Постанова
від 16.10.2019 по справі 540/2530/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2019 р.м.ОдесаСправа № 540/2530/18 Головуючий в 1 інстанції: Дубровна В.А.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючої судді - Шевчук О.А.,

суддів: Бойка А.В., Федусик А.Г.,

при секретарі Жигайлової О.Е.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року, ухвалене у відкритому судовому засіданні о 16:36 год. в м. Херсоні, по справі за позовною заявою Приватного підприємства "Херсонтранснафта" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

В грудні 2018 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до відповідача, в якій просив визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 763400/40755257 від 04.06.2018 р. про відмову в реєстрації податкового накладної № 10 від 19.04.2018 р.;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 19.04.2018 р. на суму 279 000,00 грн., яка складена ПП "Херсонтранснафта" та направлена 14.05.2018 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 764400/40755257 від 05.06.2018 р. про відмову в реєстрації податкового накладної № 11 від 19.04.2018 р.;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 19.04.2018 р. на суму 84 320,04 грн., яка складена ПП "Херсонтранснафта" та направлена 14.05.2018 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що на виконання ст. 201 ПК України ПП "Херсонтранснафта" були складені на направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ( далі - ЄДРПН) податкові накладні № 10 та № 11 від 19.04.2018 р., проте, ДФС України зупинив їх реєстрацію у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", а саме наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій (лист ДФС України від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18). Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивачем 01.06.2018 року було направлено до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копії документів на підтвердження реальності господарських операцій, на виконання яких були складені податкові накладні. Проте, Комісією ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ( надалі - Комісія ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) було прийнято рішення № 763400/40755257 від 04.06.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 19.04.2018 р. та рішення № 764432/40755257 від 05.06.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 19.04.2018 р. у зв`язку з наданням ПП "Херсонтранснафта" документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 10, та не надано письмове пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 11. Позивач вважає вказані рішення такими, що прийняті з порушенням вимог податкового законодавства, оскільки, не містять чіткої підстави для відмови у реєстрації, у т.ч. відсутній конкретний перелік документів, які, на думку контролюючого органу, підприємством не надано, що свідчать про їх необґрунтованість. Натомість, позивач вважає, що підприємством на розгляд Комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі і комісії ДФС України були надані всі підтверджуючі документи щодо реальності проведених господарських операцій по зупиненим податковим накладним, а тому сукупність наданих первинних документів та пояснень, не дають підстав для сумніву про реальність господарської операції між ПП "Херсонтранснафта" та його контрагентом Агрофірма " Восток ".

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року позовну заяву задоволено.

Не погоджуючись з таким рішенням, Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі надали апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просять скасувати рішення суду першої інстанції та винести нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю. Доводами апеляційної скарги зазначено, що дії щодо зупинення реєстрації податкових накладних регламентовані Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих суб`єктом господарювання документів. Таким чином, підставою яка тягне за собою негативні наслідки для платника податку є етап відмови реєстрації податкової накладної. На підтвердження проведеної господарської операції Позивачем по податковій накладній № 10 надано на комісію регіонального рівня повідомлення від 01.06.2018 № 3 пояснення та копії документів, які розглянуті Комісією та за результатами розгляду прийнято Рішення від 04.06.2018 № 763400/40755257 та від 05.06.2018 № 764432/40755257 про відмову в реєстрації. Рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.04.2018 №10 ґрунтувалося на тому, що позивачем надано копії документів, які є недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Апелянт вказує, що відмова в реєстрації податкової накладної № 11 грунтувалася на тому, що не надано письмове пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Не надано додатки до договору з ПП Летол та заявки на мазут, які передбачено угодою. Відсутній договір постачання на енергозберігаючу структуруючи добавку, синтетичний віск від ТОВ Транзит-Про . Таким чином, оскільки позивачем не було надано документи, що підтверджують відповідність продукції (декларації про відповідність, паспорти якості сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором, додаткові угоди до договорів, а також з урахуванням інформації, що по ланцюгу постачання не встановлено походження придбаного бітуму, мазуту паливного, енергозберігаючої структурної добавки та синтетичного воску відповідно до ЄРПН, а наявна реалізація товару відмінного від придбаного (продукти харчування, побутова хімія, запасні частини, профілі, скло тощо), до того ж встановлено невідповідність дати зарахуванню коштів на розрахунковий рахунок даті складання податкових накладних Комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 та №11.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, вони лише мають інформаційний характер і не встановлюють правових норм. Всі підтверджуючі документи, щодо реальності проведених господарських операцій по зупиненим податковим накладним були надані підприємством на розгляд комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, і комісії ДФС з розгляду скарг. Підприємство вважає, що вказані документи в своїй сукупності є достатніми для реєстрації податкових накладних та висновку про реальність господарської операції між ПП Херсонтранснафта та ПСП Агрофірма Восток . Сукупність наданих первинних документів та пояснень, не дають підстав для сумніву щодо придбання позивачем товару та його поставки покупцю контрагенту позивача. Натомість оскаржувані рішення №763400/40755257 від 04.06.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 19.04.2018р.; № 764432/40755257 від 05.06.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 19.04.2018р. не містять чіткої підстави для відмови у реєстрації, і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, підприємством не надано, не містять, що свідчать про їх необґрунтованість. З огляду на зазначене, позивач просить залишити апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 15.04.2019р. без змін.

Особи, що беруть участь у справі, про дату, час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст. 124-130 КАС України, в судове засідання не з`явились, враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.

Згідно ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ПП "Херсонтранснафта" займається наступними видами діяльності: за кодом КВЕД 46.71. - оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, за кодом КВЕД 46.90. - неспеціалізована оптова торгівля; за кодом КВЕД 49.41. - вантажний автомобільний транспорт.

02 серпня 2017 р. між ПП "Херсонтранснафта", як постачальником, та ПСП Агрофірма "Восток", як покупцем, укладено договір поставки товару № 36, предметом якого поставка нафтопродуктів та інших продуктів, окремими партіями відповідно до замовлення покупця, а покупець зобов`язується своєчасно здійснювати його оплату на умовах цього договору. На виконання умов вказаного договору, позивачем було сформовано рахунок № 29 від 18.04.2018 р. на оплату товару на загальну суму 363 320,04 грн., який оплачено ПСП Агрофірма "Восток" у повній сумі, що підтверджується банківською випискою № 1169 від 18.04.2018 р.

19 квітня 2018 р. позивачем складено податкову накладну № 10 на суму 279 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 46 500,00 грн., та податкову накладну № 11 на суму 84 320,04 грн., у т.ч. ПДВ 14 053,34 грн.

14 травня 2018 р. позивачем засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 10 та № 11 від 19.04.2018 р. на загальну суму 363 320,04 грн., в тому числі ПДВ на суму 60 553,34 грн.

14 травня 2018 р. засобами електронного зв`язку позивач отримав від ДФС України квитанції за № 9092046935 та № 9092274552 про прийняття податкової накладної № 10 від 19.04.2018 р., податкової накладної № 11 від 19.04.2018 р., та зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, зазначивши " ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Додатково повідомляємо: показник "D"= 0, "P" = 93802,34.

01 червня 2018 року позивачем направлено на адресу Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області повідомлення № 3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, на підтвердження операцій по податковій накладній № 10 від 19.04.2018 р. До вказаного повідомлення було додано: договір поставки товару № 36 від 02.08.2017 укладений з ПСАП "Восток", договір оренди приміщення від 18.08.2016 з ФОП Аксьонов В.В. з додатковою угодою № 1 до договору оренди від 19.08.2017, договір № 15 на транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажу по території України від 10.10.2016 з ПП "Прем`єр Південь", договір оренди ємностей № 1 від 10.01.2017 з ТОВ "Асфа ЛТД", видаткова накладна № РП-0000003 від 05.01.2018 відвантаження бітуму дорожнього у кількості 20,660 тон., акт надання послуг № 26 від 26.04.2018 ПП "Прем`єр Південь" на 4560,00 грн., рахунок на оплату від 18.04.2018 № 29 покупець ПСАП "Восток" на 363 320,40 грн., акт здачі-прийняття робіт від 31.03.2018 ТОВ "Асфа ЛТД", товарно-транспортна накладна на відпуск № РН-3 від 05.01.2018, видаткова накладна № 27 від 26.04.2018 покупцю ПСАП "Восток" на 279 000,00 грн., товарно-транспортна накладна на відпуск № 27 від 26.04.2018, виписка банку по рахунку за 15.05.2018, довіреність № 19 від 18.04.2018 видана ОСОБА_1 директору ПСАП "Восток", договір поставки № 17 від 04.05.2017 з ПП А-Опторгсервіс", виписка банку по рахунку за 18.04.2018.

Крім того, 01 червня 2018 року позивачем направлено на адресу Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, на підтвердження операцій по податковій накладній № 11 від 19.04.2018 р. До вказаного повідомлення було додано: договір № М/22 купівлі-продажу нафтопродуктів від 01.11.2017 з ПП "Летол", договір оренди ємностей № 1 від 01.01.2017 з ТОВ "Асфа ЛТД", видаткова накладна № 29 від 26.04.2018 покупець ПСАП "Восток" на суму 84320,04 грн., видаткова накладна № 161 від 29.11.2017 продавець ПП "Летол" на суму 298599,60 грн., товарно-транспортна накладна на відпуск № 29 від 26.04.2018, виписка банку по рахунку за 18.04.2018, товарно-транспортна накладна на відпуск № 29/11 від 29.11.2017, рахунок-фактура № СФ-0000010 від 26.01.2018 постачальник ТОВ "Транзит- ІІро" на суму 178200,00 грн., видаткова накладна № РН-0000010 від 25.01.2018 продавець ТОВ "Транзит- Про" на суму 178200,00 грн., акт здачі-прийняття робіт № АФ-0000005 від 30.04.2018, довіреність № 19 від 18.04.2018 видана ОСОБА_1 директору ПСАП "Восток", договір поставки товару № 36 від 02.08.2017 укладений з ПСАП "Восток", договір оренди приміщення від 18.08.2016 з ФОП ОСОБА_2 з додатковою угодою № 1 до договору оренди від 19.08.2017, рахунок на оплату від 18.04.2018 № 29 покупець ПСАП "Восток" на 363320,04 грн., товарно-транспортна накладна на відпуск № PH-10 від 25.01.2018, виписка банку по рахунку за 28.11.2017, 30.11.2017, 01.12.2017, 19.12.2018. 29.03.2018, 26.04.2018, 02.05.2018, виписка банку по рахунку за 10.05.2018, протокол випробувань №23 від 30.08.2017, видаткова накладна № 29 від 26.04.2018 покупець ПСАП "Восток" на суму 84 320,04 грн.

04.06.2018 р. Комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ( далі - Комісія ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) прийнято рішення № 763400/40755257 про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 19.04.2019 р. з підстав " Ненадання платником податку копій документів, а саме договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Додаткова інформація: Платником надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Відсутнє письмове пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Не надано заявку та відсутній паспорт якості (сертифікат) на бітум від ПП "А-Опторгсервіс", які передбачено договором. Не встановлено походження реалізованого бітуму, постачальник - ПП "А-Опторгсервіс" не є виробником бітуму та згідно даних ЄРПН у нього відсутнє придбання бітуму взагалі, а наявна реалізація товарів відмінних від придбаних (продукти харчування, побутова хімія, запасні частини, профілі та скло для віко тощо). Не надано документи, що підтверджують оплату за придбаний бітум. Не надано додатки до договору оренди ємностей з ТОВ "Асфа ЛТД", які є його невід`ємною частиною, тому неможливо ідентифікувати тип ємностей та їх об`єм".

Вказане рішення Комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі позивач оскаржив в адміністративному порядку до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, яка своїм рішенням від 27.08.2018р. № 27077/40755257/2 залишила скаргу без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 763400/40755257 від 04.06.2018 р. без змін.

Крім того, 05.06.2018 р. Комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ( далі - Комісія ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) прийнято рішення № 764432/40755257 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 19.04.2019 р. з підстав "Ненадання платником податку: договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Додаткова інформація: не надано письмові пояснення стосовно інформації, зазначеної у податковій накладній. Не надано додатки до договору з ПП "Летол" та заявку на мазут, які передбачено угодою. Постачальник мазуту - ПП "Летол" має податкову адресу у м. Київ, проте відвантаження мазуту здійснювалося у м. Харків (згідно ТТН). Відсутній договір постачання на енергозберігаючу структуруючу добавку, синтетичний віск від ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО", не встановлено походження реалізованої добавки, постачальник ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" не є виробником, та згідно даних ЄРПН - у нього відсутнє придбання даного товару взагалі, а наявна реалізація товарів відмінних від придбаних (продукти харчування, побутова хімія, запасні частини, профілі та скло для віко тощо). Не надано додатки до договору оренди ємностей з ТОВ "Асфа ЛТД", які є його невід`ємною частиною, тому неможливо ідентифікувати тип ємностей та їх об`єм. Не надано акт приймання - передачі ємностей, який передбачено договором оренди. Акти про надання послуг оренди ємностей надано тільки за березень 2018 року, в той же час товар повинен був зберігатися протягом п`яти місяців (листопад 2017 року - квітень 2018 року). Платником надано документ Протокол випробувань № 23, який складено для ТОВ "НВП "ІСТОК", який не є постачальником мазута по даній господарській операції."

Вказане рішення Комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі позивач оскаржив в адміністративному порядку до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, яка своїм рішенням від 27.08.2018р. № 27076/40755257/2 залишила скаргу без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 764432/40755257 від 05.06.2018 р. без змін.

Не погодившись з вказаними рішеннями комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що в ході розгляду справи судом встановлено протиправність рішень комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 763400/40755257 від 04.06.2018 р. та № 764432/40755257 від 05.06.2018 р. про відмову в реєстрації податкових накладних ПП "Херсонтранснафта" № 10, № 11 від 19.04.2018 р., тому вказане зумовлює Державну фіскальну службу України усунути всі негативні юридичні наслідки з відновленням платнику податків його правового становища, внаслідок прийняття комісією ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі протиправних рішень шляхом реєстрації податкових накладних № 10 та № 11 від 19.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Пунктом 187.1 ст.187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше, зокрема,

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (надалі Порядок 117).

Відповідно до п. 5-7 Порядку 117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 13 Порядку 117 зазначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Критерії ризиковості платника податку встановлені листом ДФС України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18.

Пунктом 1.6 вказаних критеріїв (на який ДФС посилається у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної) встановлено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Тобто, вказаний пункт містить декілька підстав для встановлення ризиковості платника податків. Тому, колегія суддів зазначає, що посилання на пункт 1.6 не достатньо для визначення критерію ризиковості. Податковий орган зобов`язаний чітко вказати конкретний вид критерію.

Як вбачається з матеріалів справи, квитанціями від 14.05.2018 р. № 9092046935 та № 9092274552 ДФС України сформовано висновок про зупинення реєстрації податкових накладних № 10 та 11 від 19.04.2018 р. відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Додатково повідомляємо: показник "D"= 0, "P" = 93802,34.

ДФС України запропонувала надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Дослідивши зміст наданих позивачем до матеріалів справи договірних та первинних документів, аналогічний перелік яких був наданий Комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі, що підтверджується наявними у справі квитанціями про їх прийняття на центральному рівні, судом встановлено наступне.

04.05.2017 р. між постачальником - ПП "А-Опторгсервіс" та покупцем - ПП "Херсонтранснафта" укладено договір поставки товару № 17, за умовами якого постачальник зобов`язується передавати у власність покупця товар, загальна кількість, асортимент, одиниця виміру, ціна за одиницю виміру та загальна вартість, умови та строки поставки і оплати яких визначена сторонами у заявках. (п. 1.1 Договору).

На підставі погоджених сторонами заявок, а також на підставі інших документів згідно п.3.3 Договору, продавець формує для покупця рахунок на оплату для кожної конкретної поставки товару. В рахунку на оплату товару зазначається постачальником, зокрема, асортимент товару, кількість, загальна вартість та, у разі письмової згоди сторін, витрати на транспортування. Рахунок на оплату, направлений постачальником покупцю, є дійсним протягом 10 банківських днів. (п. 2.4-2.6 Договору)

На виконання умов вказаного договору, ПП "Херсонтранснафта" складено заявку № 5 від 04.01.2018 р., якою було висловлено прохання до керівника ПП "А-Опторгсервіс" розглянути можливість відвантаження бітуму дорожнього марки 70/100 в кількості 22 т., оплату гарантовано.

05.01.2018 р. ПП "А-Опторгсервіс" виписано рахунок - фактуру № СФ-0000003 на оплату ПП "Херсонтранснафта" на суму 286 141,00 грн., в т.ч. ПДВ 47 690,17 грн. за товар бітум дорожній БНД 70/100 з доставкою, у кількості 20,660 т.

05.01.2018 р. ПП "А-Опторгсервіс" виписано видаткову накладну № РН-0000003 на відпущений товар "бітум дорожній БНД 70/100 з доставкою" у кількості 20,660 т. на суму 286 141,00 грн., в т.ч. ПДВ 47 690,17 грн.

05.01.2018 р. ПП "А-Опторгсервіс" склало податкову накладну № 3 на суму 286 141,00 грн. (код товару УКТЗЕД 2713200000).

Згідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) № РН-3 від 05.01.2018 р. автопідприємством ПП "Херсонбудстар" на замовлення ПП "А-Опторгсервіс" здійснено автомобільне перевезення товару "бітум дорожній БНД 70/100) у кількості 20660 кг автомобілем ДАФ, держ. номер НОМЕР_1 , причіп держ. номер НОМЕР_2 , вантажоодержувач ОСОБА_3 , на підставі довіреності № 4 від 05.01.2018 р., виданої ПП "Херсонтранснафта".

13.07.18 р. ПП "Херсонтранснафта" було здійснено перерахування грошових коштів на рахунок ПП "А-Опторгсервіс" в сумі 286 141,00 грн. з призначенням платежу "за бітум згідно рах. № СФ-3 від 05.01.2018 р., в т.ч. ПДВ 20% 47690,17 грн.", що підтверджується платіжним дорученням № 770 від 13.07.2018 р. та випискою по рахунку № НОМЕР_3 від 13.07.2018 р.

01.11.2017 р. між постачальником - ПП "ЛЕТОЛ" та покупцем - ПП "Херсонтранснафта" укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів на умовах поставки автомобільним, залізничним транспортом або самовивозу № М/22, за умовами якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти і сплатити вартість нафтопродуктів та поставки, в порядку і на умовах, передбачених цим договором і додатками до нього. Кількість, номенклатура, ціна, умови, терміни оплати і постачання продукції можуть визначатися в додатках, що є невід`ємною частиною цього договору, а також у товарно-транспортній та/або видатковій накладних. (п. 1.1-1.2 Договору).

На виконання умов вказаного договору, ПП "ЛЕТОЛ" було відпущено позивачу товар "мазут М-100" у кількості 26,17 т. на суму 298599,60 грн., в т.ч. ПДВ 49766,60 грн., що підтверджується видатковою накладною № 161 від 29.11.2017 р. Крім того, ПП "ЛЕТОЛ" склало податкову накладну № 7 від 29.11.2017 р. на суму 298599,60 грн., в т.ч. ПДВ 49766,60 грн. (код товару УКТЗЕД 2710196810).

Перевезення вказаного товару здійснено автопідприємством ПП "Прем`єра - Південь" на замовлення ПП "Херсонтранснафта", що підтверджується товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 29/11 від 29.11.2017 р., згідно якої здійснено автомобільне перевезення товару "мазут М-100" у кількості 26,17 кг автомобілем RENAULT MAGNUM 440, держ. номер НОМЕР_4 , причіп держ. номер НОМЕР_5 , вантажоодержувач ОСОБА_3 , на підставі довіреності № 195 від 29.11.2017 р., виданої ПП "Херсонтранснафта".

Оплата вказаного товару підтверджується випискою по картці рахунку ПП "Херсонтранснафта" № 631 за 01.11.2017-23.05.2018 р. з контрагентом ПП "Летол".

Крім того, 03.01.2018 р. між постачальником - ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" та покупцем - ПП "Херсонтранснафта" укладено договір поставки товару № 03/01/2018, за умовами якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю товар у повному розмірі на умовах та в порядку, визначених цим Договором. Постачальник зобов`язується поставити товар окремими партіями в кількості і асортименті, визначених у заявках замовленнях покупця, що є невід`ємними частинами даного договору. (п. 1.1 - 1.2 Договору).

На виконання умов вказаного договору, ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" був відпущений позивачу товар "енергозберігаюча структуруюча добавка, синтетичний віск Sasobit, у кількості 1800 кг " на суму 178 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 29700,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № РН-0000010 від 25.01.2018 р. Крім того, 25.01.2018 р. ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" склало податкову накладну № 10 на суму 178 200,00 грн. (код товару УКТЗЕД 2712201000).

Перевезення вказаного товару здійснено автопідприємством ТОВ "Херсонбудстар" на замовлення ПП "ТРАНЗИТ ПРО", що підтверджується товарно-транспортною накладною № РН-10 від 25.01.2018 р., згідно якої здійснено автомобільне перевезення вантажу автомобілем КАМАЗ держ. номер НОМЕР_6 , причіп держ. номер НОМЕР_7 , вантажоодержувач ПП "Херсонтранснафта".

На підставі рахунок - фактури ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" № СФ-0000010 від 25.01.2018 р., ПП "Херсонтранснафта" було здійснено перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" в сумі 178 200,00 грн. з призначенням платежу "за добавку рах. № СФ-10 від 25.01.2018 р., в т.ч. ПДВ 20% 29700 грн.", що підтверджується платіжним дорученням № 742 від 10.05.2018 р. та випискою по рахунку № НОМЕР_3 від 10.05.2018 р.

В подальшому, придбаний позивачем у вказаних постачальників товар, а саме бітум, мазут та енергозберігаюча структуруюча добавка, синтетичний віск Sasobit, частково був реалізований покупцю - ПСПА "Восток", а саме, на виконання умов договору поставки від товару № 36 від 02.08.2017 р. ПП "Херсонтранснафта", як постачальник, сформував рахунок на оплату № 29 від 18.04.2018 р. покупцем ПСПА "Восток" на загальну суму 363 320,04 грн., в т.ч. ПДІ 60 553,34 грн.

У той же день 18.04.2018 р. ПСПА "Восток" перераховано кошти в сумі 363 320,04 грн. на рахунок ПП "Херсонтранснафта", із призначенням платежу "бітум дорожній, мазут, ЕЗС, добавка згідно рах. № 29 від 18.04.2018 р., у т.ч. ПДВ 20% 60553,34 грн.", що підтверджується випискою по рахунку ПП "Херсонтранснафта" № НОМЕР_3 .

Реалізація вказаного товару була здійснена покупцю ПСПА "Восток" 26.04.2018 р. у кількості: бітум дорожній БНД 70/100 з доставкою 20 т на суму 279 000,00 грн., що підтверджується видатковою накладною № 27 від 26.04.2018 р., а також мазут паливний 100 зольний малосірчистий низькопарафіністий з доставкою 5,6 т, енергозберігаюча структуруюча добавка, синтетичний віск Sasobit 60 кг., на загальну суму 84 320,04 грн., що підтверджується видатковою накладною № 29 від 26.04.2018 р.

При цьому, перевезення товару здійснювалось за рахунок ПП "Херсонтранснафта" згідно договору на транспортно-експедиційні послуги від 10.10.2016 р., укладеного з ПП "Прем`єра Південь", що підтверджується актами надання послуг № 26 від 26.04.2018 р. та № 27 від 26.04.2018 р.

Навантаження товару здійснено зі складу ПП "Херсонтранснафта", розташованого за адресою: м. Миколаїв, вул. Новозаводська, 9/В та розвантажено на склад покупця за адресою: Запорізька область, Бердянський район, с. Трояни, вул. Гагаріна, 101, що підтверджується ТТН № 27 від 26.04.2018 р. та ТТН № 29 від 26.04.2018 р.

Як вбачається з повідомлень про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 01.06.2018 р., вказані первинні документи були предметом аналізу комісією відповідача 1 при прийнятті нею рішень про відмову у реєстрації податкової накладної, однак безпідставно не були враховані.

Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договору поставки від 02 серпня 2017 р. № 36, між позивачем та його контрагентом ПСП Агрофірма "Восток", на виконання якого позивачем складено спірні податкові накладні.

Щодо підстав, визначених комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі у рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних ПП "Херсонтранснафта" № 10, 11 від 19.04.2018 р., колегія суддів зазначає.

Відповідно до пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117) перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 21 Порядку 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 04.06.2018 р. № 763400/40755257 про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 19.04.2018 р., то в якості підстави зазначено не надання платником податку копій документів, у т.ч. відсутнє письмове пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній; не надано заявку та відсутній паспорт якості (сертифікат) на бітум від ПП "А-Опторгсервіс", які передбачено договором; не встановлено походження реалізованого бітуму, постачальник - ПП "А-Опторгсервіс" не є виробником бітуму та згідно даних ЄРПН у нього відсутнє придбання бітуму взагалі, а наявна реалізація товарів відмінних від придбаних (продукти харчування, побутова хімія, запасні частини, профілі та скло для віко тощо); не надано документи, що підтверджують оплату за придбаний бітум; не надано додатки до договору оренди ємностей з ТОВ "Асфа ЛТД", які є його невід`ємною частиною, тому неможливо ідентифікувати тип ємностей та їх об`єм".

Крім того, за змістом оскаржуваного рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 05.06.2018 р. № 764432/40755257 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 19.04.2019 р., то в якості підстави зазначено не надання платником податку копій документів, у т.ч., не надано письмові пояснення стосовно інформації, зазначеної у податковій накладній; не надано додатки до договору з постачальником ПП "Летол" та заявку на мазут, які передбачено угодою, ПП "Летол" має податкову адресу у м. Київ, проте відвантаження мазуту здійснювалося у м. Харків (згідно ТТН); відсутній договір постачання на енергозберігаючу структуруючу добавку, синтетичний віск від ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО", не встановлено походження реалізованої добавки, постачальник ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" не є виробником, та згідно даних ЄРПН - у нього відсутнє придбання даного товару взагалі, а наявна реалізація товарів відмінних від придбаних (продукти харчування, побутова хімія, запасні частини, профілі та скло для віко тощо); не надано додатки до договору оренди ємностей з ТОВ "Асфа ЛТД", які є його невід`ємною частиною, тому неможливо ідентифікувати тип ємностей та їх об`єм. Не надано акт приймання - передачі ємностей, який передбачено договором оренди. Акти про надання послуг оренди ємностей надано тільки за березень 2018 року, в той же час товар повинен був зберігатися протягом п`яти місяців (листопад 2017 року - квітень 2018 року); платником надано документ Протокол випробувань № 23, який складено для ТОВ "НВП "ІСТОК", який не є постачальником мазута по даній господарській операції."

Щодо доводу комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі на те, що згідно даних ЄРПН постачальники ПП "А-Опторгсервіс", ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО не є виробниками продукції ( бітуму, енергозберігаючої структуруючої добавки) та відсутнє придбання вказаної продукції, а наявна реалізація товарів відмінних від придбаних, то суд вважає його таким, що не узгоджується з приписами п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. При цьому, суд зауважує, що вказані питання не мають відношення до спірних правовідносин, оскільки стосуються придбання позивачем товару у його контрагентів за податковими накладними, які зареєстровані в ЄРПН без заперечень, а не подальшої реалізації позивачем вказаного товару, чим фактично підміняє проведення перевірки платника податку по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками та подальшої реалізації товару (послуг).

Щодо твердження комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі про відсутність письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначених у податкових накладних, то вказане спростовується наявними у справі повідомленнями про надання таких пояснень та копій документів з квитанціями щодо їх прийняття.

Щодо тверджень комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі про не надання інших документів, у т.ч. додатків до договору оренди ємностей з ТОВ "Асфа ЛТД", заявок та паспорту якості тощо), то вказане спростовується наданими до справи копіями вказаних документів, які, за позицією представника позивача, були додатково надані ДФС України зі скаргами на рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі про відмову в реєстрації податкових накладних № 10,11 від 19.04.18 р.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що зважаючи на наявність у Товариства передбачених чинним законодавством України, документів, які свідчать про реальність проведення господарських операцій та на те, що такі документи надані Товариством контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Пунктом 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи зазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що зупинення ДФС України реєстрації спірних податкових накладних та в подальшому відмова комісії ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі в їх реєстрації, вчинено відповідачами без наявних на це законних підстав та всупереч нормам Конституції України та Податкового кодексу України, а тому рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі № 763400/40755257 від 04.06.2018 р. та № 764432/40755257 від 05.06.2018 р. про відмову в реєстрації податкових накладних ПП "Херсонтранснафта" № 10 та № 11 від 19.04.2018 р. є протиправними та підлягають скасуванню, також наявні правові підстави для зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.

Аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду від 11 червня 2019 року у справі № 2240/2765/18.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що рішення Херсонського окружного адміністративного суду ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному рішенні, у зв`язку з чим підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі - залишити без задоволення.

Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року - залишити без змін.

Відповідно до ст. 329 КАС України постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено 21.10.2019 року.

Головуюча суддя: О.А. Шевчук

Суддя: А.В. Бойко

Суддя: А.Г. Федусик

Дата ухвалення рішення16.10.2019
Оприлюднено22.10.2019
Номер документу85054870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2530/18

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 16.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні