Ухвала
від 22.10.2019 по справі 906/343/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"22" жовтня 2019 р. Справа № 906/343/19.

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді: Лозинської І.В., розглянувши клопотання Брусилівської селищної ради від 10.10.2019 про залучення в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Національну службу здоров`я України у справі

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Київфарм" (Київська область, Броварський район, смт. Калита)

до: Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Брусилівської селищної ради (Житомирська область, Брусилівський район, смт. Брусилів)

за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

1) Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області (Житомирська область, Брусилівський район, смт. Брусилів)

2) Управління державної казначейської служби України у Брусилівському районі Житомирської області (Житомирська область, Брусилівський район, смт. Брусилів)

про стягнення 31067,55 грн.

за участю представників сторін:

- від позивача: не прибув

- від відповідача: Войтушенко В.В. - головний бухгалтер, дов. від 02.07.2019

- від третіх осіб: не прибули

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Житомирської області надійшла позовна заява від Товариства з обмеженою відповідальністю "Київфарм" до Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Брусилівської селищної ради про стягнення 31067,55 грн., з яких 25911,27 грн. основного боргу, 1741,38 грн. інфляційних, 392,04 грн. 3% річних, 3022,86 грн. пені.

Позовні вимоги обгрунтовані невиконанням відповідачем обов`язку, передбаченого договором №5 від 08.08.2017 про відшкодування витрат, понесених у зв`язку з відпуском лікарських засобів, вартість яких повністю чи частково відшкодовується згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.11.2016 № 863 "Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів".

Ухвалою від 03.05.2019 господарський суд прийняв вказану позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі; постановив здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалами від 23.07.2019 господарський суд залучив до участі у справі третіми особами без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Брусилівську селищну раду та Управління Державної казначейської служби України у Брусилівському районі (а. с. 88 - 91 у т. 2).

Іншою ухвалою від 23.07.2019 господарський суд постановив здійснювати розгляд справи №906/343/19 за правилами загального позовного провадження, призначив підготовче засідання суду на 21.08.2019 о 14:30 (а. с. 92 у т. 2).

Ухвалою від 21.08.2019 господарський суд відклав розгляд справи у підготовчому засіданні на 06.09.2019 о 11:30 (а. с. 118 у т. 2).

Ухвалою від 06.09.2019 господарський суд продовжив строк проведення підготовчого провадження у справі по 22.10.2019, відклав розгляд справи у підготовчому засіданні на 10.10.2019 о 11:30 (а. с. 134,135 у т. 2).

10.10.2019 до суду від Брусилівської селищної ради надійшло клопотання від 10.10.2019 про залучення у справу в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача - Національну службу здоров`я України (а. с. 192,193 у т. 2)

Ухвалою від 10.10.2019 господарський суд відклав розгляд справи у підготовчому засіданні, призначив засідання суду для розгляду справи та вказаного клопотання Брусилівської селищної ради на 22.10.2019 о 11:00 (а. с. 207, 208 у т.2).

21.10.2019 до суду від позивача надійшла заява вих. № 182, від 16.10.2019, згідно з якою повідомлено суд про залишення питання стосовно третьої особи - Національної служби здоров`я України на розсуд суду.

В засідання суду представники позивача та третіх осіб не прибули.

Представник відповідача в засіданні суду щодо вказаного клопотання третьої особи поклалась на розсуд суду.

Клопотання Брусилівської селищної ради від 10.10.2019 про залучення у справу на стороні відповідача в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Національну службу здоров`я України обгрунтовано, зокрема, посиланням на Порядок відшкодування вартості лікарських засобів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2017 № 152, відповідно до якого передбачено, що відшкодування вартості лікарських засобів суб`єктові господарювання здійснюється за рахунок відповідної цільової субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам; наголошено, що на момент виникнення зобов`язань, Комунальний заклад "Центр ПМСД" був комунальною установою, але не комунальним некомерційним підприємством, а отже КЗ "Центр ПМСД" був розпорядником коштів на момент виникнення правовідносин; Комунальне некомерційне підприємство "Центр ПМСД" Брусилівської селищної ради є правонаступником всіх прав та обов`язків КЗ "Центр ПМСД"; посилаючись на п. 9 вказаного Порядку зазначено, що лікарські засоби, відпуск яких зареєстровано через систему відповідно до цього Порядку, включаються до звіту, подання якого передбачено в договорі про реімбурсацію та підлягають реімбурсації Національною службою здоров`я України.

Дослідивши договір № 5 від 08.08.2017 про відшкодування витрат, понесених у зв`язку з відпуском лікарських засобів, вартість яких повністю чи частково відшкодовується та документи надані господарському суду в обгрунтування позовних вимог, суд прийшов до висновку, що спір про відшкодування витрат, понесених у зв`язку з відпуском лікарських засобів на суму 11908,20 грн. виник за період з 15.09.2017 до 30.09.2017. Крім того, позивачем заявлено до стягнення заборгованість в сумі 14003,07 грн., яка виникла за період з 16.07.2017 по 31.07.2017.

Станом на спірний період була чинна Постанова Кабінету Міністрів України "Про забезпечення доступності лікарських засобів" № 152 від 17.03.2017, якою затверджено Порядок відшкодування вартості лікарських засобів та Порядок визначення розміру відшкодування вартості лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, тому застосуванню підлягає її редакція чинна станом на 17.03.2017.

Так, у п. 1 Порядку відшкодування вартості лікарських засобів зазначено, що цей Порядок визначає механізм повного або часткового відшкодування вартості лікарських засобів під час амбулаторного лікування осіб, що страждають на серцево-судинні захворювання, цукровий діабет II типу, бронхіальну астму, суб`єктам господарювання, які провадять господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, незалежно від форми власності та підпорядкування, аптечні заклади яких розташовані в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці (далі - суб`єкти господарювання).

Відповідно до аб. 1, 2 п. 2 Порядку відшкодування вартості лікарських засобів для здійснення відпуску лікарських засобів, вартість яких підлягає повному або частковому відшкодуванню (далі - лікарські засоби), суб`єкти господарювання звертаються до розпорядників бюджетних коштів із заявою про укладення договору про відшкодування вартості лікарських засобів. Розпорядники бюджетних коштів, визначені рішеннями про відповідні бюджети згідно із законодавством, формують на підставі укладених договорів перелік суб`єктів господарювання, що здійснюють відпуск лікарських засобів. Формування зазначеного переліку здійснюється без надання преференцій окремим суб`єктам господарювання. Відпуск лікарських засобів здійснюється на підставі рецептів, виписаних закладами охорони здоров`я незалежно від форми власності за місцем надання медичної допомоги пацієнту на рецептурних бланках форми № 1 (далі - рецепт).

Згідно з п. 3 Порядку відшкодування вартості лікарських засобів суб`єкт господарювання складає звіт про відпущені лікарські засоби (далі - звіт) за формою згідно з додатком, в якому стосовно кожного лікарського засобу зазначаються дата та номер рецепта, на підставі якого здійснено відпуск лікарського засобу, його міжнародна непатентована та торгова назви, сила дії (дозування), форма випуску, кількість одиниць лікарської форми відповідної дози в упаковці, кількість відпущених упаковок, фактична роздрібна ціна реалізації упаковки, розмір відшкодування вартості лікарського засобу за упаковку, сума відшкодування, інформація про лікаря, що виписав рецепт, найменування закладу охорони здоров`я. Суб`єкт господарювання подає звіт двічі на місяць, а саме - 15 числа поточного місяця (або першого робочого дня після 15 числа, якщо 15 число припадає на вихідний) та першого робочого дня наступного місяця, а в грудні - додатково до 24 числа звітного місяця. Звіт подається розпорядникам бюджетних коштів, визначених рішеннями про відповідні бюджети згідно із законодавством. Відшкодування вартості лікарських засобів у сумі, визначеній в Реєстрі лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, суб`єктові господарювання здійснюється за рахунок відповідної цільової субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам протягом п`яти робочих днів з дня надходження зазначеного звіту.

Разом з тим, Національну службу здоров`я України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров`я, утворено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101. Вказаною постановою також затверджено Положення про Національну службу здоров`я України, згідно з п.п. 4, 8, 10, 20 п. 4 якого, НСЗУ відповідно до покладених на неї завдань укладає, змінює та припиняє договори про медичне обслуговування населення та договори про реімбурсацію; забезпечує ведення реєстрів, що входять до складу електронної системи охорони здоров`я, інших державних електронних баз та реєстрів, інших інформаційних систем у сфері, що належить до її компетенції; здійснює відшкодування вартості лікарських засобів за договорами про реімбурсацію за програмою медичних гарантій; публікує щорічний звіт про результати діяльності, який включає аналіз та середньостроковий прогноз потреб населення у медичному обслуговуванні за програмою медичних гарантій та аналіз виконання надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення та договорів про реімбурсацію.

Враховуючи викладене, станом на виникнення боргу за періоди з 16.07.2017 по 31.07.2017 та з 15.09.2017 до 30.09.2017, Національна служба здоров`я України ще не була створена, тому відсутні підстави для задоволення клопотання третьої особи.

Якщо суд встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі (ч. 2 ст. 50 ГПК України).

Зважаючи на зазначене, рішення у даній справі не може вплинути на права та інтереси Національної служби здоров`я України.

Керуючись ст. ст. 50, 234, 235 ГПК України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

Відмовити в задоволенні клопотання Брусилівської селищної ради від 10.10.2019 про залучення на стороні відповідача в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Національну службу здоров`я України у справі № 906/343/19.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Ухвала підписана 22.10.2019.

Суддя Лозинська І.В.

Друк:

1 - в справу

2,3 - сторонам

4,5 - третім особам

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено23.10.2019
Номер документу85079740
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/343/19

Рішення від 28.11.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 22.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 22.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 10.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 06.09.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 21.08.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 23.07.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 23.07.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 23.07.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні