печерський районний суд міста києва
Справа № 757/54246/19-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2019 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю ОСОБА_3 про арешт майна та здійснення заходів з управління ним з метою забезпечення його збереження та збереження його економічної вартості,
ВСТАНОВИВ:
До Печерського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю ОСОБА_3 про арешт майна та здійснення заходів з управління ним з метою забезпечення його збереження та збереження його економічної вартості.
Клопотання обґрунтоване тим, що управлінням з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42018000000000123 від 22.01.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.190, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 127, ст. 386, ч. 2 ст. 194, ч. 2 ст. 122, ч. 1 ст. 263, ч. 2 ст. 309, ч. 1 ст. 255, ч. 3 ст. 307, ч. 2 ст. 364 КК України.
Невстановлені службові особи ДФС України, зловживаючи службовим становищем, сприяють діяльності злочинної організації, яка полягає у вчинені дій, що спрямовані на приховання та маскування незаконного походження майна, одержаного внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, чи володіння ним, прав на таке майно, джерела його походження, місцезнаходження, переміщення, зміну його форми (перетворення), а так само набуття, володіння та використання іншого майна, одержаного внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, за наступних обставин.
Під час досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 затримано за підозрою вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч.1 ст. 255, ч. 3 ст. 307 КК України, за які обвинувальним вироком суду може бути застосовано покарання у виді конфіскації майна.
Вказаним особам повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні вказаних кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 122, ч. 3 ст. 27 ч. 2 ст. 127, ч. 3 ст. 27 ч. 3 ст. 307 та ч. 3 ст. 209 КК України.
У відповідності до п.п. 2, 3 ч. 2 ст. 170 КПК України Печерським районним судом м. Києва з метою забезпечення спеціальної конфіскації та конфіскації майна як виду покарання прийнято рішення про арешт майна, яке належить вказаним особам, та/або близьким їм особам.
Також, органом досудового розслідування встановлено, що вилучене у даному кримінальному провадженні майно може бути здобуто кримінально-протиправним шляхом та оформлено на третіх осіб, які не мали доходів для його придбання.
Прокурор у судове засідання не з`явився, направив на адресу слідчого судді клопотання про розгляд клопотання за його відсутності.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить наступного висновку.
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі Закон) передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
За абзацом четвертим частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості.
Абзацом першим частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.
Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.
Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Згідно ч.1ст.170 КПК Україниарештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Відповідно до п.3 ч.2ст.170 КПК Україниарешт майна допускається з метою конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи .
Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні прокурора, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на положеннях ст.171 КПК України, слідчий суддя приходить висновку про наявність підстав для задоволення даного клопотання.
Незастосування заходів щодо передачі в управління Національному агентству майна та в результаті цього невжиття заходів щодо збереження арештованого майна утруднить або зробить неможливим (втрата, погіршення фізичного стану майна, зменшення його економічної вартості) застосування негативних наслідків до підозрюваного у разі винесення виправдувального вироку може стати порушенням прав підозрюваного у вигляді втрати вартості майна за час його перебування під арештом, що унеможливить досягнення завдань кримінального провадження
На підставі викладеного і керуючись ст.98,170,171,309 КПКслідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на наступне майно:
квартира за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить ОСОБА_12 ;
будинок за адресою: АДРЕСА_2 , який належить ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
земельна ділянка кадастровий номер 5123755800:02:008:1296 за адресою: АДРЕСА_2 , яка належить ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_3 , яка належить ОСОБА_14 ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
парко місце № 19 за адресою: АДРЕСА_4 , парко місце № НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_4 , які належать ОСОБА_14 28.07.1964 року;
квартира за адресою: АДРЕСА_5 , яка належить ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
квартиру за адресою: АДРЕСА_6 , яка належить ОСОБА_16 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_7 , яка належить ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
земельна ділянка кадастровий номер 3220882600:04:002:0394, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_8 , яка належить ОСОБА_18 ;
нежитлове приміщення за адресою: АДРЕСА_9 (додаткові відомості: будинок 5 в літ. "А"), яке належить ОСОБА_18 ;
господарська споруда за адресою: АДРЕСА_10 , яка належить ОСОБА_18 ;
гараж за адресою: АДРЕСА_11 , який належить ОСОБА_18 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_12 , яка належить ОСОБА_19 ;
паркомісце № НОМЕР_2 , яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Польова, 38, секція «Б», що належить ОСОБА_19 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_13 , яка належить ОСОБА_20 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_14 , яка належить ОСОБА_20 .
Передати в управління за договором Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів на підставах у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» наступне майно:
квартира за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить ОСОБА_12 ;
будинок за адресою: АДРЕСА_2 , який належить ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
земельна ділянка кадастровий номер 5123755800:02:008:1296 за адресою: АДРЕСА_2 , яка належить ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_3 , яка належить ОСОБА_14 ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
парко місце № 19 за адресою: АДРЕСА_4 , парко місце № НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_4 , які належать ОСОБА_14 28.07.1964 року;
квартира за адресою: АДРЕСА_5 , яка належить ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
квартиру за адресою: АДРЕСА_6 , яка належить ОСОБА_16 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_7 , яка належить ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
земельна ділянка кадастровий номер 3220882600:04:002:0394, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_8 , яка належить ОСОБА_18 ;
нежитлове приміщення за адресою: АДРЕСА_9 (додаткові відомості: будинок 5 в літ. "А"), яке належить ОСОБА_18 ;
господарська споруда за адресою: АДРЕСА_10 , яка належить ОСОБА_18 ;
гараж за адресою: АДРЕСА_11 , який належить ОСОБА_18 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_12 , яка належить ОСОБА_19 ;
паркомісце № НОМЕР_2 , яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_15 , що належить ОСОБА_19 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_13 , яка належить ОСОБА_20 ;
квартира за адресою: АДРЕСА_14 , яка належить ОСОБА_20 .
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 85076614 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Білоцерківець О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні