок та кінець відповідного періоду, тощо (всього 15 пунктів).
Позивачем надано відповідь від 04.04.2019 року № 2/04 на вказаний запит, відповідно до якого повідомлено, що у ТОВ Електроналадка в період з 01.11.2018 року по 30.11.2018 року були взаємовідносини з ТОВ ТД ТЕК -Україна на підставі договору №922-ЭН від 30.04.2018 року. Згідно умов вказаного договору ТОВ ТД ТЕК -Україна в період з 01.11.2018 року по 30.11.2018 року було поставлено обладнання на загальну суму 991464 грн., що підтверджується оформленою накладною.
Зазначає, що позивачем у листопаді 2018 року були перераховані кошти ТОВ ТД ТЕК -Україна на виконання обов`язків за договором №922-ЭН від 30.04.2018 року у сумі 1118464,8 грн. Оплата проводилась в безготівковій формі платіжним дорученням.
Вказує, що ТОВ ТД ТЕК -Україна була видана податкова накладна, податковий кредит сформовано на її підставі і відображено в податковій декларації за листопад 2018 року. Кредиторська заборгованість станом на 01.11.2018р. за вищенаведеним договором становила 1118464,8 грн., а станом на 30.11.2018р.- 991464 грн.
Пояснює, що по податковому кредиту у листопаді 2018 року була включена сума по контрагенту - ТОВ ТД ТЕК -Україна згідно податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН. Оскільки податкова накладна була зареєстрована, то позивач вважає такі операції такими, що не можуть бути проведені з порушенням законодавства.
До зазначеного листа позивачем додано інформацію про платіжне доручення від 22.11.2018 року, видаткову накладну № РН-0000484 від 27.11.2018р. та податкову накладну №4 від 27.11.2018 р. (арк.с. 25-27).
Крім того, відповідачем по справі на адресу позивача направлений запит про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 08.04.2019 року №28778/10/05-99-49-03-20, відповідно до якого за результатами аналізу податкової інформації за період грудень 2018 року, отриманої та опрацьованої відповідно до ст. 72-74 Податкового кодексу України, а саме даних з Єдиного реєстру податкових накладних виявлено факти, що свідчать про документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження ідентифікаційного товару, а відтак неможливий його рух від ТОВ Юналекс (код ЄДРПОУ 39539893) до ТОВ Електроналадка .
Вказане свідчить про недотримання ТОВ Електроналадка норм п.п. а п.198.1 ст.198, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість та ч.1 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність .
У зв`язку з чим на підставі п.п.16.1.5, 16.1.7 п.16.1 ст.16, п.п. 20.1.2 п.20.1 ст.20, п.1 та 3 абз.3 п.п. 73.3 ст.73, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, п.14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затв. Постановою КМУ від 27.12.2010 року № 1245 відповідач просив протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту надати пояснення та їх документальні підтвердження з приводу наведених вище фактів, а саме: необхідно обов`язково надати засвідчені підписом посадової особи підприємства (за бажанням) копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин з ТОВ Юналекс , їх виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) за період з 01.12.2018 року по 31.12.2018 року, а також щодо використання у власній господарській діяльності товару, придбання яких документально оформлено у відносинах з даним контрагентом.
Крім того, просив надати інформацію щодо посадових осіб, відповідальних за фінансово-господарську діяльність підприємства за відповідні періоди із зазначенням посади, ПІБ, ІПН, реквізити документів на їх призначення (звільнення), господарські угоди, на підставі яких здійснювались фінансово-господарські операції з ТОВ ТД ТЕК - Україна , документально оформлені повноваження на здійснення господарської операції осіб, які в інтересах Електроналадка одержують продукцію, письмові договори, довіреності, акти керівного складу підприємства, затверджений керівником підприємства перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов`язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна, первинні документи щодо придбання (одержання) /продажу (поставки) товару або послуг: накладні, акти прийому-передачі товарно-матеріальних цінностей або надання послуг, довіреності на отримання ТМЦ, спосіб та засіб перевезення: реквізити перевізника, договір, ТТН, довіреності, залізнично-дорожні квитанції, форми проведення розрахунків та наявність дебіторської або кредиторської заборгованості на початок та кінець відповідного періоду, тощо (всього 15 пунктів) (арк. с.28-30).
Позивачем надано відповідь від 17.04.2019 року № 4/04 на вказаний запит, відповідно до якого повідомлено, що у ТОВ Електроналадка в період з 01.12.2018 року по 31.12.2018 року були взаємовідносини з ТОВ Юналекс на підставі договору №910-ЭН від 24.04.2018 року. Згідно умов вказаного договору ТОВ Юналекс в період з 01.12.2018 року по 31.12.2018 року були виконані роботи з демонтажу-монтажу газоповітряних (нитка Б) котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК Придніпровська ТЕС на загальну суму 850586,98 грн., що підтверджується оформленими актами.
Зазначає, що ТОВ Юналекс були видані податкові накладні. Податковий кредит сформовано на їх підставі і відображено в податковій декларації за грудень 2018 року.
Дебіторська заборгованість станом на 01.12.2018р. за вищенаведеним договором становила 38550,01 грн., кредиторська заборгованість станом на 31.12.2018 року становила 812036,97 грн.
Пояснює, що по податковому кредиту у грудні 2018 року була включена сума по контрагенту - ТОВ Юналекс згідно податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН. Оскільки податкові накладні були зареєстровані, то позивач вважає такі операції такими, що не можуть бути проведені з порушенням законодавства.
До зазначеного листа позивачем додано інформацію про акти виконаних робіт від 26.12.2018 року №№15,6, 16,14,13,12, та податкові накладні від 26.12.2018 року №№11, 14,13,12,10,9 (арк.с. 31-32).
11.06.2019 року відповідачем по справі на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п. 75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України прийнято наказ за №1119, відповідно до якого наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Електроналадка з 20 червня 2019 року тривалістю 10 робочих днів. Перевірку провести за період діяльності з 01.04.2018 року по 30.04.2018 року, з 01.11.2018 року по 31.12.2018 року з метою перевірки достовірності формування та віднесення сум з податку на додану вартість до податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ НВКФ Донбас-термо (Код ЄДРПОУ 31445803) за квітень 2018 року з урахуванням віднесення сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту у травні 2018 року, ТОВ ТД ТЕК-Україна (код ЄДРПОУ 41347407) за листопад 2018 року, ТОВ Юналекс (код ЄДРПОУ 39539893) за грудень 2018 року (арк. с. 14-15).
На підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п. 75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України, наказу №1119 від 11.06.2019 року відповідачем оформлено направлення на перевірку від 18.06.2019 року №1479, №1480 (арк.с. 16-17).
Посадовими особами ТОВ Електроналадка головні державні ревізори-інспектори Маріїнського відділу аудиту платників податків управління аудиту ГУ ДФС у Донецькій області Варфоломєєва В.А. та Папазова Г.С . до проведення позапланової перевірки допущені не були, про що складений акт № 1487/05-99-14-18/31386990 від 20.06.2019 року, один примірник якого вручений представнику позивача за довіреністю Міхненко О.І. (арк. с. 65).
Оцінка запиту від 09.08.2018 року №33315/28-10-46-10 Офісу великих платників податків ДФС судом не надається, оскільки він не стосується предмету позову (арк. с.18-19). Запит був спрямований на адресу позивача не відповідачем по справі та не враховувався при прийнятті спірного наказу.
Надаючи оцінку спірному наказу, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.60.1 ст.60 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з п.п.62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
П. 73.3 ст. 73 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу витягнутої руки під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).
У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит.
Згідно з п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіку перевірок.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальна позапланова перевірка згідно п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Згідно п. 78.4 ст. 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Порядок періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), згідно з п.10 якого запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
Судом встановлено, що відповідачем по справі вищенаведені запити надіслані на адресу позивача у зв`язку з встановленням за результатами аналізу податкової інформації факту порушення платником податків податкового законодавства (недостовірність визначення податкового кредиту, документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження ідентифікаційного товару).
Так, згідно пояснень представника відповідача, ТОВ "Електроналадка (код за ЄДРПОУ 31386990) було зареєстровано придбання у контрагента - постачальника ТОВ "НВК Фірма "Донбас-Термо", (код за ЄДРПОУ 31445803) послуги з виконання повного комплексу будівельно-монтажних робіт на впровадження опалювально-вентиляційної системи на об`єкті: ДТЕК КРИВОРІЗЬКА ТЕС "Технічне переоснащення енергоблоку ст. №1" (п/н №181 від 18.04.2018, загальна сума 1118810,51грн., в т.ч ПДВ - 186468,42грн.) (арк. с.104-111).
Відповідно до звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за №9158061733 від 31.07.2018року, наданого до податкового органу за 11 квартал 2018 року в штаті перебувало 13 осіб. Нарахування доходу з ознакою 157 не здійснювалось. Наявність основних засобів на підприємстві згідно даних Додатку 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва від 24.07.2018 №9152323113 станом на 30.06.2018року в сумі 116,7тис.грн.
Згідно даних ЄРПН вищевказані послуги виконання повного комплексу будівельно-монтажних робіт на впровадження опалювально-вентиляційної системи придбавалися по ланцюгу-постачання ТОВ "НВК Фірма "Донбас-Термо", у контрагента-постачальника ТОВ "СПЕЦ-АЛЬЯНС ГРУП", (код за ЄДРПОУ 41163865) "(п/н №84 від 18.04.2018, загальна сума 106875,58грн., в т.ч ПДВ - 17812,60грн.). Постачання здійснювалося однією датою, а саме 18.04.2018року , а вартість наданих послуг збільшилася на 1011934,93грн.
ТОВ "СПЕЦ-АЛЬЯНС ГРУП", (код за ЄДРПОУ 41163865) , основний вид діяльності _41.20 - будiвництво житлових i нежитлових будiвель. Перебуває на обліку в 2659.ГУ ДФС у м.Києві (Шевченківський р-н м.Києва). Об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність відповідно до форми 20-ОПП відсутні. Адресні дані : 4107 м.Київ Шевченківський пров. Делегатський буд. 12 кв. 28/3.
Відповідно до звіту податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за №9152991873 від 25.07.2019року, наданого до податкового органу за 11 квартал 2018 року в штаті перебувало 12 осіб. Нарахування доходу з ознакою 157 не здійснювалось. Наявність основних засобів на підприємстві згідно даних Додатку 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва від 28.01.2019 №9308853892 станом на 31.12.2018року в сумі 0тис.грн. Крім того, крім надання послуг ТОВ "НВК Фірма"Донбас-термо згідно даних ЄРПН за квітень 2018року ТОВ "СПЕЦ-АЛЬЯНС ГРУП", (код за ЄДРПОУ 41163865) зареєстровані ПН на надання різноманітних послуг 23 контрагентам.
Згідно даних ЄРПН контролюючим органом встановлено, що ТОВ "СПЕЦ-АЛЬЯНС ГРУП", (код за ЄДРПОУ 41163865) отримував лише ТМЦ в асортименті (Сонячний фотоелектричний модуль JAP60S01- 270/SC Wp,Poly , Штапік - 24мм, Профіль імпоста 3-х камерний з резиною Кришка для унітазу CARINA дуропластове Циркуляційний насос UPS 25-40/130 1*230В Душева кабіна AS Simple 99HW, профіль сатин, скло фабрик, високий піддон Кнопка.інст High-Tech TEAR, біла Душові двері TORRENTA DWJ 100/R 1000*1850 хром/графітове Умивальник "Vittoria-75" Умивальник GAMMA з отвором Душова лійка 3340HS Душова лійка Sigma 100).
Таким чином, проведеним аналізом відповідачем по справі було встановлено обрив ланцюга та введення в обіг продукції невідомого походження, що не підтверджується фактом (законним джерелом) реального попереднього його одержання, що може свідчити про нереальність здійснення поставки відповідних послуг контрагенту-покупцю ТОВ "НВК Фірма "Донбас-Термо", та, як наслідок, нереальність первинної поставки (продажу) відповідного активу доводить нереальність первинного та послідуючого його одержання.
Крім того, згідно пояснень представника відповідача, позивачем було зареєстровано придбання у контрагента - постачальника ТОВ "ТД ТЕК-Україна, (код за ЄДРПОУ 41347407) (механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-630/25-0,25У-92КБ У2 в кількості 16шт, механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25И-99К У2 в кількості 16шт, механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25У-99КБ У2 в кількості 28шт) (п/н 4 від 27.11.2018р., всього на суму 991464грн., в т.ч. ПДВ -165244грн.).
ТОВ "ТД ТЕК-Україна", (код за ЄДРПОУ 41347407), має основний вид діяльності 46.69-оптова торгiвля iншими машинами й устаткованням, перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Відповідно до звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за №9306485287 від 16.01.2019року, наданого до податкового органу за 4 квартал 2018 року в штаті перебувало 5 осіб. Нарахування доходу з ознакою 157 здійснювалося 10 особам. Наявність основних засобів на підприємстві згідно даних Додатку 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва від 30.01.2019 №9309184646 станом на 30.06.2018року в сумі 17,9тис.грн.
Згідно даних ЄРПН вищевказані товари (механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-630/25-0,25У-92КБ У2 в кількості 16шт, механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25И-99К У2 в кількості 16шт, механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25У-99КБ У2 в кількості 28шт) (п/н 4 від 27.11.2018р., всього на суму 2443497грн., в т.ч. ПДВ -407249,4грн.) придбавалися по ланцюгу-постачання у контрагента-постачальника ТОВ "ФІРМА "РОНДА", 41571791 Постачання здійснювалося однією датою, а саме 27.11.2018року .
ТОВ "ФІРМА "РОНДА", (код за ЄДРПОУ 41571791), має основний вид діяльності 46.21-оптова торгiвля зерном, необробленим тютюном, насiнням i кормами для тварин,(дана операція не відповідає заявленому виду діяльності), перебуває на обліку в 461.ГУ ДПС у Дніпропетровській обл.(Амур-Нижньодніпровський). Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2018 року до податкового органу не надавався. Додаток 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва за 2018рік не надавався.
Згідно даних ЄРПН вищевказані товари (механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-630/25-0,25У-92КБ У2 в кількості 16шт, механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25У-99КБ У2 в кількості 28шт) придбавалися по ланцюгу-постачання у контрагента-постачальника ТОВ БК "НЬЮСІТІ", код ЄДРПОУ 41943382, постачання здійснювалося однією датою, а саме 27.11.2018року , а механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25И-99К У2 в кількості 16шт, від ТОВ "АЛЬТЕМ" , 39561625.
ТОВ БК "НЬЮСІТІ"( ТОВ"АРБУПЛАН"), код ЄДРПОУ 41943382, має основний вид діяльності 41.20-будiвництво житлових i нежитлових будiвель, перебуває на обліку в 2103.ГУ ДПС у Херсон.обл.,АРК,СЕВ.(Херсонський). Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2018 року до податкового органу не надавався. Додаток 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва за 2018рік не надавався.
Згідно даних ЄРПН вищевказані товари (механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-630/25-0,25У-92КБ У2 в кількості 16шт, механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25У-99КБ У2 в кількості 28шт) ТОВ БК "НЬЮСІТІ" не придбавалися, а здійснювалося придбання: газові варочні поверхні FHG 10-55 VGH-T BLACK GLASS, верхні панелі емальовані, винні шафи FWC455BLACK , зрізані квіти троянда, електропечі FBO 33 Lux Inox, крани FKM 31.1 CHROME з латуні , родзинки сушені, панчохі теплі з вовни, цибулини, бульби виду орхідеї, зелень свіжа, чорнослив сушений, арахіс лущений, абрикоси сушені, сушений болгарський перець, ядро кісточки абрикоси, тощо.
ТОВ "АЛЬТЕМ", код ЄДРПОУ 39561625, має основний вид діяльності - оптова торгiвля iншими машинами й устаткованням, перебуває на обліку в ГУ ДПС у Запорізькій області. Відповідно до звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за №9306485287 від 16.01.2019року, наданого до податкового органу за 4 квартал 2018 року в штаті перебувало 8 осіб. Нарахування доходу з ознакою 157 не здійснювалося . Наявність основних засобів на підприємстві згідно даних Додатку 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва від 27.02.2019 №9310966773 станом на 31.12.2018року в сумі 381.0тис.грн.
Згідно даних ЄРПН вищевказані товари (механізм виконавчий електричний однообертовий МЭО-250/25-0,25И-99К У2 в кількості 16шт) ТОВ "АЛЬТЕМ" не придбавалися, а здійснювалося придбання: R5AE06 Набір приладдя для глибокого встановлення монтажної плати, Дизельне паливо, Регістратор багатоканальний технологічний РМТ-59M 12D, Термоперетворювач ТСМУ-205М 100M 160мм, Перетворювач тиску вимірювальний АИР-10SH ДИ 1165, Полікарбонатний лист монолітний, 4мм, 1000х2050 мм, Послуги з гідроабразивного різання (Полікарбонат), ТС-1088/В G2/3/100П/-50…+200*С/160/10-8/С/АГ-04/С/№2/ГП, ТС-1088/В G2/3/50П/-50…+200*С/160/10-8/С/АГ-04/С/№2/ГП, Кожух теплозахисний екрануючий КТЭ-67-ОС4070/DN 80 АВТА.305174.303-01, Маркувальні таблички (Шкаф теплоконтроля ЧПХР.422411.221 140 * 60, Маркувальні таблички (щит шкафной ШШ-ЗД 091-1151АТХ,140*60, КРАН КУЛЬОВИЙ ТРИХОДОВИЙ РІЗЬБОВИЙ K322L / 1.4301 / 1.4301 / PTFE / PN40 / DN15, Направляючі * SRSTS14-2, Гайка для направляючих* SRSSM, Пластина для перекриття * SRSDP2, Гвинт для скоби * SRSAS2, тощо.
Таким чинном, проведеним аналізом контролюючим органом встановлено обрив ланцюга та введення в обіг продукції невідомого походження, що не підтверджується фактом (законним джерелом) реального попереднього його одержання.
Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ Юналекс відповідачем надані пояснення, згідно яких ТОВ "Електроналадка (код за ЄДРПОУ 31386990) було зареєстровано придбання у контрагента - постачальника ТОВ "Юналекс" (код за ЄДРПОУ 39539893) (виконання робіт з демонтажу теплової ізоляції та обмурівки газоповітропроводів "нитка А" котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст. №9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС) (п/н 14 від 26.12.2018р., всього на суму 83703,60грн., в т.ч. ПДВ -13950,60грн.).; виконання додаткових робіт з монтажу повітряпроводів на всмоктування млинового вентилятора (нитка "А,Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.№9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС(п/н 13 від 26.12.2018р., всього на суму 22761,38грн., в т.ч. ПДВ -3793,56грн.); виконання робіт з демонтажу-монтажу газоповітряходів (нитка "Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС(п/н 12 від 26.12.2018р., всього на суму 22587,90грн., в т.ч. ПДВ -3764,65грн.).; виконання додаткових робіт з демонтажу-монтажу газоповітряходів (нитка "А,Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС(п/н 11 від 26.12.2018р., всього на суму 459737,2грн., в т.ч. ПДВ -76622,87грн.); виконання робіт з демонтажу-монтажу газоповітряходів (нитка "Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС(п/н 10 від 26.12.2018р., всього на суму 161632,2грн., в т.ч. ПДВ -26938,7грн.); виконання робіт з демонтажу-монтажу газоповітряходів (нитка "Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС (п/н 9 від 26.12.2018р., всього на суму 61614,71грн., в т.ч. ПДВ -10269,12грн.).
ТОВ "Юналекс" має основний вид діяльності 33.12 - ремонт i технiчне обслуговування машин i устаткування промислового призначення, перебуває на обліку в ГУ ДФС у м.Києві.
Відповідно до звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за №9309672140 від 05.02.2019року, наданого до податкового органу за 4 квартал 2018 року в штаті перебувало 15 осіб. Нарахування доходу з ознакою 157 не здійснювалося . Наявність основних засобів на підприємстві згідно даних Додатку 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва від 26.02.2019 №930864533 станом на 30.06.2018року в сумі 3518,9тис.грн.
Згідно даних ЄРПН вищевказані послуги придбавалися по ланцюгу-постачання у контрагента-постачальника ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-ПРОЕКТНА КОМПАНІЯ "АРКАДІЯ", (ТОВ "СЕНСОДІС") , код ЄДРПОУ 42245330.
ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-ПРОЕКТНА КОМПАНІЯ "АРКАДІЯ", (ТОВ "СЕНСОДІС"), код ЄДРПОУ 42245330, має основний вид діяльності - будiвництво житлових i нежитлових будiвель, перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській області.
Відповідно до звіту Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за №9309001621 від 29.01.2019року, наданого до податкового органу за 4 квартал 2018 року в штаті перебувало 4 особи, за договорами ЦПХ-1 особа,нарахування доходу з ознакою 157 не здійснювалося. Наявність основних засобів на підприємстві згідно даних Додатку 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва від 29.01.2019 №9309001621 станом на 31.12.2018року в сумі 40,2тис.грн.
Згідно даних ЄРПН вищевказані послуги придбавалися по ланцюгу-постачання у контрагента-постачальника ТОВ "СОНЕТ КОМ", (ТОВ"КРАЙСІС"), код ЄДРПОУ 42338021.
ТОВ "СОНЕТ КОМ", (ТОВ"КРАЙСІС"), код ЄДРПОУ 42338021, має основний вид діяльності - неспецiалiзована оптова торгiвля, перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Звіт Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 4 квартал 2018 року та Додаток 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського облiку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва за 2018рік до контролюючого органу не надано.
Згідно даних ЄРПН вищевказані послуги (виконання робіт з демонтажу теплової ізоляції та обмурівки газоповітропроводів "нитка А" котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст. №9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС), виконання додаткових робіт з монтажу повітряпроводів на всмоктування млинового вентилятора (нитка "А,Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.№9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС, виконання робіт з демонтажу-монтажу газоповітряходів (нитка "Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС, виконання додаткових робіт з демонтажу-монтажу газоповітряходів (нитка "А,Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС, виконання робіт з демонтажу-монтажу газоповітряходів (нитка "Б") котлоагрегату К-15 типу ТП-90 енергоблоку ст.9 ДТЕК ПРИДНІПРОВСЬКА ТЕС) ТОВ "СОНЕТ КОМ" не придбавалися, а здійснювалося придбання: електропечі SBO 650 Black, витяжки кухонні ECOSLIM 50 INOX, штани з джинсової тканини для чоловіків , рослини з корінням декоративні в горш. в асортименті, рослини д/закр.грунту виду орхідеї (цибулини, бульби) , не квітучі горшикові рослини в асортименті, квіткові рослини д/закр.грунту кімнатні в горш. в асортименті, цукор білий кристалічний, рододендрон, свіжі хризантеми, рис китайський довгозернистий пропарений Мигдаль в шкорлупі, рис круглий, виноград сушений, тощо.
Крім надання послуг ТОВ "БУДІВЕЛЬНО-ПРОЕКТНА КОМПАНІЯ "АРКАДІЯ", (ТОВ "СЕНСОДІС"), код ЄДРПОУ 42245330 згідно даних ЄРПН за грудень 2018року ТОВ "СОНЕТ КОМ", (ТОВ"КРАЙСІС"), код ЄДРПОУ 42338021 зареєстровані ПН на надання різноманітних послуг наступним контрагентам :
ТОВ "БК Альфа СІТІ", (ТОВ"ДЕНАЙ"), код ЄДРПОУ 41971357915, перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській області, вид діяльності -будiвництво житлових i нежитлових будівель (будівництво казарми поліпшеного планування у військовому містечку Подільськ Одеської області);
ТОВ ГРАТЕКС ГРУП , код ЄДРПОУ 42019045, перебуває на обліку в ГУ ДФС у м. Києві, вид діяльності -будiвництво житлових i нежитлових будівель (будівельно-монтажні роботи);
ТОВ "ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ЄВРОБУД", (ТОВ"ВОЛЬГЕМ"), код ЄДРПОУ 42156691, перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській області, вид діяльності -будiвництво житлових i нежитлових будівель (будівництво казарми поліпшеного планування у військовому містечку Дачне с.Дачне Одеської області).
Згідно даних ЄРПН відповідачем встановлено, що ТОВ "СОНЕТ КОМ", (ТОВ"КРАЙСІС"), код ЄДРПОУ 42338021, отримував лише ТМЦ в асортименті (витяжки кухонні ECOSLIM 50 INOX, штани з джинсової тканини для чоловіків, рослини з корінням декоративні в горш. в асортименті , не квітучі горшикові рослини в асортименті, листя д/букетів свіже , цукор білий кристалічний цибулини, бульби виду орхідеї , яблуко сушене , суміш сушених плодів, нут сушений, абрикоси сушені, газові варочні поверхні SGH 461 BLACK GLASS, тощо.
Таким чином, проведеним аналізом контролюючим органом встановлено обрив ланцюга та введення в обіг продукції невідомого походження, що не підтверджується фактом (законним джерелом) реального попереднього його одержання.
Пояснення представника ґрунтуються на звітності контрагентів позивача, наявної в матеріалах справи (арк. с. 112-155).
Виходячи із системного аналізу вищевказаних норм права та встановлених судом обставин, суд дійшов висновку про наявність у контролюючого органу передбачених податковим законодавством підстав для направлення вищенаведених запитів про надання інформації позивачу, направлених у відповідності до вимог постанови КМУ №1245 від 27.12.2010 року та п.п.73.3 п.73 Податкового кодексу України, та винесення наказу від 11.06.2019 року за №1119 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Електроналадка з питань перевірки достовірності формування та віднесення сум з податку на додану вартість до податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ НВКФ Донбас-термо (Код ЄДРПОУ 31445803) за квітень 2018 року з урахуванням віднесення сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту у травні 2018 року, ТОВ ТД ТЕК-Україна (код ЄДРПОУ 41347407) за листопад 2018 року, ТОВ Юналекс (код ЄДРПОУ 39539893) за грудень 2018 року (арк. с. 14-15) у зв`язку з ненаданням пояснень та копій документів у повному обсязі позивачем.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування наказу №1119 від 11.06.2019 року є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2-15, 31-32, 72-80, 160-161, 168, 171, 173-183, 192-198, 210, 223-225, 227-229, 241-246, 250-251, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Електроналадка (код ЄДРПОУ 31386990, місцезнаходження: 85612, Донецька область, Мар`їнський р-н м. Курахове, вул. Енергетиків,34) до Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028, місцезнаходження: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, 114) про визнання протиправним та скасування наказу №1119 від 11.06.2019 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Електроналадка відмовити.
Вступна та резолютивна частини рішення ухвалені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому 16 жовтня 2019 року.
Повний текст судового рішення виготовлений та підписаний 18 жовтня 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Донецький окружний адміністративний суд.
Суддя Н.А. Мозговая
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2019 |
Оприлюднено | 21.10.2019 |
Номер документу | 85048754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні