Рішення
від 17.10.2019 по справі 1.380.2019.002946
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002946

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клименко О.М., за участю секретаря судового засідання Надич М.О., та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник - Волинець І.В.

відповідача: представник - Кухар Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у загальному позовному провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Арсен Агро до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Арсен Агро (Позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Львівській області, яке замінено на правонаступника - Головне управління ДПС у Львівській області (Відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0003001411 від 11.03.2019 року на суму 45248,58 грн. (в т.ч. за основним платежем 36198,86 грн., штрафні (фінансові) санкції у розмірі 9049,72) (платіж: мито);

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0003011411 від 11.03.2019 року на суму 9049,71 грн. (в т.ч. за основним платежем 7239,77 грн., штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1809,94) (платіж: ПДВ);

- присудити за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача усі документально підтверджені понесені судові витрати.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що ТОВ Арсен Агро було ввезено в режимі імпорту на митну територію України товар - Розподільники мінеральних добрив AMAZONE, модель ZG-B 10001. Товар задекларовано за кодом УКТ ЗЕД - 84324010. Митним органом вказана сільськогосподарська техніка була розмитнена та випущена у вільний обіг. При здійсненні митного оформлення товару та вантажно-митних декларацій на думку митного органу сільськогосподарська техніка повинна включатися до товарної позиції УКТ ЗЕД - 8716 Причепи та напівпричепи (товарна позиція УКТ ЗЕД Засоби наземного транспорту ), а не коду УКТ ЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТ ЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ).

14.02.2019 року за результатами документальної невиїзної перевірки ТОВ Арсен Агро з питань державної митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів відповідно до митних декларацій відповідачем складено Акт від 14.02.2019 №210/14.11/41691933. За результатами перевірки винесені спірні податкові повідомлення рішення.

Позивач не погоджується з такими рішеннями відповідача, вважає, що аналіз пояснень до товарної позиції УКТ ЗЕД 8432 та товарної позиції 8716 дає підстави стверджувати, що основним для визначення коду спірного товару є його основне цільове призначення. Інші технічні можливості товару, як правило, на визначення товарної позиції не впливають. Оскільки у спірному випадку перевезення вантажів передбачене лише як допоміжна функція до завдання з внесення та розкидання добрив, та може здійснюватися лише на обмеженій території поля.

Окрім цього позивач зазначає, що опис товарної позиції УКТ ЗЕД 8432 виглядає так: Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або ґрунту; котки для газонів або спортивних майданчиків: позиція 40 - розкидачі та розподільники органічних та мінеральних добрив: підпозиція 9000 - інші.

Натомість, опис позиції 8716 УКТ ЗЕД визначено як Причепи та напівпричепи; інші транспортні засоби; їх частини:, позиція 200000 - причепи та напівпричепи з самозавантаженням або саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві.

Отже, код товару, застосований позивачем, визначає товар як машину для внесення добрив до ґрунту, тобто внесення добрив до складу ґрунту, натомість, код, визначений митним органом, охоплює будь-який причіп, який має використовуватися у сільському господарстві та здатен здійснити саморозвантаження, тобто вивантажити на ґрунт.

Позивач стверджує, що розкидач не містить зокрема рухомого днища, на яке покликається контролюючий орган, так як кузов цього розкидача виготовлений цільним, бічні борти та передня стінка жорстко з`єднані із дном кузова за допомогою зварювання, тобто підлога (днище) кузова є нерухомою. А наявність у розкидачів мінеральних добрив AMAZONE ZGB 10001, підлогового транспортера (розподільної лінії) теж знаходить своє відображення в поясненнях до УКТ ЗЕД в товарній позиції 8432, в такій зазначено: зазвичай містять ємності, обладнані розподільним механізмом, наприклад, зсувними донними пластинами, шнековим живильником, безперервними ланцюгами або відцентровими дисками .

Крім цього стверджує, що використання розкидача в інших цілях (в т.ч. для перевезення вантажів) є неможливим та заборонено виробником.

Позивач звертає увагу, що код товару 8432 щодо розподільників зазначено і у експортних вантажно-митних деклараціях Продавців - компаній із країни відправлення (Німеччина), які подавались при митному оформленні марки - Розподільників AMAZONE та на наявний Експертний висновок Київської торгово-промислової палати № К-449 від 29.03.19 р., яким визначено, що характеристики товару розподільники мінеральних добрив - AMAZONE ZG-B 10001, відповідають коду - 8432 40 90 00 (Машини сільськогосподарські, садові....).

13.09.2019 року позивачем подано відповідь на відзив, в якому зазначено, що якщо товар за своїми первинними характеристиками вже обладнаний виробником готовим механізмом, який дозволяє розкидати та розподіляти органічні та мінеральні добрива, і саме це є його основною функцією відповідно до цільового призначення та без будь-якого додаткового дообладнання, такий товар є саме розподілювачем добрив, а не причепом, відтак повинен бути класифікований відповідно до товарної позиції 8432.

Додатково позивач зазначив, що митні органи Німеччини - держави виробника продукції, визначали код УКТЗЕД для імпортованого ТОВ Арсен Агро товару (Розподільників AMAZONE серії ZG-В) саме як 8432. Зазначене підтверджується Обов`язковою Довідкою (Рішенням) митного органу про Митні тарифи (ZTA) від 11.06.2019 (Апостиль №831/2019 Федеративної Республіки Німеччина). Також листом компанії AMAZONEN - Werke H.Dreyer GmbH&Co.KG (Germany) від 26.08.19 року, повідомлено, що у розкидача відсутні функції саморозвантаження, отже, на думку позивача, його основне призначення не перевезення вантажу або людей, а без цих функцій неможливо віднести даний розкидач до причепів та напівпричепів, інших несамохідних транспортних засобів, їх частин, а саме причепи та напівпричепи з саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві.

Саме тому позивач просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення. Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив позов задоволити.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що на підставі пункту 1 частини 2 статті 351 Митного кодексу України та наказу ГУ ДФС у Львівській області від 29.01.2019 №557 Головним управлінням ДФС у Львівській області було доведено документальну невиїзну перевірку дотримання ТОВ Арсен Агро вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації товару - розподільник мінеральних добрив марки AMAZONE модель ZGB-B 10001 згідно з УКТ ЗЕД, оформленого за митною декларацією від 01.06.2018 №UA209130/2018/001944, який був предметом перевірки.

В ході перевірки ТОВ Арсен Агро , Головним управлінням ДФС у Львівській області встановлено факт невірної класифікації вказаного товару за кодом УКТ ЗЕД 8432 40 90 00 ставка ввізного мита 0%) та винесені рішення, зазначені в Акті перевірки, щодо правильності класифікації товару за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8716 20 00 00 (ставка ввізного мита 10%). Як наслідок, у позивача виникли податкові зобов`язання з ПДВ на суму 7 239,77 грн. та ввізного мита на суму 36 198,86 грн.

Перевіркою встановлено, що згідно з інформацією з мережі Інтернет, розкидач мінеральних добрив AMAZONE модель ZGB-B 10001 являє собою причіпний розподільник добрив, призначений для внесення сухих, гранульованих добрив та вапна за допомогою розподільних дисків.

Відповідно до інструкції по експлуатації AMAZONE модель ZGB-B 10001 складається з розміщеного на рамі бункера з встановленими двома колесами, тягово-зчіпного пристрою. Днище бункера представлено у вигляді стрічкового транспортера за допомогою, якого добрива даються через спускний лоток до розподільних дисків. Наявність стрічкового транспортера у конструкції забезпечує виконання функцій рухомого днища для розвантаження різних вантажів.

До товарної позиції 8432 відносяться розкидачі органічних та мінеральних добрив (мінеральних речовин, компосту і т.п.), іноді змонтовані на колесах, зазвичай містять ємності обладнані розподільним механізмом, наприклад, зсувними донними пластинами, шнекових живильником, безперервними ланцюгами або відцентровими дисками; портативні механічні апарати, застосовувані з такими ж цілями, також включаються до цієї товарної позиції.

Крім того, в поясненнях до цієї товарної позиції зазначається, що такі машини можуть буксируватися тваринною тягою чи транспортним засобом або можуть монтуватися на будь - якому транспортному засобі (наприклад, на тракторі або на шасі з кінною тягою).

Тобто, основним призначенням товарів товарної позиції 8432 УКТ ЗЕД процес розкидання органічних та мінеральних добрив, який може відбуватись, як на колісних машинах, так і портативних механічних апаратах, так і шляхом буксирування тваринною тягою.

При цьому, згідно Пояснень до товарної позиції 8432, причепи з рухомим днищем і пристроєм, що подрібнює та розкидає, які дозволяють їм у процесі розвантаження працювати як розкидачі твердих і рідиноподібних добрив, із ємністю на колесах, зазвичай обладнану пластинами, що розкидають, або жолобами (лопатами), включаються до товарної позиції 8716.

Розкидач органічних добрив причіпний марки AMAZONE модель ZG-B призначений для перевезення вантажу, а саме транспортує добрива в місце призначення для того, щоб розкидати ці добрива.

Відповідач також зазначив, що даний товар обладнаний бункером з рухомим дном (стрічковий транспортер) і розподільчими дисками, що пристосовує використовувати такий причіп в процесі його саморозвантаження як розкидач добрив, що узгоджується з пунктом (А)-(3) Пояснень до товарної позиції 8716. Крім цього відповідач ствердив, що на відміну від пояснень до товарної позиції 8716, до товарної позиції 8432 не входять причепи з рухомим днищем, що визначено у п.5) вказаних пояснень.

На підставі вищевикладеного, відповідно до правил 1, 6 ОПІ, конструктивних особливостей причепів-розкидачів розкидач мінеральних добрив AMAZONE модель ZGB-B 10001 підлягає класифікації у товарній позиції 8716 за кодом 8716 20 00 00 згідно з УКТ ЗЕД ставка ввізного мита 10%), як причепи та напівпричепи з самозавантаженням або саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві .

Отже, у контролюючого органу були підстави для прийняття оскаржуваних повідомлень-рішень, саме тому відповідач вважає вимоги позивача, викладені в позовній заяві необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, просив в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 05 липня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження і призначено підготовче судове засідання.

В підготовчому судовому засіданні 26.09.2019 року задоволено клопотання представника відповідача і замінено відповідача Головне управління ДФС у Львівській області на правонаступника - Головне управління ДПС у Львівській області

В судовому засіданні 26.09.2019 року ухвалою суду, яка занесена в протокол судового засідання було закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Суд заслухав пояснення представників позивача та відповідача, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності і встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

ТОВ Арсен Агро було ввезено в режимі імпорту на митну територію України товар - Розподільники мінеральних добрив AMAZONE, модель ZG-B 10001. За митною декларацією від 01.06.2018 року № 209130/2018/001944 згідно з Контрактом №2 від 08.05.2018 року між ТОВ Арсен Агро та фірмою Turpisch Landmashinen ввезено товар: Машини для внесення мінеральних добрив у ґрунт: розподільник мінеральних добрив: марки AMAZONE модель ZGB-B 10001, с/н НОМЕР_1 , 2003 р.в. призначений для внесення сухих, гранульованих і кристалічних добрив, робоча ширина 24 м., продуктивність 1000 л - 1 шт., не містить радіообладнання . Країна виробництва - Німеччина.

ТОВ Арсен Агро задекларовано товар за кодом УКТ ЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТ ЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ).

На підставі пункту 1 частини 2 статті 351 Митного кодексу України та наказу ГУ ДФС у Львівській області від 29.01.2019 №557 Головним управлінням ДФС у Львівській області було доведено документальну невиїзну перевірку дотримання ТОВ Арсен Агро вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації товару - розподільник мінеральних добрив марки AMAZONE модель ZGB-B 10001 згідно з УКТ ЗЕД, оформленого за митною декларацією від 01.06.2018 №UA209130/2018/001944, за наслідками якої складено Акт від 14.02.2019 №210/14.11/41691933 від 14.02.2109 року.

В ході перевірки ТОВ Арсен Агро , Головним управлінням ДФС у Львівській області встановлено факт невірної класифікації вказаного товару за кодом УКТ ЗЕД 8432 40 90 00 ставка ввізного мита 0%) та винесені податкові повідомлення-рішення №0003001411 від 11.03.2019 року на суму 45248,58 грн. (в т.ч. за основним платежем 36198,86 грн., штрафні (фінансові) санкції у розмірі 9049,72) (платіж: мито) та №0003011411 від 11.03.2019 року на суму 9049,71 грн. (в т.ч. за основним платежем 7239,77 грн., штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1809,94) (платіж: ПДВ).

Позивач оскаржив спірні податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку. У задоволенні скарги ТОВ Арсен Агро рішенням ДФС України від 27.05.2019 року було відмовлено.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач не погоджується з оскаржуваними рішеннями Головного управління ДФС України, оскільки розподільник мінеральних добрив марки AMAZONE модель ZGB-B 10001 повинен включатися до товарної позиції УКТ ЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ), а не коду УКТ ЗЕД - 8716 Причепи та напівпричепи (товарна позиція УКТ ЗЕД Засоби наземного транспорту ).

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Митний Кодекс України визначає засади організації та здійснення митної справи в Україні, регулює економічні, організаційні, правові, кадрові та соціальні аспекти діяльності митної служби України, спрямований на забезпечення захисту економічних інтересів України, створення сприятливих умов для розвитку її економіки, захисту прав та інтересів суб`єктів підприємницької діяльності та громадян, а також забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.

Відповідно до частини першої, другої статті 67 Митного кодексу України, українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Згідно із пунктом 6 частини 2 статті 68 Митного кодексу України, ведення УКТ ЗЕД передбачає, серед іншого, розроблення пояснень та рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування.

На підставі частин 1 та 2 статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Частиною 4 статті 69 Митного кодексу України встановлено, що у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Відповідно до частини 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Статтею 1 Закону України Про митний тариф від 19 вересня 2013 року №584-VII передбачено, що цим Законом встановлюється Митний тариф України групи 01-72; групи 73-97 (додається). Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Відповідно до Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Наказом ДФС України від 09.06.2015 №401 Про затвердження Пояснень до УКТ ЗЕД , передбачено:

До товарної позиції 8432 включаються машини сiльськогосподарські, садові або лісогосподарські для пiдготовки або оброблення ґрунту; котки для газонiв або спортивних майданчикiв: 8432 40 - розкидачi та розподільники органiчних та мiнеральних добрив; 8432 40 90 00 - - - - інші.

До цієї товарної позиції включаються машини незалежно від виду тяги, застосовувані замість ручних інструментів для виконання перерахованих нижче видів сільськогосподарських, садових або лісогосподарських робіт:

(I) Підготовка ґрунту для вирощування культурних рослин (розчищення земель, підйом цілини, оранка, розпушування і т.п.).

(II) Розкидання або внесення в ґрунт добрив, включаючи гній або інші органічні речовини, для поліпшення фізико-хімічних властивостей ґрунту.

(III) Садіння або сіяння.

(IV) Обробіток або доглядання за ґрунтом у період вегетації (культивація, прополювання, проріджування сходів і т.п.).

До численних машин цієї товарної позиції відносяться, зокрема, розкидачі органічних та мінеральних добрив. Розкидачі органічних та мінеральних добрив (мінеральних речовин, компосту і т.п.), іноді змонтовані на колесах, зазвичай містять ємності, обладнані розподільним механізмом, наприклад, зсувними донними пластинами, шнековим живильником, безперервними ланцюгами або відцентровими дисками; портативні механічні апарати, застосовувані з такими ж цілями, також включаються до цієї товарної позиції.

Проте, причепи з рухомим днищем і пристроєм, що подрібнює та розкидає, які дозволяють їм у процесі розвантаження працювати як розкидачі твердих і рідиноподібних добрив, з ємністю на колесах, зазвичай обладнану пластинами, що розкидають, або жолобами (лопатами), включаються до товарної позиції 8716.

До товарної позиції 8716 включаються причепи та напівпричепи; інші несамохідні транспортні засоби; їх частини:

8716 20 00 00 - інші причепи та напівпричепи для перевезення вантажів.

До цієї товарної позиції включаються, зокрема, саморозвантажні причепи для перевезення різних вантажів (фуражу, гною і т.п.) з рухомою підлогою для розвантаження; такі транспортні засоби можна укомплектовувати різними пристроями (пристроєм для подрібнювання гнойової маси, для січення фуражу і т.п.) для того, щоб пристосувати їх для використання як розкидач гною, фуражного кузову чи причепу для перевезення коренеплодів.

Як слідує з матеріалів справи, спірні податкові повідомлення-рішення винесені на підставі висновків контролюючого органу щодо класифікації товару - розкидач мінеральних добрив AMAZONE модель ZGB-B 10001 у товарній позиції 8716 за кодом 8716 20 00 00 згідно з УКТ ЗЕД ставка ввізного мита 10%), як причепи та напівпричепи з самозавантаженням або саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві .

Як зазначено вище, в наданій позивачем до контролюючого органу митній декларації від 01.06.2018 року № 209130/2018/001944 ТОВ Арсен Агро задекларовано товар марки AMAZONE модель ZGB-B 10001, с/н НОМЕР_1 , 2003 р.в. призначений для внесення сухих, гранульованих і кристалічних добрив, робоча ширина 24 м., продуктивність 1000 л - 1 шт., не містить радіообладнання за кодом УКТ ЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТ ЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ).

В обґрунтування прийняття оскаржених рішень відповідач зазначає, що необхідність віднесення задекларованого позивачем товару до товарної позиції 8716 обумовлене тим, що ввезена позивачем товар складається з розміщеного на рамі бункера з встановленими двома колесами, тягово-зчіпного пристрою. Днище бункера представлено у вигляді стрічкового транспортера за допомогою, якого добрива даються через спускний лоток до розподільних дисків. Наявність стрічкового транспортера у конструкції забезпечує виконання функцій рухомого днища для розвантаження різних вантажів.

Крім того, вказує, що розкидач AMAZONE модель ZGB-B 10001 має функцію саморозвантаження, що виключає можливість віднесення його до товарної позиції 8432.

Щодо наведених тверджень суд враховує, що згідно із п. 4 Інструкції з використання розкидача AMAZONE модель ZGB-B 10001, на відповідному розкидачу встановлено ланцюговий конвеєр, який є окремим механізмом для подачі добрив до розмільчувача, встановленим на підлозі кузова машини, тобто саме днище обладнане ланцюговим транспортером.

Отже, даний розкидач не містить зокрема рухомого днища, на яке покликається контролюючий орган, так як кузов цього розкидача виготовлений цільним, бічні борти та передня стінка жорстко з`єднані із дном кузова за допомогою зварювання, тобто підлога (днище) кузова є нерухомою.

А наявність у розкидачів мінеральних добрив AMAZONE ZGB 10001, підлогового транспортера (розподільної лінії) теж знаходить своє відображення в поясненнях до УКТЗЕД в товарній позиції 8432, в якій зазначено: зазвичай містять ємності, обладнані розподільним механізмом, наприклад, зсувними донними пластинами, шнековим живильником, безперервними ланцюгами або відцентровими дисками .

При цьому, суд не приймає до уваги доводи відповідача про те, що розкидач має функцію саморозвантаження, яка здійснюється шляхом запуску гідравлічного живлення транспортера, який за допомогою пружин виконує натяжку ланцюгів та в результаті вантаж, який знаходиться в контейнері розкидача, подається до двох горизонтальних валків і двох сталевих дисків із прикрученими до них лопатями, які розкидають добрива від 10 до 25 метрів (робоча ширина розкидання), оскільки описана вище функція є функцією розкидання, а не розвантаження добрива, адже функція розвантаження передбачає наявність механізму для підйому причепу та вивантаження вантажу в одному конкретному місці, а не розкидання добрива на відстані від 10 до 25 метрів.

У даному ж випадку, розкидачі AMAZONE ZGB 10001, і хоча й мають колеса, основною їх функцією є саме розкидання, а не перевезення вантажів.

Крім цього, суд враховує зміст п. 2-2 Інструкції експлуатації AMAZONE ZG-B 10001, отже використання розкидача в інших цілях (в т.ч. для перевезення вантажів) є неможливим та заборонено виробником, оскільки у даного розкидача наявні нез`ємні механізми, що можуть прийти в непридатний стан при використанні у іншій якості або непередбачуваних умовах.

Відповідно до висновку Київської торгово-промислової палати № К - 449 від 29.03.2019 р., визначено, що характеристики товару розподільники мінеральних добрив - AMAZONE ZG-B 10001, відповідають коду - 8432 40 90 00 (Машини сільськогосподарські, садові....) оскільки розроблені виключно для звичайного використання під час проведення сільськогосподарських робіт і на самохідні причіпні машини-розподільники у вигляді конічного цільносталевого бункера з постійно умонтованим на ній устаткуванням: насосом гідросистеми з карданним валом, який здійснює подачу потужності від валу відбору потужності трактора до агрегату; пультом керування; системою дозованого розкидання, залежної від руху трактора; бункер змонтований на рамі на неповоротних колесах, призначених для буксирування; на рамі змонтований тягово-зчіпний пристрій трактора; в розподільнику добрива, що надходять із бункера на стрічковий транспортер, через керовані заслінки передаються в предкамеру (предбункер), з якої добрива подаються через конічні наконечники бункера до розподільчих дисків, оснащених розподільчими лопатями, які приводяться в від валу відбору потужності трактора, розподільники призначені для розподілення сухих, гранульованих, дражованих і кристалічних добрив .

Також суд враховує доводи позивача, що митні органи Німеччини - держави виробника продукції, визначали код УКТ ЗЕД для імпортованого позивачем товару (Розподільників AMAZONE серії ZG-В) саме як 8432. Зазначене підтверджується Обов`язковою Довідкою (Рішенням) митного органу про Митні тарифи (ZTA) від 11.06.2019 (Апостиль №831/2019 Федеративної Республіки Німеччина), а також відповідно до змісту листа заводу - AMAZONEN - Werke H.Dreyer GmbH&Co.KG (Germany) від 26.08.19 року, встановлено, що у розкидача відсутні функції саморозвантаження, його основне призначення не перевезення вантажу або людей, а без цих функцій неможливо віднести даний розкидач до причепів та напівпричепів, інших несамохідних транспортних засобів, їх частин, а саме причепи та напівпричепи з саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві.

Отже, даний розкидач AMAZONE ZGB 10001 у сукупності наявних технічних характеристик та будови, при відсутності факторів (а саме функції саморозвантаження, рухомої підлоги, неможливість використання для інших цілей крім основної) при яких можливо б було віднести даний розкидач до причепів та напівпричепі несамохідних транспортних засобів, їх частин, а саме - при напівпричепи з саморозвантаженням для використання у сільському господарстві, необхідно віднести до групи машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту, котки для газонів або спортивних майданчиків, згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності, а саме - 8432 40 90 00.

Відповідно до частин першої другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи наведене, суд вважає, що під час розгляду справи, відповідачем не спростовано та не надано належних доказів неможливості застосування для розподільника мінеральних добрив марки AMAZONE модель ZGB-B 10001 товарної позиції УКТЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ).

В той же час, позивач довів обґрунтованість позовних вимог належними та допустимими доказами.

Відповідно до вимог ч.2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням встановлених обставин та наведених правових положень, суд приходить до висновку, що відповідачем не дотримано наведені приписи ч.2 ст.2 КАС України, а тому оскаржувані податкові повідомлення - рішення №0003001411 від 11.03.2019 року та №0003011411 від 11.03.2019 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до вимог ч. 1, п. 3 ч. 2 ст. 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення про визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до платіжного доручення №6 від 10 червня 2019 року, позивачем сплачено 1921,00 грн. судового збору. Отже, стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Арсен Агро слід 1921,00 грн. сплаченого судового збору.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов - Товариства з обмеженою відповідальністю Арсен Агро (80735, Львівська область, Золочівський район, с. Митулин, вул. Центральна, 2В) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задоволити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0003001411 від 11.03.2019 року та №0003011411 від 11.03.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43143039) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Арсен Агро (80735, Львівська область, Золочівський район, с. Митулин, вул. Центральна, 2В, код ЄДРПОУ 41691933) 1921,00 грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Повне рішення складено 24.10.2019 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85145132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002946

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 11.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 17.10.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні