Рішення
від 23.10.2019 по справі 160/6554/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2019 рокуСправа № 160/6554/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіГолобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

12.07.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ТК КАРЛАЙН (вул. Донецьке шосе, 7, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40385436) (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 39394856) (далі - відповідач-1), Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) (далі - відповідач-2), в якій просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Дніпропетровській області:

- рішення № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року;

- рішення № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року;

- рішення № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року;

- рішення № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року;

- рішення № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року;

- рішення № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року;

- рішення № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року;

- рішення № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року;

- рішення № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року;

- рішення № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року;

- рішення № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року;

- рішення № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року;

- рішення № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом від 26.10.2018 року в частині внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" (код ЄДРПОУ 40385436) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року. Згідно квитанцій про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. На виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді були направлені документи, запитувані відповідачем. Однак, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області були прийняті рішення № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року, № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року, № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року, № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року, № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року, № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року, № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року, № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року, № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року, з підстав ненадання платником копій документів. Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було. Крім того, первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення були подані до податкового органу. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами якої складені податкові накладні, які надіслані для реєстрації. До того ж, фіскальний орган зобов`язаний був чітко вказати, які саме первинні документи не надано, конкретизувати виявлені порушення в разі їх виявлення. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є протиправними та підлягають скасуванню. З огляду на викладене, просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.08.2019 року було відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

30.08.2019 року від Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що Товариством з обмеженою відповідальністю ТК КАРЛАЙН подано на реєстрацію податкові накладні. Товариство з обмеженою відповідальністю ТК КАРЛАЙН (далі - ТОВ ТК КАРЛАЙН ) внесене до переліку ризикових, відповідно до п. 1.6 "Критерії ризиковості платника податку". Підставою для внесення слугувала інформація, отримана в межах Алгоритму дій, щодо ТОВ ТК КАРЛАЙН (код ЄДРПОУ 40385436), який за даними (інформаційна довідка) відповідного структурного підрозділу відповідає критеріям ризиковості. Також щодо рішень № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року, № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року, № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року, № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року, № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року, № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року, № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року, № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року, № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 06.12.2008 року №1014582/32974567 про відмову в реєстрації податкових накладних, підставою для відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено, що ТОВ ТК КАРЛАЙН при поданні повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК первинні документи подані не у повному обсязі.

30.08.2019 року від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що стосовно вимоги позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року, зазначає, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги ТОВ ТК КАРЛАЙН про зобов`язання ДФС України зареєструвати вищезазначену податкові накладні є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасним. З огляду на викладене, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариством з обмеженою відповідальністю ТК КАРЛАЙН (код ЄДРПОУ 40385436, далі за текстом - ТОВ ТК КАРЛАЙН ) відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" від 15.05.2003 року згідно запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи № 1 224 102 0000 076218 від 31.03.2016 року перебуває на обліку, як платник податків у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з 31.03.2016 року та зареєстровано за місцезнаходженням/податковою адресою: вул. Донецьке шосе, 7, м. Дніпро, 49000.

ТОВ ТК КАРЛАЙН має основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля, платник ПДВ з 01.05.2016 року.

17.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН виписано податкову накладну № 33 від 17.04.2019 року на суму 35970,44 грн., в т.ч. ПДВ 5995,07 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 33 від 17.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 33 від 17.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 20.05.2019 року.

22.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1168470/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 33 від 17.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 30148/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

17.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 34 від 17.04.2019 року на суму 25114,32 грн., в т.ч. ПДВ 4185,72 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 34 від 17.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 34 від 17.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 20.05.2019 року.

20.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1168472/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 34 від 17.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1168472/40385436 від 20.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 30149/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

18.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 41 від 18.04.2019 року на суму 25140,00 грн., в т.ч. ПДВ 4160,00 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної накладну № 41 від 18.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 41 від 18.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 29.05.2019 року.

21.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1169325/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 41 від 18.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1169325/40385436 від 21.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 30137/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

19.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 42 від 19.04.2019 року на суму 35685,96 грн., в т.ч. ПДВ 5947,66 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 42 від 19.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 42 від 19.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 21.05.2019 року.

23.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1169324/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 42 від 19.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 30146/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

24.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 44 від 24.04.2019 року на суму 31297,99 грн., в т.ч. ПДВ 5216,33 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 44 від 24.04.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 44 від 24.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 20.05.2019 року.

20.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1168477/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 44 від 24.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 30153/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

24.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 43 від 24.04.2019 року на суму 17081,88 грн., в т.ч. ПДВ 2846,98 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 43 від 24.04.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 43 від 24.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 21.05.2019 року.

23.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1169322/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 43 від 24.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 30147/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

07.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 2 від 07.05.2019 року на суму 107489,30 грн., в т.ч. ПДВ 17914,88 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 2 від 07.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 2 від 07.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 29.05.2019 року.

31.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1178405/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 07.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 30175/40385436/2 від 19.06.2019 року залишено без розгляду.

08.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН виписано податкову накладну № 7 від 08.05.2019 року на суму 21482,57 грн., в т.ч. ПДВ 3 80,43 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 7 від 08.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні №5 від 28.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 28.05.2019 року.

30.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1176409/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 08.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку 14.06.2019 року залишено без розгляду.

08.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 8 від 08.05.2019 року на суму 86497,31 грн., в т.ч. ПДВ 14416,22 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 8 від 08.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні №6 від 29.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 28.05.2019 року.

31.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1178402/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 8 від 08.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням №31477/40385436/2 від 19.06.2019 року залишено без розгляду.

15.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 17 від 15.05.2019 року на суму 33590,59 грн., в т.ч. ПДВ 5598,43 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 17 від 15.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 17 від 15.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 28.05.2019 року.

30.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1176412/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 15.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням залишено без розгляду.

16.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН виписано податкову накладну № 25 від 16.05.2019 року на суму 400000,00 грн., в т.ч. ПДВ 66666,67 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 25 від 16.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 30.05.2019 року.

03.06.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1179669/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 31829/40385436/2 від 26.06.2019 року залишено без розгляду.

16.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 25 від 16.05.2019 року на суму 600000,00 грн., в т.ч. ПДВ 100000,00 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 25 від 16.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 30.05.2019 року.

03.06.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1179668/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 31886/40385436/2 від 26.06.2019 року залишено без розгляду.

16.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 23 від 16.05.2019 року на суму 400000,00 грн., в т.ч. ПДВ 66666,67 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 23 від 16.05.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 23 від 16.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 30.05.2019 року.

03.06.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1179667/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 23 від 16.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 31883/40385436/2 від 26.06.2019 року залишено без розгляду.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Що стосується вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом від 26.10.2018 року в частині внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" (код ЄДРПОУ 40385436) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, суд зазначає таке.

Як видно з матеріалів справи, листом Державної фіскальної служби України від 05.11.2018 року № 4065/99-99-07-05-04-18, відповідно до п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості, платника податку ТОВ ТК КАРЛАЙН внесено до переліку ризикових платників.

Також, 26.10.2018 року за результатами засідання Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення, оформлене протоколом, за яким Комісія постановила включити Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" (ЄДРПОУ 40385436) до відповідного переліку бази даних ІС Податковий блок , як такого, що відповідає відповідним критеріям ризиковості.

Фактично зазначеним протокольним рішенням визначено суб`єкта господарювання - ТОВ ТК КАРЛАЙН таким, що відповідає п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, затвердженого наказом ДФС №144 від 21.03.2018 року (далі - Порядок №144), визначено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК).

Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно- телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (пункт 74.1); зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (пункт 74.2).

Тобто для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю і така інформація не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.

Висновки, наведені в протоколі, є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, такий протокол не порушує прав останнього. Внесення суб`єктом владних повноважень ТОВ ТК КАРЛАЙН до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.

За таких обставин дії контролюючого органу щодо внесення до переліку ризикових ТОВ ТК КАРЛАЙН , є лише службовою діяльністю працівників ДФС з виконання своїх професійних обов`язків зі збирання доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження відповідних операцій, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків.

Щодо вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі вказані податкові накладні, суд зазначає наступне.

Позивачем подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року. Згідно з квитанціями про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

На виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді направлені документи, запитувані відповідачем. Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було прийняті рішення № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року, № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року, № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року, № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року, № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року, № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року, № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року, № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року, № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року, з підстав ненадання платником копій документів.

Вирішуючи, чи були в аспекті доводів контролюючого органу та пункту 14 Порядку №117 подані позивачем документи достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, суд виходить з такого.

За приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі - Порядок №1246).

Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Наведене положення відповідає пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, яким закріплено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Згідно з пунктом 5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 6 Порядку №117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Системний аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов`язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту).

При цьому, реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.

У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється.

Пунктом 12 Порядку №117 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5 Порядку).

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з п.13 Порядку, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У пункті 14 Порядку №117 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пунктів 18-19 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Пунктом 20 Порядку №117 передбачено, що зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Таким чином, умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій, є подання платником податків документів, вичерпний перелік яких передбачений у пункті 14 Порядку №117.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відтак, суд вважає правомірним прийняття рішень: № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року, № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року, № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року, № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року, № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року, № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року, № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року, № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року, № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року про відмову в реєстрації податкових накладних: № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року .

Суд зауважує, що подати контролюючому органу документи, достатні для реєстрації податкової накладної, є обов`язком платника податку. Зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансово-господарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.

Беручи до уваги те, що обсяг поданих позивачем документів та їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини поставки товару, суд вважає обґрунтованим висновок комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем-1 було доведено належними та допустимими доказами правомірність прийнятих рішень.

Водночас докази, що подані позивачем, не підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, і були спростовані доводами відповідача-1.

Щодо позовних вимог про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень ч. ч. 3, 4 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Оскільки суд зробив висновку про те, що відповідачем-1 рішення прийняті на підставі, у межах та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, та є обґрунтованими, ця вимога також задоволенню не підлягає.

З огляду на зазначене, суд робить висновок, що у задоволенні позовної заяви необхідно відмовити повністю.

Що стосується судових витрат, то спір було вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а доказів понесення ним витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, питання розподілу судових витрат судом не вирішується.

Керуючись ст. ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ТК КАРЛАЙН (вул. Донецьке шосе, 7, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40385436) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 39394856), Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2019
Оприлюднено28.10.2019
Номер документу85144446
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6554/19

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Рішення від 12.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 27.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 23.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні