Рішення
від 15.10.2019 по справі 200/6684/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 жовтня 2019 р. Справа№200/6684/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Христофорова А.Б.,

за участю секретаря Білоусової К.С.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження в порядку письмово провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Мангушської районної державної адміністрації Донецької області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Донецького обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

23 травня 2019 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Мангушської районної державної адміністрації Донецької області в якому позивачка просила суд:

- визнати неправомірними дії відповідача щодо припинення виплати соціальної допомоги при народженні дитини;

- зобов`язати відповідача виплатити позивачці заборгованість з виплати державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за період з 01.11.2014 року по 11.06.2015 року;

- зобов`язати відповідача виплатити позивачці заборгованість з виплати державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за період з 01.11.2014 року по 29.06.2017 року;

- зобов`язати відповідача виплатити позивачці заборгованість з виплати державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , за період з 01.11.2014 року по 12.02.2019 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачка перебуває в зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_5 , з яким має трьох спільних малолітніх дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 .

З 2013 року родина була внесена до бази багатодітних сімей Пролетарського району м. Донецька за фактичним місцем проживання: АДРЕСА_1 , та позивачка перебувала на обліку в Управлінні соціального захисту населення як отримувач державної соціальної допомоги при народженні дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Починаючи з жовтня 2014 року виплати допомоги на дітей позивачці були припинені.

26 травня 2016 року позивачка звернулась до Управління соціального захисту населення Мангушської районної адміністрації із заявою про поновлення зазначених соціальних виплат.

З липня 2016 року виплати на дітей були поновлені, однак Управлінням соціального захисту населення Мангушської районної державної адміністрації Донецької області не був проведений перерахунок недоотриманої допомоги, та не була виплачена заборгованість з виплати державної допомоги при народженні дитини за вказаний період.

Позивачка вважає такі дії відповідача незаконними, оскільки вони порушують її право на соціальний захист, у зв`язку із чим, просила задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В поданій до суду 24 вересня 2019 року заяві (поясненнях) представником позивачки ОСОБА_6 . зазначено про те, що після поновлення відповідачем з липня 2016 року виплат на дітей, не був проведений перерахунок недоотриманої допомоги та не була виплачена заборгованість:

- з 01.11.2014 року по 29.06.2015 року (8 міс. Х 866,67 грн. = 6933,36 грн.) державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- з 01.11.2014 року по 30.04.2016 року (18 міс. Х 1485,00 грн. = 26730 грн.) державна допомога при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3

Остання виплата позивачці у розмірі 2351,67 грн. була здійснена - 30.10.2014 року.

З урахуванням наведеного, позовні вимоги уточнені, та позивачка просить суд:

- зобов`язати відповідача виплатити позивачці заборгованість при народженні дитини ОСОБА_5 за період з 01.11.2014 року по 29.06.2015 року;

- зобов`язати відповідача виплатити позивачці заборгованість при народженні дитини ОСОБА_4 за період з 01.11.2014 року по 30.04.2016 року.

В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог у повному обсязі, зазначивши, що 25 травня 2016 року позивачка, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 , звернулась до УСЗН Мангушської районної державної адміністрації Донецької області, заповнивши єдину заяву про призначення державної допомоги при народженні дитини, до якої додала свідоцтва про народження дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Позивачка також подала заяву в довільній формі, в якій зазначила про необхідність здійснення запиту її особової справи з м. Донецька.

Про виплату заборгованості за минулі періоди позивачка в жодній із вказаних заяв не зазначала.

Станом на дату звернення до відповідача, а саме 25 травня 2016 року, позивачка не перебувала на обліку в управлінні, як внутрішньо переміщена особа.

Згідно із п. 9.3. Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (далі-Інструкція), затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.09.2006 року № 345 (із змінами), у разі подання заяви про виплату допомоги за місцем реєстрації, Управлінням формується запит особової справи отримувача допомоги до Управління за попереднім місцем її отримання, який направляється поштою або видається особисто отримувачу допомоги (якщо це зазначено у заяві) для передачі зазначеному Управлінню.

У разі неможливості отримати особову справу та Довідку-атестат із управління де заявник отримував допомогу, допомога продовжується (призначається) за фактичним місцем проживання її отримувача на підставі електронної справи, отриманої від державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України .

У зв`язку із тим, що м. Донецьк це територія, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження і відповідно отримати особову справу та Довідку-атестат позивачки неможливо, управлінням був здійснений відповідний запит та отриманий супровідний лист від 30.05.2016 року за № 013-97068/п та вирізано з бази державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України атестат № 697 в якому зазначено про те, що:

ОСОБА_1 отримувала допомогу при народженні дитини по 31.12.2014 року в розмірі 2351,67 грн. щомісячно. Зазначена сума складається з: 66,67 грн. - допомога при народженні другої дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; 1485,00 грн. - допомога при народженні третьої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .

ОСОБА_1 знята з обліку за місцем отримання допомоги з 01.01.2015 року.

Перед призначенням будь-якого виду соціальної допомоги передусім визначається право заявника на призначення допомоги (право включає в себе дотримання заявником всіх умов визначених законом, на яких призначається допомога).

Призначення допомоги при народженні дитини регулюється Законом України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та розробленим на виконання вищевказаного Закону Порядком призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року № 1751 (зі змінами) далі Порядок № 1751.

Щодо вимог позивачки про зобов`язання відповідача виплатити позивачці заборгованість з виплати державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зазначено, що Закон України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та Порядок № 1751 (в редакції станом на дату народження другої дитини - ІНФОРМАЦІЯ_4 ) передбачав, що допомога при народженні другої дитини надавалась в сумі кратній 60 розмірам прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, установленого на день народження дитини. Виплата допомоги здійснювалася одноразово у десятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта суми допомоги на другу дитину виплачується протягом - 48 місяців рівними частинами.

Згідно із інформацією отриманою у державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України , допомога при народженні другої дитини ОСОБА_5 в розмірі 866,67 грн. щомісячно виплачувалась по 31.12.2014 року.

Тобто допомога при народженні другої дитини ОСОБА_3 , повинна була виплачуватися 4 роки - до 29.06.2015 року.

Відповідно п. 54 Порядку № 1751, у разі зміни місця проживання одержувача державної допомоги сім`ям з дітьми, виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення. Позивачка звернулася до управління з заявою в травні 2016 року, через рік та один місяць після терміну необхідного для призначення та виплати допомоги при народженні дитини, тому допомогу не було подовжено, оскільки термін її виплати закінчився 29.06.2015 року.

Щодо вимог позивачки про зобов`язання виплатити заборгованість допомоги при народженні третьої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 зазначено, що Закон України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та Порядок № 1751 (в редакції станом на дату народження третьої дитини -12.02.2013 року) передбачав, що допомога при народженні третьої дитини надавалась в сумі кратній 120 розмірам прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, установленого на день народження дитини. Виплата допомоги здійснювалася одноразово у десятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта суми допомоги на другу дитину виплачується протягом - 72 місяців рівними частинами.

Згідно із інформацією отриманою у державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України , допомога при народженні третьої дитини ОСОБА_4 в розмірі 1485,00 грн. щомісячно виплачувалась по 31.12.2014 року.

Тобто допомога при народженні третьої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , повинна була виплачуватися 6 років - до 28.02.2019 року.

Враховуючи вимоги п. 54 Порядку № 1751, інформацію про дату припинення допомоги за попереднім місцем отримання а також зміну позивачкою місця проживання, а саме з: АДРЕСА_2 , - за місцем своєї реєстрації) рішенням відповідача від 05.07.2016 року, ОСОБА_1 було подовжено виплату допомоги при народженні третьої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 в розмірі 1485,00 грн. щомісячно з 01.05.2016 року по 28.02.2019 року.

Станом на теперішній час допомога при народженні третьої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 за період з 01.05.2016 року по 28.02.2019 року виплачена позивачці у повному обсязі.

Рішення про припинення позивачці виплати державної соціальної допомоги при народженні дитини відповідачем не приймалися, оскільки управління не приймало від самого початку рішення про призначення такої допомоги, а таке рішення (про призначення соціальної допомоги) приймалось УСЗН за місцем фактичного проживання позивачки в м. Донецьк.

У зв`язку із наведеним, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Ухвалою суду від 24 червня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду, провадження у справі відкрито, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

Ухвалою суду від 23 серпня 2019 року вирішено перейти зі спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, засідання для розгляду справи по суті замінено підготовчим засіданням, проведення кого призначено на 09 вересня 2019 року.

Ухвалою суду від 09 вересня 2019 року до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, залучено Донецький обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, підготовче засідання відкладено на 24 вересня 2019 року.

Ухвалою суду від 24 вересня 2019 року підготовче провадження у справі закрите, проведення судового засідання для розгляду справи по суті призначено на 15 жовтня 2019 року.

Сторони та представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, у судове засідання не з`явились.

Керуючись положеннями ч. 9 ст. 205 КАС України, за якими, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, суд приходить до висновку про можливість провести розгляд справи у письмовому провадженні.

Дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивачка ОСОБА_1 є громадянкою України, та з 04.04.2007 року зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується копією її паспорта, серія: НОМЕР_1 (а.с. 6, 6 з.б.).

Згідно із свідоцтвом про шлюб, серія: НОМЕР_2 , позивачка ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , з 16.05.2009 року перебуває в зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 (а.с. 7).

Згідно із свідоцтвами про народження: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (серія: НОМЕР_3 ); ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (серія: НОМЕР_4 ), та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (серія: НОМЕР_5 ), їх батьками записані: ОСОБА_5 та ОСОБА_1 (а.с. 7 з.б., 8, 8 з.б.).

25.05.2016 року позивачка ОСОБА_1 із зазначенням адреси реєстрації та адреси місця фактичного проживання: АДРЕСА_2 , звернулась до УСЗН Мангушської районної державної адміністрації Донецької області із заявою про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг, в якій просила призначити (перерахувати) допомогу при народженні дитини, до якої додала документи на 6 аркушах, серед яких свідоцтва про народження дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 . Заяву та документи відповідачем було прийнято 25.05.2016 року, та зареєстровано за № 719 (а.с. 36-37,33).

Також, 25.05.2016 року позивачка ОСОБА_1 звернулась до УСЗН Мангушської районної державної адміністрації Донецької області із заявою про здійснення запиту її особистої справи з м. Донецьк (а.с. 37 з.б.).

Рішенням УСЗН Мангушської районної державної адміністрації Донецької області від 05.07.2016 року про призначення допомоги сім`ям з дітьми, за наслідками розгляду заяви позивачки від 25.05.2016 року, із взяттям на облік з електронної справи, позивачці ОСОБА_1 , було призначено допомогу при народженні третьої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , - з 01.05.2016 року по 28.02.2019 року, в сумі - 1485,00 грн. (а.с. 40).

Згідно із наданою ДП Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України інформацією, а саме атестатом Першотравневого УСЗН (Донецька область, Першотравневий р-н. смт. Мангуш, вул. Поштова, 65) № 697 від 05.07.2016 року, в ньому зазначено про те, що позивачка ОСОБА_1 отримувала допомогу при народженні дитини:

- в сумі 9720,00 грн. по 28.02.2013 року;

- в сумі 2351,67 грн. по 31.12.2014 року.

Знята з обліку - 01.01.2015 року ( а.с. 39, 39 з.б.).

Згідно із розрахунком допомоги при народженні дитини за період з 01.01.2015 року по 30.04.2016 року, допомога при народженні дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , розраховується з січня 2015 року по червень 2015 року в сумі по 866,67 грн. за кожен місяць.

Допомога при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , розрахована з січня 2015 року по квітень 2016 року в сумі по 1485,00 грн. за кожен місяць (а.с. 42).

Розпорядженням УСЗН Мангушської РДА від 27.06.2018 року позивачці ОСОБА_1 було відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи у зв`язку із тим, що в документі, що посвідчує її особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та спеціальний статус, немає відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, а надані заявницею докази підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв`язку із обставинами зазначеними в ст. 1 ЗУ Про забезпечення прав і свобод внутрішньо-переміщених осіб , не підтверджують такого факту.

Згідно із довідкою УСЗН Мангушської районної державної адміністрації Донецької області від 11.07.2019 року, позивачка ОСОБА_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_2 , перебуває на обліку в УСЗН Мангушської районної державної адміністрації Донецької області, та отримала щомісячну одноразову допомогу при народженні третьої дитини за період з травня 2016 року по лютий 2019 року включно по 1485,00 грн. за кожний місяць., а разом - 50490,00 грн. (а.с. 51-52).

Згідно із повідомленням Донецького обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат від 19 вересня 2019 року №3383/11-05, за наслідками аналізу проведеного Центром сумісно із органами соціального захисту населення міських рад та райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій області, які розташовані на території, підконтрольній українській владі, орієнтованої інформаційної технології формування сегменту Облік ВПО , архіву бази даних про взятих на облік перемішених осіб програмного комплексу АСОПДСОЦ, бази даних отримувачів допомог та компенсаційних виплат області, встановлено, що позивачка ОСОБА_1 в сегменті Облік ВПО , станом на 16.09.2019 року, - не значиться.

Також, Центром проведений аналіз архіву бази даних управління праці та соціального захисту населення Пролетарської районної у м. Донецьку ради (далі - управління-1) станом на 01.12.2014 року.

Згідно архіву бази даних, ОСОБА_1 перебувала на обліку в управлінні-1 за адресою: АДРЕСА_1 , як отримувач наступних допомог:

- державної допомоги у зв`язку із вагітністю та пологами непрацюючим жінкам з 01.04.2009 року по 30.04.2009 року у розмірі 688.24 грн. Особовий рахунок закрито 01.05.2009 року у зв`язку із закінченням строку виплати;

- державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 Допомогу призначено з 01.06.2009 року по 30.06.2009 року у розмірі 4800,00 грн. одноразово, з 01.07.2009 року по 30.06.2010 року у розмірі 620,00 грн. щомісяця. Особовий рахунок закритий 01.07.2010 року у зв`язку із закінченням строку виплати;

- державної допомоги по догляду за дитиною до 3-х років непрацюючим жінкам. Допомогу призначено з 18.08.2009 року по 11.06.2012 року у розмірі 130,00 грн. щомісяця. Особовий рахунок закритий 12.06.2012 року у зв`язку із закінченням строку виплати;

- державної допомоги у зв`язку із вагітністю та пологами непрацюючим жінкам з 01.04.2011 року по 30.04.2011 року у розмірі 984, 26 грн. Особовий рахунок закритий 01.05.2011 року у зв`язку із закінченням строку виплати;

- державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 Допомогу призначено з 01.06.2011 року по 30.06.2011 року у розмірі 8320,00 грн. одноразово, з 01.07.2011 року по 30.06.2015 року у розмірі 866.67 грн. щомісяця;

- державної допомоги по догляду за дитиною до 3-х років непрацюючим жінкам. Допомогу призначено з 26.10.2011 року по 29.06.2014 року у розмірі 130.00 грн. щомісяця. Особовий рахунок закритий 30.06.2014 року у зв`язку із закінченням строку виплати;

- державної допомоги у зв`язку із вагітністю та пологами непрацюючим жінкам з 01.12.2012 року по 31.12.2012 року у розмірі 1 201,87 грн. Особовий рахунок закритий 01.01.2013 року у зв`язку із закінченням строку виплати;

- державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 . Допомогу призначено з 01.02.2013 року по 28.02.2013 року у розмірі 9720,00 грн. одноразово, з 01.03.2013 року по 28.02.2019 року у розмірі 1 485,00 грн. щомісяця;

- державної допомоги по догляду за дитиною до 3-х років непрацюючим жінкам. Допомогу призначено з 01.05.2013 року по 30.06.2014 року у розмірі 130.00 грн. щомісяця. Особовий рахунок закритий 01.07.2014 року у зв`язку із закінченням строку виплати.

Зазначено, що відповідно до листа Міністерства соціальної політики України від 16.03.2015 року № 310/5/75-15, станом на 01.09.2015 року фінансування виплат усіх видів державних допомог управління-1 з листопада 2014 року припинено.

Підтвердити інформацію про факт виплати позивачці ОСОБА_1 вищезазначених державних допомог може установа, яка виплачувала державні допомоги, а саме управління праці та соціального захисту населення Пролетарської районної у м. Донецьку ради, яке згідно із Переліком населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року № 1085, перебуває на території, непідконтрольній українській владі.

Додатково повідомлено, що за інформацією управління соціального захисту населення Мангушської райдержадміністрації (далі - управління-2), ОСОБА_1 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 .

25.05.2016 року ОСОБА_1 звернулась до управління-2 за отриманням державної допомоги при народженні дитини, та державну допомогу при народженні дитини ОСОБА_7 призначено з 01.05.2016 року по 28.02.2019 року у розмірі 1 485,00 грн. щомісяця. Особовий рахунок закритий 01.03.2019 року у зв`язку із закінченням строку виплати. Виплату зазначеної державної допомоги за період з 01.05.2016 року по 28.02.2019 року ОСОБА_1 здійснювало управління-2 (а.с. 83-85).

Згідно із представленою позивачкою випискою по картковому рахунку за період з 01.10.2014 року по 01.01.2015 року, 30.10.2014 року була проведена виплата соціальної допомоги в сумі - 2351,67 грн. (а.с. 76-81).

В силу положень частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 3 Конвенції про права дитини, ратифікованої Постановою Верховної Ради України №789-ХІІ від 27.02.1991 року, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини. Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.

Гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім`ї, її доходів та віку дітей і спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім`ям з дітьми у загальній системі соціального захисту населення встановлюється Законом України Про державну допомогу сім`ям з дітьми від 21.11.1992 №2811-XII.

Даний Закон спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім`ям з дітьми у загальній системі соціального захисту населення.

Згідно із ч.1 ст.1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин), громадяни України, в сім`ях, яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Статтею 10 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми визначено, що допомога при народженні дитини за цим Законом надається одному з батьків дитини (опікуну), який постійно проживає разом з дитиною.

Умови призначення допомоги при народженні дитини визначені статтею 11 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , відповідно до якої допомога батькам при народженні дитини призначається на підставі свідоцтва про народження дитини.

Для призначення допомоги при народженні дитини до органу праці та соціального захисту населення за умови пред`явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, та свідоцтва про народження дитини подається одним з батьків (опікуном), з яким постійно проживає дитина, заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та копія свідоцтва про народження дитини.

Даний перелік документів є вичерпним.

Допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини.

Відповідно до абз. 8 ст. 11 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , виплата допомоги при народженні дитини припиняється у разі: позбавлення отримувача допомоги батьківських прав; відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав; тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання; припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень щодо конкретної дитини; нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини; у разі виникнення інших обставин.

Умови призначення і виплати таких видів державної допомоги сім`ям з дітьми, передбачених Законом України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми , як, зокрема, допомоги про народженні дитини, визначені Порядком призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1751 від 27.12.2001 року (далі - Порядок № 1751).

Пункт 13 Порядку № 1751 (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) містить більш вичерпний перелік підстав припинення виплати допомоги при народженні дитини, а саме: позбавлення отримувача допомоги батьківських прав; відмови отримувача допомоги від виховання дитини; нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини; відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав; тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання, крім дітей, які народилися під час перебування матері в слідчому ізоляторі або установі виконання покарань за умови перебування дитини разом з матір`ю; припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень щодо конкретної дитини; перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду; усиновлення дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування; смерті дитини; смерті отримувача допомоги; виникнення інших обставин.

Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.

Відповідно до абз. 32 п. 13 Порядку № 1751, виплата допомоги поновлюється у випадках, передбачених абзацами 20-27, 29 і 30 цього пункту, у разі, коли особа, що фактично здійснює догляд за дитиною (один з батьків дитини, опікун), звернулася протягом дванадцяти місяців після припинення виплати допомоги до органу, що призначив допомогу, з письмовою заявою.

Таким чином, аналіз наведених норм свідчить про те, що дванадцятимісячний строк звернення до органу, що призначив допомогу, після припинення її виплати, з письмовою заявою про поновлення виплати такої допомоги, має місце у випадках припинення виплати допомоги з підстав передбачених абзацами 20-27, 29 і 30 п. 13 Порядку № 1751, а саме: відмови отримувача допомоги від виховання дитини; нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини; відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав; тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання, крім дітей, які народилися під час перебування матері в слідчому ізоляторі або установі виконання покарань за умови перебування дитини разом з матір`ю; припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень щодо конкретної дитини; перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду; усиновлення дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування; смерті дитини, а також виникнення інших обставин, тобто не є вичерпним.

Згідно із п. 54 Порядку № 1751, у разі зміни місця проживання одержувача державної допомоги сім`ям з дітьми виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання або відбування покарання з місяця звернення.

Згідно із абз.1, 2 п. 55 Порядку № 1751, допомога, яка не отримана вчасно внаслідок невиконання її отримувачами умов, визначених цим Порядком, виплачується за минулий з моменту призначення час, але не більш як за шість місяців з місяця звернення за її одержанням, крім випадків, визначених у абзаці десятому пункту 35 цього Порядку.

Призначені, але своєчасно не одержані суми державної допомоги сім`ям з дітьми з вини органу, що призначає або виплачує зазначену допомогу, виплачуються протягом будь-якого часу без обмежень.

Згідно із п. 8 Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької і Луганської областей, затвердженого ПКМУ № 595 від 07.11.2014 р. (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин), особам, які переміщені на контрольовану територію та взяті на облік відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 81, ст. 2296), пенсії та інші соціальні виплати з бюджетів усіх рівнів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування виплачуються за заявами таких осіб до органів (установ), які здійснюють такі виплати протягом усього строку дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.09.2006 № 345 затверджено Інструкцію щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (далі - Інструкція № 345), яка визначає порядок оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги в управліннях праці та соціального захисту населення районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації, структурних підрозділах з питань праці та соціального захисту населення виконавчого органу міської, районної у місті ради (далі - Управління), які працюють в умовах як централізованої, так і децентралізованої виплати коштів призначеної соціальної допомоги, пільг та компенсацій.

Пунктом 2.2 Інструкції, зокрема, визначено, що форма заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 21 квітня 2015 року № 441, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2015 року за № 475/26920.

Відповідно до пункту 5.1. Інструкції №345, надання соціальної допомоги припиняється та поновлюється у випадках, передбачених відповідними нормативно правовими актами, а також згідно із заявою отримувача допомоги.

Заява про припинення чи поновлення виплати соціальної допомоги та всі необхідні для цього документи приймаються спеціалістом з прийому, реєструються і розглядаються в 10-денний термін у порядку, установленому цією Інструкцією.

Рішення про припинення чи поновлення виплати соціальної допомоги оформлюється протоколом та затверджується підписом начальника Управління або іншої особи, якій надано таке право, датою та скріплюється печаткою Управління на протоколі (пункт 5.2. Інструкції).

Згідно із п.п. 9.1, 9.2, 9.3 Інструкції № 345, у разі переїзду отримувача соціальної допомоги в іншу місцевість виплата допомоги за старим місцем проживання (реєстрації) припиняється. За новим місцем проживання (реєстрації) допомога призначається (подовжується її виплата) на підставі заяви та документів, визначених у відповідних нормативно-правових актах.

Припинення виплати (зняття з обліку) здійснюється на підставі заяви отримувача допомоги або запиту особової справи Управління за новим місцем його проживання (реєстрації).

Заява про припинення виплати (зняття з обліку) або продовження виплати допомоги за новим місцем проживання (реєстрації) отримувача допомоги (прийняття на облік) подається особисто особою, яка претендує на отримання допомоги. Заява реєструється в Журналі реєстрації приймання заяв та документів для зняття з обліку (додаток 13) координатором (спеціалістом) з прийому громадян. На підставі поданої заяви про продовження виплати допомоги за новим місцем проживання (реєстрації) Управлінням формується Запит особової справи отримувача допомоги (додаток 14) до Управління за попереднім місцем її отримання, який направляється поштою або видається особисто отримувачу допомоги (якщо це зазначено у заяві) для передачі зазначеному Управлінню.

У разі отримання запиту особової справи отримувача допомоги Управління зобов`язане не пізніше ніж протягом трьох робочих днів припинити виплату соціальної допомоги та направити особову справу за місцем вимоги разом із Супровідним листом до особової справи отримувача допомоги (додаток 15). До справи додається Довідка-атестат (додаток 16) та довідка про призначені та виплачені протягом останніх 6-ти місяців соціальні допомоги. На обкладинці особової справи робиться відповідна помітка, яка скріплюється печаткою та підписом начальника Управління.

У разі, якщо отримувач допомоги особисто пред`являє запит особової справи, за його заявою особова справа та супровідні документи можуть бути видані йому в запечатаному конверті. Відповідальність за збереження документів та своєчасну доставку їх за новим місцем отримання соціальної допомоги покладається у такому разі виключно на отримувача допомоги.

У разі неможливості отримати особову справу та Довідку-атестат допомога продовжується (призначається) за фактичним місцем проживання її отримувача на підставі електронної справи, отриманої від державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України .

Аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи, суд доходить висновку про те, що чинним законодавством, яке регулює спірні правовідносини, визначено обов`язкову умову призначення допомоги при народженні дитини, а саме, - звернення за її призначенням не пізніше ніж через 12 календарних місяців після народження дитини, чи припинення виплати такої допомоги, до органу, що призначив допомогу, з відповідною письмовою заявою.

У судовому засіданні встановлено та не заперечується сторонами, що позивачка ОСОБА_1 перебувала на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Пролетарської районної у м. Донецьку ради, за адресою фактичного місця проживання: АДРЕСА_1 , як отримувач різних видів соціальних допомог, зокрема:

- державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (допомогу призначено з 01.06.2011 року по 30.06.2011 року у розмірі 8320,00 грн. одноразово, з 01.07.2011 року по 30.06.2015 року у розмірі 866.67 грн. щомісяця);

- державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_7 (допомогу призначено з 01.02.2013 року по 28.02.2013 року у розмірі 9720,00 грн. одноразово, з 01.03.2013 року по 28.02.2019 року у розмірі 1 485,00 грн. щомісяця).

Відповідно до листа Міністерства соціальної політики України від 16.03.2015 року № 310/5/75-15, станом на 01.09.2015 року фінансування виплат усіх видів державних допомог Управління-1 було припинено з листопада 2014 року.

25.05.2016 року позивачка ОСОБА_1 із зазначенням адреси реєстрації та адреси місця фактичного проживання: АДРЕСА_2 , звернулась до УСЗН Мангушської районної державної адміністрації Донецької області із заявою про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг, в якій просила призначити (перерахувати) допомогу при народженні дитини, до якої додала, зокрема, свідоцтва про народження дітей: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , та за наслідками розгляду зазначеної заяви відповідачем було ухвалене рішення про призначення допомоги сім`ям з дітьми від 05.07.2016 року, а саме при народженні третьої дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , - з 01.05.2016 року по 28.02.2019 року.

Таким чином, звернення позивачки із заявою про поновлення виплати соціальної допомоги до відповідача Управління соціального захисту населення Мангушської районної державної адміністрації Донецької області (місцезнаходження: 87400, Донецька область, Мангушський район, смт. Мангуш, вул. Поштова, буд. 65), разом із заявою про запит її особистої справи з м. Донецьк, відбулось у зв`язку із зміною місця проживання позивачки.

Сторонами не заперечується, що станом на час виникнення спірних правовідносин, на обліку як внутрішньо переміщена особа позивачка не перебувала, та з 2007 року мала зареєстроване місце проживання в с. Урзуф Мангушського району Донецької області. У 2018 році позивачці було відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

У відзиві на позовну заяву відповідачем зазначено про те, що на підставі положень п. 54 Порядку № 1751, за якими у разі зміни місця проживання одержувача державної допомоги сім`ям з дітьми виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення, допомогу позивачці при народженні третьої дитини ОСОБА_7 було поновлено саме з 01.05.2016 року, тобто з місяця звернення із відповідною заявою, а у поновленні допомоги при народженні другої дитини ОСОБА_8 , відмовлено з тих підстав, що таке звернення мало місце 25.05.2016 року, в той час як термін виплати зазначеної допомоги скінчився 29.06.2015 року. Також зазначено, що із заявами про виплату заборгованості за минулі періоди позивачка до відповідача не зверталась.

Звертаючись до суду з даним позовом про зобов`язання відповідача виплатити заборгованість з допомоги при народженні дитини ОСОБА_5 за період з 01.11.2014 року по 29.06.2015 року; та з 01.11.2014 року по 30.04.2016 року при народженні ОСОБА_4 , позивачкою наголошено, що виплати допомоги на зазначених дітей їй були припинені з 01.11.2014 року, на підтвердження чого позивачкою надано виписку по картковому рахунку за період з 01.10.2014 року по 01.01.2015 року, згідно із якою виплата соціальної допомоги в сумі - 2351,67 грн. (допомога при народженні ОСОБА_5 в сумі 866.67 грн. + 1 485,00 грн. на дитину ОСОБА_4 = 2351,67 грн.) була здійснена 30.10.2014 року.

В Довідці-атестаті Першотравневого УСЗН (Донецька область, Першотравневий р-н. смт. Мангуш , вул. Поштова , 65) № 697 від 05.07.2016 року, наданому Інформаційно-обчислювальним центром Мінсоцполітики України на запит відповідача відображено, що ОСОБА_1 по 31.12.2014 року було виплачено соціальну допомогу при народженні дитини в сумі - 2351,67 грн., а з 01.01.2015 року позивачка знята з обліку.

Таким чином з наведеного слідує, що при зверненні до відповідача 25.05.2016 року із заявою про поновлення виплати соціальної допомоги на дітей ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , позивачка була знята з обліку в УПСЗН Пролетарської районної у м. Донецьку ради (м. Донецьк) з 01.01.2015 року, і будь-які виплати з цього часу в зазначеному Управлінні їй були припинені.

Пунктом 13 Порядку № 1751, закріплено, що виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.

Відомостей про оскарження/скасування рішення про припинення позивачці соціальних виплат в УПСЗН Пролетарської районної у м. Донецьку ради, як органі який призначив допомогу, суду не представлено.

Як вже зазначалось вище, відповідно до п. 54 Порядку № 1751, у разі зміни місця проживання одержувача державної допомоги сім`ям з дітьми виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання або відбування покарання з місяця звернення.

Отже, враховуючи, що звернення позивачки із заявою про поновлення виплат раніше призначеної допомоги при народженні дитини до відповідача Управління соціального захисту населення Мангушської районної державної адміністрації Донецької області, відбулось у зв`язку із зміною місця проживання позивачки, як одержувача державної допомоги, то виплата зазначеної допомоги підлягала продовженню органом соціального захисту населення за новим місцем проживання позивачки з місяця звернення, тобто з травня 2016 року, у зв`язку із чим, суд вважає, що відповідачем було правомірно призначено позивачці допомогу при народженні дитини ОСОБА_4 з 01 травня 2016 року.

Крім того, суд звертає увагу позивачки, що її звернення до відповідача відбулося в травні 2016 року, в той час як припинення виплат та зняття з обліку відбулося з 01.01.2015 року, тобто від дати зняття з обліку та припинення виплат до дати звернення за поновленням виплат спливло більш ніж 12 місяців, що є порушенням приписів абз. 32 п. 13 Порядку № 1751.

Суд також констатує, що станом на день звернення позивачки із заявою про продовження соціальної допомоги, а саме 25 травня 2016 року, встановлений строк виплати раніше призначеної допомоги при народженні дитини ОСОБА_5 (з 01.07.2011 року по 30.06.2015 року) закінчився, а тому, виплата зазначеної допомоги не могла бути продовжена, у зв`язку із чим відповідачем правомірно було відмовлено у її призначенні.

В частині 2 статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст. 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно із ч.ч. 1,2 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до положень ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно із ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 72 КАС України закріплено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно із ст. 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

За приписами ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно;6) розсудливо;7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що приписами ст. 5 КАС України гарантовано, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень, визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень, тощо.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

З огляду на викладене, суд зазначає що обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано позовні вимоги та представлені докази, суд зазначає, що звертаючись до суду із вимогами про зобов`язання відповідача провести виплату заборгованості з виплати державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_5 за період з 01.11.2014 року по 29.06.2015 року, та ОСОБА_4 за період з 01.11.2014 року по 30.04.2016 року, позивачкою до матеріалів справи не додано жодного рішення відповідача стосовно відмови у проведенні виплатити позивачці заборгованості за вказані періоди, як не представлено і доказів того, що звернення до відповідача із відповідними вимогами мало місце, та вони були об`єктом його розгляду.

Відомості про оскарження/скасування рішення про припинення позивачці соціальних виплат в УПСЗН Пролетарської районної у м. Донецьку ради, як органі який призначив допомогу, у суду також відсутні.

Виходячи із вищевикладеного, суд набуває висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Мангушської районної державної адміністрації Донецької області про зобов`язання відповідача провести виплату заборгованості державної допомоги при народженні дитини ОСОБА_5 за період з 01.11.2014 року по 29.06.2015 року, та ОСОБА_4 за період з 01.11.2014 року по 30.04.2016 року наразі не можуть бути задоволені, оскільки заявлені передчасно.

Керуючись ст.ст. 2,5-14,19-22,72-78,94,132-143,159-165,241-247,255,295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , фактичне місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_6 ) до Управління соціального захисту населення Мангушської районної державної адміністрації Донецької області (місцезнаходження: 87400, Донецька область, Мангушський район, смт. Мангуш, вул. Поштова, буд. 65, ЄДРПОУ: 03197606), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Донецького обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (місцезнаходження: 84200 , Донецька область , м. Дружківка, вул. Тверська, буд. 6), про зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Повний текст рішення складений 21 жовтня 2019 року.

Суддя А.Б. Христофоров

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2019
Оприлюднено21.10.2019
Номер документу85048890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6684/19-а

Рішення від 15.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні