Постанова
від 27.04.2020 по справі 160/6554/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 квітня 2020 року м. Дніпросправа № 160/6554/19

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Олефіренко Н.А. (доповідач),

суддів: Білак С.В., Шальєвої В.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 ( суддя першої інстанції ОСОБА_1 ) в адміністративній справі №160/6554/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ ТК КАРЛАЙН звернулося до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Дніпропетровській області: рішення № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року; рішення № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року; рішення № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року; рішення № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року; рішення № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року; рішення № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року; рішення № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року; рішення № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року; рішення № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року; рішення № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року; рішення № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року; рішення № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року; рішення № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року; визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом від 26.10.2018 року в частині внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" (код ЄДРПОУ 40385436) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Позиція викладена у позові обґрунтована тим, що позивачем подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року. Згідно квитанцій про реєстрацію податкові накладні були отримані податковим органом, їх було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. На виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем в електронному вигляді були направлені документи, запитувані відповідачем. Однак, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області були прийняті рішення № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року, № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року, № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року, № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року, № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року, № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року, № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року, № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року, № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року, № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року, № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року, з підстав ненадання платником копій документів. Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було. Крім того, первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення були подані до податкового органу. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами якої складені податкові накладні, які надіслані для реєстрації. До того ж, фіскальний орган зобов`язаний був чітко вказати, які саме первинні документи не надано, конкретизувати виявлені порушення в разі їх виявлення. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є протиправними та підлягають скасуванню.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2019 року у задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ТК КАРЛАЙН до Головного управління ДФС у Дніпропетровській, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії відмовлено.

З апеляційною скаргою на рішення суду першої інстанції звернувся позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ТК КАРЛАЙН , в якій зазначає про порушення судом норм матеріального права

За результатами апеляційного перегляду справи, апелянт просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позову.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач вказує на правильність висновку суду першої інстанції та просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції просить залишити без змін.

Також, Представник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звернувся до суду апеляційної інстанції з клопотанням про заміну сторони - первісного відповідача Головного управління ДФС у Дніпропетровській області правонаступником - Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.

У клопотанні зазначає, що постановою КМУ від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення податкової служби України та Державної митної служби України встановлено, що Державна податкова служба України є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої державної фіскальної служби України у відповідних сферах діяльності.

Зазначає, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби реорганізовано Головне управління ДФС у Дніпропетровській області шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією aбо ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби , наказу Державної податкової служби України від 28.08.2019 року №36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , наказу Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 03.09.2019 року №17 Про початок діяльності Головного управління ДПС у Дніпропетровській області , листа Державної податкової служби України від 28.08.2019 №536/7/99-00-01-01-02, Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, затверджене наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 року №17; Головне управління ДПС у Дніпропетровській області розпочало виконання покладених на нього Положенням про ГУ ДПС у Дніпропетровській області функцій і повноважень Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, що припиняється.

Відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції вважає необхідним клопотання відповідача задовольнити та замінити Головне управління ДФС у Дніпропетровській області на її правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається у порядку письмового провадження.

Перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Під час апеляційного перегляду справи встановлено, ТОВ ТК КАРЛАЙН (код ЄДРПОУ 40385436), перебуває на обліку, як платник податків у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з 31.03.2016 року та зареєстровано за місцезнаходженням/податковою адресою: вул. Донецьке шосе, 7, м. Дніпро, 49000.

ТОВ ТК КАРЛАЙН має основний вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля, платник ПДВ з 01.05.2016 року.

17.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН виписано податкову накладну № 33 від 17.04.2019 року на суму 35970,44 грн., в т.ч. ПДВ 5995,07 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 33 від 17.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку".

Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 33 від 17.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 20.05.2019 року.

22.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1168470/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 33 від 17.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

За результатами адміністративного оскарження рішенням № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року, останнє рішенням № 30148/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

17.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 34 від 17.04.2019 року на суму 25114,32 грн., в т.ч. ПДВ 4185,72 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 34 від 17.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 34 від 17.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 20.05.2019 року.

20.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1168472/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 34 від 17.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке також за результатами адміністративного оскарження рішенням № 30149/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

18.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 41 від 18.04.2019 року на суму 25140,00 грн., в т.ч. ПДВ 4160,00 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної накладну № 41 від 18.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач не погодився із зупиненням реєстрації податкової накладної, надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 41 від 18.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 29.05.2019 року.

21.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1169325/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 41 від 18.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження рішенням № 30137/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

19.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 42 від 19.04.2019 року на суму 35685,96 грн., в т.ч. ПДВ 5947,66 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 42 від 19.04.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 42 від 19.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 21.05.2019 року.

23.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1169324/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 42 від 19.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження рішенням № 30146/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

24.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 44 від 24.04.2019 року на суму 31297,99 грн., в т.ч. ПДВ 5216,33 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 44 від 24.04.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 44 від 24.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 20.05.2019 року.

20.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1168477/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 44 від 24.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження рішенням № 30153/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

24.04.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 43 від 24.04.2019 року на суму 17081,88 грн., в т.ч. ПДВ 2846,98 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 43 від 24.04.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 43 від 24.04.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 21.05.2019 року.

23.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1169322/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 43 від 24.04.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження рішенням № 30147/40385436/2 від 10.06.2019 року залишено без розгляду.

07.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 2 від 07.05.2019 року на суму 107489,30 грн., в т.ч. ПДВ 17914,88 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 2 від 07.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Т Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 2 від 07.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 29.05.2019 року.

31.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1178405/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 07.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження рішенням № 30175/40385436/2 від 19.06.2019 року залишено без розгляду.

08.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН виписано податкову накладну № 7 від 08.05.2019 року на суму 21482,57 грн., в т.ч. ПДВ 3 80,43 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 7 від 08.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні №5 від 28.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 28.05.2019 року.

30.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1176409/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 7 від 08.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження 14.06.2019 року залишено без розгляду.

08.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 8 від 08.05.2019 року на суму 86497,31 грн., в т.ч. ПДВ 14416,22 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 8 від 08.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні №6 від 29.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 28.05.2019 року.

31.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1178402/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 8 від 08.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження рішенням №31477/40385436/2 від 19.06.2019 року залишено без розгляду.

15.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 17 від 15.05.2019 року на суму 33590,59 грн., в т.ч. ПДВ 5598,43 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 17 від 15.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 17 від 15.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 28.05.2019 року.

30.05.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1176412/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 15.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження залишено без розгляду.

16.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН виписано податкову накладну № 25 від 16.05.2019 року на суму 400000,00 грн., в т.ч. ПДВ 66666,67 грн. та 11.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 25 від 16.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 30.05.2019 року.

03.06.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1179669/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 31829/40385436/2 від 26.06.2019 року залишено без розгляду.

16.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 25 від 16.05.2019 року на суму 600000,00 грн., в т.ч. ПДВ 100000,00 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року вимогам п. п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 25 від 16.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 30.05.2019 року.

03.06.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1179668/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 25 від 16.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погодившись рішенням № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року позивач подав скаргу до Державної фіскальної служби України, яку рішенням № 31886/40385436/2 від 26.06.2019 року залишено без розгляду.

16.05.2019 року ТОВ ТК КАРЛАЙН було виписано податкову накладну № 23 від 16.05.2019 року на суму 400000,00 грн., в т.ч. ПДВ 66666,67 грн. та 24.05.2019 року засобами електронного зв`язку надіслано її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) і отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, з підстав відповідності податкової накладної № 23 від 16.05.2019 року вимогам п.п. 1.6 п. 1 "Критерії ризиковості платника податку". Також, контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення до податкового органу, які виклав у повідомленні накладної № 23 від 16.05.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, які прийняті до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією №2 від 30.05.2019 року.

03.06.2019 року Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення № 1179667/40385436, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної № 23 від 16.05.2019 року, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів, яке за результатами адміністративного оскарження рішенням № 31883/40385436/2 від 26.06.2019 року залишено без розгляду.

Відмовляючи у задоволені позову, суд першої інстанції виходив з того, що обсяг поданих позивачем документів та їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини поставки товару, суд вважає обґрунтованим висновок комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних, а тому є правомірними прийняття спірні рішення.

Надаючи оцінку правильності застосування судом норм матеріального чи порушення норм процесуального права у спірних правовідносинах, колегія виходить з наступного.

Податковим органом встановлено, що згідно спірних рішень Комісії, визначено, що ТОВ ТК КАРЛАЙН підпадає під п.1.6 Критерієв ризиковості платника податків, затверджені ДФС України та погоджений з Міністерством фінансів України листом від 05.11.2018 року №4065/7/99-99-07-05-04-18.

Судом встановлено, що рішення обґрунтовано виключно посиланням на зазначений лист, що свідчить про відсутність мотивування та причин віднесення позивача до ризикових платників податків.

В оскаржуваних рішеннях зазначено, лише те, що відмовою у реєстрації податкової накладної в ЄРПН є ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання, придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження/ розвантаження продукції, складські документи, рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Отже, будь-яка негативна податкова інформація що стосується або господарської діяльності позивача або його контрагента відсутня, і як слідство не є підставою для зупинення реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ч.1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно п. 19 ч.1 ст. 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Частинами 1,2 статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно п.п. 20.1.45. пункт 20.1. статті 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Відповідно п. 61.1. статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Підпункт 62.1.2. пункту 62.1. статті 62 визначає, що податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів. Пунктом 71.1. статті 71 визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

За приписами п. 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII (далі - Закон № 2245-VIII) змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII зазначено, що Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Постановою Кабінету Міністрів України №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 21 лютого 2018 року, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Листом Державної фіскальної служби України від 05 листопада 2018 року №4065/99-99-07-05-04-18 визначені "Критерії ризиковості платника податку" та "Критерії ризиковості здійснення операцій" (попередня редакція лист ДФС України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року).

Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, який визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

Віднесення Комісією контролюючого органу Товариства до переліку платників податків які відповідають критеріям ризиковості є передумовою зупинення податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому відповідність критеріям ризиковості має бути спростовано платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, і лише ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

Законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що в правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведених ним операцій.

Отже, саме рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН призведе до певних негативних правових наслідків для платника податків, та, вважаючи рішення контролюючого органу неправомірним, особа може звернутись до суду за захистом прав, (свобод) та інтересів від порушень з боку суб`єкта владних повноважень, і в межах цього спору підставами позову, серед іншого, можуть бути доводи щодо неправомірності дій контролюючого органу по віднесенню платника податків до переліку таких платників податків які відповідають критеріям ризиковості.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом в постанові від 27.08.2019 у справі №540/2077/18.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Дане положення кореспондує п. 201.16 ст. 201 ПК України.

Приписи п. 14 Порядку №117 визначають, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Колегією суддів враховується, що окремими положеннями Порядку № 117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.

На час виникнення спірних правовідносин критерії ризиковості платника податку були затверджені в.о. голови ДФС України 05.11.2018 року за погодженням з Міністерством фінансів України від 31.10.2018 року.

При цьому пп. 1.6 п. 6 даних критеріїв містить сім підстав можливості віднесення платника податків до ризикових. Водночас, контролюючим органом всупереч вимог п. 13 Порядку №117 не конкретизовано, саме на якій підставі ТОВ ТК КАРЛАЙН було відносено до ризикових, що, у свою чергу, позбавило платника податків можливості визначити межі необхідних документів та пояснень щодо господарської операції.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач посилається на те, що згідно чинного законодавства він наділений повноваженнями на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, щодо такого аргументу контролюючого органу Верховий Суд у постанові від 23 серпні 2019 року по справі №540/2602/18 сформулював правову позицію, згідно якої наявність повноважень - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого, у цій справі, є прийняття рішення, законність якого обґрунтовано перевірена судами попередніх інстанцій.

Отже, в даному випадку вбачається безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних як передумови прийняття відповідного рішення комісією відповідача, адже у квитанціях № 1 вказано недеталізовані критерії ризиковості. Крім того, колегія суддів вважає за необхідне підкреслити, що такі критерії визначені виключно листом ДФС від 05.11.2018 року.

Відповідно до п. 15 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Приписи п. п. 18 - 20 Порядку №117 визначають, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Згідно п. 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено під час апеляційного перегляду справи, на виконання вимог чинного законодавства позивачем засобами електронного документообігу відповідачу були направлені повідомлення разом з поясненнями щодо фактичного здійснення господарської операції.

Так, зокрема, ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 08.05.2019 року №7 на загальну суму 21 482 грн.57 коп. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №4 від ь03.07.2017 року

видаткова накладна №КР/Б-00096 від 08.05.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000030 від 08.05.2019 року

платіжне доручення №2610 від 14.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 08.05.2019 року № 159

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року (а.с.60-78 т.1)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 08.05.2019 року №8 на загальну суму 86 497 грн.31 коп. пояснення та копії документів:

договір оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад Дніпропетровської області від 01.07.2017 року №180-8/vll-2/28

контракт постачання комплектуючих виробів №1000180037 від 22.01.2018 року з АО Белебеевский завод Автонормаль

контракт ТКА-1/2016 від 01.08.2016 року з Шанхай Дарбар Трейдинг Ко.ЛТД

контракт №01/12-2018 від 01.12.2018 з ООО меридиан АНК

митні декларації

інвойси

товаро-транспортні накладні від 08.05.2019 року

платіжні доручення № 2610 від 14.05.2019 року, №2717 від 20.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 08.05.2019 року №159

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року (а.с.83-85 т.1).

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 15.05.2019 року №17 на загальну суму 33 590,59 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №4 від 03.07.2017 року

видаткова накладна №КР/Б-00106 від 15.05.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000031 від 15.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 15.05.2019 року № 162

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року (а.с.104-106 т.1)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 17.04.2019 року №34 на загальну суму 25 114,32 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №4 від 03.07.2017 року

видаткова накладна №КР/Б-00080 від 17.04.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000023 від 17.04.2019 року

платіжне доручення № 2291 від 25.04.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 01.04.2019 року № 124

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 30.04.2019 року № КА-0000007

(а.с.129-131 т.1)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 24.04.2019 року №44 на загальну суму 31 297,99 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №4 від 03.07.2017 року

видаткова накладна №КР/Б-00083 від 24.04.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000024 від 24.04.2019 року

платіжне доручення № 2610 від 14.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 01.04.2019 року № 124

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 30.04.2019 року № КА-0000007

(а.с.152-154 т.1)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 24.04.2019 року №43 на загальну суму 17 081,88 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №КР/00000044 від 14.08.2018 року

видаткова накладна №РК-0000177 від 24.04.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000019 від 24.04.2019 року

платіжне доручення № 851 від 25.04.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 24.04.2019 року № 27

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 30.04.2019 року № КА-0000007

(а.с.180-182 т.1)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 07.05.2019 року №2 на загальну суму 107 89,30 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №КР/00000044 від 14.08.2018 року

видаткова накладна №РК-0000180 від 07.05.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000020 від 07.05.2019 року

платіжне доручення № 866 від 14.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 07.05.2019 року № 32

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року (а.с.204-206 т.1)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 18.04.2019 року №41 на загальну суму 25 140,00 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №КР/00000380 від 01.01.2019 року

видаткова накладна №РК-0000171 від 18.04.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000021 від 18.04.2019 року

платіжне доручення № 284 від 13.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 18.04.2019 року № 469462

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 30.04.2019 року № КА-0000007

(а.с.232-234 т.1)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 17.04.2019 року №33 на загальну суму 35 970,44 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу №4 від 03.07.2019 року

видаткова накладна №РК/Б-00079 від 17.04.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000023 від 17.04.2019 року

платіжне доручення № 2148 від 18.04.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 01.04.2019 року № 124

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 30.04.2019 року № КА-0000007

(а.с.5-7 т.2)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 19.04.2019 року №42 на загальну суму 35 685,96 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу РК/Б-0000008 від 07.03.2019 року

видаткова накладна №РК- 0000176 від 19.04.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000022 від 19.04.2019 року

платіжні доручення № 41 від 26.04.2019 року, № 42 від 26.04.2019, № 45 від 08.005.2019

довіреність на отримання ТМЦ від 19.04.2019 року № 12

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 30.04.2019 року № КА-0000007

(а.с.32-34 т.2)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 16.05.2019 року №25 на загальну суму 400 000,00 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу № 02/05-31911548 від 02.05.2019 року

видаткова накладна №РК- 0000183 від 17.05.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000028 від 17.05.2019 року

платіжне доручення № 46 від 16.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 02.05.2019 року № 050201

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 31.05.2018 року № КА-0000009

(а.с.68-69 т.2)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 16.05.2019 року №24 на загальну суму 600 000,00 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу № 02/05-31785328 від 02.05.2019 року

видаткова накладна №РК- 0000184 від 16.05.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000029 від 176.05.2019 року

платіжне доручення № 565 від 16.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 02.05.2019 року № 050201

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 31.05.2018 року № КА-0000009

(а.с.104-106 т.2)

ТОВ ТК КАРЛАЙН було надано щодо податкової накладної від 16.05.2019 року №23 на загальну суму 400 000,00 грн. пояснення та копії документів:

митні декларації

інвойси

договір купівлі-продажу № 02/05-31911548 від 02.05.2019 року

видаткова накладна №РК- 0000182 від 16.05.2019 року

товаро-транспортна накладна №РК-0000027 від 176.05.2019 року

платіжне доручення № 45 від 16.05.2019 року

довіреність на отримання ТМЦ від 02.05.2019 року № 050201

договір про надання транспортних послуг №01/10-40261209-тр від 01.10.2018 року

акт здачі-прийняття робіт від 31.05.2018 року № КА-0000009

(а.с.133-135 т.2)

Враховуючи встановлені обставини, колегія суддів не погоджується з позицією суду першої інстанції про те, що надано недостатню кількість первинних документів щоб з`ясувати фактичні обставини поставки товару, оскільки надані на вивчення податковій інспекції копії документів, повністю підтверджують реальність господарської операції, на підставі яких позивачем складено спірні податкові накладні.

Отже, всупереч наданих документів, відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, із змісту вказаного рішення вбачається, що останнє не містить конкретної інформації щодо підстав його прийняття.

До того ж слід зазначити, що платник податків не повинен на власний розсуд встановлювати який саме обсяг і яких саме документів, потрібен для податкового органу в обґрунтування позиції доведеності вчиненої господарської операції.

Доводи відповідача про ненадання позивачем документів, необхідних для реєстрації податкових накладних, колегією суддів не беруться до уваги, оскільки надані позивачем документи підтверджували фактичне здійснення операцій з постачання позивачем товару на адресу контрагентів, кількісні та вартісні показники цих операцій і були достатніми для реєстрації податкових накладних.

Матеріали справи не містять належних і достатніх доказів, які б давали підстави вважати, що відповідач довів правомірність оскаржуваних позивачем рішень.

Крім того, жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючим органом не надано під час апеляційного перегляду оскаржуваного рішення суду.

Таким чином, всупереч визначеній у рішенні підставі його прийняття, контролюючим органом не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

В оскаржуваному рішенні про відмову у реєстрації податкових накладних не зазначено (не підкреслено), яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Тобто, відповідачем не зазначено мотивів та підстав прийняття оскаржуваних рішень.

Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18, від 12 листопада 2019 року по справі №816/2183/18 та відповідно до частини 5 ст. 242 КАС України, підлягає врахуванню судом при розгляді цієї справи.

Колегія суддів приходить висновку, що за відсутності належного мотивування контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання певних документів без їх деталізації, таке рішення не узгоджується з вимогами наведених вище нормативно-правових актів, а тому підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Щодо вимоги про необхідність захисту прав позивача шляхом покладення на відповідача ДФС України обов`язку з реєстрації податкових накладних №7 від 08.05.2019року, №8 від 08.05.2019року, №17 від 15.05.2019року, №34 від 17.04.2019року, №44 від 24.04.2019року, №43 від 24.04.2019року, №2 від 07.05.2019року, №41 від 18.04.2019року, №33 від 17.04.2019року, №42 від 19.04.2019року, №25 від 16.05.2019року, №24 від 16.05.2019року, №23 від 16.05.2019року колегія суддів, вважає за необхідне зазначити таке.

Згідно п. 20 Порядку №1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, є зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні: №7 від 08.05.2019року, №8 від 08.05.2019року, №17 від 15.05.2019року, №34 від 17.04.2019року, №44 від 24.04.2019року, №43 від 24.04.2019року, №2 від 07.05.2019року, №41 від 18.04.2019року, №33 від 17.04.2019року, №42 від 19.04.2019року, №25 від 16.05.2019року, №24 від 16.05.2019року, №23 від 16.05.2019року днем їх фактичного подання.

Разом з тим колегія суддів зазначає, що згідно з Порядком розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року, чинним на момент виникнення спірних правовідносин, платник податків може оскаржити в адміністративному або судовому порядку саме рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з дня набрання таким рішенням чинності.

Використання контролюючим органом податкової інформації наявної в інформаційних системах ДПС або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певних спосіб здійснення податкового контролю, зокрема, віднесення підприємства до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку таких платників які відповідають критеріям ризиковості без прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригувань не порушує права та інтереси позивача.

Вказана правова позиція відображена в постанові Верховного Суду від 03 березня 2020 року в адміністративній справі №240/3665/19.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції приходить висновку, що позовні вимоги ТОВ "ТК КАРЛАЙН" про визнання протиправним рішення відповідача щодо внесення позивача до переліку ризикових платників, зобов`язання виключити позивача із вказаного переліку задоволенню не підлягають.

З урахуванням зазначеного, суд апеляційної інстанції приходить висновку про необхідність скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нової постанови про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат. (ч. 6 ст. 139 КАС України).

Отже, враховуючи те, що судом апеляційної інстанції позовні вимоги ТОВ "ТК КАРЛАЙН" задоволено частково, суд вважає за необхідне здійснити розподіл судових витрат та стягнути на користь позивача суму судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 24 973 грн. (1921 грн. х 13) та подання апеляційної скарги 37 459,50 (24 973 грн. х 150%), разом 62 432,50 грн. - пропорційно до задоволених позовних вимог солідарно з кожного відповідача.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 317, ст. 321 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" задовольнити частково.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 в адміністративній справі №160/6554/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" скасувати.

У справі № 160/6554/19 прийняти нове рішення, яким позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області: рішення № 1176409/40385436 від 30.05.2019 року; рішення № 1178402/40385436 від 31.05.2019 року; рішення № 1176412/40385436 від 30.05.2019 року; рішення № 1168472/40385436 від 22.05.2019 року; рішення № 1168477/40385436 від 22.05.2019 року; рішення № 1169322/40385436 від 23.05.2019 року; рішення № 1178405/40385436 від 31.05.2019 року; рішення № 1169325/40385436 від 23.05.2019 року; рішення № 1168470/40385436 від 22.05.2019 року; рішення № 1169324/40385436 від 23.05.2019 року; рішення № 1179669/40385436 від 03.06.2019 року; рішення № 1179668/40385436 від 03.06.2019 року; рішення № 1179667/40385436 від 03.06.2019 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні № 7 від 08.05.2019 року, № 8 від 08.05.2019 року, № 17 від 15.05.2019 року, № 34 від 17.04.2019 року, № 44 від 24.04.2019 року, № 43 від 24.04.2019 року, № 2 від 07.05.2019 року, № 41 від 18.04.2019 року, № 33 від 17.04.2019 року, № 42 від 19.04.2019 року, № 25 від 16.05.2019 року, № 24 від 16.05.2019 року, № 23 від 16.05.2019 року.

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області суму сплаченого судового збору у розмірі 31 216( тридцять одна тисяча двісті шістнадцять гривень ) 25 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК КАРЛАЙН" за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби (ЄДРПОУ 39292197) суму сплаченого судового збору у розмірі 31 216 ( тридцять одна тисяча двісті шістнадцять гривень ) 25 коп.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Повний текст судового рішення складено 29.04.2020 року

Головуючий - суддя Н.А. Олефіренко

суддя С.В. Білак

суддя В.А. Шальєва

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено30.04.2020
Номер документу89011901
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6554/19

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Рішення від 12.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 27.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 23.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні